Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
elôször is üdvözlök mindenkit.
Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam.
Nevem: Volvo 740 GL. 1990-ben születtem Svédországban. Színem grafitmetál, motorom 2000 ccm-es, benzines. Szeretnék drót-levelezni hasonló adottságokkal rendelkezô fajtársakkal, bármirôl ami a gazdámat érdekli.
Boldog és kilométerekben gazdag új esztendôt kíván mindenkinek
a doktor úr VOLVO-ja
A manóba, erre nem gondoltam! Azt hittem a párom borított humuszt és ültetett fikuszt az anyósülés elé... Szerinted mennyi idôm van még vele? Azt hiszem ideje lesz kiültetni a kertbe
> Az info centernek 6 állása van. Amikor a kapcsoló a 3. és 4. pozíció *között* félúton, azaz > függôleges helyzetben van, akkor a kijelzô azt írja ki, hogy "disk". Ez meg mi a francot > jelenthet?
Fargo légy erős, a kocsi önmegsemmisítő rendszerét aktiváltad. Nemsokára az autód biológiailag lebomlik. (Tudod, a Volvo mindíg is környezetbarát cég volt.)
szerintzem menj be hozzá személyesen, s beszélj vele. Ô az Ivanics szerelôje, szerintem nem olyan drágák az óradíjaik, alkatrészt azt nem biztos hogy kapsz olcsóbban, viszont a srác tapasztalt, s lehet hogy kapásból tud egy egyszerű megoldást a problémádra.
Én is furcsa dolgot tapasztaltam a 850-esen:
Az info centernek 6 állása van. Amikor a kapcsoló a 3. és 4. pozíció *között* félúton, azaz függôleges helyzetben van, akkor a kijelzô azt írja ki, hogy "disk". Ez meg mi a francot jelenthet? Van valakinek tapasztalata? Janoka?
Köszi a segítséget Fargo!
Személyesen vigyem hozzá a kcsoit, vagy hívjam fel előszőr és kérjek idődpontot, vagy tanácsot?
Az Ivanics szervize nekem kicsit drága..
Ja, még annyi, hogy ha nem erôlteted a turbos motort, akkor nem is eszik sokat, mert nem működik rajta a feltöltô, így olyan, mint egy sima atmoszferikus motor. Egyszer kipróbáltam, és országúton, dugig pakolva 4 személlyel 6.2 litert evett százon, ami egy mezei 1.7-es motortól nem is sok.
Van cockpitbôl állítható turno, valami méregdrága elektronika, még be is szerelhetô a Volvoba, legalábbis hely van neki, úgy néz ki, mint egy tekerôgombos, LED kijelzôs kis rádió. Menet közben lehet vele állítani a turbonyomást. Versenyautókhoz is gyártanakolyan elektronikát, amiben két motorvezérlô chip van, egyik utcai, másik verseny használatra. Sokat nem tudok róla, csak azt, hogy elég nehéz megoldani, hogy menet közben lehessen kapcsolni.
Az a 'kis' állítás azért nem volt olyan kicsi, a gyári érték többszörösét értük el. Az S70 turbo paramétereirôl nem sokat tudok. Annyi biztos, hogy a 180 lóerôs turbo, a 210 lóerôs T5 és a 240-260 lóerôs T5R motorja ugyanaz, csak a motorelektronika van másképpen hangolva.
+50 LE és nyomaték emelés turbos autónál nem jelent különösebb gondot. Persze ha már eleve nem agyonforszírozott a motor, mint mondjuk egy Lancer EVO-nál, vagy egy Subaru Imprezánál.
Én is tartanék egy turbonyomás növeléstől, bár tudom, hogy nem olyan veszélyes. Csak azt hittem, hogy az alapnyomás van 1 bar körül. És mi a helyzet pl a mostani S70 soft és rendes turbós változatával? Melyiknél mennyi?
Nincs valami megoldás, aminek mondjuk 2 állása van? Egy sportos meg egy takarékos. Aztán menet közben lehetne váltani. Létezhet ilyesmi?
Úgy kb 30%-kal nőtt a max nyomaték tartomány. Nem hittem volna, hogy ekkora változás lehet egy kis állítástól. Nem rossz!
"Namost ha jól értem a wastegate-tel állítható a nyomás mértéke és a membrán-rúd kombinációval az, hogy mikor épüljön fel."
Igen, ha jól emlékszem, valahogy így.
Az megítélés kérdése, hogy mikor célszerű belépnie a vastüdônek. Ha robbanékony autót akarsz, akkor minél hamarabb, ha kisebb fogyasztásút, akkor inkább késôbb. Szerintem a jó kompromisszum az egészséges: kicsit korábban belépô turbo és önuralom az ólomcipôs lábnak. Nekem úgy volt beállítva, hogy a max nyomaték-tartomány a gyári 2100-4200 ford/perc helyett kb 1800-4500 között volt elérhetô. Nagyon sokat nyomott az autó rugalmasságán és dinamizmusán, viszont a kocsi így kb 1 literrel többet is evett. Már ha toltam neki.
A szerelôk elég jól be tudják állítani a turbot, ha jól emlékszem, kb 20 perc elég volt nekik egy állításhoz, tesztvezetéssel meg próbaúttal együtt. Kicsit tekertek ezen, kicsit meg azon, próbáltak, korrigáltak aztán kész is volt. Mondjuk én kis lépcsôkben (0.2 bar) állíttattam a nyomást, így egyszerűbb volt, mint egyszerre egy nagyobb ugrás. A tönkrement szelep miatt mindenképpen nagyobb esélye volt a motor károsodásnak, bár ha jól tudom, utolsó szalmaszálnak még ott volt a kopogásérzékelô, de errôl valahol azt olvastam, hogy nem elég jó, néha túl késôn avatkozik be ahhoz, hogy a motor megússza.
Érdekes, hogy én eleinte nagyon féltem a turbonyomás emeléstôl, annyi minden rosszat olvastam róla. De szinte semmilyen rossza tapasztalatom nem volt ezzel kapcsolatban, nem égett át a hengerfejtömítés, nem olvadtak meg a gyertyák meg a dugattyúk, nem törtek vagy görbültek el a hajtókarok, nem halt le a turbo. Csak azt hiszem összesen 2x vagy 3x kellett kicserélni egy vákuum-membránt, ami a nagy nyomásnak köszönhetôen kb félévenként eldurrant. Meg a váltóban volt valami nyelestengely csapágy, vagy mi a szösz, ami egyszer elkezdett karistoló hangot adni, arra következtettünk, hogy a megnövekedett nyomatékot nem bírta.
Az egyik Volvo listán olvastam, hogy egy 740-esnek a motorját fel akarták áldozni, hogy megmérhessék, mekkora max. turbonyomást visel el a rendszer. Persze mindenféle kiegészítô berendezéseket is installáltak (második injektor rendszer, Saab kopogásérzékelô rendszer, vízbefecskendezés, stb.), és végül 24.6 bar (!!!) volt a végsô határ. Ezt a motor még különösebb károsodás nélkül bírta, csak az intercooler (köztes levegô hűtô) műanyag kupakja robbant szét. Szóval jók ezek a Volvok :-)
Namost ha jól értem a wastegate-tel állítható a nyomás mértéke és a membrán-rúd kombinációval az, hogy mikor épüljön fel. Gondolom városi forgalomban nem célszerű, hogy hamar belépjen a vastüdő. És ez a wastegate(a neve alapján) tk a felesleges nyomást vezeti/engedi el? És a szerelők legaláb kb-ra tudják, hogy mennyit meg hogyan? A tönkrement szelep miatt pedig gyk szétesésig felpörgött volna a turbó?
A fűtés jó téma. A mi kocsinkban(nem Volvo) avtomat klíma van. Az a gond, hogy lábhoz nem jön a meleg. Ez elég kellemetlen ilyenkor télen. Állítólag egy membrán van benne gallyra, de azt nemtom hogy hol. Különben otthon is javítható lenne csak szét kell szedni a fél műszerfalat.
A biztosítékok rendben vannak!
A gumicsövet pedig ma kötötte le az egyik szerelő, aki szerint ettől menni fog a dolog.
Pedig nem..
Úgy tudom vákuumos a fűtés, és lehet, hogy valahol ereszt?
Ugyanis a légkondit kivették belőle..
Talán ez a hiba oka?
De a lényeg, kellene valaki, aki meg tudná nekem csinálni valahogyan!
Lehet, hogy eltömôdött a fűtôradiátor? Esetleg elromlott a fűtést működtetô rendszer, ha jól tudom a 7-esekben is pneumatikusan állítódik. Lehet, hogy egy gumicsô cseréjével megoldható. Megnézted a biztosítéktáblát?
A 460-ban a torpedólemezre van felcsavarozva egy szelep (wastegate), ami egy kis csavarral állítható a turbonyomás. Két szerelô beül a kocsiba, a motortérbôl bevezetnek egy gumicsövet, aminek a végén kalibrált nyomásmérô van, ezt figyeli az egyik, a másik meg vezet. Állítanak a turbonyomáson, aztán kimennek tesztelni. Megint állítanak, megint tesztelnek, stb., amíg el nem érik a kívánt értéket. Van még egy állítási lehetôség, a motor mögött van egy membrán, amit a motor szívása mozgat, ennek a közepébôl kiáll egy rúd, ami a turbonál egy pillangószelepet nyit-zár. A rúd hosszúságának állításával lehet meghatározni, hogy milyen fordulatszámnál (=kb szívás erôssége) lépjen be a turbo. Ezt a pillangószelepet és a wastegate szelepet szokták együtt állítani.
Én úgy vettem a 460-ast, hogy a wastegate szelep el volt szállva benne, úgyhogy gyakorlatilag nem szabályozott le. (Azért adta el az elôzô tulaj, mert azt hitte, a motornak annyi.) Van a motorra kötve egy 'ping-sensor', kopogásérzékelô, vagy detonáció érzékelô, vagy mi, ami visszavesz, amikor épp szét akarna esni az egész, sajna sokszor késôn. Nekem az volt a szerencsém, hogy tök koszos volt a légszűrô, és a turbo akkorát szívott rajta, hogy összehorpasztotta, így a motor nem kapott levegôt és le akart fulladni. Olyan érzés volt így vele menni, hogy amikor nyomtál egy kövéret, elkezdett hangosan fütyülni a turbo, elpörgött a kerék (még harmadikban is), elkezdett szitálni az eleje, majd úgy meglódult a kocsi, mintha parittyából lôtték volna ki, majd pár másodperc múlva, amikor felépült a kritikus turbonyomás, úgy megtorpant, mintha falnak ment volna. Félelmetes volt. Elôször majd' szívbajt kaptam, vittem szervízbe, de hamar kiderült, hogy nincs komoly baj. Azt azért mondták, hogy ha nem tök koszos a légszűrô, esetleg sportlégszűrô van benne, akkor úgy ledobja a nagy nyomás a hengerfejet, hogy ihaj! "Szerencsére" kissé elhanyagolta az elôzô tulaj a gépet, (pengével kellett levakarni a taknyot a belsô tükörrôl!), viszont öregurasan vezette, úgyhogy különösebb erôfeszítés nélkül formába lehetett hozni.
A 850-nél a motorelektronika szabályozza a turbonyomást, tavasszal majd nekiesünk, akkor tudok bôvebbet mondani...
Helló mindenki!
Kicsit sok gondom, bajom volt mindenfelé, ezért hanyagoltam a fórumot..
De most újra vagyok, és segítségre lenne szükségem!
Előszőr is kellene valakit találnom, aki ért a 740-esem fűtéséhez, mert nekem eddig nem sikerült..Ugyanis senki sem vállalta el.
Egy ideig csak langyos levegőt fújt, de nem törödtem vele, mert nem vagyok fázós típus.
Viszont most szilveszterkor teljesen leállt a dolog, és úgy vezettem le vele 300 kilométert, hogy mínusz 5 fokos hideg volt bent az autóban!!!
Szegény lányok, akiket én vittem-hoztam a partyra, most fel és megfázva lábadoznak otthon..
Én meg nem bírom elviselni a szégyent, hogy mindezt az én Volvom okozta!
Másik dolog pedig az, hogyan lehetne megváltoztatni a jelszavamat, mert elég bonyolult az amit az index adott nekem!
Az előbbi a fontosabb probléma, remélem tudtok valakit javasolni, aki rendesen meg tudná javítani a fűtést, és persze emberi áron!
Kösz, megtisztelsz. Egyébként valaha tényleg eléggé agresszíven vezettem, még amikor Golfokat hajtottam, fôleg amikor egy GTi-t nyüstöltem. Sokszor szégyelltem magam egy-egy "szereplés" után, hogy hogyan is lehettem ilyen kôbunkó két perccel azelôtt. Ez valahogy a kocsi jellegébôl adódott, amolyan "vaddisznó" autó volt, hörgô kipufogóval, leültetve, stb. Nem is éreztem jól magam benne, viszonylag gyorsan eladtam, s akkor jött a régi szerelem, a Volvo.
Érdekes, hogy a 460-as sokkal jobban ment mint a Golf GTi, sokkal robbanékonyabb volt, de valahogy nem csábított ugyanarra az eszement nyomulásra, mint a 'Góf'. A 850-es meg méginkább komótos autó, abszolút hülyén néz ki, amikor izomkodik vele az ember, egyszerűen nem arra való. Ja, a 460-asban, (mert amikor az ominózus hozzászólás íródott, még az volt,) a párom rácsukta a baltazárt a kormánykoszorúra, ami kiharapott abból egy jókora darabot (NÔÔÔK!!!), így ki kellett cserélnem a kormányt. Mivel a legolcsóbb gyári gumi kormány is 70k + ÁFA volt, inkább egy szép bôr Momo került bele (22k btto), aminek a közepén volt egy kicsi, nehezen kezelhetô gomb. Na, azt 2 év alatt alig használtam. Nem esett kézre.
***
A 460-as szerintem azért merevebb, mert az 5. ajtó helyett van egy elég masszív merevítô a háttámlák mögött, ami szerintem sokat számít. De lehet, hogy nem.
A dudás gyilkos kép törölve. Egyébként a cikkből tényleg az derül ki, hogy milyen agresszív ez a Fargo. Elkezdtem nézni a hozzászólásaidat a törzsasztalban mielőtt írtam volna a cikkről, de te olyan sokat írkálsz hogy nem bírtam végignézni :))) Tényleg csak azért akadt meg a szemem a cikken, mert nem kifejezetten jellemző, hogy Volvo vezetők habzó szájjal vágtatnak a rónán.
(Erről jut eszembe egy idézet egy finn srác homepage-éről: "If I total five Hondas in my life, I will go to Volhalla when I die.")
Nekem 1.7-es 440-em van, de nem turbo. Azt nem tudom miért lenne kevésbé masszív mint a 460, legfeljebb a hátulja van közelebb a hátsó üléssorhoz (1:0 a 460 javára). Szerintem ízlés dolga kinek melyik tetszik jobban. Mindenesetre akárhogy is nézzük, a 400-asok kb. 250 kilóval nehezebbek egy hasonló méretű japán csodánál és ez megnyugtató impulzusnyomatékot eredményez :) Elektromos problémái folyamatosan voltak a kocsinak, az ablakemelőknél és a motoros tükröknél, de ez könnyen orvosolható hibának számít, emiatt nem fog otthagyni az autó. Amit vásárlásnál javaslok megnézni, az ajtók alsó széle, mert itt indul meg a típusnál legkorábban a korrózió. Ha lehet, válassz olyan típust aminek van hátsó gyári spoilere, a 440-est optikailag nagyon megdobja (460-on is láttam, de azon elég előnytelen). Jusson eszedbe, hogy a 440-esen sajnos nem gyári alapfelszerelés a hátsó ablaktörlő, ha van rá lehetőséged, olyat válassz, amelyiken van ilyen. Nem nagyon lehet hátra kilátni a kocsiból esőben városban (2:0). Ja, és ne tévesszen meg a hírdetésekben a 440 GLT típusjelzés, ez nem a turbo változat. (Annak 440/460 Turbo a neve, ha jól tudom). És hát barátkozz meg azzal, hogy nem az a kifejezetten takarékos autó. Fargo egyszer összesítette valamelyik hozzászólásában a kocsi fogyasztási adatait, én is hasonló értékeket mértem.
Hello, Cyrus!
Tündér vagy, és kösz a telszámokat, izgatottan várom azt, amit még ígértél, és januárban meg is keresek mindenkit, aztán leírom a tapasztalataimat ide a topicba. Addig is: B. Ú. É. K. mindenkinek! VOLVO RULEZ!
Azt hiszem a 460-as végig 120 LE-s volt.
A háromszoros turbonyomás a 0.35-0.45 helyett 1.2 bar volt, a piros mezôbe bizony rendesen belendült a mutató, de rövid idô után visszaesett. Kettesben, sôt még hármasban is ki lehetett pörgetni a kerekét (205-ös gumikkal), és kb 7 mp alatt gyorsult százra. Kb 180 LE lehetett a végén (a turbonyomást fokozatosan emeltük).
Én nagyon szerettem, pont olyan autó volt, amirôl a laikus, vagy a kívülálló szemlélô nem sejtette, mit is tud valójában, ezért sokszor tátva is maradt a szája azoknak, akik nem számítottak a meglepetésre. Mindezeken túl nem volt egy agyonspécizett, ordenáré darab, tolakodó hanggal és külsôvel, amolyan pógári kinézete volt.
itt egy kép róla:
href="http://w3.datanet.hu/~fries/460T.jpg">A néhai kedvenc<
Fargo ez nagyon cool volt( Mennyi ideig irtad?).
Az 1990-es változtatás után maradt 125 LE-s, vagy visszaesett 120-ra?
A háromszoros turbónyomást hogy érted?
1,2 helyett 3,6 bar?
Én 1szer vezettem egy 440 turbót és akárhogy mesterkedtem vele, csak 1esben tudtam a piros határáig küzdeni a nyomásmérőt.
Egyébként 6,9 alatt volt százon (chiptuning)
A tied milyen volt?
én elég hosszú ideig hajtottam egy 460-as Turbot. A leírt hibák közül egyet sem tapasztaltam, a turbo a jelentôs túlterhelés ellenére sem gyengélkedett, most már több mint 2 éve megy a gyári turbonyomás háromszorosával, és kutya baja sincs. Persze ügyelni kell a megfelelô használatra, errôl majd késôbb. A hengerfejtömítéssel sem voltak gondjaim, az említett extra igénybevétel ellenére sem. Elektromos hibákkal sem találkoztam, egy kivétellel, a légmennyiségmérôt kellett cserélni, de azt is a bekerült szennyezôdésnek köszönhetôen. Kb 100k km-t ment eddig úgy, hogy a kopó alkatrészeken kívül igazándiból nem kellett semmit javítani.
Most egy ismerôs hajtja, egyébként szerelô az Ivanicsnál a srác, 180k km körül kezdtek lehalni a hátsó lengéscsillapítók, a turbo kifogástalan, az AC-pumpát kellett javítani és csapágyat cserélni a generátorban. Tavasszal lesz 9 éves. Én nagyon szerettem, javaslom mindenkinek, elég masszív autó. Viszont meggondolnám a helyedben a 460-ast a 440 helyett, szerintem sokkal szebb, merevebb a kasztnija és nagyobb a csomagtere is. Annyit tudok róla, egy tuningmester elmondása alapján, hogy a 90 elôtti turbos motorok nem az igaziak, akkor módosítottak rajta valamit, onnantól kezdve jó. Csak össze ne törd, mert rendkívül költséges a javítása.
A turboról:
Az Ivanics a 460 Turboknál is 15 ezer km-ként javasolja az olajcserét, a szervízkönyvre hivatkozva. Sajna nem vették észre, hogy a turbos kocsikra vonatkozó lapok a szervízkönyv hátsó felében voltak, ahol a 10.000 km-kénti átvizsgálást javasolták. Én a következô mellett döntöttem: az átvizsgálásokat márkaszervíznek megfelelôen 15 ezrenként végeztettem, de olajat minden 7.500 km után cseréltettem, egyrészt a turbo miatt (érzékeny a jó minôségű és tiszta olajra), másrészt a megnövelt teljesítmény és az ezzel járó nagyobb igénybevétel miatt.
Ha vigyázol arra, hogy nem engeded túlforrósodni a turbot, akkor nem lesz vele gond. Ha hosszabb ideig hajtasz autópályán és magas sebességen, akkor megállás után NE állítsd le rögtön a motort, hanem hagyd alapjáraton lehűlni 1-2 percig. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha "szereplôsen", sokat gyorsulva mentél a kocsival. Ekkor ugyanis a turbo annyira felmelegszik, hogy vörösen izzik, és ilyenkor annak hômérséklete meghaladja azt a fokot, ahol a kenést végzô olaj elpárolog, szárazon hagyva a csapágyat. Ameddig a motor jár, a turbo folyamatosan kap olajat a kenéshez, de ha leállítod, az olaj elillan, a turbo csapágy megszorul, s következô indításkor kénytelen szárazon pörögni, ami a csapágy berágódásához, a feltöltô halálához vezet. Ha erre vigyázol, no meg arra, hogy amíg hideg a motor, addig lehetôség szerint nem "turbózol", akkor a feltöltôvel nem nagyon lehet baj.
Az Ivanicsos srácokat kérdeztem annakidején, ôk mondták, hogy eddig összesen 2db 400-asban cseréltek turbot, az egyiknél (ukrán darab) rendszeresen elmaradt az olajcsere, a másikat meg a vadbarom gazdája széthajtotta.
Még egy dolog: a 460-asnak jó esetben 4 db hűtôje van: az olajhűtô csôkígyója, az intercooler hűtô, a klíma hűtô és a vízhűtô. A sokat emlegetett "termikus problémákat" a motor annak köszönheti, hogy a menetközben becsapódó szennyezôdések (bogarak, falevelek, por, szösz, stb.) eltömítik a hűtô felületét, és az nem tud hôt leadni. Ebbôl adódhatnak az átégett hengerfejtömítések és a felforrt hűtôvíz. A márkaszervízben nekem rendszeresen figyelték és tisztították a hűtôket, ezért ilyen gondom nem volt. Az ilyen jellegű hibákat inkább a hanyag kezelés, mint konstrukciós hibák okozzák. Ebbe viszont beleestem a 850-essel, nem figyeltem rá.
Sziasztok!
Már megint bezsongtam a volvóra!
Kinek van tapasztalata a 440-es 1.7 turbóra?
Tudom, hogy francia motor (renault), tudom, hogy a turbócsapágy gyenge, átég könnyen a hengerfej tömítés, elektromos hibái is vannak. Mi hibái vannak még és milyen üzemelési utasításaitok lennének. Ugy néz ki, hogy egy kicsit több pénzt meg tudnék takarítani az építkezésből, úgyhogy egy 92-93-as modellre lenne cash.
Egyébként 31.-én éjjeles vagyok :o(, itt leszek a neten.
Aki nem lenne itt, annak Bill Gates mentes boldog új évet kívánok!
Szeva Saszla dehogy nem az öreg Volvok az igazika :) Bár biztos nem utasitanék el egy s80-ast :))))))))
Szal én 3 cimet tudok :
1,. 1148. Adria Sétány 12,b 2209209 vagy 06309517072 (Itt nagyon korreketek, általában minden van , és ha nem kérsz számlát néha még olcsobban is kihozzák!)
2., Volla Bt 1161. marcell u.59. Tel: 405 0597
Na ez az a hely ahol még szinte soha semmit se tudtam beszerezni vagy ha volt is drágábban mint máshol de azért egy telefont megér hátha neked több szerencséd van!!
3: Ez talán a legnagyobb Volvo bontó mindig minden van! De azt hiszem erről a cimröl elmentek egy nagyobb telepre , és a telefonszám se tudom jó e még!
Ebergény utca 7!! Jó messze van arra pécel felé asszem!! Tel: 06309336336!
Holnapra utána nézek és beirom a biztos telcsi számot!!!
Remélem Tudtam segiteni sok sikert!!!
Hello!
A kutya sem törődik egy öreg (de szuper) 345-ös gondjaival? Vagy lehet, hogy Ti mind a stockholmi Volvo-áruházban veszitek az alkatrészt? Címet, telefonszámot keresek Volvo-bontókhoz, szerelőkhöz! Előre is kösz, ha valaki észrevesz.
Csaszi, a kis szerény ibolya...
az említett idézet valóban tôlem származik, bosszankodtam is eleget miatta, mert az újságírónô, (ha egyeltalán lehet "újságírónak" titulálni az illetôt), a szövegkörnyezetbôl kiragadva, pontatlanul, az eredetivel ellentétes jelentéssel idézett. Úgy állított be, mintha valamilyen pszichopata vadbarom, "Dudás Gyilkos" lennék, aki a dudájával éli ki agresszív hajlamait az utakon. Holott inkább arról volt szó, hogy kissé ironikus hangnemben próbáltam kifigurázni azokat, akik vörösödô fejjel anyáznak és dudálnak a forgalomban. Tudom, tudom, az irónia sokszor nem jön át az interneten, de itt egyeltalán nem errôl volt szó...
Szerintem az egész cikk hangvétele a szerzô kisebbségi komplexusáról és frusztráltságáról árulkodik, valószínűleg állandóan konfliktusokkal kell küzdenie a forgalomban amiatt, ahogy közlekedik. Részleteket találomra kiragadva és zavarosan összeollózva azokat arra használta fel, hogy saját keserűségét és rosszindulatúságát másokon töltse ki.
Miután az egyik Tasztaltárs értesített a cikkrôl, aki egyébként ismer engem és tudja, hogy nem jellemzô rám az ott vázolt viselkedés, sokáig gondolkoztam rajta, hogy megkeresem a hölgyet és nyilvános helyreigazításra kérem. Azonban rájöttem, hogy aki arra is képtelen, hogy a nickemet helyesen írja le, valószínűleg alkalmatlan arra is, hogy ezt a dolgot megfelelôképpen kezelje, így csak kellemetlenséget és egyéb bonyodalmakat okoztam volna magamnak. Inkább hagytam annyiban, végül is anonym voltam, a hölgy középszerűsége meg okozzon Neki gondot.
Sajnálatos hogy ilyen kisszerű embereket a sajtó közelébe engednek, hogy aznap reggeli frusztrációjából adódó dühét kiírhatja magából. bosszút állva azokon a szerencsétlen autóstársain, akiket valószínűleg kis híján balesetbe sodort a töketlenkedése, és akik közül valaki végül rá merészelt dudálni, hogy térjen már észre, mielôtt komolyabb bajt okoz...