Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
próbálj rá az Ott Mártonra, ô az egyik nagy név a futóműves szakmában.
Sajna a pontos címét nem tudom, (nemrég költöztünk, s az efféle papírjaim valamelyik doboz alján hódolnak az enyészetnek), csak annyit, hogy a XI. ker. Neszmélyi utcában van (M7 mellett), ahol is elég könnyű megtalálni, mert az utca rövid, a műhely meg nagy. Ott Mártont hozta ki az AM inkognitó futóműszervíz tesztje az egyik legjobbnak, s nekem is csak pozitív tapasztalataim vannak vele, immár 5 éve. Annak ellenére, hogy régi fajta műszerekkel dolgozik, halál pontos, s a futóművet nemcsak beállítja, de meg is javítja, s biztos hogy tud olcsó alkatrész-utánpótlást is. Esetleg meg lehet próbálni a már emlegetett bontókat rugó ügyben.
A helyzet, hogy megrogyott a bal eleje a kocsinak. Nem tudom mikor és hogyan, csak kényelmetlen lett vezetni es balra húz a kormány. Elvittem egy noname szerelőhöz, megnézte és azt mondta, hogy az alsó lengőkar megrepedt es kijöttek a szilentek is. OK, autósbolt felhív, lengőkar felkutat (á' 12 ezer ) Aztan az ördög nem alszik, elvittem az Ivanicshoz is (van ott egy ismerős srác és ő mondta, hogy nézzük meg) Ránéz a szerelő es azt mondja, hogy megereszkedett vagy eltört a lengéscsillapitó tekercsrugója. Aláment és megnézte, a lengőkaron nem látott repedést, sem a szilenteken. (én is alámentem, én sem láttam...)
A feketeleves... két rugó cseréje + futóműbeállítás cca. 92 ezer forint. Ez itt a helyi nirvána. Hát nem rendeltem meg a javítást.... Aztán felhívtam az autósboltot, aszondja a rugó darabja 17 ezer (szer kettő = 34 ezer ) (van a weben egy angol volvo bolt árlistája, ott átszámolva 11 ezer a rugók darabja...)
Ti mit javasoltok? Vegyek két rugót és szereltessem be valahol óccsóér + futóműállítás, ez megvan egy ötvenesből vagy kuporgassak még mire összejön a zseton az Ivanicsos szereléshez? Biztos vagyok benne, hogy az Ivanics korrektül megcsinálja, de egy kicsit drágállom.
Vagy vigyem el egy harmadik szerelőhöz, hogy mostmár komolyan nézze meg mi a baja?
A BC-re gondoltam, hogy nem olasz-e. Sebaj. De azért tényleg vigyázni kell az olasz gépekkel. 2 példát hallottam, elég is:az egyik ismerős lánya kint volt olaszba' és mondták neki, hogy ne is törődjön a kocsival, ha kivillan az olajnyomásellenőrző, akkor töltsön utána, más nem kell. A másik sztori az volt, mikor valaki vett egy olaszból származó verdát és mikor olajcserénél leengedték az anyagot, úgy folyt, mint a méz.
Szántóföldek, az jó, úgyis sokat utazom Zalában. Akkor ahol a város kezdôdik, ott majd elkezdek stoppolni. A kocsi tetejére meg kötözök majd egy gyalásót...
Neeem, echte magyar a vas, mármint a forgalomba helyezését illetôen. Olasz Volvokkal (meg általában Taljánhonból behozott járgányokkal) nagyon kell vigyázni, sok a rossz darab.
Mikó' eztet vettem, akkó' is bele is futtotam egy olaszbó' származó daraba. Telefonnon még vagy 120k km volt benne, meg fullossnak mondották, mire odaértem, akkó' má' csak vallami hettvenezer killómétert mutatot az órálya, meg fapadosnak nézett ki. Ráadásul törve is lehetett, mert új üvegek vótak benne végig jobb felü'. Oszt mikó' kiderűt, hogy olaszbó' hozatták, már ott es hagytam...
Azt sajnos nem tudom mennyi ideje van még hátra a kocsidnak, de én a helyedben már csak szántóföldek közelében használnám a gépjárművet. Azért nem lenne kellemes másfél tonna komposztot kilapátolni a garázsból :)
elôször is üdvözlök mindenkit.
Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam.
Nevem: Volvo 740 GL. 1990-ben születtem Svédországban. Színem grafitmetál, motorom 2000 ccm-es, benzines. Szeretnék drót-levelezni hasonló adottságokkal rendelkezô fajtársakkal, bármirôl ami a gazdámat érdekli.
Boldog és kilométerekben gazdag új esztendôt kíván mindenkinek
a doktor úr VOLVO-ja
A manóba, erre nem gondoltam! Azt hittem a párom borított humuszt és ültetett fikuszt az anyósülés elé... Szerinted mennyi idôm van még vele? Azt hiszem ideje lesz kiültetni a kertbe
> Az info centernek 6 állása van. Amikor a kapcsoló a 3. és 4. pozíció *között* félúton, azaz > függôleges helyzetben van, akkor a kijelzô azt írja ki, hogy "disk". Ez meg mi a francot > jelenthet?
Fargo légy erős, a kocsi önmegsemmisítő rendszerét aktiváltad. Nemsokára az autód biológiailag lebomlik. (Tudod, a Volvo mindíg is környezetbarát cég volt.)
szerintzem menj be hozzá személyesen, s beszélj vele. Ô az Ivanics szerelôje, szerintem nem olyan drágák az óradíjaik, alkatrészt azt nem biztos hogy kapsz olcsóbban, viszont a srác tapasztalt, s lehet hogy kapásból tud egy egyszerű megoldást a problémádra.
Én is furcsa dolgot tapasztaltam a 850-esen:
Az info centernek 6 állása van. Amikor a kapcsoló a 3. és 4. pozíció *között* félúton, azaz függôleges helyzetben van, akkor a kijelzô azt írja ki, hogy "disk". Ez meg mi a francot jelenthet? Van valakinek tapasztalata? Janoka?
Köszi a segítséget Fargo!
Személyesen vigyem hozzá a kcsoit, vagy hívjam fel előszőr és kérjek idődpontot, vagy tanácsot?
Az Ivanics szervize nekem kicsit drága..
Ja, még annyi, hogy ha nem erôlteted a turbos motort, akkor nem is eszik sokat, mert nem működik rajta a feltöltô, így olyan, mint egy sima atmoszferikus motor. Egyszer kipróbáltam, és országúton, dugig pakolva 4 személlyel 6.2 litert evett százon, ami egy mezei 1.7-es motortól nem is sok.
Van cockpitbôl állítható turno, valami méregdrága elektronika, még be is szerelhetô a Volvoba, legalábbis hely van neki, úgy néz ki, mint egy tekerôgombos, LED kijelzôs kis rádió. Menet közben lehet vele állítani a turbonyomást. Versenyautókhoz is gyártanakolyan elektronikát, amiben két motorvezérlô chip van, egyik utcai, másik verseny használatra. Sokat nem tudok róla, csak azt, hogy elég nehéz megoldani, hogy menet közben lehessen kapcsolni.
Az a 'kis' állítás azért nem volt olyan kicsi, a gyári érték többszörösét értük el. Az S70 turbo paramétereirôl nem sokat tudok. Annyi biztos, hogy a 180 lóerôs turbo, a 210 lóerôs T5 és a 240-260 lóerôs T5R motorja ugyanaz, csak a motorelektronika van másképpen hangolva.
+50 LE és nyomaték emelés turbos autónál nem jelent különösebb gondot. Persze ha már eleve nem agyonforszírozott a motor, mint mondjuk egy Lancer EVO-nál, vagy egy Subaru Imprezánál.
Én is tartanék egy turbonyomás növeléstől, bár tudom, hogy nem olyan veszélyes. Csak azt hittem, hogy az alapnyomás van 1 bar körül. És mi a helyzet pl a mostani S70 soft és rendes turbós változatával? Melyiknél mennyi?
Nincs valami megoldás, aminek mondjuk 2 állása van? Egy sportos meg egy takarékos. Aztán menet közben lehetne váltani. Létezhet ilyesmi?
Úgy kb 30%-kal nőtt a max nyomaték tartomány. Nem hittem volna, hogy ekkora változás lehet egy kis állítástól. Nem rossz!
"Namost ha jól értem a wastegate-tel állítható a nyomás mértéke és a membrán-rúd kombinációval az, hogy mikor épüljön fel."
Igen, ha jól emlékszem, valahogy így.
Az megítélés kérdése, hogy mikor célszerű belépnie a vastüdônek. Ha robbanékony autót akarsz, akkor minél hamarabb, ha kisebb fogyasztásút, akkor inkább késôbb. Szerintem a jó kompromisszum az egészséges: kicsit korábban belépô turbo és önuralom az ólomcipôs lábnak. Nekem úgy volt beállítva, hogy a max nyomaték-tartomány a gyári 2100-4200 ford/perc helyett kb 1800-4500 között volt elérhetô. Nagyon sokat nyomott az autó rugalmasságán és dinamizmusán, viszont a kocsi így kb 1 literrel többet is evett. Már ha toltam neki.
A szerelôk elég jól be tudják állítani a turbot, ha jól emlékszem, kb 20 perc elég volt nekik egy állításhoz, tesztvezetéssel meg próbaúttal együtt. Kicsit tekertek ezen, kicsit meg azon, próbáltak, korrigáltak aztán kész is volt. Mondjuk én kis lépcsôkben (0.2 bar) állíttattam a nyomást, így egyszerűbb volt, mint egyszerre egy nagyobb ugrás. A tönkrement szelep miatt mindenképpen nagyobb esélye volt a motor károsodásnak, bár ha jól tudom, utolsó szalmaszálnak még ott volt a kopogásérzékelô, de errôl valahol azt olvastam, hogy nem elég jó, néha túl késôn avatkozik be ahhoz, hogy a motor megússza.
Érdekes, hogy én eleinte nagyon féltem a turbonyomás emeléstôl, annyi minden rosszat olvastam róla. De szinte semmilyen rossza tapasztalatom nem volt ezzel kapcsolatban, nem égett át a hengerfejtömítés, nem olvadtak meg a gyertyák meg a dugattyúk, nem törtek vagy görbültek el a hajtókarok, nem halt le a turbo. Csak azt hiszem összesen 2x vagy 3x kellett kicserélni egy vákuum-membránt, ami a nagy nyomásnak köszönhetôen kb félévenként eldurrant. Meg a váltóban volt valami nyelestengely csapágy, vagy mi a szösz, ami egyszer elkezdett karistoló hangot adni, arra következtettünk, hogy a megnövekedett nyomatékot nem bírta.
Az egyik Volvo listán olvastam, hogy egy 740-esnek a motorját fel akarták áldozni, hogy megmérhessék, mekkora max. turbonyomást visel el a rendszer. Persze mindenféle kiegészítô berendezéseket is installáltak (második injektor rendszer, Saab kopogásérzékelô rendszer, vízbefecskendezés, stb.), és végül 24.6 bar (!!!) volt a végsô határ. Ezt a motor még különösebb károsodás nélkül bírta, csak az intercooler (köztes levegô hűtô) műanyag kupakja robbant szét. Szóval jók ezek a Volvok :-)
Namost ha jól értem a wastegate-tel állítható a nyomás mértéke és a membrán-rúd kombinációval az, hogy mikor épüljön fel. Gondolom városi forgalomban nem célszerű, hogy hamar belépjen a vastüdő. És ez a wastegate(a neve alapján) tk a felesleges nyomást vezeti/engedi el? És a szerelők legaláb kb-ra tudják, hogy mennyit meg hogyan? A tönkrement szelep miatt pedig gyk szétesésig felpörgött volna a turbó?
A fűtés jó téma. A mi kocsinkban(nem Volvo) avtomat klíma van. Az a gond, hogy lábhoz nem jön a meleg. Ez elég kellemetlen ilyenkor télen. Állítólag egy membrán van benne gallyra, de azt nemtom hogy hol. Különben otthon is javítható lenne csak szét kell szedni a fél műszerfalat.
A biztosítékok rendben vannak!
A gumicsövet pedig ma kötötte le az egyik szerelő, aki szerint ettől menni fog a dolog.
Pedig nem..
Úgy tudom vákuumos a fűtés, és lehet, hogy valahol ereszt?
Ugyanis a légkondit kivették belőle..
Talán ez a hiba oka?
De a lényeg, kellene valaki, aki meg tudná nekem csinálni valahogyan!
Lehet, hogy eltömôdött a fűtôradiátor? Esetleg elromlott a fűtést működtetô rendszer, ha jól tudom a 7-esekben is pneumatikusan állítódik. Lehet, hogy egy gumicsô cseréjével megoldható. Megnézted a biztosítéktáblát?
A 460-ban a torpedólemezre van felcsavarozva egy szelep (wastegate), ami egy kis csavarral állítható a turbonyomás. Két szerelô beül a kocsiba, a motortérbôl bevezetnek egy gumicsövet, aminek a végén kalibrált nyomásmérô van, ezt figyeli az egyik, a másik meg vezet. Állítanak a turbonyomáson, aztán kimennek tesztelni. Megint állítanak, megint tesztelnek, stb., amíg el nem érik a kívánt értéket. Van még egy állítási lehetôség, a motor mögött van egy membrán, amit a motor szívása mozgat, ennek a közepébôl kiáll egy rúd, ami a turbonál egy pillangószelepet nyit-zár. A rúd hosszúságának állításával lehet meghatározni, hogy milyen fordulatszámnál (=kb szívás erôssége) lépjen be a turbo. Ezt a pillangószelepet és a wastegate szelepet szokták együtt állítani.
Én úgy vettem a 460-ast, hogy a wastegate szelep el volt szállva benne, úgyhogy gyakorlatilag nem szabályozott le. (Azért adta el az elôzô tulaj, mert azt hitte, a motornak annyi.) Van a motorra kötve egy 'ping-sensor', kopogásérzékelô, vagy detonáció érzékelô, vagy mi, ami visszavesz, amikor épp szét akarna esni az egész, sajna sokszor késôn. Nekem az volt a szerencsém, hogy tök koszos volt a légszűrô, és a turbo akkorát szívott rajta, hogy összehorpasztotta, így a motor nem kapott levegôt és le akart fulladni. Olyan érzés volt így vele menni, hogy amikor nyomtál egy kövéret, elkezdett hangosan fütyülni a turbo, elpörgött a kerék (még harmadikban is), elkezdett szitálni az eleje, majd úgy meglódult a kocsi, mintha parittyából lôtték volna ki, majd pár másodperc múlva, amikor felépült a kritikus turbonyomás, úgy megtorpant, mintha falnak ment volna. Félelmetes volt. Elôször majd' szívbajt kaptam, vittem szervízbe, de hamar kiderült, hogy nincs komoly baj. Azt azért mondták, hogy ha nem tök koszos a légszűrô, esetleg sportlégszűrô van benne, akkor úgy ledobja a nagy nyomás a hengerfejet, hogy ihaj! "Szerencsére" kissé elhanyagolta az elôzô tulaj a gépet, (pengével kellett levakarni a taknyot a belsô tükörrôl!), viszont öregurasan vezette, úgyhogy különösebb erôfeszítés nélkül formába lehetett hozni.
A 850-nél a motorelektronika szabályozza a turbonyomást, tavasszal majd nekiesünk, akkor tudok bôvebbet mondani...
Helló mindenki!
Kicsit sok gondom, bajom volt mindenfelé, ezért hanyagoltam a fórumot..
De most újra vagyok, és segítségre lenne szükségem!
Előszőr is kellene valakit találnom, aki ért a 740-esem fűtéséhez, mert nekem eddig nem sikerült..Ugyanis senki sem vállalta el.
Egy ideig csak langyos levegőt fújt, de nem törödtem vele, mert nem vagyok fázós típus.
Viszont most szilveszterkor teljesen leállt a dolog, és úgy vezettem le vele 300 kilométert, hogy mínusz 5 fokos hideg volt bent az autóban!!!
Szegény lányok, akiket én vittem-hoztam a partyra, most fel és megfázva lábadoznak otthon..
Én meg nem bírom elviselni a szégyent, hogy mindezt az én Volvom okozta!
Másik dolog pedig az, hogyan lehetne megváltoztatni a jelszavamat, mert elég bonyolult az amit az index adott nekem!
Az előbbi a fontosabb probléma, remélem tudtok valakit javasolni, aki rendesen meg tudná javítani a fűtést, és persze emberi áron!
Kösz, megtisztelsz. Egyébként valaha tényleg eléggé agresszíven vezettem, még amikor Golfokat hajtottam, fôleg amikor egy GTi-t nyüstöltem. Sokszor szégyelltem magam egy-egy "szereplés" után, hogy hogyan is lehettem ilyen kôbunkó két perccel azelôtt. Ez valahogy a kocsi jellegébôl adódott, amolyan "vaddisznó" autó volt, hörgô kipufogóval, leültetve, stb. Nem is éreztem jól magam benne, viszonylag gyorsan eladtam, s akkor jött a régi szerelem, a Volvo.
Érdekes, hogy a 460-as sokkal jobban ment mint a Golf GTi, sokkal robbanékonyabb volt, de valahogy nem csábított ugyanarra az eszement nyomulásra, mint a 'Góf'. A 850-es meg méginkább komótos autó, abszolút hülyén néz ki, amikor izomkodik vele az ember, egyszerűen nem arra való. Ja, a 460-asban, (mert amikor az ominózus hozzászólás íródott, még az volt,) a párom rácsukta a baltazárt a kormánykoszorúra, ami kiharapott abból egy jókora darabot (NÔÔÔK!!!), így ki kellett cserélnem a kormányt. Mivel a legolcsóbb gyári gumi kormány is 70k + ÁFA volt, inkább egy szép bôr Momo került bele (22k btto), aminek a közepén volt egy kicsi, nehezen kezelhetô gomb. Na, azt 2 év alatt alig használtam. Nem esett kézre.
***
A 460-as szerintem azért merevebb, mert az 5. ajtó helyett van egy elég masszív merevítô a háttámlák mögött, ami szerintem sokat számít. De lehet, hogy nem.
A dudás gyilkos kép törölve. Egyébként a cikkből tényleg az derül ki, hogy milyen agresszív ez a Fargo. Elkezdtem nézni a hozzászólásaidat a törzsasztalban mielőtt írtam volna a cikkről, de te olyan sokat írkálsz hogy nem bírtam végignézni :))) Tényleg csak azért akadt meg a szemem a cikken, mert nem kifejezetten jellemző, hogy Volvo vezetők habzó szájjal vágtatnak a rónán.
(Erről jut eszembe egy idézet egy finn srác homepage-éről: "If I total five Hondas in my life, I will go to Volhalla when I die.")
Nekem 1.7-es 440-em van, de nem turbo. Azt nem tudom miért lenne kevésbé masszív mint a 460, legfeljebb a hátulja van közelebb a hátsó üléssorhoz (1:0 a 460 javára). Szerintem ízlés dolga kinek melyik tetszik jobban. Mindenesetre akárhogy is nézzük, a 400-asok kb. 250 kilóval nehezebbek egy hasonló méretű japán csodánál és ez megnyugtató impulzusnyomatékot eredményez :) Elektromos problémái folyamatosan voltak a kocsinak, az ablakemelőknél és a motoros tükröknél, de ez könnyen orvosolható hibának számít, emiatt nem fog otthagyni az autó. Amit vásárlásnál javaslok megnézni, az ajtók alsó széle, mert itt indul meg a típusnál legkorábban a korrózió. Ha lehet, válassz olyan típust aminek van hátsó gyári spoilere, a 440-est optikailag nagyon megdobja (460-on is láttam, de azon elég előnytelen). Jusson eszedbe, hogy a 440-esen sajnos nem gyári alapfelszerelés a hátsó ablaktörlő, ha van rá lehetőséged, olyat válassz, amelyiken van ilyen. Nem nagyon lehet hátra kilátni a kocsiból esőben városban (2:0). Ja, és ne tévesszen meg a hírdetésekben a 440 GLT típusjelzés, ez nem a turbo változat. (Annak 440/460 Turbo a neve, ha jól tudom). És hát barátkozz meg azzal, hogy nem az a kifejezetten takarékos autó. Fargo egyszer összesítette valamelyik hozzászólásában a kocsi fogyasztási adatait, én is hasonló értékeket mértem.
Hello, Cyrus!
Tündér vagy, és kösz a telszámokat, izgatottan várom azt, amit még ígértél, és januárban meg is keresek mindenkit, aztán leírom a tapasztalataimat ide a topicba. Addig is: B. Ú. É. K. mindenkinek! VOLVO RULEZ!