Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Igaz ugyan, hogy nem hátulról, de ilyen zaj van az én 440-esemben is: szerintem az ABS kompresszora állítja be üzemi értékre a fékfolyadék nyomását. De nagyon halk zaj, városban nem is hallani, csak ha csend van a kocsi körül. Tegnap voltam kénytelen ellenőrizni az ABS-t és egyúttal megmenteni egy gyalog életét aki akkor lépett ki elém szabálytalanul, amikor villamossíneken hajtottam át. Működik.
Disk felirat: Szerezz egy VADIS manualt, szerintem abban benne van. Legalábbis a 400-as sorozat manualjában elég sok diagnosztikai információ van (más se nagyon...).
Szerintem az AC pumpa, az szokta felépíteni a befecskendezônek szükséges nagy nyomást ilyenkor. Nekem egy Golf GTi-n volt ilyen hang, nem sokkal azután, hogy hangossá vált, elszállt az AC pumpa. Lehet, hogy egy szűrô tisztítás (ha van neki ott ilyen) orvosolja a dolgot...
A "disk" feliratról még nincs semmi hírem, de hamarosan megyek kötelezô átvizsgálásra, akkor kiverem a srácokból, ha addig élek is.
Kérdés:
(volt már ilyesmi vmi disk felirattal a boardcompin ha jól emlékszem)
Szóval: S40-esen ráadom a gyújtást (nem inditózok) akkor hátulról egy-két másodpercig vmilyen elektr. zaj hallatszik (mintha vmi felhúzna vmit). Mi a franc ez? (nem az antenna!) Ettől még nyugodtan alszom de szertnék mindent tisztán látni a kis kedvencben.
Télleg mi a helyzet a disk felirattak? Vagy csak lemaradtam?
fargo:
kösz a Volvo Hungáriás tippet! Erre nem is gondoltam.
A haverom term. azonnal orvoshoz (Ivanics) vitte a kocsit, azóta meg se nyikkan.
Bár tetszik a 850-essel elkezdett és a 40-essel tökéletesített new style, de a 740-es nekem is A VOLVO.
És melyik motor ajánlott: a 2.3 TD-vel sincs gond?
Volt szó a Valent ellen szóló érvekről... Hát nem csak a szervíz lehet szar. Először a Valentnél akartuk megvenni a 40-est de nem jött be. Ha egy ott vigyorgó nőci bunkó akkor legalább értsen a Volvókhoz de nem így van. Az Ivanicsnál még a szerelők is udvariasak (ajtóban előre enged, ifjú korom ellenére nem tegez le stb..)
Az S40-esrôl csak annyit tudok -- már ami a típushibáit illeti -- hogy volt valami gondjuk a gyári pneumatikus csavarkulcsaikkal, úgyhogy átadás elôtt újra kell húzni a futóműcsavarokat, így megszüntethetô a futómű kopogása az új kocsiknál. Az Ivanics ezt egy ideje elvégzi, nem tudom, más márkaszervizek hogy vannak vele.
Egyébként szerintem 2 év és 15k km a budapesti utakon elég hozzá, hogy tönkretegyen valamit a futóműben. Miért nem viszi el legalább megnézetni a haverod a kocsiját?
Az S60-at tudomásom szerint ôsszel kezdik el árulni. Ha felhívod a Volvo Hungáriát, és megkéred ôket, hogy értesítsenek a bemutatóról, biztos hogy kapsz meghívót nyílt napra.
Biztos hogy nem jársz rosszul, ha veszel egy megfelelôen átvizsgált 740-est. Szerintem a 740-es az "IGAZI" Volvo, nagyon jó kocsi. 6-800k-ért elég jó darabok kaphatók, az egyik barátom kb ennyiért vett egy 62 ezret futott darabot. Szinte bejáratós volt.
Van vkinek vmi új infója a 40-esek típushibáiról? Anyám egy éves S40-esén eddig mindössze egy darab izzót kellett cserélni pedig 43000 km van benne. Ugyanakkor egy haverom szűk 2 éves (15e km) 40-ese néha nem indul az immo miatt, és asszem a futóművével is volt valami gond (gödörben koppant).
Szóval: mázlink van, hogy eddig semmi baja nincs vagy ez átlagos? Tudom, hogy már volt szó a 40-esek statisztikájáról, de engem minden apróság érdekel.
Más: tud vki vmit az S60 bemutatásának időpontjáról? Vajon a V70 elejét kapja? Rosszul járnék ha 6-800e-ből egy 740-est vennék?
Szerintem is úgy működik a kopogás dolog, ahogy fargo leírta, szóval oktánszám-függő.
Amit tegnap este sikerült kideríteni még, az is ellentmondó. A Haynes manual-ban van egy mondat, miszerint a "turbo-s típusok kopogásérzékelővel vannak ellátva" (az enyém nem turbo). Ugyanennek a könyvnek a hátuljában a kapcsolási rajzoknál a nem-turbós változtanál is jelöli a szenzort. Megnéztem a VADIS manual-t is, az is aszondja, hogy kell bele. Megnéztem a Bosch automotive aftermarket weboldalt, ott is jelöli, hogy a kocsimba kellene szenzor és megadta a típusát is. Szóval az igen-nem arányok alapján úgy tűnik, hogy kell bele. Majd elmondom, hogy sikerült-e szerezni és mi lett a hatása a kocsi működésére.
Ja, a múltkor említettem, hogy meg van rogyva a kocsi bal eleje egy kicsit. Elvittem egy harmadik szerelőhöz de az már nem talált semmilyen repedést, törést, semmilyen kijött szilentet etc. Ha ez a kocsi ilyen öngyógyulós, akkor remélem kopogásérzékelőt is növeszt magának rövidesen :)))))))
A "kopogás", ha jól tudom, (ha nem, akkor javítsatok ki,) az akkor észlelhetô, amikor a benzin-levegô keverék nem a szikrától gyullad meg, hanem pl. a túl nagy kompresszió következtében. Ilyen adódhat, ha kicsi a benzin oktánszáma (nem bírja a sűrítést), vagy túl nagy a turbonyomás, stb.
Volvo 360 (GLT) kasznit, és motort kersek, vagy valamilyen karosszériatuningot, ill. képet. És tapasztalatokat erről a típusról, meg a gázas átalakításáról(megéri-e vagy nem, mennyibe kerül?).De bármi érdekel ami kapcsolatban van a 360 vagy a 340-essel.
Kopogás akkor van, ha túl későn kapja a szikrát az összepréselt üzemanyag. Nem hiszem, hogy ez oktánszám függő. De persze aki tényleg ért hozzá, az cáfolhatna.
A kopogás mértéke/ megjelenése nem az oktánszámtól és az előgyújtástól függ? Azért gondoltam, hogy ha 98-ast tankolok, kisebb a valószínűsége, hogy emiatt állítani kellene az előgyújtáson az elektronikának.
Ja, úgy vette észre a hiányt a márkatárs, hogy még régebben kiderült, nagy 400-as szakértő. Van egy 480-as kupéja és ő is szívott vele az elején sokat, szóval beleásta magát a témába.
Én pedig megkértem vasárnap, hogy mutogassa meg, hogy a motortérben levő ezernyi kábel, szenzor és beavatkozószerv melyike milyen célt szolgál... illetve szolgálna, ha ott lenne.
A benzin minősége itt nem meghatározó, hiszen nincs akkora jelentősége. A kopogásérzékelő a gyújtás idejébe szól bele, de nem hiszem, hogy a benzin milyensége számít.
Szerintem nem személyesen a tulaj szedte ki, nem néztem ki belőle, hogy ablakmosó folyadék utántöltésnél többre képes. Szerintem valami gagyi2 Bt. szerelőműhelyben javíttatta a kocsiját és
1, kilopták belőle a műhelyben
2, kiszerelték, mert rossz volt és kellett mintának, aztán "elfelejtették" visszaszerelni
3, rossz volt és zavarta a motor működését ezért eladás előtt kiszereltette.
A tanulságot vonja le mindenki. Én azt vontam le, hogy a következő kocsimnál ragaszkodni fogok egy márkaszervízes állapotfelméréshez a vétel előtt.
De mi a francé szednek ki egy autóból egy kopogásérzékelőt? Jó, biztos elromlott. De a barom(nem te, harvester) miért nem cserélte ki? És csak úgy otthagyja, minden nélkül? A haverodnak meg jó szeme lehet, ha ilyet kiszúr. Hogy lehet ezt észrevenni? A 440-nek ilyen magasan van az olajszűrője? Bocs a sok kérdésért, de kissé felkavart az eset.
Csak az a baj, hogy a drótját is kiszedhették, mert nincs "üres" lógó kábel a motortérben azon a részen. Egy szenzort én is be tudok csavarozni, de érdekes lesz kitalálni, hogy HOVÁ és MIT kell csatlakoztatni...
Azt esetleg meg tudnátok mondani, hogy mi a hatása a kopogásérzékelő hiányának? Gyengébb minőségű benzinnél kopoghat, vagy ez a motor most állandóan hibás előgyújtással üzemel? Tankoljak bele 98-ast 95 helyett amíg nem találok megoldást?
Igen, a 400-as Volvok mindegyikét felszerelték kopogásérzékelôvel. Úgy ahogy mondod, az olajszűrô felett, de ha jól tudom, akkor a hengerfejbe csavarozva...
Tegnap megnézte egy márkatárs a kocsit, és jót derülve megállapította, hogy hiányzik a motorról a kopogásérzékelő. Azt viszont nem tudta megmondani, hogy gyárilag nem volt benne, vagy az előző tulajnál szerelték ki belőle. (Annyi f*ságot találtam már a kocsiban made by előző tulaj, hogy szívesen megrugdosnám egy kicsit, ha találkoznék vele).
Szóval ha valakinek van B18F motorral szerelt 400-as Volvoja, nézze meg már plíz, hogy abban van-e kopogásérzékelő. Elméletileg az olajszűrő fölött van egy menetes furat a motorblokk öntvényen és oda lenne becsavarozva....:(
"I know of a 745 GLE that a guy stuck a 5.0L High Output Mustang engine and tranny in... I almost bought it, but it sold before I could get to it... It had basically become a beater car, but still was pretty sharp, with really high miles and a leaky engine, and he wanted more power to pull his boat.
Seemed like a pretty sweet machine, a 745 with real muscle power."
Ôrült jenkik. Nem is tudom, mit gondoljak róla, örüljek a sokszáz lóerônek, vagy sírjak a márkagyalázás miatt. Egyszer azért kipróbálnám...