Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ja, még egy fontos dolog: az Ivanicsnak van egy embere, aki bejáratos a rendôrségre, és pár ezer forintért fél nap alatt elintézi az átiratást, biztosítás kötést, anélkül, hogy neked ezzel kellene elszúrni a napodat. Ismerve a hazai állapotokat, ez éri meg a legjobban...
Ha esetleg Volvot akarsz vásárolni (mi mást?), akkor javaslom, hogy a kinézett darab adataival (alvázszám, motorszám, rendszám, futott km, stb.) menj be az Ivanicshoz, ott jó eséllyel elég sokat el tudnak mondani a kocsiról. A pontos felszereltségét, hogy ki, hol, mikor helyezte forgalomba, hogy rendesen szervizelték-e (a márkaszervízben elvégzett javításokat és kötelezô átvizsgálásokat számon tartják. Egybôl kiderül, hogy pl. a kocsid órájában 70 ezer km van, de két éve már átesett a 105 ezresen :-), lopott-e, stb.
Érdemes megfinanszírozni egy állapotfelmérést, 4-5 ezer Ft, és ki lehet kötni, hogy ha nagy disznóságokat találnak, (pl. komoly törés, amit az eladó nem vall be, x összeget meghaladó javítási költség, stb.), akkor az eladó állja ennek a költségét.
Én úgy tudom, hogy az eredetvizsgálatot a vevô állja, de ebben egyeltalán nem vagyok biztos, világosítsatok fel. Eredetvizsgálatot az Ivanics is végez, rendes piaci árakon.
Ezeket a papírokat elvileg nem neked kell beszerezned, hanem annak aki eladja az autót!
De meg lehet egyezni abban is hogy ezeket te intézed, ekkor a következő a dolgod:
Miután szépen megvetted az autót, fogod az adásvételit és lefénymásolod kb 4 példányban.
Aztán körülnézel, hogy hol van eredetvizsgálat.
Bejelentkezel és viszed magaddal a forgalmit, meg az adásvételi egyik másolatát.
Ott majd eltökölnek az autóddal a sortól függően 2-3-4 órát, és kapsz egy igazolást arról, hogy az autód eredeti.
Fizetsz cm3-ént kb 8.80 Ft-ot.
Ha 13 évnél idősebbet veszel akkor jár neked ebből kb 30% kedvezmény.
Ha megvan az eredetpapír, akkor elmész a biztosítóba befizetni a kötelezőt.
Ott is hagysz egyet az adásvételiből.
Aztán ha ez is megvan, eltipegsz az illetékes rendőrségre és leadod nekik: a forgalmit, az eredetvizsgapapírt, a köt. bizt. bfeizetés csekket.
Megkapod a forgalmit rögtön, miután kiálltad a sort.
Mindezeket persze a vásárlástól számított 15 napon belül kell elintézned!
Kivéve ha már az előző tulaj megtette.
(Azt kell még tudni hogy az eredetvizsga 30 napig érvényes. Ha az előző tulaj régebben csinálta meg mint 30 nap, akkor neked újra meg kell csinálnod!
Erre figyelj!)
Végülz kapsz kb 2-3 héten belül egy értesítést hogy megjött a törzskönyved, amit vagy a postánál, vagy a rendőrségnél vehetsz át.
Röviden ennyi!
Szombaton láttam egy 144-est a Delta Popp Kft Fehér úti telepén, ha ez segít valamit. Ár nem volt rajta, de eladó, ez biztos. Jó állapotúnak tűnt.
Márkatársak! Használt autó vásárlására adtam a fejem, segítsetek, hogyan csináljam! Milyen dokumentumokat kell beszereznem és honnan? NMi az a törzskönyv és az eredetigazolás és kitől kell aztat megszerezni?
A veterán Volvókkal kapcsolatban lenne egy megjegyzésem. Tényleg vastagabb, kimondottan strapabíró anyagból készültek. Van egy régi 164-es Volvóm. Sajnos ez a második tél amit a felújítás előtt a szabadon kell töltenie. Meg sem látszik rajta. Nem rohadt, rozsda is csak elvétve egy-két pötty. Igazi túlélő. Autó marad még 30 évig az biztos.
Ha valakit érdekelnek a 164-es Volvók szivesen leveleznék vele. A felújítása (ha minden a terv szerint alakul)idén kezdődik. Ebből kifolyólag érdekelnek alkatrészek, vagy más példány is. Bármilyen információt megköszönök.
Akit érdekel tudok fényképet is küldeni a kocsiról.
Várom a hozzászólásokat.
Ha van időtök, nézzétek meg a következő linket, most bukkantam rá. Az 1999-ben Volvo technology award-ot nyert S80-as multiplex rendszer díjazottjai.
http://www.tech2.volvo.se/techworld/9906awards/5.htm
A fényképeknél a bal oldali oszlopban a legalsó két név lenne a lényeg.
Bocs a szakmai sovinizmusért :)
Egyébként a főoldalról elérhető műszaki report-ok elég sok érdekes információt adnak az S80-ról, lényegesen többet, mint a reklámanyagok.
nem, nem rozsdamentes: sima lemezból van az csak. De viszont jóval vastagabb mint a mai autóknak ,tovább tart mire átlyukad,a másik pedig hogy 20-30 éve nem sózták az utakat annyira mint most és nem is futottak azok az autók olyan sokat mint manapság.az öreg példányokra pedig jobban vigyáznak.a garázs szomszédom foglakozott ilyenekkel ott láttam egy két szép példányt.
Azt hallottam, hogy (valami bizonyítási vágyból?) a svédek az Amazonok karosszériáját rozsdamentes anyagból csinálták. 30 éve nem rohad el. Igaz ez? Van valakinek itt ilyen kocsija?
Ja, egyébként a 850R-t ugyanazzal a motorral szerelik, mint a T5-öt, csak másképp van hangolva. Jelszó: chiptuning. Ezzel könnyen túlszárnyalható a 850R teljesítménye is.
Megtévesztô, mert 850R a 240 lovas, izmosabb változat, míg a sportos futómű csomaggal szerelt, de nem feltétlenül 240 lovas változat a 850 T5R.
Az "R"-t, mint kiderült, nálunk felragasztgatták a sportfutóművel és 17 colos kerekekkel szerelt gyengébb változatokra is. Mikor a 850-est vettem, belefutottam egy csomó olyan kocsiba, ami "R"-es volt, de csak a kétliteres, 210 lovas T5 motorral.
Majd' 300k/db az ára azoknak a dögös szürke titán felniknek. Rablás...
Én említettem a Ventot. Aki még nem használta, az ne szidja. Ritka olyan ma is kapható autó van, amire elcserélném. Persze az a közel 300E Km megtette a hatását, de így is nagyon rulez. Én szeretem, de egy 850-es lenne az igazi :)
Egyébként biztos lehetsz benne, hogy a disk az hibaüzenet. Tutira. Lassan elkezdheted írni az Undocumented Volvo című könyvet, az Undocumented DOS, ill. Windows mintájára. Különben meg minek piszkálsz mindent? Ne kapcsolgasd....
Nem tudsz megkérni más 850-es márkatársat, hogy próbálja meg produkálni a hibát? Vagy a szervízt, hogy taszajtson már valaki egy benn álló 850-es kapcsolóján egyet?
Megkérdeztem a kattanást, azt mondták, hogy nincs tipikusan ilyen hiba, a 7-es sorozatnál viszont elô szokott fordulni, hogy végállásnál kattan, mert a kormánymű kardáncsuklója hozzáér a lelazult fém hidraulikavezetékhez. Vissza kell rögzíteni, és kész. Valami ilyesmit mondtak...
Milyen kocsid is van, Harvester? Arra emlékszem, hogy említettél egy Ventót...
Info center:
Erre most sem mondtak semmit, lehet hogy teljesen lényegtelen a dolog, de az is lehet, hogy ha valamilyen "disk"-et keres, akkor van benne mondjuk rejtett DVD lejátszó, vagy a röppálya adatokat kéri az Agy, esetleg kifogyott a muníció az agyaggalamb röptetôbôl, ki tudja, mit bele nem építenek ezek a francos svédek az autóikba.
No, szóval csak idegesít, mert valamit akar, de nem tudom, hogy mit. És halálra tudbosszantani, ha valami olyasmit produkál a kocsim, amirôl gôzöm sincs, micsoda. Végül is ez valami hibaüzenet is lehet...
az Ivanicsos tudakozón már túl vagyok, azt ígérte az elektronyos srác, hogy utánanéz, de eddig még nem tette...
Szervokormány:
szerintem nem kattannia, hanem "nyüszítenie" kell, legalábbis nekem eddig mindig azt csinálta. Valóban, valami szelep ereszti le a túlnyomást, de ha jól tudom, a kattanás rossz jel.
Nekem is lenne gondom a szervóval, nagyot kattanik, ha hártamenetben teljesen eltekerem. A szervíz szerint ez normális, mert egy biztonságiszelep levezeti a plusz olajnyomást. Szerintem meg nem OK, hogy ekkorát kattanik. Olyan, mint amikor alacsonyabb padkára megy fel az ember és kissé élesen kapja el, enyhén vissza is forgat a kormány.
Ez az infocenter dolog (na jó, lehet, hogy nem az önmegsemmisítő, de azért óvakodj)....
Szóval nem lenne egyszerűbb felhívni az Ivanicsot és megkérdezni? Szerintem telefonon is megmondják, én ha felhívtam őket, még mindíg válaszoltak az ilyen "telefonon is megválaszolható" kérdésekre.
köszi a tanácsokat. Azt hiszem mindenképpen elviszem valami harmadik szervízhez és megnézetem mégegyszer. (Majd fizu után... :) A szervókormánnyall eddig nem volt gondom, viszont ha teljesen kitekerem, nagyon hevesen tud tiltakozni, nem tudom, hogy ez hiba vagy tulajdonság. (Ezért hát nem is szoktam teljesen kitekerni.)
éppen megoldást keresek egy problémára, ha esetleg van Volvoföldén ismerôs szervizesed, utánakérdezhetnél:
"Az info centernek 6 állása van. Amikor a kapcsoló a 3. és 4. pozíció *között* félúton, azaz függôleges helyzetben van, akkor a kijelzô azt írja ki, hogy "disk". Ez meg mi a francot jelenthet?"
En is igy jartam a 244-essel: balra huz, igaz, nem latszik, hogy megrogyott volna. Elvittem nehany helyre, azt mondtak, csereljem ki a lengokart, stb. Aztan kiderult, hogy "csak" a szervo dolgozik balra folyamatosan, 40-50-bol meg lehet uszni. A regi Szentendrei uton, a Peugeot-Kovacs mogott, a HEV-sinek feloli oldalon van egy srac, aki Volvokkal foglalkozik, nezesd meg vele. Arban biztosan jol jarsz.
Miutan elloptak az automat, es nem volt cascom, kenytelen voltam megvenni 300k-ert ezt a 16 eves 244-es dizelt. Olasz :(, '92-ben jott be, azota taxi volt :(, allitolag csak 434k km van benne. Egyfelol nem banom, mindig nagyon birtam a Volvot, masfelol van bennem egy kis szorongas. De legalabb Volvo-klubtag lehetek :)