Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A 40-esben dsa van. A tracs-szel együtt elég kezdetlegesek, a vectránk tc-nek nevezett gátlója is van olyan jó. T.illik ezek csak a motor nyomatékát szabályozzák (elveszik a gázt) míg a bmw és merci hasonló (újabb) rendszere fékezi is a túlpörgő kereket, tehát felfogható diff-zárként is. Egyszer szopattak valami tesztben egy ML mercit laza talajon és 5 perc után fullasztó fékszag (olyan mint a kuplungszag) volt a gép körül, tehát működött...
A tracs egy nagyobb gáznál már szerinted 30 felettinek érzi az autót? Akkor bibi van, ui az ABS szenzorait használja fel az is. A Vectran néha kikapcsol mert az ABS jeladóinál valami kontakthiba van. Egyébként a 170 ló is megpörgtné akárhogy a kereket de a TC-t még nem sikerült becsapnom. Olyan már volt, hogy hóban küzdöttem fel magam a hegyre és besokkalt és 5 percre kikapcsolt....
1szómint100 a volvo dsa-ja (amit állítólag a 40-esben mutattak be először) nem egy nagy valami, e téren a sváboknál és a bajoroknál az előny.
400 Nm -- azért óvatosan el lehet vele indulni, ha padlógázzal startol az ember, akkor csikorog és füstöl, másodikba váltás után is. Pláne hogy még a virsli 185-ös téli gumik vannak rajta. Ezen talán segít majd, ha felrakom a nyáriakat, azok kicsit izmosabbak, 225-ösök.
A TRACS szerintem igazán nem sokat ér, ha jól tudom 30 km/h felett ki is kapcsol, ezért igazán csak elindulásnál segít, jeges, havas úton. Ha padlógázzal indul az ember, akkor nem sok hatása van, szerintem buta az elektronikája, a kipörgô kerék miatt azt gondolhatja, hogy már 30-nál gyorsabban megy a gép, és kilép.
Kettesben padlógáz: igggen, képes elforogni. Még harmadikban is nyikkan, ha forszírozza az ember.
*****
Érdekesség: az egyik Volvo levlistán volt róla szó, hogy van az USA-ban pár cég, akik a Mustang 5.7-es V8-as motorját építik bele a 740-esbe. Azt mondják, hogy az erôátvitel (váltó, difi, féltengelyek, futómű) gond nélkül megbirkózik a 300+ lóerôvel. Szóval a Volvo anyagból van...
A kocsi gyárilag 210 lovas volt, de az utóbbi idôben úgy jártam vele, hogy egy 240 lovas kölcsön chip volt benne.
A különbség szembeötlô, nagyon megy a gép. Szerintem megérte tuningoltatni, lévén turbos a drága, elég könnyű volt ekkora teljesítmény-növekedést produkálni. Egyébként 85.000 + ÁFA volt a beavatkozás ára, 3 óra alatt el is készültek vele.
Harvester:
Az ATC csinálta a tuningot, a XVI. Batsányi János utca 18. alatt vannak. Én sajna nem értek a szoftverbepiszkáláshoz, az elektronikai ismereteim addig terjednek, hogy bele tudom egy rádióba rakni a ceruzaelemeket, feltéve, hogy világos és érthetô használati utasítás van hozzá :-)
A fogyasztásról még nem sokat tudok mondani, mert alig jártam még vele, de ha lesz képem róla, mindenképpen megosztom veletek. A régi 460-assal az volt a tapasztalatom, hogy hétköznapi használatban nem nôtt számottevôen a fogyasztása. Az a jó a turboban, hogy amíg nem tolod neki, nem akar sokat enni. Ha viszont hajszolod, akkor fogyaszt is rendesen. Mivel én nem állandóan nyomulós üzemmódban használtam, ezért nem nôtt észrevehetôen a benzinre költött pénz.
lore:
Érzésre a kocsi sokkal rugalmasabb lett, alacsony fordulatszám-tartományban is jobban húz. Ha odalép neki az ember, akkor meg ugrik rendesen. Eddig ezt a dinamizmust hiányoltam a kocsiból, most olyan könnyedén mozgatja a nagy seggét, mint anno a 460-as.
A 740/760 különbségérôl igazán nem tudok sokat, szerintem a 760-ast a 2.8-as, 3 literes benzines motorokkal, a 2.3-as turboval szerelték. Bár láttam olyat is, hogy 740 Turbo. Szóval ami a motorokat illeti, nekem kissé confuse.
Úgy hisem, a 760-ast inkább azokra a modellekre ragasztották, amelyek jobban felszereltek voltak, mind a motor, mind az extrák kérdésében. Pl. elektronyosn állítható ülések, klíma, bôr, stb. Szerintem az olyan műszaki paraméterek, mint a tengelytáv, biztos, hogy megegyeztek a két modellnél. Pontos infom nincs, de jövô héten megyek Ivanicsékhoz átvizsgálásra, akkor rákérdezek...
először is gratula a tuninghoz. Csak adatokat írtál, érzésre milyen?
Az S40-ben műanyag a fa, elég csak kinyitni a hamutartót és élesebben megnézni a kidolgozását..
Hát nem volt olcsó de szép munkát végeztek, azaz nem látni semmit!
Tudom, hogy erről volt szó és amit leírtál, szóval annyit tudtam én is. Ami érdekel: Miben más a motorválaszták, más-e a műszerfal (szerintem igen), más-e a tengelytáv etc. Szóval a részletek érdekelnek, de nagyon (szerintem a lámpák is különbözőek)! Hol lehet tesztet olvasni ezekről a régi gépekről? Pl. egy 85-ben elvégzett 9000 vs 740 nagyon érdekelne...
A 760-asban amit láttam az ECC nem volt oldalanként külön szabályozható!
Bocsi Fargo, de nemtom, hogy originál hány lovas volt a gép. Persze a 280 biztos jó. Észre lehet venni különbséget?? Klasszikus kérdés: megéri chiptuningoltatni? És mennyi a tuning ára?
A T5-ös, legalábbis az új, most megjelent V70-es modellben 250 lóerôs. A legutolsó változatban, az S70/V70-ben 240 lóerôs, azt megelôzôen, a korábbi S70/V70-ben 225 lóerôs, kétliteres, még korábban a 850-ben kétfajta T5 volt: 2 literes, 210 lóerôs és 2.3 literes 225 lóerôs motorokkal.
A 850R illetve az S70R jött az erôsebb, 240 lovas motorokkal, amit ha jól tudok, az utóbbi idôben 250, majd 260 lovasra izmosítottak.
Érdekes módon a korai 850 T5 kétliteres, 210 lovas motorja megegyezik a 240 lovas 850R motorjával. A plusz 30 lóerôt a magasabb turbonyomásnak és átprogramozott motorelektronikának köszönhette.
*****
S70R? Melyikre gondolsz? Láttam egy 360 lóerôs V70R-t az fekete volt, láttam egy fullos S70R-t, amit árultak, az bent volt az eladótérben, és olyan kékes-feketés színe volt, és próbáltam egy V70 T5-t, a legújabb generációból, az metálbordó volt, de állt ott egy ezüst színű is. Említettem volna másikat? Nem ugrik be, bocs, zárlatos az agyam, de emlékeztethetnél, melyikre gondolsz.
*****
Az alkatrészként való behozatal is elég macerás. Nem biztos, hogy átmenne utána a rendszeren, attól meg a szívem szakadna meg, ha nem tudnám forgalomba helyezni. Ha mégis belevágok, akkor úgy, hogy amerikai rendszámmal hozom be, mint egyik ismerôsöm itt használatos kocsiját.
Az erre vonatkozó jogszabályokkal nem vagyok tisztában, de szerintem ha a tulaj meg a használó írnak egy hiteles papírt a használatról, akkor működik. Ha jól sejtem, bizonyos idônként ki kell vinni a kocsit az országból, majd visszajönni vele. Nem tudom.
nem tudom, az S80-ban mi van, de az S40 "fabetétei" nekem elég műanyagnak tűntek. Abból is vannak? Az új V70-ben fának tűntek, s kérdésemre ezt a Volvosok meg is erôsítették.
Ja, törött Volvot javítani nem olcsó. Még szerencse, hogy a biztosító fizette. Remélem szép lett a végeredmény.
Szerintem -- illetve szerintünk, mert eccer már beszélgettünk errôl a T.opictársakkal -- a 740 / 760 között felszereltségbeli különbség van. Ezeket több extrával, fényűzôbb belsôvel és erôsebb motorokkal lehetett kapni. Szerintem nagyon jó kocsi mind a 740, mind a 760, ha egyszer nagy leszek, úgyis veszek egy 760 Turbo Intercooler kombit, annak van a legszebb "volvos" formája.
Az ECC klímával én is találkoztam 760-asban, egyszer egy ideig hajtottam egy céges Volvot, abban volt ilyen légkondi. Bár ha jól emlékszem, nem lehetett oldalanként külön állítani a hômérsékletet, de lehet, hogy tévedek. Ez volt az elsô Volvo, amivel közelebbi ismeretségbe kerültem, mindjárt olthatatlan szerelem is ébredett bennem a márka iránt, ami azóta is tart :-)
A T5-ös nem 225 lóerős?
Én úgy tudom csak az R ,illetve a korábbi típusokon a T5-R, az ami 250 lóerős.
Milyen színű volt az S70R amit az Ivanicsnál láttál?
Ezüstmetál?
Sajnálom a 780-ast, de sejtettem hogy ez lesz vele.
Viszont nem csak USA-ban, hanem Ausztriában is található néhány darab..
Ott asszem 120-150 ezer ATS..
Meg Belgiumban is van még néhány..
És ha megkerülnénk őket és alkatrészként hoznánk be, aztán meg egyedi átalakítás néven azt mondanánk az okosoknak, hogy egy 740/760-asból kupét csináltunk..
Vajon mit szólnának hozzá?
Vagy túl durva lenne?
Más.
Ki tudja hogy, külföldi rendszámú autót meddig és hogyan vezethet egy magyar állampolgár Mo-n?
Kell a tulajdonosnak meghatalmazást adnia?
Korlátozva van hogy hány hónapra, esetleg hétre szólhat?
Újra: Az S40 az egyetlen műfás Volvo? A kormányon is?
Pénteken kész lett a javítás. Majdnem 700ezer volt, nem fog örülni a fickó (aki hátulról megnyomta) biztosítója.... Újra Volvoval utazhattam hosszabb útra!! Sajna 3 heti vectra-zás után újra meg kellett szokni a szűkös belteret (196cm/110kg vagyok), nade a feeling...
Fargo,
eccer már kértem a véleményed a 740-ről. Az ivanicsnak van egy (belső autó, rendszám FAY-... meg lehet kuksizni..) 760-asa: bőrrel, aut. váltóval és többek közt automata klímával! Nem is tudtam, hogy ezekbe a régi batárokba ECC is fellelhető! Erről már lehet, hogy volt szó: mi tömören a különbség a 740 és a 760 között? Felszereltség, motor és/vagy kasztni?
Ja hazafelé Pécsről Baja érintésével 4 személlyel majdnem egy mázsa teherrel a csomagtartóban (szumma 1780kg!!!), 1.6-os mocival, 90-es tempóban (tempomattal) 6.5 liter/100km. Pedig egy csomó pöcs falun keresztül kell jönni, igaz nem volt nagy forgalom. Egyedül egy komolyabb autó nem vette kihívásnak, hogy megelőztem és szépen jött mögöttem: egy 850estate...no comment
A műanyagok pont olyanok, mint az S40-ben, vagy az S80-ban. Ami nem tetszett, az a műszerfal kialakítása, szemmel láthatóan nem úgy tervezték, hogy lehessen bele fabetétet tervezni késôbb. A fából csak az ajtókra jutott egy-egy kis csík, a középkonzolon és a műszerfalon nincs helye. A 850-est nagyon megdoja a fabetét, nekem régebben a fa nem tetszett, de most, hogy naponta látom, teljesen otthonossá teszi a kocsit. A 850-eshez és az S70-eshez lehetett rendelni sötétszürke grafit színű fabetétet, ha ezt az Alcantara / bôr üléshuzattal rendelte az ember, akkor kapta szerintem a legszebb belteret. Áll(t ?) az Ivanicsnál egy fullos S70R, annak volt ilyen belseje, mikor megláttam, azt hittem ott élvezek el.
Az új V70 valahogy más, még a szokásos fabetétet bôr kompozit kormányt sem lehet rendelni hozzá, a fabetét helyett meg jobban mutat a matt alumínium...
Pár év alatt menő bizniszmenné válok és csak úgy szórakázásból megmentek egy-két 780-ast az utókornak (remélem nem kell addig várni, hogy veterán-kedvezménnyel hozhassam be :D). Esetleg az a Citroen SM is szóba jöhet, de előtte lenyomoztatom azt a holland pasast és lecsapok a 262-re is. Majd időben szólok.
Csak a 40-esben van műfa?
Milyen volt a 70-esben a műanyagok minősége a 850-hez képest?
ma jártam az Ivanicsnál, s sikerült kipróbálni egy új V70-est. Leírnám az élményeimet.
A kocsi elsô ránézésre SZÉP. Az eleje nagyon hasonlít as S80-ra, de azért valamennyire más is, talán kisebb. A hátulján érezhetô a régi V70 öröksége. Az egész autó valahogy kicsinek tűnik, lényegesen kisebbnek, mint az elôdje. Ez persze csalóka, odaálltam a 850 mellé, és kiderült, hogy a két kocsi szinte ugyanakkora. Nem akartam hinni a szememnek, s megnéztem a katalógusadatokat, s az új V70 valóban kisebbnek bizonyult -- kerek 1 centivel.
Hosszabb vizsgálódás után sikerült rájönni a dolog nyitjára. A szélvédô felsô pereme az pont ott van, mint a régi V70-en, de maga az üveg sokkal laposabban ereszkedik, legalább 30 centivel hosszabb. Így a motorháztetô rövidült meg jelentôsen, ráadásul az S80-szerű csôr miatt a kocsi homlokfala eléggé íves, nem úgy, mint például a 850-en, ahol szinte egyenes, téglaszerű. Többek között emiatt az optikai trükköcske miatt is látszik kisebbnek a most debütáló V70. A hatást erôsíti, hogy a szélvédô alsó pereme és a motorháztetô hátsó végének kivágása között jó nagy helyet hagytak, így is rövidítve a kocsi orrát, persze optikailag. A helyet itt egy legalább 3 centis nagy fekete műanyag felület pótolja, ami szerintem nem sikerült szépre. A kocsi orra laposabbnak is tűnik, azért, mert a már említett csôr, azaz a motorháztetô domborulata mellett két oldalt a lemez lépcsôzetesen esik.
Szép a kocsi hátulja is. Az hátsó ablak nagyon szépen fordul át a tetôvonalta, illetve nem fordul, mert a régebbi V70-tôl eltérôen az üveg a függôleges síkban véget ér, viszont olyan szépen integrálták a felsô élébe a 3. féklámpát, hogy az fantasztikus. A hátsó lökhárító is sokkal elegánsabb, filigránabb lett. Az S80-ra hajazó hátsó lámpasorok formaterve érdekes átmenet az S80 és a régi V70 lámpái között, egyértelműen utal a közös rokonságra.
A kocsi oldalról sok részletében nagyon hasonlít elôdjére, ugyanazok a formai megoldások találhatók sok esetben, mint például a csomagtér oldalablakainak kiképzésénél, vagy az ajtók megoldásánál. A kilincsek kicsit japánosak, süllyesztettek lettek, nem tudom, ez tetszik-e.
A beltér. Hát, itt is érezhetô az S80-as rokonság, de ennek szinte már semmi köze nincs a régi, 850-essel leköszönt bumfordi skandináv bájhoz. Puha formák, semmi derékszög. Ezzel együtt nem ronda.
A fabetét még mindig igazi fa, a bôr fantasztikusan finom és gyönyörű, bár az ülések szabása a 850-ben szebb. A beltér illat az valami leírhatatlan, de még a motortérbôl is olyan kellemes illat áradt, hogy az meglepô volt. Egyetlen dolog volt ami nem tetszett, ez a túl alacsonyan húzódó műszerfalpárna. Ez nem növeli a térérzetet, hanem inkább csökkenti. Nincs az a "volvós" érzése az embernek, hogy masszív anyag öleli körül, jóval az átlagos övmagasság felett. A vezetôülésbôl nem látni a kocsi orrát. A műszerfal egységnél még egy dolog nem stimmelt, mégpedig az, hogy az utasoldali légzsákot úgy helyezték el, hogy az berobbanáskor széttépi a felsô műszerfal párnát, így az egészet cserélni kell. A 860-esnél van egy kis "ajtó" a légzsáknak, azon keresztül nyílik ki, bár erre azt mondta a szerelô srác, hogy ittis cserélik az egész műszerfalat. Hmm.
A középkonzol félelmetesen széles, a belsô tér kb akkora, mint a 850-ben, azaz bôséges. A felszereltség elég jó, a rádió mellett integrált telefon á lá S80, a kormányról is vezérelhetó telefon, rágió, tempomat, kitudjamégmi. Csúcshifi 10 hangszóróval, Dolby Surround, igazi mélynyomó láda a raktér padlójába süllyesztve. Két fokozatú ülésfűtés, intelligens légzsák, (érzékeli, ha nincs bekapcsolva az öv, az elsô ülésen ülô utas súlyát), elektronyomsan behajtható tükrök, bennük kültéri világítás. Csomagtérben szivargyújtó aljzat, a hátsó ajtó belsô záró fogantyúi végre jó jelyen s egybôl 2 darab is, az ajtó alsó élébe rejtve. Intelligens klíma, érzékeli a külsô levegô szennyezettségét, s automatikusan belsôlevegô-keingetésre kapcsol. A fedélzeti számítógépnek 4 LCD kijelzôje van szövegesen figyelmeztet mindenre. A belsô kilincsek nagyon szépen formáltak, és nagyon dögös matt fémbôl készülnek. Millió tárolórekesz, rögzítési pont, miazmás. Az elsô ülések elejé kis tasak.
Biztonság felsô fokon, 6 (8?) légzsák széria, övfeszítô, középkonzolról zárható központi zár és gyerekzár, amit végre nem az ajtón kell állandóan átállítani. DSTC / STC. etc... etc...
Vezetés: A 2.3 literes, 250 lovas T5-ös motorral szerelt darabot próbáltam. A menetteljesítményei kb megegyeznek az én 850-esemmel, ez annak köszönhetô, hogy kb 200 kilóval nehezebb. A katalógus is hasonló adatokat ad meg. A futóműve lágyabb és jobban csillapított, csendesebb és jobban elnyeli az úthibákat, de szerintem kevésbé stabil. A motor elég csendes, nincs az a dögös bugyborékoló hangja, mint a régi T5-nek, inkább villanymotor szerű, de legalább ugyanúgy húz. Talán nyomatékosabb is. Hatszát kilóval lehet terhelni a kocsit, ami nem kevés. A fék frenetikus, SOKKAL jobb, mint a 850-é, úgy harap a legkisebb nyomásra is, hogy majd kiestem az ablakon. 16 colos hűtött féktárcsák. A kuplung vajpuha, ez nem tetszett, nôi autóba való dolog.
Összegezve: szerintem az új V70 nagyon jóra sikeredett, sokkal szebb, mint az S80, kevésbé amerikás, inkább európai kinézetű. Ez nagyon tetszik! Úgy tűnik, inkább a 850 hagyományait folytatják, mint az S80-ét, de azért kicsit utalnak az új arculatra. Kevésbé tégla formájú, de nem is végletekig legömbölyített a karosszéria, egyértelműen Volvo. Szuper.
Inkább az erényeiről írnék, mert ezt az oldalát jobban ismerem.
Elpusztíthatatlan!!! Ez mindent elárul, SZVSZ. Az a dízel a VW-től van és legalább 300E-t kibír gond nélkül. Fogyasztásra is elég jó.
Egy újabb típusáról(1991-es asszem) annyi rosszat tudok, hogy a klímája állandóan elsz@ródik.
Sohasem volt még Volvo-m, csak tetszik és gondolkodom egy 240 D kombi vételén a tavasszal. Ha valaki ismeri a típus erényeit és hibáit, amit a vásárláskor érdemes nézni, szójjon.
Szóval 262. Állati volt a teteje. Tiszta chop roof.
Ilyen volt belülről? Lenyeletni vele az összes szétdobált csikket!
Azért jaj de tetszett! Egyszer majd megngedhetem magamnak, hogy pénzzel megváltsam az ilyen igazi autók életét az ilyen narkós állatoktól.
Pedig ilyen autót csak szeretetből lehet vásárolni (eddig aszittem)!
igen, azt a Bertonet én is láttam, nem belga volt, hanem ha jól emlékszem, holland. NAGYON le volt lakva, mégis többen meg akarták venni tôle, de a szervizes srácok elmondása szerint nem akarta eladni az ürge. Fájó volt látni: rozsdásodó sárvédôk és ajtók, csikkek szétdobálva a padlón, ápolatlan bôrülés....
Én láttam az Ivanicsnál egy fekete bőrtetős (és fekete bőrbelsős) bertonét. Akkor az nem hétszázas hanem kétszázas volt (kb. 8 hónapja)?? Egyébként asszem belga rendszáma volt.
Most nézetek utána, de van rá esély, hogy a 2.3-as turbos motor, amivel a 780-ast szerelték, megfelel a környezetvédelmi elôírásoknak. '91-ben jöttek ki az utolsó darabok, az akkor is nagyon szigorú kaliforniai szabályoknak megfelelôen. Jó eséllyel nem szerepel az autó az engedélyezett autók listáján, mert annyira keveset gyártottak belôle, (9086 darabot) így valószínű, hogy el lehet intézni az egyedi vizsgálatot. Különbözô praktikákkal fel lehet annyira javítani az emissziós értékeket, hogy simán átcsússzon.
Nekem KELL egy ilyen Volvo, 2.5-3.5 millióból bent van az országban. Befektetésnek sem utolsó, lenne rá vevôm ennek az összegnek a duplájáért. (Majd bolond lennék eladni :-)
Hát igen...
Én is ilyet akartam venni csak az a baj, hogy itthon nem lehet kapni és külföldről meg nem hozható be!
Kivéve ha külföldön élsz vagy dolgozol!
Meg még nekem is gyűjtenem kellene rá egy keveset..
A 850-es elsô módosítása során a legszembetűnôbb valóban a lámpák kisebb mérete. Azt hiszem az elsô lámpákat még egyszer módosították, csak úgy, amikor külön került a tompított és a távolsági fényszóró, H1-es izzókkal cserélték fel a régi H4-est, gondolom a kisebb lámpatest nem bírta a hôterhelést.
A belsô teret érintô változtatások minimálisak, kicsit átfésülték a kezelôszervek designját, amolyan kifinomultabb lett minden. Az S/V70 belsô terében ez még jobban érezhetô, bár az nekem már kicsit túl "puha", az igazi a 850-es utolsó arca volt, természetesen az, ami nekem is van ;-)
(Mellesleg a kedvencem Volvo belsô design terén a Bertone féle 780. Az valami félelmetes!)
Ha jól tudom, kicsit módosítottak a futóművön, és azonos teljesítmény mellett kedvezôbbek lettek a motorok emissziós értékei. Biztos változott a széria-felszereltség is, ha jól sejtem ettôl kezdve lett széria az erôsebb modellekben a 4 légzsák, a gyengébbekben (GLE, GLT) a 2 lufi.
Az S60 télleg baromi jól néz ki, bár akinek a 80-as nem jött be annak nem biztos, hogy teccik. Azt nem értem, hogy miért köll ilyen photoshoppal feljavított műképekkel beérnünk amikor ősszel már hivatalosan is bemutattyák. Állítólag nextyear tavasszal már kapható lesz. Szerintetek van esély egy olyan nyomatékkirály common-rail dízelre a 60-asban ami felveszi a kesztyűt a cdi-kkel és a bajor d-kkel (számomra dízelben most ők a mérce)? Állat lenne egy 200 lovas de 400 nm-es Volvoval suhanni....
850-es pajtásaim: pár éve a 850 facelift-jénél elaludtam... Szóval milyen lényegi változásokat eszközöltek az ős (nagylámpás) 850-esen? Gondolom nemcsak a lámpákat csinosították...
Harvester: ABS szivattyú??? Valóban csak nagyon halk a hang de akkor más kocsikban (pl. Vectra) miért nem hallom? Azérköszi az infot majd rákérdezek. Még jó, hogy nem vérezte össze a 440 orrát...