Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 2000.02.23 0 0 439
"Mit szólnál villanykörtét zabáló maszturbáló lovakról? Jól nézne ki a hátsó ablakon nem? :)))"

Ciki mi? :-)))

TRACS-ról:
Én igazándiból a Volvo gépkönyvébôl szedtem, amit róla tudok, de azzal együtt lehet hogy rosszul tudom. Sebajseis, majd hétfôn kiderül. (Ha addig nem izgat fel annyira a téma, hogy felhozom a gépkönyvet és bele nem olvasok.)

Értettem, hogy Pasaréten véltél látni, csak mivel kapkodtam, egy mondatban próbáltam válaszolni 2 felvetésre. Valóban néztem sötétbordó metál 850-est, kettôt is.

Nekem krómkipuffancs van, gyári, 12k forintos. Ami rajta volt eredetileg, az kicsit rozsdásodott, és hát ugye az nem járja, hogy az ember ROZSDÁS kocsival járjon, Úgyhogy rendeltem rá egy újat, de sajna nem az eredeti 850 féle szögletest hozták, hanem az S70 féle oválist. Ráadásul nem is olyan szép a hangja, úgyhogy lehet, hogy egyszer még újrakrómoztatom a régit. (Ha addig nem kap sportkipufogót, az s van gyári, és a felpiszkált turbonak jót tenne, hogy ne melegedjen túl...)

Előzmény: lore (431)
fargo Creative Commons License 2000.02.23 0 0 438
WAUZZZ:

ebben az egyben egyetértünk :-)

Előzmény: WAUZZZ (430)
CYRUS Creative Commons License 2000.02.23 0 0 437
"""""
Szintén az Eladáshoz kapcsolodva azért ma már ha körül nézzel több S40 látsz az utakon mint pld a te általad istenitett AUDIK!!!"""""

Sorry itt persze nem általában Audikra gondoltam
hanem az azonos kategoriáju A4-esre....

Előzmény: CYRUS (436)
CYRUS Creative Commons License 2000.02.23 0 0 436
Töled nem is vártam mást mint hogy ilyen faszságott irj...... A Volvo egyik gyára pld Hollandiában ahol a Mitsubishivel eggyüt gyártják a kocsikat a legkorszerübbek közé tartozik...Az hogy nem veszik pedig egy olyan dolog hogy nem tartozik a a Világ legnagyobb cégei közé , azonban pld minden 3. eladott kombi volvo...Szintén kombiban pedig több országban (U.S.A, U.K) piacvezető...A konyha kredenc formáról pedig annyit hogy az S80-ast szavazták 1999 legszebbebb kocsija ....
Persze megértem hogy neked nem teccik azzal a
"gyönyörű seggü" A6 Audival tényleg nem tudják felvenni a versenyt :)))
Szintén az Eladáshoz kapcsolodva azért ma már ha körül nézzel több S40 látsz az utakon mint pld a te általad istenitett AUDIK!!! Amugy meg nem megyek bele a fikázásba mert, szerintem elég jó kocsi az AUDI mégha az A6-os gusztustalan is....
Neked pedig további jó fikázást kivánok és remélem még sok ilyen kitünő érvet fogsz velünk megosztani!
Előzmény: KLOzetor (435)
KLOzetor Creative Commons License 2000.02.22 0 0 435
Képzeljétek van egy drótom a volvó gyárba, és megkérdeztem, milyen elvek alapján tervezik az új volvó formáját, miért nem bírnak elszakadni a konyhakredenc formátol (bár az kicsit jobban néz ki )
A válasz megdöbbentő volt:
Nincs pénz a fejlesztésre, mert senki nem vásárolja a típust !
A megfelelő darabszámok legyártása után az elkopott karosszériagyártó szerszámok éleit megköszörülik, és így lesz egyre gömbölyűbb az új volvo.
Ebben az ütemben akár 2030 környékére már egész jó is lehet !
Hát gyerekek mikor ezt megtudtam lefordultam a székről úgy röhögtem!!!
:)))))))))))))))))
WAUZZZ Creative Commons License 2000.02.22 0 0 434
Háj,Volvósok!Iore!
Azé nem oda Buda!Az egy BIG tévhit hogy csak hóba
valami az a kvattró...
"gyorsulás, végsebesség, rugalmasság, fogyasztás, csomagtér, ár, ésszerűség"?!
gyorsulás:azé 1x szivesen gyorsulnék Neked egyet
vég:250 fölött má mind1,nem?
rugalmasság:lásd gyorsulás
fogyasztás:na igen,ez biza +1-1,5 lityi,nade kikapcsoljuk a klimát,és ugyanott vagyunk...:)
csomagtér:na igen,ez se túl nagy a kupémnál,de ajánlom figyelmedbe A6,A8...quattro verziok...
ár:használtautóárba már nem jelentkezik...újra meg kinek tellik,Émilyn kivül?:)
ésszerűség:na igen,de ezek után azért átgondolod,ugye?
Ugyhogy továbbra is:
AUDI über Alles!
lore Creative Commons License 2000.02.22 0 0 433
Fargo!

Visszaolvastam amit írtam. Natürlich ezt csak a legjobb tudásom szerint válaszoltam, nem akarok itt szakértőt alakítani.
bye: lore

Előzmény: lore (431)
lore Creative Commons License 2000.02.22 0 0 432
Üdv. alvázszámok királya! :)

Vitathatatlan, hogy trakció szempontjából a quattroval nem lehet versenyezni csakhát a gyorsulás, végsebesség, rugalmasság, fogyasztás, csomagtér, ár, ésszerűség (nem az alpokban vagyunk, a téligumival még nem akadtam el, bár tényleg azon a bizonyos 5/365 kemény téli havas napon nem a bakonyban ralizok mint nyilván az összes quattros).

Azért kipróbálnék egy quattrot modjuk s6 vagy s8 kombinációban de semmi több.

Előzmény: WAUZZZ (430)
lore Creative Commons License 2000.02.22 0 0 431
Gondoltam, hogy nem ilyen átlag bunkó-köcsög matricákkal tuningolod a volvod. Adjak címet egyedi matricakészítőkhöz. Mit szólnál villanykörtét zabáló maszturbáló lovakról? Jól nézne ki a hátsó ablakon nem? :)))

A TRACS-ról: Úgy írsz róla, hogy az ember (mióta feleséggel rendelkezem, emberszámba veszem magam is :)) meg van róla győződve, hogy úgy van ahogy írod.
Szóval: a kipörgésgátlók a 90-es évek elején kezdtek elterjedni és minden mamlasz újságíró a józan eszére hallgatva leírta, hogy a túlpörgő kereket fékezi. Pedig ez akkor még csak a jövő volt! Akkoriban kezdtek elterjedni az ABS-ek a középkategóriában... Szóval szvsz az első kipörgésgátlók még csak azt tudták, hogy visszavették a gázt amint az abs szenzorai (melyek a kerekek pögését és a tényleges haladási sebességet hasonlítják eszeveszett sebsséggel) azt érzékelték, hogy a kerék gyorsabban halad mint a kocsi. A TRACS is ilyen! Csak a magyar autósújságírás ámokfutói (Boróka után szabadon) leírták, hogy a túlpörfgő kereket fékezik pedig ez csak a jobbik esetbeni következmény volt. A fékezős technika csak mostanában terjedt el mint már mondtam a diffizárat is felváltandó. A vectrával vannak tapasztalataim hiszen a 170 paci többször próbára teszi mint az s40 115-je a dsa-t, ami egyébként szintén nem direkt fékezi a kereket. Szvsz ha a tracs fékezné akkor nem fitymálnád ennyire... A te tapasztalataid alapján is hiszem, hogy a tiedben nem másod-generációs kipörgésgátló van. Szóval a vectra: Hóban: el lehet akadni csak nem pörög halálra a motor így viszonylag uralható autóval gépészkedhetek ami szűk mellékutcák kanyarjaiban nem egy hátrány hiszen amint megcsúszna elveszi a gázt és az autó lefékeződik.
Kipróbálhatod amit a mercivel tettek. Szopasd a tracs-ot hóban egy pár másodpercig aztán nézd meg, hogy felforrósodtak-e a fékek.

Az új tc-k: Gondold el azt csinálja mint a diffizár, ráadásul nem is engedi felpörögni a motort!

Nem a volvonál véltelek látni, hanem pasaréten a vasas pályánál parkolni egy 850-est. Faceliftes volt, téli gumikkal dí1sztárcsa nélkül. Az sötétbordó metál volt, azt hittem olyat birtokolsz (valmair rosszul emlékszem, tán néztél ilyet amikor le akartad cserélni a 460-ast?).

Engem úgy lehet megismerni a 40-esben, hogy a fejem súrolja a plafont, a vectrában nem veszem észre mennyivel megyek, a corsámban (amit ált. kis feleségem vezet) meg kitöltöm a légteret (bár kényelmesen!!).

Nálam sincs matrica, sőt 1500 forintos krómkipuffancs se, sőtsőt a corsáról leszereltem a 185-ös gumi-felni álompárost mert szervo nélkül a 167/55 nejemnek nehéz volt:)))

Előzmény: fargo (429)
WAUZZZ Creative Commons License 2000.02.22 0 0 430
TRACS ide TRACS oda,QUATTRO az igazi!
fargo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 429
Hétfôn megyek, nem láthattál. Az én Volvom sötét kékes-zöld metál színű, és jelenleg ronda lemezfelnik vannak rajta, S40-es dísztárcsákkal. Amolyan mezei "volvos" kinézete van: semmi spécizés, semmi 'No Fear' matrica, sem sötétített üvegek, sem lila neon alulról. Még a középsô ujjával mutogató "fuck you" matrica is hiányzik, sôt a ködlámpámat sem égetem. Amirôl meg lehet ismerni, az az, hogy egy dagadt, kopaszodó pasi csücsül benne, és vigyorog, mint a tejbetök.

Te mit tudsz a TRACS-ról?

Előzmény: lore (428)
lore Creative Commons License 2000.02.22 0 0 428
Szvsz nem így van, én a 850-es megjelenése tájékán olvastam egy volvo kiadványt, de nem akarok hülyeségeket beszélni tehát a megoldás: jövő héten megtudod és majd légy kedves értesíteni. Mikor mész pontosan?

Láthattam és ma du. a vasas pálya környékén a fargo-volvot?

Előzmény: fargo (425)
fargo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 427
Üdv Templar!

Neked nem P1800-assal kellene járnod? A 244 sem kutya, de hát ugye a stílus... :-)

Előzmény: Templar (426)
Templar Creative Commons License 2000.02.22 0 0 426
Üdv mindenkinek,
Csiptuning ide, ABS oda, a lényeg a stílus (ami maga az ember).

Templar + az öreg 244-ese

fargo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 425
A TRACS úgy működik, hogy az ABS szenzorait használja és fékezi a túlpörgô kereket. Ha havon indul az ember, kereg is, mint a veszedelem, de elindulni azt nem lehet vele. Legalábbis nekem sikerült elakadni vele 2 alkalommal is, egyszer a Farkas völgy elôtt, 20 centis hóban, emelkedôn kellett volna elindulni, hát az nem ment, akármit is próbáltam, vissza kellett gurulni egy olyan szakaszra, ahol lendületet tudott venni a kocsi. A másik alkalommal a két elsô kerék belezöttyent egy elég mély jégbordába, és szégyenszemre ki kellett tolni. Sem hintáztatva, sem másodikból indulva nem akart megmoccanni. Mikor a jégborda tetejére ért volna a kerék, hirtelen elvesztette a tapadást, ekkor a TRACS megfogta, az meg visszazökkent a bordába. Szóval én sok hasznát nem láttam, kivéve amikor letaposott havon lassan haladva kellett manôverezni a Pilisben.

Szerintem a TRACS azért érzi 30 felettinek az autót, mert ô csak a kerék fordulatszámát érzékeli. Azt lehet hogy nem, hogy a kocsi tkp nem is halad.

A motor nyomatékát visszavevô kipörgésgátló talán fejlettebb.

Azt hiszem, erre is rá fogok kérdezni jövô héten.

Előzmény: lore (424)
lore Creative Commons License 2000.02.22 0 0 424
A 40-esben dsa van. A tracs-szel együtt elég kezdetlegesek, a vectránk tc-nek nevezett gátlója is van olyan jó. T.illik ezek csak a motor nyomatékát szabályozzák (elveszik a gázt) míg a bmw és merci hasonló (újabb) rendszere fékezi is a túlpörgő kereket, tehát felfogható diff-zárként is. Egyszer szopattak valami tesztben egy ML mercit laza talajon és 5 perc után fullasztó fékszag (olyan mint a kuplungszag) volt a gép körül, tehát működött...

A tracs egy nagyobb gáznál már szerinted 30 felettinek érzi az autót? Akkor bibi van, ui az ABS szenzorait használja fel az is. A Vectran néha kikapcsol mert az ABS jeladóinál valami kontakthiba van. Egyébként a 170 ló is megpörgtné akárhogy a kereket de a TC-t még nem sikerült becsapnom. Olyan már volt, hogy hóban küzdöttem fel magam a hegyre és besokkalt és 5 percre kikapcsolt....

1szómint100 a volvo dsa-ja (amit állítólag a 40-esben mutattak be először) nem egy nagy valami, e téren a sváboknál és a bajoroknál az előny.

Előzmény: fargo (423)
fargo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 423
lore:
nem, nem AWD (bár az lenne!)

400 Nm -- azért óvatosan el lehet vele indulni, ha padlógázzal startol az ember, akkor csikorog és füstöl, másodikba váltás után is. Pláne hogy még a virsli 185-ös téli gumik vannak rajta. Ezen talán segít majd, ha felrakom a nyáriakat, azok kicsit izmosabbak, 225-ösök.

A TRACS szerintem igazán nem sokat ér, ha jól tudom 30 km/h felett ki is kapcsol, ezért igazán csak elindulásnál segít, jeges, havas úton. Ha padlógázzal indul az ember, akkor nem sok hatása van, szerintem buta az elektronikája, a kipörgô kerék miatt azt gondolhatja, hogy már 30-nál gyorsabban megy a gép, és kilép.

Kettesben padlógáz: igggen, képes elforogni. Még harmadikban is nyikkan, ha forszírozza az ember.

*****

Érdekesség: az egyik Volvo levlistán volt róla szó, hogy van az USA-ban pár cég, akik a Mustang 5.7-es V8-as motorját építik bele a 740-esbe. Azt mondják, hogy az erôátvitel (váltó, difi, féltengelyek, futómű) gond nélkül megbirkózik a 300+ lóerôvel. Szóval a Volvo anyagból van...

Előzmény: lore (422)
lore Creative Commons License 2000.02.22 0 0 422
fargo,
ha jól sejtem a géped nem AWD. Hogy megy át a 400nm az aszfaltra. Gondolom képes vagy leégetni a TRACS elektronikáját :)

Kettesben 70-nél padlógáz kék füstöt eredményez (tracs off)?

Előzmény: fargo (413)
fargo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 421
Zoárd,

Nagyon szépen köszönöm. Illetve köszönjük :-)

fargo + FGF

Előzmény: Geőcze Zoárd (419)
fargo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 420
Bolas,

aha, értem már. Lehet, hogy az is ott volt, áll az udvaron egy csomó eladó kocsi.

Előzmény: Bolas (418)
Geőcze Zoárd Creative Commons License 2000.02.22 0 0 419
fargo,

1 millió balesetmentest kivánok az újszives kocsihoz!

G. Zoárd

Előzmény: fargo (417)
Bolas Creative Commons License 2000.02.22 0 0 418
Fargo:

A 00-02-18 03:09:08-i írásod alapján kaptam fel a fejem azt hittem hogy az apám régi autóját láttad, de mégse!
Az ezüstmetál színű volt..

A fekete V70R nagyon komoly gép!
Csak 2-3 havonta kell fékbetétcserét végezni szegényen a túl nagy megterhelés miatt..

Előzmény: fargo (412)
fargo Creative Commons License 2000.02.21 0 0 417
850:

A kocsi gyárilag 210 lovas volt, de az utóbbi idôben úgy jártam vele, hogy egy 240 lovas kölcsön chip volt benne.

A különbség szembeötlô, nagyon megy a gép. Szerintem megérte tuningoltatni, lévén turbos a drága, elég könnyű volt ekkora teljesítmény-növekedést produkálni. Egyébként 85.000 + ÁFA volt a beavatkozás ára, 3 óra alatt el is készültek vele.

Harvester:
Az ATC csinálta a tuningot, a XVI. Batsányi János utca 18. alatt vannak. Én sajna nem értek a szoftverbepiszkáláshoz, az elektronikai ismereteim addig terjednek, hogy bele tudom egy rádióba rakni a ceruzaelemeket, feltéve, hogy világos és érthetô használati utasítás van hozzá :-)

A fogyasztásról még nem sokat tudok mondani, mert alig jártam még vele, de ha lesz képem róla, mindenképpen megosztom veletek. A régi 460-assal az volt a tapasztalatom, hogy hétköznapi használatban nem nôtt számottevôen a fogyasztása. Az a jó a turboban, hogy amíg nem tolod neki, nem akar sokat enni. Ha viszont hajszolod, akkor fogyaszt is rendesen. Mivel én nem állandóan nyomulós üzemmódban használtam, ezért nem nôtt észrevehetôen a benzinre költött pénz.

lore:
Érzésre a kocsi sokkal rugalmasabb lett, alacsony fordulatszám-tartományban is jobban húz. Ha odalép neki az ember, akkor meg ugrik rendesen. Eddig ezt a dinamizmust hiányoltam a kocsiból, most olyan könnyedén mozgatja a nagy seggét, mint anno a 460-as.

A 740/760 különbségérôl igazán nem tudok sokat, szerintem a 760-ast a 2.8-as, 3 literes benzines motorokkal, a 2.3-as turboval szerelték. Bár láttam olyat is, hogy 740 Turbo. Szóval ami a motorokat illeti, nekem kissé confuse.

Úgy hisem, a 760-ast inkább azokra a modellekre ragasztották, amelyek jobban felszereltek voltak, mind a motor, mind az extrák kérdésében. Pl. elektronyosn állítható ülések, klíma, bôr, stb. Szerintem az olyan műszaki paraméterek, mint a tengelytáv, biztos, hogy megegyeztek a két modellnél. Pontos infom nincs, de jövô héten megyek Ivanicsékhoz átvizsgálásra, akkor rákérdezek...

Harvester Creative Commons License 2000.02.21 0 0 416
Engem pedig az érdekelne, hogy hol csináltattad a tuningot? Vagy te piszkáltál bele a szoftverbe? :)
Írj valamit a fogyasztásról is kérlek.

Harvester

Előzmény: fargo (413)
lore Creative Commons License 2000.02.21 0 0 415
Hali fargo,

először is gratula a tuninghoz. Csak adatokat írtál, érzésre milyen?

Az S40-ben műanyag a fa, elég csak kinyitni a hamutartót és élesebben megnézni a kidolgozását..

Hát nem volt olcsó de szép munkát végeztek, azaz nem látni semmit!

Tudom, hogy erről volt szó és amit leírtál, szóval annyit tudtam én is. Ami érdekel: Miben más a motorválaszták, más-e a műszerfal (szerintem igen), más-e a tengelytáv etc. Szóval a részletek érdekelnek, de nagyon (szerintem a lámpák is különbözőek)! Hol lehet tesztet olvasni ezekről a régi gépekről? Pl. egy 85-ben elvégzett 9000 vs 740 nagyon érdekelne...

A 760-asban amit láttam az ECC nem volt oldalanként külön szabályozható!

Előzmény: fargo (411)
850 Creative Commons License 2000.02.21 0 0 414
Bocsi Fargo, de nemtom, hogy originál hány lovas volt a gép. Persze a 280 biztos jó. Észre lehet venni különbséget?? Klasszikus kérdés: megéri chiptuningoltatni? És mennyi a tuning ára?

850

Előzmény: fargo (413)
fargo Creative Commons License 2000.02.20 0 0 413
Azt hiszem még nem említettem, de elkészült a 850 chiptuningja. A végeredmény:

280 lóerô / 404 Nm

:-)))))

fargo Creative Commons License 2000.02.20 0 0 412
Bolas:

A T5-ös, legalábbis az új, most megjelent V70-es modellben 250 lóerôs. A legutolsó változatban, az S70/V70-ben 240 lóerôs, azt megelôzôen, a korábbi S70/V70-ben 225 lóerôs, kétliteres, még korábban a 850-ben kétfajta T5 volt: 2 literes, 210 lóerôs és 2.3 literes 225 lóerôs motorokkal.

A 850R illetve az S70R jött az erôsebb, 240 lovas motorokkal, amit ha jól tudok, az utóbbi idôben 250, majd 260 lovasra izmosítottak.

Érdekes módon a korai 850 T5 kétliteres, 210 lovas motorja megegyezik a 240 lovas 850R motorjával. A plusz 30 lóerôt a magasabb turbonyomásnak és átprogramozott motorelektronikának köszönhette.

*****

S70R? Melyikre gondolsz? Láttam egy 360 lóerôs V70R-t az fekete volt, láttam egy fullos S70R-t, amit árultak, az bent volt az eladótérben, és olyan kékes-feketés színe volt, és próbáltam egy V70 T5-t, a legújabb generációból, az metálbordó volt, de állt ott egy ezüst színű is. Említettem volna másikat? Nem ugrik be, bocs, zárlatos az agyam, de emlékeztethetnél, melyikre gondolsz.

*****

Az alkatrészként való behozatal is elég macerás. Nem biztos, hogy átmenne utána a rendszeren, attól meg a szívem szakadna meg, ha nem tudnám forgalomba helyezni. Ha mégis belevágok, akkor úgy, hogy amerikai rendszámmal hozom be, mint egyik ismerôsöm itt használatos kocsiját.

Az erre vonatkozó jogszabályokkal nem vagyok tisztában, de szerintem ha a tulaj meg a használó írnak egy hiteles papírt a használatról, akkor működik. Ha jól sejtem, bizonyos idônként ki kell vinni a kocsit az országból, majd visszajönni vele. Nem tudom.

Előzmény: Bolas (410)
fargo Creative Commons License 2000.02.20 0 0 411
lore:

nem tudom, az S80-ban mi van, de az S40 "fabetétei" nekem elég műanyagnak tűntek. Abból is vannak? Az új V70-ben fának tűntek, s kérdésemre ezt a Volvosok meg is erôsítették.

Ja, törött Volvot javítani nem olcsó. Még szerencse, hogy a biztosító fizette. Remélem szép lett a végeredmény.

Szerintem -- illetve szerintünk, mert eccer már beszélgettünk errôl a T.opictársakkal -- a 740 / 760 között felszereltségbeli különbség van. Ezeket több extrával, fényűzôbb belsôvel és erôsebb motorokkal lehetett kapni. Szerintem nagyon jó kocsi mind a 740, mind a 760, ha egyszer nagy leszek, úgyis veszek egy 760 Turbo Intercooler kombit, annak van a legszebb "volvos" formája.

Az ECC klímával én is találkoztam 760-asban, egyszer egy ideig hajtottam egy céges Volvot, abban volt ilyen légkondi. Bár ha jól emlékszem, nem lehetett oldalanként külön állítani a hômérsékletet, de lehet, hogy tévedek. Ez volt az elsô Volvo, amivel közelebbi ismeretségbe kerültem, mindjárt olthatatlan szerelem is ébredett bennem a márka iránt, ami azóta is tart :-)

Előzmény: lore (409)
Bolas Creative Commons License 2000.02.20 0 0 410
fargo!

A T5-ös nem 225 lóerős?
Én úgy tudom csak az R ,illetve a korábbi típusokon a T5-R, az ami 250 lóerős.

Milyen színű volt az S70R amit az Ivanicsnál láttál?
Ezüstmetál?

Sajnálom a 780-ast, de sejtettem hogy ez lesz vele.
Viszont nem csak USA-ban, hanem Ausztriában is található néhány darab..
Ott asszem 120-150 ezer ATS..
Meg Belgiumban is van még néhány..

És ha megkerülnénk őket és alkatrészként hoznánk be, aztán meg egyedi átalakítás néven azt mondanánk az okosoknak, hogy egy 740/760-asból kupét csináltunk..
Vajon mit szólnának hozzá?
Vagy túl durva lenne?

Más.
Ki tudja hogy, külföldi rendszámú autót meddig és hogyan vezethet egy magyar állampolgár Mo-n?
Kell a tulajdonosnak meghatalmazást adnia?
Korlátozva van hogy hány hónapra, esetleg hétre szólhat?

Előzmény: fargo (405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!