Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Szerintem is úgy működik a kopogás dolog, ahogy fargo leírta, szóval oktánszám-függő.
Amit tegnap este sikerült kideríteni még, az is ellentmondó. A Haynes manual-ban van egy mondat, miszerint a "turbo-s típusok kopogásérzékelővel vannak ellátva" (az enyém nem turbo). Ugyanennek a könyvnek a hátuljában a kapcsolási rajzoknál a nem-turbós változtanál is jelöli a szenzort. Megnéztem a VADIS manual-t is, az is aszondja, hogy kell bele. Megnéztem a Bosch automotive aftermarket weboldalt, ott is jelöli, hogy a kocsimba kellene szenzor és megadta a típusát is. Szóval az igen-nem arányok alapján úgy tűnik, hogy kell bele. Majd elmondom, hogy sikerült-e szerezni és mi lett a hatása a kocsi működésére.
Ja, a múltkor említettem, hogy meg van rogyva a kocsi bal eleje egy kicsit. Elvittem egy harmadik szerelőhöz de az már nem talált semmilyen repedést, törést, semmilyen kijött szilentet etc. Ha ez a kocsi ilyen öngyógyulós, akkor remélem kopogásérzékelőt is növeszt magának rövidesen :)))))))
A "kopogás", ha jól tudom, (ha nem, akkor javítsatok ki,) az akkor észlelhetô, amikor a benzin-levegô keverék nem a szikrától gyullad meg, hanem pl. a túl nagy kompresszió következtében. Ilyen adódhat, ha kicsi a benzin oktánszáma (nem bírja a sűrítést), vagy túl nagy a turbonyomás, stb.
Volvo 360 (GLT) kasznit, és motort kersek, vagy valamilyen karosszériatuningot, ill. képet. És tapasztalatokat erről a típusról, meg a gázas átalakításáról(megéri-e vagy nem, mennyibe kerül?).De bármi érdekel ami kapcsolatban van a 360 vagy a 340-essel.
Kopogás akkor van, ha túl későn kapja a szikrát az összepréselt üzemanyag. Nem hiszem, hogy ez oktánszám függő. De persze aki tényleg ért hozzá, az cáfolhatna.
A kopogás mértéke/ megjelenése nem az oktánszámtól és az előgyújtástól függ? Azért gondoltam, hogy ha 98-ast tankolok, kisebb a valószínűsége, hogy emiatt állítani kellene az előgyújtáson az elektronikának.
Ja, úgy vette észre a hiányt a márkatárs, hogy még régebben kiderült, nagy 400-as szakértő. Van egy 480-as kupéja és ő is szívott vele az elején sokat, szóval beleásta magát a témába.
Én pedig megkértem vasárnap, hogy mutogassa meg, hogy a motortérben levő ezernyi kábel, szenzor és beavatkozószerv melyike milyen célt szolgál... illetve szolgálna, ha ott lenne.
A benzin minősége itt nem meghatározó, hiszen nincs akkora jelentősége. A kopogásérzékelő a gyújtás idejébe szól bele, de nem hiszem, hogy a benzin milyensége számít.
Szerintem nem személyesen a tulaj szedte ki, nem néztem ki belőle, hogy ablakmosó folyadék utántöltésnél többre képes. Szerintem valami gagyi2 Bt. szerelőműhelyben javíttatta a kocsiját és
1, kilopták belőle a műhelyben
2, kiszerelték, mert rossz volt és kellett mintának, aztán "elfelejtették" visszaszerelni
3, rossz volt és zavarta a motor működését ezért eladás előtt kiszereltette.
A tanulságot vonja le mindenki. Én azt vontam le, hogy a következő kocsimnál ragaszkodni fogok egy márkaszervízes állapotfelméréshez a vétel előtt.
De mi a francé szednek ki egy autóból egy kopogásérzékelőt? Jó, biztos elromlott. De a barom(nem te, harvester) miért nem cserélte ki? És csak úgy otthagyja, minden nélkül? A haverodnak meg jó szeme lehet, ha ilyet kiszúr. Hogy lehet ezt észrevenni? A 440-nek ilyen magasan van az olajszűrője? Bocs a sok kérdésért, de kissé felkavart az eset.
Csak az a baj, hogy a drótját is kiszedhették, mert nincs "üres" lógó kábel a motortérben azon a részen. Egy szenzort én is be tudok csavarozni, de érdekes lesz kitalálni, hogy HOVÁ és MIT kell csatlakoztatni...
Azt esetleg meg tudnátok mondani, hogy mi a hatása a kopogásérzékelő hiányának? Gyengébb minőségű benzinnél kopoghat, vagy ez a motor most állandóan hibás előgyújtással üzemel? Tankoljak bele 98-ast 95 helyett amíg nem találok megoldást?
Igen, a 400-as Volvok mindegyikét felszerelték kopogásérzékelôvel. Úgy ahogy mondod, az olajszűrô felett, de ha jól tudom, akkor a hengerfejbe csavarozva...
Tegnap megnézte egy márkatárs a kocsit, és jót derülve megállapította, hogy hiányzik a motorról a kopogásérzékelő. Azt viszont nem tudta megmondani, hogy gyárilag nem volt benne, vagy az előző tulajnál szerelték ki belőle. (Annyi f*ságot találtam már a kocsiban made by előző tulaj, hogy szívesen megrugdosnám egy kicsit, ha találkoznék vele).
Szóval ha valakinek van B18F motorral szerelt 400-as Volvoja, nézze meg már plíz, hogy abban van-e kopogásérzékelő. Elméletileg az olajszűrő fölött van egy menetes furat a motorblokk öntvényen és oda lenne becsavarozva....:(
"I know of a 745 GLE that a guy stuck a 5.0L High Output Mustang engine and tranny in... I almost bought it, but it sold before I could get to it... It had basically become a beater car, but still was pretty sharp, with really high miles and a leaky engine, and he wanted more power to pull his boat.
Seemed like a pretty sweet machine, a 745 with real muscle power."
Ôrült jenkik. Nem is tudom, mit gondoljak róla, örüljek a sokszáz lóerônek, vagy sírjak a márkagyalázás miatt. Egyszer azért kipróbálnám...
Topic társak! Gyakorlati tanácsra volna szükségem! Van egy 343-as Volvo-m. Évjárat 1980. A jó öreg Volvo-nak van egy 2 literes, benzines motorja, valami idióta karburátorral. Tűszelepes. Olyasmi, mint a motorkerékpároké szokott lenni. Kérdés, hogy ez a kocsi autópályán fix 100 km/h tempó mellett miért zabál 12 litert? Másik kérdés, a te ugyanilyen kocsid mennyit eszik?
Sajnálom, reméltem, hogy segít valamit a dolog. Mit jelent, hogy sokban különbözik a 144 és a 164? Lehet, hogy ciki, de nekem eléggé egyformának tűntek...
Szégyenszemre be kell jelentsem nektek, hogy vettem autót (Köszönöm a sok értékes tippet és tanácsot, jó hasznát vettem mindnek), sajna nem Volvo lett... Azért még maradhatok?
Fargo, nagyon irigyellek a 850 miatt, csak az anyósod nem értem... :-) Használd egészséggel!
Köszönöm az infót a 144-esről. Sajna sokban különbözik a 164-estől. A kettőt nem lehetösszehozni.
Fényképet hova küldjek róla?!
Láttam, hogy ide is fel lehet nyomni valahogy, de nem tudom hogyan...
Küldjem el a topic gazdájának?!
Hát, a V70 az nekem sem igazán tetszik, bár kicsit jobb, mint az S80, annak ellenére, hogy ez utóbbinak a "megkombiasított" (de szép szó :-) változata.
Azt ígérték, hogy 1-2 hónapon belül lesz kipróbálható S60 példány, már elôjegyeztettem magamat próbaútra, majd beszámolok. Ôsszel lesz elérhetô az új V70 is, de az még messze van.
Azt hiszem, ezt a 850-est meg fogom tartani, mindaddig, amíg egyben van, olyan nagyon tetszik, örök forma. Esetleg lesz mellette másik kocsim is, de ez úgy érzem, marad...
A családnak *természetesen* nagyon tetszik a 850, naná, merné valaki fikázni. Csak az anyósom nem képes vele megbarátkozni, féltékenységi rohamot kapott, november óta szemétkedik velünk :-(
Nagyon látszik, hogy skandináv tervezés, fél perc alatt meleg van, imádom. Hibát azóta sem sikerült találni rajta, a manóba, már meg sem fognak ismerni a szervízben a srácok. Szerencsére közeleg a kötelezô szervíz ideje, úgyhogy akkor majd lesz diskura...
Rákérdeztem a gyári sportfutóműre:
elôl-hátul állítható magasságú és keménységű futómű, automatikus szintszabályozással, (mondjuk ez most is van): 823.000 Ft + beszerelés, azaz kb 900k. Kicsit kevesebbre számítottam, úgyhogy most gondolkozóba estem, mert jobb minôségű, cockpitbôl állítható futóművet kb harmadennyibôl be tudnának nekem szerelni -- ráadásul a gyári cucc csak a motortérbôl állítható.
Gyári sportkipufogó: kb 200.000 Ft, a katalizátortól hátrafelé cserélik az egészet, 2 db DTM-féle krómozott kipufogóvéggel is kérhetô, nagyon jól néz ki. Ez még nem is lenne olyan nagyon drága, a probléma csak az, hogy +6 lóerôt ad. Ezek szerint nem is annyira sportos, szerintem inkább csak a hangját teszi kissé morcogóssá. (Nem mintha egy 850-eshez jól illene a "vaddisznó" kipufogó -- a gyárinak elég szép hangja van amúgy is, nem tolakodó, de kellemesen gurgulázik.) Szóval összességében nem éri meg a kipufogó sem...
Sebaj, a chiptuning majd március-április tájékán azért beleugrik.
Most készültem ki a német-autós topicban, visszatérek a hűs Volvo-ligetbe pihenni.
Az adásvételhez szeretném hozzátenni, hogy megállapodás kérdése, hogy ki fizeti az eredetvizsgát. De nehogy megvedd a kocsit, mielőtt megvan a papír!!!!! Esetleg ha ismerősé, mert akkor megbízhatóbb a dolog(bár lehet, hogy ő is lopottan használja, csak nem tud róla).
Mit szóltok a V70-hez? Tiszta ámerka, nem teccik. Sajnos a Ford jól szétqrta a Volvo-képet. Na meg a célpiac miatt is.
Ja, még egy fontos dolog: az Ivanicsnak van egy embere, aki bejáratos a rendôrségre, és pár ezer forintért fél nap alatt elintézi az átiratást, biztosítás kötést, anélkül, hogy neked ezzel kellene elszúrni a napodat. Ismerve a hazai állapotokat, ez éri meg a legjobban...
Ha esetleg Volvot akarsz vásárolni (mi mást?), akkor javaslom, hogy a kinézett darab adataival (alvázszám, motorszám, rendszám, futott km, stb.) menj be az Ivanicshoz, ott jó eséllyel elég sokat el tudnak mondani a kocsiról. A pontos felszereltségét, hogy ki, hol, mikor helyezte forgalomba, hogy rendesen szervizelték-e (a márkaszervízben elvégzett javításokat és kötelezô átvizsgálásokat számon tartják. Egybôl kiderül, hogy pl. a kocsid órájában 70 ezer km van, de két éve már átesett a 105 ezresen :-), lopott-e, stb.
Érdemes megfinanszírozni egy állapotfelmérést, 4-5 ezer Ft, és ki lehet kötni, hogy ha nagy disznóságokat találnak, (pl. komoly törés, amit az eladó nem vall be, x összeget meghaladó javítási költség, stb.), akkor az eladó állja ennek a költségét.
Én úgy tudom, hogy az eredetvizsgálatot a vevô állja, de ebben egyeltalán nem vagyok biztos, világosítsatok fel. Eredetvizsgálatot az Ivanics is végez, rendes piaci árakon.
Ezeket a papírokat elvileg nem neked kell beszerezned, hanem annak aki eladja az autót!
De meg lehet egyezni abban is hogy ezeket te intézed, ekkor a következő a dolgod:
Miután szépen megvetted az autót, fogod az adásvételit és lefénymásolod kb 4 példányban.
Aztán körülnézel, hogy hol van eredetvizsgálat.
Bejelentkezel és viszed magaddal a forgalmit, meg az adásvételi egyik másolatát.
Ott majd eltökölnek az autóddal a sortól függően 2-3-4 órát, és kapsz egy igazolást arról, hogy az autód eredeti.
Fizetsz cm3-ént kb 8.80 Ft-ot.
Ha 13 évnél idősebbet veszel akkor jár neked ebből kb 30% kedvezmény.
Ha megvan az eredetpapír, akkor elmész a biztosítóba befizetni a kötelezőt.
Ott is hagysz egyet az adásvételiből.
Aztán ha ez is megvan, eltipegsz az illetékes rendőrségre és leadod nekik: a forgalmit, az eredetvizsgapapírt, a köt. bizt. bfeizetés csekket.
Megkapod a forgalmit rögtön, miután kiálltad a sort.
Mindezeket persze a vásárlástól számított 15 napon belül kell elintézned!
Kivéve ha már az előző tulaj megtette.
(Azt kell még tudni hogy az eredetvizsga 30 napig érvényes. Ha az előző tulaj régebben csinálta meg mint 30 nap, akkor neked újra meg kell csinálnod!
Erre figyelj!)
Végülz kapsz kb 2-3 héten belül egy értesítést hogy megjött a törzskönyved, amit vagy a postánál, vagy a rendőrségnél vehetsz át.
Röviden ennyi!
Szombaton láttam egy 144-est a Delta Popp Kft Fehér úti telepén, ha ez segít valamit. Ár nem volt rajta, de eladó, ez biztos. Jó állapotúnak tűnt.
Márkatársak! Használt autó vásárlására adtam a fejem, segítsetek, hogyan csináljam! Milyen dokumentumokat kell beszereznem és honnan? NMi az a törzskönyv és az eredetigazolás és kitől kell aztat megszerezni?