Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Van vkinek vmi új infója a 40-esek típushibáiról? Anyám egy éves S40-esén eddig mindössze egy darab izzót kellett cserélni pedig 43000 km van benne. Ugyanakkor egy haverom szűk 2 éves (15e km) 40-ese néha nem indul az immo miatt, és asszem a futóművével is volt valami gond (gödörben koppant).
Szóval: mázlink van, hogy eddig semmi baja nincs vagy ez átlagos? Tudom, hogy már volt szó a 40-esek statisztikájáról, de engem minden apróság érdekel.
Más: tud vki vmit az S60 bemutatásának időpontjáról? Vajon a V70 elejét kapja? Rosszul járnék ha 6-800e-ből egy 740-est vennék?
Szerintem is úgy működik a kopogás dolog, ahogy fargo leírta, szóval oktánszám-függő.
Amit tegnap este sikerült kideríteni még, az is ellentmondó. A Haynes manual-ban van egy mondat, miszerint a "turbo-s típusok kopogásérzékelővel vannak ellátva" (az enyém nem turbo). Ugyanennek a könyvnek a hátuljában a kapcsolási rajzoknál a nem-turbós változtanál is jelöli a szenzort. Megnéztem a VADIS manual-t is, az is aszondja, hogy kell bele. Megnéztem a Bosch automotive aftermarket weboldalt, ott is jelöli, hogy a kocsimba kellene szenzor és megadta a típusát is. Szóval az igen-nem arányok alapján úgy tűnik, hogy kell bele. Majd elmondom, hogy sikerült-e szerezni és mi lett a hatása a kocsi működésére.
Ja, a múltkor említettem, hogy meg van rogyva a kocsi bal eleje egy kicsit. Elvittem egy harmadik szerelőhöz de az már nem talált semmilyen repedést, törést, semmilyen kijött szilentet etc. Ha ez a kocsi ilyen öngyógyulós, akkor remélem kopogásérzékelőt is növeszt magának rövidesen :)))))))
A "kopogás", ha jól tudom, (ha nem, akkor javítsatok ki,) az akkor észlelhetô, amikor a benzin-levegô keverék nem a szikrától gyullad meg, hanem pl. a túl nagy kompresszió következtében. Ilyen adódhat, ha kicsi a benzin oktánszáma (nem bírja a sűrítést), vagy túl nagy a turbonyomás, stb.
Volvo 360 (GLT) kasznit, és motort kersek, vagy valamilyen karosszériatuningot, ill. képet. És tapasztalatokat erről a típusról, meg a gázas átalakításáról(megéri-e vagy nem, mennyibe kerül?).De bármi érdekel ami kapcsolatban van a 360 vagy a 340-essel.
Kopogás akkor van, ha túl későn kapja a szikrát az összepréselt üzemanyag. Nem hiszem, hogy ez oktánszám függő. De persze aki tényleg ért hozzá, az cáfolhatna.
A kopogás mértéke/ megjelenése nem az oktánszámtól és az előgyújtástól függ? Azért gondoltam, hogy ha 98-ast tankolok, kisebb a valószínűsége, hogy emiatt állítani kellene az előgyújtáson az elektronikának.
Ja, úgy vette észre a hiányt a márkatárs, hogy még régebben kiderült, nagy 400-as szakértő. Van egy 480-as kupéja és ő is szívott vele az elején sokat, szóval beleásta magát a témába.
Én pedig megkértem vasárnap, hogy mutogassa meg, hogy a motortérben levő ezernyi kábel, szenzor és beavatkozószerv melyike milyen célt szolgál... illetve szolgálna, ha ott lenne.
A benzin minősége itt nem meghatározó, hiszen nincs akkora jelentősége. A kopogásérzékelő a gyújtás idejébe szól bele, de nem hiszem, hogy a benzin milyensége számít.
Szerintem nem személyesen a tulaj szedte ki, nem néztem ki belőle, hogy ablakmosó folyadék utántöltésnél többre képes. Szerintem valami gagyi2 Bt. szerelőműhelyben javíttatta a kocsiját és
1, kilopták belőle a műhelyben
2, kiszerelték, mert rossz volt és kellett mintának, aztán "elfelejtették" visszaszerelni
3, rossz volt és zavarta a motor működését ezért eladás előtt kiszereltette.
A tanulságot vonja le mindenki. Én azt vontam le, hogy a következő kocsimnál ragaszkodni fogok egy márkaszervízes állapotfelméréshez a vétel előtt.
De mi a francé szednek ki egy autóból egy kopogásérzékelőt? Jó, biztos elromlott. De a barom(nem te, harvester) miért nem cserélte ki? És csak úgy otthagyja, minden nélkül? A haverodnak meg jó szeme lehet, ha ilyet kiszúr. Hogy lehet ezt észrevenni? A 440-nek ilyen magasan van az olajszűrője? Bocs a sok kérdésért, de kissé felkavart az eset.
Csak az a baj, hogy a drótját is kiszedhették, mert nincs "üres" lógó kábel a motortérben azon a részen. Egy szenzort én is be tudok csavarozni, de érdekes lesz kitalálni, hogy HOVÁ és MIT kell csatlakoztatni...
Azt esetleg meg tudnátok mondani, hogy mi a hatása a kopogásérzékelő hiányának? Gyengébb minőségű benzinnél kopoghat, vagy ez a motor most állandóan hibás előgyújtással üzemel? Tankoljak bele 98-ast 95 helyett amíg nem találok megoldást?
Igen, a 400-as Volvok mindegyikét felszerelték kopogásérzékelôvel. Úgy ahogy mondod, az olajszűrô felett, de ha jól tudom, akkor a hengerfejbe csavarozva...
Tegnap megnézte egy márkatárs a kocsit, és jót derülve megállapította, hogy hiányzik a motorról a kopogásérzékelő. Azt viszont nem tudta megmondani, hogy gyárilag nem volt benne, vagy az előző tulajnál szerelték ki belőle. (Annyi f*ságot találtam már a kocsiban made by előző tulaj, hogy szívesen megrugdosnám egy kicsit, ha találkoznék vele).
Szóval ha valakinek van B18F motorral szerelt 400-as Volvoja, nézze meg már plíz, hogy abban van-e kopogásérzékelő. Elméletileg az olajszűrő fölött van egy menetes furat a motorblokk öntvényen és oda lenne becsavarozva....:(
"I know of a 745 GLE that a guy stuck a 5.0L High Output Mustang engine and tranny in... I almost bought it, but it sold before I could get to it... It had basically become a beater car, but still was pretty sharp, with really high miles and a leaky engine, and he wanted more power to pull his boat.
Seemed like a pretty sweet machine, a 745 with real muscle power."
Ôrült jenkik. Nem is tudom, mit gondoljak róla, örüljek a sokszáz lóerônek, vagy sírjak a márkagyalázás miatt. Egyszer azért kipróbálnám...
Topic társak! Gyakorlati tanácsra volna szükségem! Van egy 343-as Volvo-m. Évjárat 1980. A jó öreg Volvo-nak van egy 2 literes, benzines motorja, valami idióta karburátorral. Tűszelepes. Olyasmi, mint a motorkerékpároké szokott lenni. Kérdés, hogy ez a kocsi autópályán fix 100 km/h tempó mellett miért zabál 12 litert? Másik kérdés, a te ugyanilyen kocsid mennyit eszik?
Sajnálom, reméltem, hogy segít valamit a dolog. Mit jelent, hogy sokban különbözik a 144 és a 164? Lehet, hogy ciki, de nekem eléggé egyformának tűntek...
Szégyenszemre be kell jelentsem nektek, hogy vettem autót (Köszönöm a sok értékes tippet és tanácsot, jó hasznát vettem mindnek), sajna nem Volvo lett... Azért még maradhatok?
Fargo, nagyon irigyellek a 850 miatt, csak az anyósod nem értem... :-) Használd egészséggel!
Köszönöm az infót a 144-esről. Sajna sokban különbözik a 164-estől. A kettőt nem lehetösszehozni.
Fényképet hova küldjek róla?!
Láttam, hogy ide is fel lehet nyomni valahogy, de nem tudom hogyan...
Küldjem el a topic gazdájának?!
Hát, a V70 az nekem sem igazán tetszik, bár kicsit jobb, mint az S80, annak ellenére, hogy ez utóbbinak a "megkombiasított" (de szép szó :-) változata.
Azt ígérték, hogy 1-2 hónapon belül lesz kipróbálható S60 példány, már elôjegyeztettem magamat próbaútra, majd beszámolok. Ôsszel lesz elérhetô az új V70 is, de az még messze van.
Azt hiszem, ezt a 850-est meg fogom tartani, mindaddig, amíg egyben van, olyan nagyon tetszik, örök forma. Esetleg lesz mellette másik kocsim is, de ez úgy érzem, marad...
A családnak *természetesen* nagyon tetszik a 850, naná, merné valaki fikázni. Csak az anyósom nem képes vele megbarátkozni, féltékenységi rohamot kapott, november óta szemétkedik velünk :-(
Nagyon látszik, hogy skandináv tervezés, fél perc alatt meleg van, imádom. Hibát azóta sem sikerült találni rajta, a manóba, már meg sem fognak ismerni a szervízben a srácok. Szerencsére közeleg a kötelezô szervíz ideje, úgyhogy akkor majd lesz diskura...
Rákérdeztem a gyári sportfutóműre:
elôl-hátul állítható magasságú és keménységű futómű, automatikus szintszabályozással, (mondjuk ez most is van): 823.000 Ft + beszerelés, azaz kb 900k. Kicsit kevesebbre számítottam, úgyhogy most gondolkozóba estem, mert jobb minôségű, cockpitbôl állítható futóművet kb harmadennyibôl be tudnának nekem szerelni -- ráadásul a gyári cucc csak a motortérbôl állítható.
Gyári sportkipufogó: kb 200.000 Ft, a katalizátortól hátrafelé cserélik az egészet, 2 db DTM-féle krómozott kipufogóvéggel is kérhetô, nagyon jól néz ki. Ez még nem is lenne olyan nagyon drága, a probléma csak az, hogy +6 lóerôt ad. Ezek szerint nem is annyira sportos, szerintem inkább csak a hangját teszi kissé morcogóssá. (Nem mintha egy 850-eshez jól illene a "vaddisznó" kipufogó -- a gyárinak elég szép hangja van amúgy is, nem tolakodó, de kellemesen gurgulázik.) Szóval összességében nem éri meg a kipufogó sem...
Sebaj, a chiptuning majd március-április tájékán azért beleugrik.
Most készültem ki a német-autós topicban, visszatérek a hűs Volvo-ligetbe pihenni.
Az adásvételhez szeretném hozzátenni, hogy megállapodás kérdése, hogy ki fizeti az eredetvizsgát. De nehogy megvedd a kocsit, mielőtt megvan a papír!!!!! Esetleg ha ismerősé, mert akkor megbízhatóbb a dolog(bár lehet, hogy ő is lopottan használja, csak nem tud róla).
Mit szóltok a V70-hez? Tiszta ámerka, nem teccik. Sajnos a Ford jól szétqrta a Volvo-képet. Na meg a célpiac miatt is.