Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
nem tudom, az S80-ban mi van, de az S40 "fabetétei" nekem elég műanyagnak tűntek. Abból is vannak? Az új V70-ben fának tűntek, s kérdésemre ezt a Volvosok meg is erôsítették.
Ja, törött Volvot javítani nem olcsó. Még szerencse, hogy a biztosító fizette. Remélem szép lett a végeredmény.
Szerintem -- illetve szerintünk, mert eccer már beszélgettünk errôl a T.opictársakkal -- a 740 / 760 között felszereltségbeli különbség van. Ezeket több extrával, fényűzôbb belsôvel és erôsebb motorokkal lehetett kapni. Szerintem nagyon jó kocsi mind a 740, mind a 760, ha egyszer nagy leszek, úgyis veszek egy 760 Turbo Intercooler kombit, annak van a legszebb "volvos" formája.
Az ECC klímával én is találkoztam 760-asban, egyszer egy ideig hajtottam egy céges Volvot, abban volt ilyen légkondi. Bár ha jól emlékszem, nem lehetett oldalanként külön állítani a hômérsékletet, de lehet, hogy tévedek. Ez volt az elsô Volvo, amivel közelebbi ismeretségbe kerültem, mindjárt olthatatlan szerelem is ébredett bennem a márka iránt, ami azóta is tart :-)
A T5-ös nem 225 lóerős?
Én úgy tudom csak az R ,illetve a korábbi típusokon a T5-R, az ami 250 lóerős.
Milyen színű volt az S70R amit az Ivanicsnál láttál?
Ezüstmetál?
Sajnálom a 780-ast, de sejtettem hogy ez lesz vele.
Viszont nem csak USA-ban, hanem Ausztriában is található néhány darab..
Ott asszem 120-150 ezer ATS..
Meg Belgiumban is van még néhány..
És ha megkerülnénk őket és alkatrészként hoznánk be, aztán meg egyedi átalakítás néven azt mondanánk az okosoknak, hogy egy 740/760-asból kupét csináltunk..
Vajon mit szólnának hozzá?
Vagy túl durva lenne?
Más.
Ki tudja hogy, külföldi rendszámú autót meddig és hogyan vezethet egy magyar állampolgár Mo-n?
Kell a tulajdonosnak meghatalmazást adnia?
Korlátozva van hogy hány hónapra, esetleg hétre szólhat?
Újra: Az S40 az egyetlen műfás Volvo? A kormányon is?
Pénteken kész lett a javítás. Majdnem 700ezer volt, nem fog örülni a fickó (aki hátulról megnyomta) biztosítója.... Újra Volvoval utazhattam hosszabb útra!! Sajna 3 heti vectra-zás után újra meg kellett szokni a szűkös belteret (196cm/110kg vagyok), nade a feeling...
Fargo,
eccer már kértem a véleményed a 740-ről. Az ivanicsnak van egy (belső autó, rendszám FAY-... meg lehet kuksizni..) 760-asa: bőrrel, aut. váltóval és többek közt automata klímával! Nem is tudtam, hogy ezekbe a régi batárokba ECC is fellelhető! Erről már lehet, hogy volt szó: mi tömören a különbség a 740 és a 760 között? Felszereltség, motor és/vagy kasztni?
Ja hazafelé Pécsről Baja érintésével 4 személlyel majdnem egy mázsa teherrel a csomagtartóban (szumma 1780kg!!!), 1.6-os mocival, 90-es tempóban (tempomattal) 6.5 liter/100km. Pedig egy csomó pöcs falun keresztül kell jönni, igaz nem volt nagy forgalom. Egyedül egy komolyabb autó nem vette kihívásnak, hogy megelőztem és szépen jött mögöttem: egy 850estate...no comment
A műanyagok pont olyanok, mint az S40-ben, vagy az S80-ban. Ami nem tetszett, az a műszerfal kialakítása, szemmel láthatóan nem úgy tervezték, hogy lehessen bele fabetétet tervezni késôbb. A fából csak az ajtókra jutott egy-egy kis csík, a középkonzolon és a műszerfalon nincs helye. A 850-est nagyon megdoja a fabetét, nekem régebben a fa nem tetszett, de most, hogy naponta látom, teljesen otthonossá teszi a kocsit. A 850-eshez és az S70-eshez lehetett rendelni sötétszürke grafit színű fabetétet, ha ezt az Alcantara / bôr üléshuzattal rendelte az ember, akkor kapta szerintem a legszebb belteret. Áll(t ?) az Ivanicsnál egy fullos S70R, annak volt ilyen belseje, mikor megláttam, azt hittem ott élvezek el.
Az új V70 valahogy más, még a szokásos fabetétet bôr kompozit kormányt sem lehet rendelni hozzá, a fabetét helyett meg jobban mutat a matt alumínium...
Pár év alatt menő bizniszmenné válok és csak úgy szórakázásból megmentek egy-két 780-ast az utókornak (remélem nem kell addig várni, hogy veterán-kedvezménnyel hozhassam be :D). Esetleg az a Citroen SM is szóba jöhet, de előtte lenyomoztatom azt a holland pasast és lecsapok a 262-re is. Majd időben szólok.
Csak a 40-esben van műfa?
Milyen volt a 70-esben a műanyagok minősége a 850-hez képest?
ma jártam az Ivanicsnál, s sikerült kipróbálni egy új V70-est. Leírnám az élményeimet.
A kocsi elsô ránézésre SZÉP. Az eleje nagyon hasonlít as S80-ra, de azért valamennyire más is, talán kisebb. A hátulján érezhetô a régi V70 öröksége. Az egész autó valahogy kicsinek tűnik, lényegesen kisebbnek, mint az elôdje. Ez persze csalóka, odaálltam a 850 mellé, és kiderült, hogy a két kocsi szinte ugyanakkora. Nem akartam hinni a szememnek, s megnéztem a katalógusadatokat, s az új V70 valóban kisebbnek bizonyult -- kerek 1 centivel.
Hosszabb vizsgálódás után sikerült rájönni a dolog nyitjára. A szélvédô felsô pereme az pont ott van, mint a régi V70-en, de maga az üveg sokkal laposabban ereszkedik, legalább 30 centivel hosszabb. Így a motorháztetô rövidült meg jelentôsen, ráadásul az S80-szerű csôr miatt a kocsi homlokfala eléggé íves, nem úgy, mint például a 850-en, ahol szinte egyenes, téglaszerű. Többek között emiatt az optikai trükköcske miatt is látszik kisebbnek a most debütáló V70. A hatást erôsíti, hogy a szélvédô alsó pereme és a motorháztetô hátsó végének kivágása között jó nagy helyet hagytak, így is rövidítve a kocsi orrát, persze optikailag. A helyet itt egy legalább 3 centis nagy fekete műanyag felület pótolja, ami szerintem nem sikerült szépre. A kocsi orra laposabbnak is tűnik, azért, mert a már említett csôr, azaz a motorháztetô domborulata mellett két oldalt a lemez lépcsôzetesen esik.
Szép a kocsi hátulja is. Az hátsó ablak nagyon szépen fordul át a tetôvonalta, illetve nem fordul, mert a régebbi V70-tôl eltérôen az üveg a függôleges síkban véget ér, viszont olyan szépen integrálták a felsô élébe a 3. féklámpát, hogy az fantasztikus. A hátsó lökhárító is sokkal elegánsabb, filigránabb lett. Az S80-ra hajazó hátsó lámpasorok formaterve érdekes átmenet az S80 és a régi V70 lámpái között, egyértelműen utal a közös rokonságra.
A kocsi oldalról sok részletében nagyon hasonlít elôdjére, ugyanazok a formai megoldások találhatók sok esetben, mint például a csomagtér oldalablakainak kiképzésénél, vagy az ajtók megoldásánál. A kilincsek kicsit japánosak, süllyesztettek lettek, nem tudom, ez tetszik-e.
A beltér. Hát, itt is érezhetô az S80-as rokonság, de ennek szinte már semmi köze nincs a régi, 850-essel leköszönt bumfordi skandináv bájhoz. Puha formák, semmi derékszög. Ezzel együtt nem ronda.
A fabetét még mindig igazi fa, a bôr fantasztikusan finom és gyönyörű, bár az ülések szabása a 850-ben szebb. A beltér illat az valami leírhatatlan, de még a motortérbôl is olyan kellemes illat áradt, hogy az meglepô volt. Egyetlen dolog volt ami nem tetszett, ez a túl alacsonyan húzódó műszerfalpárna. Ez nem növeli a térérzetet, hanem inkább csökkenti. Nincs az a "volvós" érzése az embernek, hogy masszív anyag öleli körül, jóval az átlagos övmagasság felett. A vezetôülésbôl nem látni a kocsi orrát. A műszerfal egységnél még egy dolog nem stimmelt, mégpedig az, hogy az utasoldali légzsákot úgy helyezték el, hogy az berobbanáskor széttépi a felsô műszerfal párnát, így az egészet cserélni kell. A 860-esnél van egy kis "ajtó" a légzsáknak, azon keresztül nyílik ki, bár erre azt mondta a szerelô srác, hogy ittis cserélik az egész műszerfalat. Hmm.
A középkonzol félelmetesen széles, a belsô tér kb akkora, mint a 850-ben, azaz bôséges. A felszereltség elég jó, a rádió mellett integrált telefon á lá S80, a kormányról is vezérelhetó telefon, rágió, tempomat, kitudjamégmi. Csúcshifi 10 hangszóróval, Dolby Surround, igazi mélynyomó láda a raktér padlójába süllyesztve. Két fokozatú ülésfűtés, intelligens légzsák, (érzékeli, ha nincs bekapcsolva az öv, az elsô ülésen ülô utas súlyát), elektronyomsan behajtható tükrök, bennük kültéri világítás. Csomagtérben szivargyújtó aljzat, a hátsó ajtó belsô záró fogantyúi végre jó jelyen s egybôl 2 darab is, az ajtó alsó élébe rejtve. Intelligens klíma, érzékeli a külsô levegô szennyezettségét, s automatikusan belsôlevegô-keingetésre kapcsol. A fedélzeti számítógépnek 4 LCD kijelzôje van szövegesen figyelmeztet mindenre. A belsô kilincsek nagyon szépen formáltak, és nagyon dögös matt fémbôl készülnek. Millió tárolórekesz, rögzítési pont, miazmás. Az elsô ülések elejé kis tasak.
Biztonság felsô fokon, 6 (8?) légzsák széria, övfeszítô, középkonzolról zárható központi zár és gyerekzár, amit végre nem az ajtón kell állandóan átállítani. DSTC / STC. etc... etc...
Vezetés: A 2.3 literes, 250 lovas T5-ös motorral szerelt darabot próbáltam. A menetteljesítményei kb megegyeznek az én 850-esemmel, ez annak köszönhetô, hogy kb 200 kilóval nehezebb. A katalógus is hasonló adatokat ad meg. A futóműve lágyabb és jobban csillapított, csendesebb és jobban elnyeli az úthibákat, de szerintem kevésbé stabil. A motor elég csendes, nincs az a dögös bugyborékoló hangja, mint a régi T5-nek, inkább villanymotor szerű, de legalább ugyanúgy húz. Talán nyomatékosabb is. Hatszát kilóval lehet terhelni a kocsit, ami nem kevés. A fék frenetikus, SOKKAL jobb, mint a 850-é, úgy harap a legkisebb nyomásra is, hogy majd kiestem az ablakon. 16 colos hűtött féktárcsák. A kuplung vajpuha, ez nem tetszett, nôi autóba való dolog.
Összegezve: szerintem az új V70 nagyon jóra sikeredett, sokkal szebb, mint az S80, kevésbé amerikás, inkább európai kinézetű. Ez nagyon tetszik! Úgy tűnik, inkább a 850 hagyományait folytatják, mint az S80-ét, de azért kicsit utalnak az új arculatra. Kevésbé tégla formájú, de nem is végletekig legömbölyített a karosszéria, egyértelműen Volvo. Szuper.
Inkább az erényeiről írnék, mert ezt az oldalát jobban ismerem.
Elpusztíthatatlan!!! Ez mindent elárul, SZVSZ. Az a dízel a VW-től van és legalább 300E-t kibír gond nélkül. Fogyasztásra is elég jó.
Egy újabb típusáról(1991-es asszem) annyi rosszat tudok, hogy a klímája állandóan elsz@ródik.
Sohasem volt még Volvo-m, csak tetszik és gondolkodom egy 240 D kombi vételén a tavasszal. Ha valaki ismeri a típus erényeit és hibáit, amit a vásárláskor érdemes nézni, szójjon.
Szóval 262. Állati volt a teteje. Tiszta chop roof.
Ilyen volt belülről? Lenyeletni vele az összes szétdobált csikket!
Azért jaj de tetszett! Egyszer majd megngedhetem magamnak, hogy pénzzel megváltsam az ilyen igazi autók életét az ilyen narkós állatoktól.
Pedig ilyen autót csak szeretetből lehet vásárolni (eddig aszittem)!
igen, azt a Bertonet én is láttam, nem belga volt, hanem ha jól emlékszem, holland. NAGYON le volt lakva, mégis többen meg akarták venni tôle, de a szervizes srácok elmondása szerint nem akarta eladni az ürge. Fájó volt látni: rozsdásodó sárvédôk és ajtók, csikkek szétdobálva a padlón, ápolatlan bôrülés....
Én láttam az Ivanicsnál egy fekete bőrtetős (és fekete bőrbelsős) bertonét. Akkor az nem hétszázas hanem kétszázas volt (kb. 8 hónapja)?? Egyébként asszem belga rendszáma volt.
Most nézetek utána, de van rá esély, hogy a 2.3-as turbos motor, amivel a 780-ast szerelték, megfelel a környezetvédelmi elôírásoknak. '91-ben jöttek ki az utolsó darabok, az akkor is nagyon szigorú kaliforniai szabályoknak megfelelôen. Jó eséllyel nem szerepel az autó az engedélyezett autók listáján, mert annyira keveset gyártottak belôle, (9086 darabot) így valószínű, hogy el lehet intézni az egyedi vizsgálatot. Különbözô praktikákkal fel lehet annyira javítani az emissziós értékeket, hogy simán átcsússzon.
Nekem KELL egy ilyen Volvo, 2.5-3.5 millióból bent van az országban. Befektetésnek sem utolsó, lenne rá vevôm ennek az összegnek a duplájáért. (Majd bolond lennék eladni :-)
Hát igen...
Én is ilyet akartam venni csak az a baj, hogy itthon nem lehet kapni és külföldről meg nem hozható be!
Kivéve ha külföldön élsz vagy dolgozol!
Meg még nekem is gyűjtenem kellene rá egy keveset..
A 850-es elsô módosítása során a legszembetűnôbb valóban a lámpák kisebb mérete. Azt hiszem az elsô lámpákat még egyszer módosították, csak úgy, amikor külön került a tompított és a távolsági fényszóró, H1-es izzókkal cserélték fel a régi H4-est, gondolom a kisebb lámpatest nem bírta a hôterhelést.
A belsô teret érintô változtatások minimálisak, kicsit átfésülték a kezelôszervek designját, amolyan kifinomultabb lett minden. Az S/V70 belsô terében ez még jobban érezhetô, bár az nekem már kicsit túl "puha", az igazi a 850-es utolsó arca volt, természetesen az, ami nekem is van ;-)
(Mellesleg a kedvencem Volvo belsô design terén a Bertone féle 780. Az valami félelmetes!)
Ha jól tudom, kicsit módosítottak a futóművön, és azonos teljesítmény mellett kedvezôbbek lettek a motorok emissziós értékei. Biztos változott a széria-felszereltség is, ha jól sejtem ettôl kezdve lett széria az erôsebb modellekben a 4 légzsák, a gyengébbekben (GLE, GLT) a 2 lufi.
Az S60 télleg baromi jól néz ki, bár akinek a 80-as nem jött be annak nem biztos, hogy teccik. Azt nem értem, hogy miért köll ilyen photoshoppal feljavított műképekkel beérnünk amikor ősszel már hivatalosan is bemutattyák. Állítólag nextyear tavasszal már kapható lesz. Szerintetek van esély egy olyan nyomatékkirály common-rail dízelre a 60-asban ami felveszi a kesztyűt a cdi-kkel és a bajor d-kkel (számomra dízelben most ők a mérce)? Állat lenne egy 200 lovas de 400 nm-es Volvoval suhanni....
850-es pajtásaim: pár éve a 850 facelift-jénél elaludtam... Szóval milyen lényegi változásokat eszközöltek az ős (nagylámpás) 850-esen? Gondolom nemcsak a lámpákat csinosították...
Harvester: ABS szivattyú??? Valóban csak nagyon halk a hang de akkor más kocsikban (pl. Vectra) miért nem hallom? Azérköszi az infot majd rákérdezek. Még jó, hogy nem vérezte össze a 440 orrát...
Igaz ugyan, hogy nem hátulról, de ilyen zaj van az én 440-esemben is: szerintem az ABS kompresszora állítja be üzemi értékre a fékfolyadék nyomását. De nagyon halk zaj, városban nem is hallani, csak ha csend van a kocsi körül. Tegnap voltam kénytelen ellenőrizni az ABS-t és egyúttal megmenteni egy gyalog életét aki akkor lépett ki elém szabálytalanul, amikor villamossíneken hajtottam át. Működik.
Disk felirat: Szerezz egy VADIS manualt, szerintem abban benne van. Legalábbis a 400-as sorozat manualjában elég sok diagnosztikai információ van (más se nagyon...).
Szerintem az AC pumpa, az szokta felépíteni a befecskendezônek szükséges nagy nyomást ilyenkor. Nekem egy Golf GTi-n volt ilyen hang, nem sokkal azután, hogy hangossá vált, elszállt az AC pumpa. Lehet, hogy egy szűrô tisztítás (ha van neki ott ilyen) orvosolja a dolgot...
A "disk" feliratról még nincs semmi hírem, de hamarosan megyek kötelezô átvizsgálásra, akkor kiverem a srácokból, ha addig élek is.
Kérdés:
(volt már ilyesmi vmi disk felirattal a boardcompin ha jól emlékszem)
Szóval: S40-esen ráadom a gyújtást (nem inditózok) akkor hátulról egy-két másodpercig vmilyen elektr. zaj hallatszik (mintha vmi felhúzna vmit). Mi a franc ez? (nem az antenna!) Ettől még nyugodtan alszom de szertnék mindent tisztán látni a kis kedvencben.
Télleg mi a helyzet a disk felirattak? Vagy csak lemaradtam?
fargo:
kösz a Volvo Hungáriás tippet! Erre nem is gondoltam.
A haverom term. azonnal orvoshoz (Ivanics) vitte a kocsit, azóta meg se nyikkan.
Bár tetszik a 850-essel elkezdett és a 40-essel tökéletesített new style, de a 740-es nekem is A VOLVO.
És melyik motor ajánlott: a 2.3 TD-vel sincs gond?
Volt szó a Valent ellen szóló érvekről... Hát nem csak a szervíz lehet szar. Először a Valentnél akartuk megvenni a 40-est de nem jött be. Ha egy ott vigyorgó nőci bunkó akkor legalább értsen a Volvókhoz de nem így van. Az Ivanicsnál még a szerelők is udvariasak (ajtóban előre enged, ifjú korom ellenére nem tegez le stb..)
Az S40-esrôl csak annyit tudok -- már ami a típushibáit illeti -- hogy volt valami gondjuk a gyári pneumatikus csavarkulcsaikkal, úgyhogy átadás elôtt újra kell húzni a futóműcsavarokat, így megszüntethetô a futómű kopogása az új kocsiknál. Az Ivanics ezt egy ideje elvégzi, nem tudom, más márkaszervizek hogy vannak vele.
Egyébként szerintem 2 év és 15k km a budapesti utakon elég hozzá, hogy tönkretegyen valamit a futóműben. Miért nem viszi el legalább megnézetni a haverod a kocsiját?
Az S60-at tudomásom szerint ôsszel kezdik el árulni. Ha felhívod a Volvo Hungáriát, és megkéred ôket, hogy értesítsenek a bemutatóról, biztos hogy kapsz meghívót nyílt napra.
Biztos hogy nem jársz rosszul, ha veszel egy megfelelôen átvizsgált 740-est. Szerintem a 740-es az "IGAZI" Volvo, nagyon jó kocsi. 6-800k-ért elég jó darabok kaphatók, az egyik barátom kb ennyiért vett egy 62 ezret futott darabot. Szinte bejáratós volt.
Van vkinek vmi új infója a 40-esek típushibáiról? Anyám egy éves S40-esén eddig mindössze egy darab izzót kellett cserélni pedig 43000 km van benne. Ugyanakkor egy haverom szűk 2 éves (15e km) 40-ese néha nem indul az immo miatt, és asszem a futóművével is volt valami gond (gödörben koppant).
Szóval: mázlink van, hogy eddig semmi baja nincs vagy ez átlagos? Tudom, hogy már volt szó a 40-esek statisztikájáról, de engem minden apróság érdekel.
Más: tud vki vmit az S60 bemutatásának időpontjáról? Vajon a V70 elejét kapja? Rosszul járnék ha 6-800e-ből egy 740-est vennék?