Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
"A gumik tökéletesek, a kocsi nem ugrál. Mostmár tényleg nem tudom mi legyen, majd a szervizben megnézik. "
A 440-est hat féle rugózással gyártották. Az enyémben kemények a rugók, mint a beton, nekem meg ez a bajom :) Minden kétforintost megérzek az úton. Mondjuk az előző tulaj rá is tett egy lapáttal, Monroe lengéscsillapítókat rakatott bele cserénél.
De ha van benned egy kis szerelő szellem, emeld meg az elejét és ha leszedted a kereket akkor keress a rugón alulról a második-harmadik menetnél egy kis 4-5 cm hosszú szín maszatot, olyan, mintha ecsettel odafestettek volna a fémre (ha szükséges, mosd/dörzsöld le a sarat). A következő jelölések lehetnek:
- szürke
- zöld
- sárga
- jelöletlen
- kék
- piros
A keménységi sorrendet nem tudom, a manual csak a szürkéhez tett egy megjegyzést, hogy "hard suspension". (Az enyémben sárga van). Ez a jelölés csak azért fontos, hogyha cserélni kell a rugót akkor ugyanolyat illik belerakatni. Én azért jártam utána, mert egy szerelő azt mondta, hogy eltörött a kocsimban az egyik rugó, de az Ivanicsnál a két rugacs cseréje majdnem 90 ezerbe került volna...:( (Aztán kiderült, hogy nem a rugó a hibás. Pontosabban "elmúlt" a hibajelenség és azóta nem volt pénzem alaposabban szétszedetni és megnézetni.)
Még nem mertem belekezdeni. Asszem kivágni még menni fog, de összeragasztani! Jöhetne valami rokon unokaöcsike aki kamatoztathatná a tudását. Mennyivel könnyebb lenne egy tégla 740 kombit...
De így is nekem lesz először új V70-esem!
:-))))
A kocsi kívülrôl szinte ugyanakkora, a prosikat összehasonlítva kiderül, hogy:
- tengelytáv 9.5 centivel,
- a magasság kb 8 centivel,
- az utastér hossza 10.5 centivel
- nyomtáv elôl 4, hátul 9 centivel,
- a vállszélesség elôl 2.5 centivel,
- a csomagtér hossza 3-4 centivel lett nagyobb.
A +20 centit én nem éreztem belül, a katalógus alapján fellelhetô + 10 centi meg szépen eloszlik.
A motorház valóban rövidebb, de ez szerintem jót tett a kocsinak, kisebbnek látszik. Amúgy a vezetôülésbôl nem látni az orrát, nekem a 850-es tekintélyes csôre is tetszik. Érezni, hogy van "anyag" elôtted...
Láttam..nyammm...
De mi volt az a duma, hogy belül 20 centivel nagyobb lett? Minél a 850-nél? És télleg nagyobb a csomagtartója? Ha meg kívül nem nőtt akkor, hogy csinálták?
(Mi ez? Cab-forward? Alig telt el egy év és a ford a volvoba ülteti a DC koncepcióját :)))
Ma jött meg a Volvo magazin különszáma a V70-ről benne válaszfax-szal a V70 kipróbálására. Ez megadta a végső lökést, hogy én is kipróbáljam a gépet. Kíváncsi vagyok mennyiben tér el véleményem fargoétól, valszeg kritikusabb vagyok a beltéri anyagokkal és elnézőbb a motorral kapcsolatban de majd meglátjuk.
De nem ezért írok. Most vettem észre, hogy a magazin hátsó (keményebb) lapjából kivágható, összeragsztható egy V70 modellke.
lore-nek fel van adva a lecke, már az oviban is nehezen ment az ilyesmi... Drukkoljatok!
A gumik tökéletesek, a kocsi nem ugrál. Mostmár tényleg nem tudom mi legyen, majd a szervizben megnézik.
A 850 paraméterei: 1992-es évjárat, kb. 220 ekm, 2 el. ablak, 2 ülésfűtés, j.o. el. tükör könyöktámasz 4 italtartóval, új hifi, el. napfénytető, AC klíma, hátsó spoiler, új téli gumik, fényszóró törlő-mosó, és persze a szokásos szériacuccok, mint szervó, ABS, SIPS, stb.
Kp. zár, riasztó, karcjeladó van, légzsák viszont nincs. A km elsőre soknak tűnik, de amikor a bátyám vette 190 ezerrel, én nem hittem el a belseje alapján. A kárpitokon még kifényesedés sincs. Az irányár 2.2 MFt.
A kocsi azelőtt az Ivanics egyik szervizeséé volt, (asszem a főnöké), úgyhogy nem valószínű, hogy szakszerűtlen kezelést kapott.
Ha kell, jár a kocsihoz gyári, zárható tetőcsomagtartó.
Én vezettem ezt a kocsit, bizisten ha hozzámvágják, soha nem eresztem :))))
Elnézést azoktól, akik szerint ez mégis más topicba való, de hát nem árválkodhat a kocsi egyedül...
850R,
Nyomd le valamelyik sarkát és nézd meg nem-e hintázva áll vissza (jó lengéscsillapítóval lenyomni is nehéz), illetve nézd meg a gumikat nincs-e kagylós kopás. Nekem már volt ilyen: elnyújtott sakktábla-szerűen kopott a gumi.
A 850-es eladó vagy nagyon beteg?
Ha eladó akkor mik a paraméterei (kor, km, ár, felszereltség stb.)? SZVSZ ez nem off, engem nagyon érdekel!
A lengéscsillapítóra nem gondoltam, mert a kocsi egyrészt nem hintázik semerre, nem pattog, és ráadásul végig ivanicsos volt, nem hiszem, hogy ott nem cserélték egyszer sem. De ha ennyire mondjátok, hogy egy 440-esnek ezt nem kéne csinálnia, akkor azért megnézetem.
Bár idáig úgy látszik, hogy nem szeretem a 400-as sorozatot, ez nem igaz. Vezettem már hasonló méretű kocsikat, de pl. a 440 váltójával nem ér fel egyik sem.
Amúgy a 850 GLT = 170 LE (2,5 20V)
(Nagyon off topic, de az Ivanicsnál megtekinthető)
fargo,
Klub ügyben mi 200-asok egy páran már összedugtuk a fejünket (by mail), amiről hétfőn már több info lesz. Asszem, ha nem ciki egy-két veterán is szívesen beszállna.
"Nagyon lágy rugózás, kanyarban úgy dől a kocsi, mint a rosseb. Ha valami bukkanó megdobja, mindig attól félek, hogy le fog érni az alja. A kormányzást lomhán követi satöbbi."
Biztos hogy jók a lengéscsillapítóid? Szerintem azért nem ennyire kritikus a 440 futóműve, bár attól is függ, milyen szemszögbôl nézi az ember. Egy ültetett, sportosabb autóból átülve bizony himbi-limbi, de hát a 440 nem sportkocsi, középkategóriás limuzin. Szerintem a kortársai között a jobbakhoz tartozik.
Az S40-nél ezeket a futómű-dolgokat nem tapasztaltam, bár szerintem ott a lengéscsillapitókkal is gond lehet, mert nem ilyen híre a négyszázasoknak. Lehet, hogy a 120e alatt egyszer sem voltak cserélve????
850-nek: ma megpróbáltam regisztráltatni az S70R-et és az S80T6-ot is, de foglaltak. A hétvégén majd fájó szívvel, de kiötlök valamit.
Harvesternek és aki még kérdezte: a gyenge futómű nálam az alábbiak.
Nagyon lágy rugózás, kanyarban úgy dől a kocsi, mint a rosseb. Ha valami bukkanó megdobja, mindig attól félek, hogy le fog érni az alja. A kormányzást lomhán követi satöbbi.
A puha ülés persze ízlés kérdése, de mondjuk 850-nél sokkal puhább, és szerintem nem tartja jól a derekat. A miénkben 120 ekm van, ennyi idő alatt nem ülhettük szét a szivacsot.
A gyengeségeket azért tartom ilyen kritikusnak, mert a családban van/volt egy 92-es évjáratú 850 GLT, és hát enyhén szólva ég és föld a különbség. Az a kocsi úgy megy a kanyarban, mint egy sínautó, nem dől, tökéletes az ülés, és hát a motorhang... :)))))
Iore: hát képet még nem merek, mert előbb ki kell ganajozni. A 850 azért, mert szerintem az utolsó hamisítatlan Volvo, és persze a legjobb is. Nekem a legelső kivitel a kedvencem, az igazán brutálisan szögletes.
Ja, és még valami az Audi hívőknek: 1999 újautó eladások Magyarországon: 750 db S40/V40 és 525 db A4.
ne szerénykedj már annyit! Kösz a tanácsokat, naná hogy hasznos, jöhet minden, kinek mi jut eszébe, én is lámer vagyok. Viszont ha már nyomulni kell, akkor azt az ember úgy tegye, ahogy egy Volvo: nyíltan, teljes mellszélességgel :-)
Ez be fog jönni, ne engedjétek lelkesedéseteket lelohadni!
Fargo,
Én nem vagyok senkise de álljon itt pár tanács hétfőre:
1. Jó ötlet az Ivanics bevonása (nem anyagiakra gondolok hanem: új autók, szervítapasztalat, tanácsok stb..)
2. A befutott autós-klubok a találkáikat autós újságokban hírdetik, Ivanicsnak se jönne rosszul a több szereplés.
3. A honlapon nemis a valent lenne tanácsolva :), viszont az Ivanics szintén szerepelhetne.
4. Hátha az Ivanics tud már kisebb, izoláltabb volvo klubokról amiket ideje lenne integrálni, felfejleszteni.
Ha asszed okoskodok mer ezek triviálisak, tévedsz!
Visszatérve a volvo-stílushoz (850-ig stb.): C70 has the style!!!!
Helló fiúk!
A Volvo Klubban én is benne vagyok!
Már gondolkoztam rajta én is, de még nem jutottam el a cselekvésig!
De mostantól bármiben kell a segítség, szóljatok!
Addig is miért ne lehetne szervezni valahol egy Volvos-találkozót?
Mindjárt itt a tavasz..
Valahol szép Volvohoz illő környezetben..
...egy C70-est :)
Ha fargo nem szerez ehhez elég bika szponzorokat (Volvo ill. Ford Motor Company vagy Microsoft ha minden klubtag felesküszik a windowsra stb..) akkor pl. játékos vetélkedő keretében Ki tud többet kihozni fargo Volvojából címmel gyorsulgathatnánk. Vagy: Öt perc alatt csavarhúzó segítségével 450nm elérése stb...
Hézfôn szépen lkezdek puhatolózni az Ivanicsnál, én is gondoltam rá, hogy meg lehetne nyerni ôket az ügynek.
Tök jó lenne, minden hónapban összeröffennénk, nagyokat túráznánk, beszélgetnénk, soron kívül kipróbálhatnánk az új (és veterán) modelleket, kedvezményt kapnánk alkatrész és szervíz árakból, évente kisorsolnánk (a szponzorok jóvoltából) egy C70-est, stb.
Ha egyszer beindul, akkor NAGYON SZÉP anyagokat (website, nyomtatott cuccok, stb.) fogok hozzá kreálni.
A gyenge futóművet és a puha ülést én sem értem. A futómű, ugyan nem sportosan kemény, de szerintem nem is rossz. Megfigyeltük, hogy a 460 Turbonak kicsit feszesebb futóműve volt, mint a haver 440 GLT-jének. Azt hiszem a Turbo 1 centivel alacsonyabban is ül. A futóművel egyetlen bajom volt: a hátsó Panhard-rudas konstrukció miatt a karosszériának erôs berugózásakor van egy kis oldalirányú mozgása is. Ettôl eleinte tengeribeteg voltem.
Az ülések nekem kifejezetten kényelmesek voltak, fôleg a VW után. Annál viszont puhább volt, valóban.
Szélzaj: 80-120 között szinte ugyanaz, alig valami, tök csöndes. Afelett sem túl vészes, SZVSZ.
*****
"Egy pár év múlva a 850 után milyen autót veszel, ha tfh. a pénz nem számít? Magyarul: neked a 850 az utolsó stílusos volvo?"
Hát, ez jó kérdés, én teljesen, gyógyíthatatlanul és reménytelenül autóbuzi vagyok. A 850-est egyeltalán nem biztos, hogy eladom. Ha lecserélem, akkor az valószínűleg egy 850 / V70 AWD lesz, de az a gyanúm, ez a kocsi nekem már megmarad.
Viszont szeretnék más autókat is beszerezni, a szép négykerekűek iránti olthatatlan vágyaimat csillapítandó. A következô, ha minden jól megy karácsony környékén, egy Porsche 911-es lesz. Még nem tudom, milyen évjárat, az addigra rendelkezésre álló anyagi erôforrástól függôen vagy 93-94-es Turbo, vagy 86 körüli Targa, esetleg ha összejön, akkor 79-es Turbo lesz. A nagy álom egy Flatnose Turbo, de az nem hiszem, hogy menni fog.
Aztán majd ha nagy leszek, szeretnék beszereni egy Jag-et, esetleg egy Aston Martin DB4-est, pár év múlva, amikor már öreg autó lesz egy BMW 850-est, Volvo 780-ast, 760 kombit turbo intercooleres motorral, esetleg 262-es Bertone kupét, egy Lotust, egy 100%-ig restaurált Golf I. GTi-t, egy Lancia Delta HF Integralet, stb... stb... stb...
Szóval álmodik a nyomor.
*****
Szerintem a 850-es, illetve még talán az utódja, az S/V70-es volt az utolsó "igazi" Volvo. Bár a most kihozott V70-es is nagyon tetszik, ha valami véletlen folytán új autó vásárlására vetemednék, akkor az V70 lesz.
Igazán szép Volvok számomra:
P1800, 242, 244, 262, 744/764, 745/765 (No.1!), 780, 480, 855, V70, C70. (És a 460, nosztalgiából.)
Ja, majd Lfelejtettem!
Nem a 850 az utolsó Volvo, hanem az utolsó igazán vérbeli Volvo(meg a 960 is, de az valahogy kiesik az ember látóköréből).
Harvester! Én is azt mondtam, hogy alap! Ebben is különbözik a magyar tesójától.
Nálad mit jelent az, hogy gyenge a futómű? Nekem ez a 440-es az első kocsim és nincs viszonyítási alapom. Könnyen elállítódik? Vagy könnyen elromlik? Nekem csak a rugózásával van bajom, mert az enyémben valami kőkemény rugók vannak és ahogy én vezetek, puhább rugózás is megfelelő (jobb) lenne.