Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
850R!
Ha igazhitű volvos vagy, akkor maradhat a neved. Bár SZVSZ másnak is könnyebb lenne, ha váltanál. Könnyebb megismerni meg válaszolni. Egyébként ha közénk tartozol, akkor Isten hozott, testvér!
Miért pont ez a nick? Te is a 850-est tartod az utolsó még-volvo-nak?
Milyen a 440-es? Harvester és fargo 400-asairól voltak itt képek, lesz a tiedről is? mmmm....
A futómű és a puha ülés nem igaz, bár mindkettőt elég szubjektív megítélni. Egy franciához képest beton-kemény, olyan átlag németesen kemény tömésű. A szélzajról szerintem itt még nem volt szó, de van benne valami. 115 és 125 kmh között a szerintem a tükör felől fütyül a szél.
Összef. a hibáiról: belül (különösen hátul) kicsi, az 1.6 kevés bele, stílustalan részletek (pl. kézifékkar és borításának hiánya), ablaktörlő-mosó.
Fargo!
Egy pár év múlva a 850 után milyen autót veszel, ha tfh. a pénz nem számít? Magyarul: neked a 850 az utolsó stílusos volvo?
Volvo klub rulez :) Szervezzük be az Ivanicsot szponzornak :) (Majd ad mindenkinek egy-egy VOLVO feliratos kulcstartót :)
A svéd S40-ben nem extra az ülésfűtés, hanem alapfelszerelés. De nem csak abban, hanem gyakorlatilag minden Svédországban futó kocsiban. A svéd kollégám kis 106-os peugeot-jában is volt. Szóval muszáj. Egyszerűen szétfagy az ember olyan hideg van bizonyos helyeken. Én azt hittem hülyeség, de amikor ott jártam azt hittem odafagyok a járdához ha nem lépek elég gyorsan. És az ülésfűtésnek megvan az a nagy előnye, hogy bármi másnál gyorsabban ad melegérzetet. *OFF* (Persze ha kibírja az aranyered :)) *ON*
Igazad van, nem gondoltam át. A srác akivel próbáltam, mondta a 16 colos fékeket, de a kocsin biztos nem volt 16-osnál nagyobb kerék. Mindenesetre meglepôen jól harapott a fékje. (Én a bordót próbáltam.)
Üdvözlet mindenkinek, háromszoros hurrá minden volvósnak!
Előszöris 850-hez fordulok alázattal, hogy engedje meg a 850R-t. Tudom, hogy kicsit ezzel rámásztam a nickjére, de nekem ez a változat rulez forever. Ha mégis gond, akkor átülök S70R-be.
De a lényeg. Én itt láttam hozzászólás hegyeket az S40-ről. Igaz az, amit írnak, hogy a svédek megismételték a 440/460 összes hibáját, úgymint szélzaj/túl puha ülés/gyenge futómű? Nálam a családi kocsi egy fapados 440, és az összes említett tulajdonságot tudja.
Az Audi hívőknek: az A4 tényleg finom kocsi, de a hátsó ülés inkább kínvallatásra alkalmas.
ECC + ülésfüci + bőr a helyes konfiguráció, hogy meglegyen a feeling, bár ha rátalálok álmaim 700-asára bőrrel, megbocsátom majd neki az AC hiányát :)
fargo,
egy régebbire: 16 colos féktárcsák a széria 70-ben? SZVSZ ezt elírtad. Akkor még a 17-es felnibe se férnének be a bazinagy féknyergek miatt, másrészt én láttam Ivanicsos 70-eseket (ezüst ill. bordó), a Lágym. híd környékén próbálgatták és nem olyan S70R-re való magnézium kinézetű stw-felnikkel voltak szerelve.
Volvo klub? Hmmm.. szééép autók, lore okézza! (bár még nincs gyönyörű 700-asa :((()
A fikázókról ennyit... 'Nem kell velük foglalkozni.'
A S40-ről:
Télleg baromi szűk hátul (lsd. autós újságírás...) akár az A4, E46. Egy vectra, passat és a tán még a japánok is tágasabbak. A hátsó térnek egy előnye van a lapos háttámla, nem kell karót nyelve ülni (már aki befér :)). Ennél már csak az rosszabb számomra, hogy elöl sem egy s-klasse.
Rozsdásodási hajlam: ez komoly????
A belső tér már valóban nem olyan 'volvós', viszont abszolút csendben marad még rossz úton is. Szvsz jobban szeretem ha egy autó belül stílusos (Alfa, BMW,). Ja, a bőr nagyon álllat! A bőr-szövet a negyvenesben szerintem elég vacak (szvsz), a szövet része ugyanis olyan puha mint egy kadettban.
Az Octavia előnye valszeg abban a +150 kg-ban keresendő ami a volvoban benne van! Ne értsd félre (nem először magyarázkodom skoda-ügyben lsd. autós újs.....) nem a skoda ellen dumálok, bár szerintem nem ua. kategória. Bár asszem a negyvenes a kategóriájában az egyik legnehezebb. 20k alatt csinált valamit vele az Ivanics (lsd. lejjebb) amivel már tűrhető :)
Szerintem egy astrában az elhelyezkedés kényelmesebb (a rugózás ill. menetkultúra nem).
Én kezdek higgadni: 2.0T autómatával is my choice.
Azért nem csak a középkategória miatt. Mert alig kényelmesebb, mint pl egy mostani Golf v. Astra. És sokkal nagyobb. Egyszerűen nem elég hátul. Ennyi. De azért lehet imádni. Én tudom:))
"Tudod mit útálok? Ha van pl a VW topik, vagy akár ez és idejön a nagyagy és elkezdi fikázni a Volvo-t. DE MIÉRT??"
Nehéz lenne megmondani, miért, szerintem a saját kisebbségi érzésébôl táplálkozó komplxusa miatt. Nem kell velük foglalkozni.
"-rozsdásodási hajlam (gondolhatod!! egy 244 után ez furcsa adat)"
??? Azannya! Ez elég gáz! Bár egyszer láttam egy embert reklamálni, hogy rozsdásodik az S40-ese a hátsó ablak sarkánál, de azt hittem törött volt a kocsi...
"-szűk hátul(saját tapasztalat)"
Persze, középkategória.
"-nyálas belső kialakítás(Volvohoz nem illő csiri- csáré plüss, persze ez választható, de nem is kéne az ajánlatban tartani)"
Ezt én is sajnálom, nem az igazi. Bár nekem nagyon tetszik a műszerfal tetejét borító műanyag, az tök szép és jó a tapintása. Az üléshuzattal és a műanyag fabetéttel én sem tudtam kibékülni.
"-szomorú, de az 1.6 Octavia jobban megy, mint az 1.6 S40"
C'est la vie, T4 rulez. Vagyis inkább 2.0T rulez, némi chiptuninggal. (Állítólag valaki "megcsináltatta" az S40-esét, majd hétfôn mesélek, mi hír róla :-)
off
Dánke, kedves fargo. Igazán dánke. Most jó. Egyébként én sem szoktam fikázni, csak ha valakin keményen látszik, hogy szemellenzőt hord. Megnézheted a BMW vs. Audiban is: untam, hogy egymást fikázzák(nameg az "a Volvo nem autó" stílusú beszólásokat) és írtam egy moderálót. Persze ez sok dilinyóst nem zavar. Tudod mit útálok? Ha van pl a VW topik, vagy akár ez és idejön a nagyagy és elkezdi fikázni a Volvo-t. DE MIÉRT?? Ezt mondja meg nekem valaki.
on
szóval az S40(engem ez érint, családi okokból):
-rozsdásodási hajlam(gondolhatod!! egy 244 után ez furcsa adat)
-szűk hátul(saját tapasztalat)
-nyálas belső kialakítás(Volvohoz nem illő csiri- csáré plüss, persze ez választható, de nem is kéne az ajánlatban tartani)
-szomorú, de az 1.6 Octavia jobban megy, mint az 1.6 S40
Természetesen távol álljon tôlem az általánosítás, azt kimondani, hogy minden sulinetes f@sz, túlzás lenne. Csak itt, a T.asztalon, a tavalyi események során sajna kialakult egy elég rossz vélemény a "sulinetesekrôl".
Pont azt a gátlástalanul anyázós, mindenkit fikázós és provokálós hangnemet használták, mint az audis skacok. Ki is moderálták ôket, az egész intézménnyel együtt, ahol tanultak. Egyébként hajszál híján úszták meg a lincselést, jóformán úton volt már értük egy "büntetô brigád".
Akkor én is belementem a civakodásba, azóta talán bölcsebb lettem, nem veszem fel a kesztyűt. Ezek a kis seggek egyszerűen nem érnek annyit, hogy idegesítsem magam rajtuk, úgyhogy inkább figyelmen kívül hagyom a működésüket. Ezt javaslom mindenkinek, akinek tele van velük a bal zsebe, így, egy idô után, ha nem foglalkozik velük senki, el fognak húzni máshova.
Mellesleg szerintem ôk nem is sulinetesek, csak ugye a "sulinetes" mint jelzô fennmaradt...
Az a tábla a Volvo-felirattal valahol az ajtó előtt(kb díszlécben) van, meg mintha az utasteret említette volna. Náluk a fényszórómosó meg az ülésfűtés széria. Kapásból ennyi. Ja, rosszat is mondott, de azt nem publikálom:))
off
Fargo, hozzád szeretnék szólni. A BMW vs. Audi topicban írtál a sulinetes f@szokról. Ugye nem mindenki az, aki a sulinetet használja? (úgy, mint én) Gondolom nem mindenkire értetted, de akkor is. Szeretném a te hozzászólásodban látni, hogy "nem, 850, te nem vagy f@sz". Csak a lelkibékém miatt. Tudod, kissé furcsa érzés, hogy nem nekem címezted mégis mintha nekem szólna. Kössz
on
Tegnap beszéltem egy sráccal, aki Svédországban él és épp egy Volvo szalonban dolgozik. Ő mesélte, hogy vannak különbségek az ottani alap meg az itteni alap S40 között. Persze ezt gondoltam is, de hogy pl ott kis VOLVO-feliratú táblák vannak az ajtónál meg ilyesmi, erre nem számítottam. Mennyivel finomabb lehet egy originál svéd, mint az itteni? Kíváncsi lennék egy olyanra. Meg a kárpitok minősége is jobb.
Technikai korszerűségében a Volvo évekkel a Saab előtt jár. Lehet, hogy részleteiben van egy-két más márka, amik jobbak, például különleges dizel motorok, vagy különleges fényezés, mittudomén. De összességében nem... Az S80 olyan mérföldkő volt, amiről most, kifejlesztése után 4-5 évvel is cikkezik az autóipari szaksajtó. Nem is láttam még annyit emlegetni semelyik más márkát szaklapokban, mint az S80-at. (nem autós tesztújságokra gondolok, hanem a fejlesztőmérnököknek szánt újságokról és ez még mérvadóbb)
Kedves Templar:
"A Volvonak mindenképpen külső partner után néznie, miután a világ autóforgalmának mindössze 1%-át adja. A Volvo korábban sem volt teljesen svéd cég, legnagyobb részvényesük (20%) egy amerikai nyugdíjalap volt ezzel szemben a legnagyobb svéd tulajdonrész 11% volt.
A Volvo egyébként a Ford tulajdonában lévő presztízsmárkák számát fogja szaporítani (Aston Martin, Jaguar, Lincoln) megtartva saját arculatát, mivel a tervezés svéd kezekben marad."
Igen, ez ismert dolog, de az adásvétel (Ford-Volvo) már jó fél éve (vagy több?) lezajlott. Sajna manapság az amerikai tôke mindent felvásárol, kis cégek nem bírnak talpon maradni. Végül is tulajdonképpen mindegy, hogy kinek a kezében vannak a Volvo részvényei, ha nem küldi süllyesztôbe a céget. Ezzel együtt a gyár nyereséges.
Harvester:
"a Volvo műszaki színvpnalban egyetlen márkát ismer el konkurrenciának. És az nem az audi."
A motorjaikat azé a nem elismert Audiról lejmolják...
"A "nem veszi senki"-ről pedig csak annyit, hogy az új V70-re tele vannak megrendeléssel, napi 600-800 db készül (a számok szerelmeseinek: ez 2-3 percenként egy új V70 :-)) "
És mindez úgy megszervezve, hogy nincs raktárkészlet az a gyártásnál használt anyagokból. A Göteborgi kikötőbe perc pontossággal futnak be a teherhajók, amik az aznapi gyártáshoz szükséges mennyiséget hozzák... ezt Svédországban mesélték a Volvo mérnökei. Habár lehet, hogy ezt minden autógyár így csinálja. Nekem mindenesetre tetszik az ötlet.
Az audi rajongóknak meg csak annyit, hogy a Volvo műszaki színvpnalban egyetlen márkát ismer el konkurrenciának. És az nem az audi.
Szerintem igazad van fargo!
A hozzánk hasonlóan nagy formátumú emberek tudása abban rejlik, hogy fel tudják kutatni a számukra szükséges információkat. Ne törődj a fanyalgókkal!
Egyébként a KLOzetorral történt tegnapi csatározáshoz szeretném hozzátenni, hogy a tegnapi Népszabiban (politikai áthallásoktól mentesen:-)) megjelent egy cikk amely idézi Ingmar Hesslefors (ez a neve mit tegyünk) urat a Volvo médiakapcsolatokért felelős igazgatóját aki egyebek között az alábbiakat fejti ki.
A Volvonak mindenképpen külső partner után néznie, miután a világ autóforgalmának mindössze 1%-át adja.
A Volvo korábban sem volt teljesen svéd cég, legnagyobb részvényesük (20%) egy amerikai nyugdíjalap volt ezzel szemben a legnagyobb svéd tulajdonrész 11% volt.
A Volvo egyébként a Ford tulajdonában lévő presztízsmárkák számát fogja szaporítani (Aston Martin, Jaguar, Lincoln)megtartva saját arculatát, mivel a tervezés svéd kezekben marad.
A "nem veszi senki"-ről pedig csak annyit, hogy az új V70-re tele vannak megrendeléssel, napi 600-800 db készül (a számok szerelmeseinek: ez 2-3 percenként egy új V70 :-))
fargo,egyetlen polihisztorom!
"megkérdezem a haverom, ô ért is hozzá (én nem)."
Ezt ugye nem gondoltad komolyan,mert még a végén egy világ omlik össze bennem...van olyan amihez
Te nem...?!?!?!?!
Egy fargo-rajongó,aki nem hiszi amit lát
A sportlégszűrô az sokat segít, a sportgyertyákról ezt nem nagyon akarom elhinni, legalábbis ami az Ivanicsnál beépített gagyi BONTEX márkájú cuccot illeti. A sportszűrônél nagyon kell vigyázni arra, hogy rendesen meg legyen olajozva, mert egyébként sok szemetet átenged, legalábbis elég sokat ahhoz, hogy egy turbos kocsinak ártson vele. Ha por megy a turnboba, az halál.
Én anno -- bevallom töredelmesen -- a BONTEXNÉL vettem sportlégszűrôt, be is rakták a helyszínen, egy hét múlva kiszedtem, mert annyi szutykot átengedett, hogy csak na. Aztán kiderült, hogy csak nem volt rendesen lekezelve.
A 20k-s ár nem tudom mennyire jó, pláne gyertyákkal együtt. Nekem nem tűnik nagyon soknak, de azért körbekérdezhetnéd az elérhetô kereskedéseket, hátha van olcsóbb is. Nagyon nagy különbséget nem tudok elképzelni. A sportgyertyákat illetôen megkérdezem a haverom, ô ért is hozzá (én nem). Annyit sejtek, hogy a gyertyákhoz illik megfelelô kábelt is mellékelni. A sportlégszűrônek alkalomadtán segíthet egy hátsó gyorsítódob is.
Ja, még egy tanács: a Bosch 3 és 4 pólusú gyertyákat kerüld el!