Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
fargo úgy őszintén hányszor baleseteztél te azalatt a rövid idő alatt a 460-al, amíg nálad volt?
Egész nagy tapasztalatot halmoztál fel az Ivanics karosszériajavítási szokásairól...:)
Inkább itt kérdezem, abszolút ideillik szvsz.
A GT mit is jelent pontosan? Hány km van benne? Kasztni? És ami nagyon érdekel: milyen extrák vannak egy 79-es 244-esben (részletek!)?
Egyébként nemsokára a Volvo-klub első összeröffenésén ugyis átvizsgálom :-)))
A 244 GT-m '79-ben épült, benzines, 2100-as, porlasztós, nem automatta. Egyébként három hete az enyém, úgyhogy nem halmoztam fel különösebben sok tapasztalatot a kb. 900km megtétele alatt.
Megy mint a tank. Ha konkrétan kíváncsi vagy valamire nyomd a kérdést, akár itt akár by mail.
Én szívesen mesélek bárkinek, ami a tapasztalataimat illeti, de nem szívesen anyázok valakit, aki végül is különösebb szemétséget nem követett el ellenem, nem okozott szándékosan nagy kárt, stb. Pláne ha az illetô valószínűsíthetôen nincs is itt, hogy megvédje magát.
Már asszem vhol írtam, hogy ebben a kommunikációs formában a személyeskedés gusztustalan, főleg ha nem egyértelmű valami.
De gondolj bele fargo! Holnap megint összetörik a gép, tfh. sokkal jobban akkor legyen már esélyem nekem is dönteni. Tény, hogy van mail is a földön.
Pl. durvára nem teccet volna, ha javítás után nem csukódik a csomtérfedél!
Igen, de azért ne bántsuk (jobban) ôt. Nem akarok belemászni senkibe, csak leírtam a tapasztalataimat és az ezekbôl levont tanulságokat. Aki akar, tanul belôle, de én nem szeretném, ha személyeskedésbe menne át a dolog.
Ezt a magatartást nem a Volvo engedi meg magának, hanem a Valent. Az két külön dolog. Azt meg, hogy miért nem rúgja ki a vezérképviselet a Valentot, nem tudnám megmondani, de bztos, hogy súlyos anyagi érdekek vannak a háttérben. Szóval nem egyszerű dolog.
lore:
A 460-ast az Ivanicsnál javították, ôk valóban kiadják a lakatos munkákat, az én autómat egy Nagy Úr nevű embernél csinálták. Ezzel a bagázzsal több gondom is volt.
Észrevételem szerint az igazi probléma egy bizonyos munkafelvevôvel volt, ô egy személyben intézi a balesetes javításokat, nem lehet kikerülni. Valami érdekeltsége lehet a karosszériásoknál, mert váltig ragaszkodik a Nagy Úrhoz. Mikor egyszer kikötöttem, hogy a sok panaszra való tekintettel NEM az általa preferált embernél akarom javíttatni a kocsit, az tökéletes lett.
Az egyéb javításokkal is csak addig volt gondom, amíg ez az ember intézte, de szerencsére sikerült "átpártolni" egy másik munkafelvevôhöz, vele semmi gond nincs, teljesen jó...
JÓ HÍR:
Hamarosan lesz az Ivanicsnak is saját lakatos / fényezô műhelye.
A Valentről mindenkinek ilyesmi történetei vannak. Mitől nem megy még tönkre? Ja, persze lehet, hogy a rojszok és bentlik 15ezrenkénti olajcseréje fél milkó, abból maradhat valami :)))Állítólag pl. min. 20-szor annyi volvot szervizel az Ivanics (egy éve mondta egy bosszöltönyös menedzser, hogy a valent napi 2, míg ők napi 40 autót fogadnak, pedig akkor még a régi szervíz volt).
Az ülés mozgásáról: ez volt igazán *ciség a valenttől! Ilyet nem lehet előre levédeni!
Mindezek ellenére a volvo egy autó! :))))
Asszem az Ivanics is kiadja a lakatosmunkát, de a 40-es törésénél bevállt.
Fargo te hol is csináltattad a 460-ast, hogy olyan gondok voltak vele utána (hadd ne lapozzam végig)?
Nem ellenorzik a szervizeket es azok szolgaltatasait?
Most azert, mert en szemelyszerint nem komalom a volvot, azert az megiscsak egy Volvo szalon/szerviz, ami ugye azer nem egy suzuki, ahol esetleg az ember ezt jobban elnezi.
namost kapok a suzukisoktol :-)
Lehet, hogy rajuk kene uszitani valakiket, a VOLVO magyarorszaggal valo fenyegetes megtette a hatasat!!!!
Teljesen megvaltozott az abrazatuk, mikor megemlitettuk :-)
Yikes:
Az a szervíz a Valenté, szörnyű egy bagázs, kerülni kell ôket. Mikor egyszer (utoljára) ott jártam, hogy fél órát vártam, mire méltóztattak tudomást venni rólam. Mindeközben ott állt szótlanul mellettem egy munkafelvevô, a lehetô legvisszataszítóbb, proli, ekcémás fejjel, büdösen, ápolatlanul, a retkes bordó köpenyén Rolls Royce emblémákkal (ott szervízelik a Rollsokat is). Mint késôbb rájöttem, azért nem szólt, mert hót mata részeg volt. Legalábbis azok alapján, ahogy végül kitántorgott, erre következtettem. A Valent szervízrôl mindenféle rémtörténetek keringenek, ki tudja mi az igaz. Nekem mindenesetre ne volt szimpatikus.
Az alkatrész utánpótlásról: az Ivanicsnál legkésôbb 2-3 nap alatt itt van mindenféle alkatrész, akár közvetlenül a gyárból, akár a bécsi nagy lerakatból rendelik. Én már párszor eljátszottam, hogy olyan apróságot kértem, mint pl. a hátsó ajtón lévô könyöklôn egy csavart takaró patent, á 240 Ft-ért, vagy a csomagtartóban egy 2x2 centis gumi ütközô, a gyárból kellett rendelni, nem vágtak hozzá pofákat, nem húzták a szájukat a kis tétel miatt, szó nélkül nyomatta a számítógépbe, 2 nap múlva felhívtak, hogy megjött...
En, mint paraszt audis, leirnek egy sztorit, mely egy haverom 440-esevel esett meg.
Szoval az tortent, hogy a 440-esbe hatulrol belerongyoltak, serult a csomagteto, es a ket hatso sarvedo, a hatso ajtok, hatso szelvedo mar nem.
A haverom karfelvetelre bevitte a hatarut melletti volvo szalon??-ba, nemtudom, hogy az melyik.
Atvettek, mindent megbeszeltek, aszontak, hogy kb 2 het es kesz lesz(biztositoval inteznek mindent), majd telefonalnak.
Miutan termeszetesen 2 het utan sem telefonaltak, kovetkezett meg 1 HONAP!!! huza-vona, (ez nincs, az nincs, meg kell rendelni etc...), nagy nehezen kesz lett. Erte mentunk.
Kezdodtek a nagyobb problemak. Nem csinaltak meg a vonohorgot, merhogy az nem erdeti volvo, es azzal nem tudnak mit kezdeni. Ha akarjuk leszedik, vigyuk el vonohorgoshoz, de csak akkor fizetik (ill. a biztosito), hogy ha az o altaluk megadtott vonohorgoshoz visszuk, ami asszem Erden, vagy talan Budaorson volt. Kissebb balhe aran lerendeztek ezt OK!.
Ujabb 2 HET!!!! utan szoltak, hogy mehetunk erte. Megneztuk. Ugy raktak fel a vonohorgot, hogy a frissen szinrefujt lokharitot NYOMTA, ugy, hogy az teljesen meghajlott, es lekopott rola a fenyezes. Ujabb balhe (egyebkent kulturaltan zajlott) utan otthagytuk. 1 HET mulva ismet jottunk.
Kihoztak az autot, ranezerse minden OK volt. Meg akartuk nezni a csomagtartot belulrol de mondtak, hogy a csomagtarto bekulcsozva maradt, most ne allitsuk le a kocsit, mer' gyenge az aksi es nem biztos, hogy kibir megegy inditast! (ez sem semmi, hogy igy adjak at!!!)
Utkozben elojott egy ket gond, mozgott a vezeto-ules, zorgott valami hatul, es miutan megalltunk, kinyitottuk a csomagtartot, alig birtuk visszazarni, mer olyan szarul zarodott, es mivel esett az eso, be is azott, DE RENDESEN!!!
VISSZA.
Mostmar egy kicsit durvabb, agresszivebb balhe utan hagytuk ott az autot. Fenyegetoztunk mar mindenfele minusegellenorzesi szervezettel, meg VOLVO magyarorszaggal, meg mindennel. Ez hatott!!!!!!!!!!!!!!!!!
(foleg akkor lettunk idegesek miutan be akartak magyarazni, hogy az ules mar elotte is igy mozgott, mert ettol az utestol ez nem lehet! a csomagtartot meg nem lehet jobban megcsinalni!!!)
Ujabb 2 HET utan atvehettuk az immar, viszonylag normalisan osszerakott autot!!!
Namost ezt csak azert irtam le, hogy masoknak is vannak-e hasonlo tapasztalatai ennel a cegnel, agy csak minket szivattak meg rendesen?
Ja es ugy kerultunk oda, mint egy ismeros ismerose!!! Mi lett volna, ha vadidegenkent megyunk????
ui: Meg volt egy erdekes sztori: valamikor, amikor ott varakoztunk hallottuk, hogy az egyik S70-be asszem, azert nem tudtak a muszerfalvilagitast megcsinalni, mert nincs hozza izzojuk, amit rendelni kell, kb 3 HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"A gumik tökéletesek, a kocsi nem ugrál. Mostmár tényleg nem tudom mi legyen, majd a szervizben megnézik. "
A 440-est hat féle rugózással gyártották. Az enyémben kemények a rugók, mint a beton, nekem meg ez a bajom :) Minden kétforintost megérzek az úton. Mondjuk az előző tulaj rá is tett egy lapáttal, Monroe lengéscsillapítókat rakatott bele cserénél.
De ha van benned egy kis szerelő szellem, emeld meg az elejét és ha leszedted a kereket akkor keress a rugón alulról a második-harmadik menetnél egy kis 4-5 cm hosszú szín maszatot, olyan, mintha ecsettel odafestettek volna a fémre (ha szükséges, mosd/dörzsöld le a sarat). A következő jelölések lehetnek:
- szürke
- zöld
- sárga
- jelöletlen
- kék
- piros
A keménységi sorrendet nem tudom, a manual csak a szürkéhez tett egy megjegyzést, hogy "hard suspension". (Az enyémben sárga van). Ez a jelölés csak azért fontos, hogyha cserélni kell a rugót akkor ugyanolyat illik belerakatni. Én azért jártam utána, mert egy szerelő azt mondta, hogy eltörött a kocsimban az egyik rugó, de az Ivanicsnál a két rugacs cseréje majdnem 90 ezerbe került volna...:( (Aztán kiderült, hogy nem a rugó a hibás. Pontosabban "elmúlt" a hibajelenség és azóta nem volt pénzem alaposabban szétszedetni és megnézetni.)
Még nem mertem belekezdeni. Asszem kivágni még menni fog, de összeragasztani! Jöhetne valami rokon unokaöcsike aki kamatoztathatná a tudását. Mennyivel könnyebb lenne egy tégla 740 kombit...
De így is nekem lesz először új V70-esem!
:-))))
A kocsi kívülrôl szinte ugyanakkora, a prosikat összehasonlítva kiderül, hogy:
- tengelytáv 9.5 centivel,
- a magasság kb 8 centivel,
- az utastér hossza 10.5 centivel
- nyomtáv elôl 4, hátul 9 centivel,
- a vállszélesség elôl 2.5 centivel,
- a csomagtér hossza 3-4 centivel lett nagyobb.
A +20 centit én nem éreztem belül, a katalógus alapján fellelhetô + 10 centi meg szépen eloszlik.
A motorház valóban rövidebb, de ez szerintem jót tett a kocsinak, kisebbnek látszik. Amúgy a vezetôülésbôl nem látni az orrát, nekem a 850-es tekintélyes csôre is tetszik. Érezni, hogy van "anyag" elôtted...
Láttam..nyammm...
De mi volt az a duma, hogy belül 20 centivel nagyobb lett? Minél a 850-nél? És télleg nagyobb a csomagtartója? Ha meg kívül nem nőtt akkor, hogy csinálták?
(Mi ez? Cab-forward? Alig telt el egy év és a ford a volvoba ülteti a DC koncepcióját :)))
Ma jött meg a Volvo magazin különszáma a V70-ről benne válaszfax-szal a V70 kipróbálására. Ez megadta a végső lökést, hogy én is kipróbáljam a gépet. Kíváncsi vagyok mennyiben tér el véleményem fargoétól, valszeg kritikusabb vagyok a beltéri anyagokkal és elnézőbb a motorral kapcsolatban de majd meglátjuk.
De nem ezért írok. Most vettem észre, hogy a magazin hátsó (keményebb) lapjából kivágható, összeragsztható egy V70 modellke.
lore-nek fel van adva a lecke, már az oviban is nehezen ment az ilyesmi... Drukkoljatok!
A gumik tökéletesek, a kocsi nem ugrál. Mostmár tényleg nem tudom mi legyen, majd a szervizben megnézik.
A 850 paraméterei: 1992-es évjárat, kb. 220 ekm, 2 el. ablak, 2 ülésfűtés, j.o. el. tükör könyöktámasz 4 italtartóval, új hifi, el. napfénytető, AC klíma, hátsó spoiler, új téli gumik, fényszóró törlő-mosó, és persze a szokásos szériacuccok, mint szervó, ABS, SIPS, stb.
Kp. zár, riasztó, karcjeladó van, légzsák viszont nincs. A km elsőre soknak tűnik, de amikor a bátyám vette 190 ezerrel, én nem hittem el a belseje alapján. A kárpitokon még kifényesedés sincs. Az irányár 2.2 MFt.
A kocsi azelőtt az Ivanics egyik szervizeséé volt, (asszem a főnöké), úgyhogy nem valószínű, hogy szakszerűtlen kezelést kapott.
Ha kell, jár a kocsihoz gyári, zárható tetőcsomagtartó.
Én vezettem ezt a kocsit, bizisten ha hozzámvágják, soha nem eresztem :))))
Elnézést azoktól, akik szerint ez mégis más topicba való, de hát nem árválkodhat a kocsi egyedül...
850R,
Nyomd le valamelyik sarkát és nézd meg nem-e hintázva áll vissza (jó lengéscsillapítóval lenyomni is nehéz), illetve nézd meg a gumikat nincs-e kagylós kopás. Nekem már volt ilyen: elnyújtott sakktábla-szerűen kopott a gumi.
A 850-es eladó vagy nagyon beteg?
Ha eladó akkor mik a paraméterei (kor, km, ár, felszereltség stb.)? SZVSZ ez nem off, engem nagyon érdekel!
A lengéscsillapítóra nem gondoltam, mert a kocsi egyrészt nem hintázik semerre, nem pattog, és ráadásul végig ivanicsos volt, nem hiszem, hogy ott nem cserélték egyszer sem. De ha ennyire mondjátok, hogy egy 440-esnek ezt nem kéne csinálnia, akkor azért megnézetem.
Bár idáig úgy látszik, hogy nem szeretem a 400-as sorozatot, ez nem igaz. Vezettem már hasonló méretű kocsikat, de pl. a 440 váltójával nem ér fel egyik sem.
Amúgy a 850 GLT = 170 LE (2,5 20V)
(Nagyon off topic, de az Ivanicsnál megtekinthető)
fargo,
Klub ügyben mi 200-asok egy páran már összedugtuk a fejünket (by mail), amiről hétfőn már több info lesz. Asszem, ha nem ciki egy-két veterán is szívesen beszállna.