Jól döntöttél LEVI,olcsóbban trágyadomb az egész. Előbb-utóbb ezt is javittatni kell. Lehet, már most is, csak nem veszed észre. Megemelve pőrgesd meg a kerekeket. A csapágyhibát menetközben nem hallod a nagy zajban. Fékek nem szorulnak, csapágyak nem búgnak, motortartó bakok jók? Olajcsere, szürök, stb. Ne hidd, hogy csak önfeledten szaladgálsz. Ha ketten űltök bele, jobb lesz a rugózása, de úgy is tré. Ha egyszer sokat költesz rá, érdemes a rugózáson elgondolkodni...
Nos ma voltam eloszor a belvarosban az aixam 400 assal, amit ajkan vettem a Duna... KFt tol.
Mindenki megnezi es sokszor meg sem eloznek hanem csak bamulnak, hogy mit is latnak :) 65 el tudok menni a forgalomban es most jottem haza kobanyarol, vegig a hungaria krt on, igazabol egy BMW elozott meg, de azt is utolertem a piroslampanal.
3.2 litert fogyaszt az auto es pocre indul.Mar a hangjat is megszoktam de full gazon telefonalni nemtudok a kocsibol :(
A rugozasa szart sem er, a legkisebb uthibat is rogton megtorolja a futomu es razkodik az auto, de elmeny vele kozlekedni.Egy hetig biztos ezzel jarok most, csak azutan ulok be a rendes jarganyba.Rendorrel meg nem talalkoztam de felek tole mit fog szolni a kresszmesemhez :)
En nem bantam meg az autot, de mindent ovok az 500-550 e ft koruli nem rendbehozott lestrapalt autoktol.
Az Osztrakok se hulyek csak az jon Magyarorszagra ami kint mar eladhatatlan.
Mielot ezt megvettem 650 ert, 4 db 500-600 e ft os jarganyban is ultem es mindegyiknek volt valami baja, es a motorjuk sem huzott rendesen, leallt, nem ment a km ora, nem volt vilagitas, elektromos bajok, ajtok nem zarodtak be sem lehett csukni, muanyagok eppenhogy nem estek le rola.
Szoval en inkabb kicsit tobbet raaldoztam, mert az akkori felhozatalbol ez volt a legjobb valasztas.Egyaltalan nem akarom leszolni az oregebb darabokat, de felujtas nelkul azokkal nagyon sok javitani valo akad.
En csak menni szeretek vele, szerelni se idom se helyem hozza.
Nem rég regisztráltam itt is és a weboldalon is, de még nem volt időm beköszönni.
Én is nemrégiben fedeztem fel a kisautókat, és számomra is egyből szimpatikussá váltak. Nekem az Aixam típus tetszett meg, szerintem semmi baj a formájával, és ahogy olvastam ez az egyik legmegbízhatóbb modell is. A fórumot végigolvastam (pár napi hidegélelemre azért szükség volt hozzá:) nagyon tanulságos volt. Örülök, hogy nem csábultam el egy olcsó darabra, inkább várok, míg lesz elég pénzem normális állapotút venni, és azt normálisan rendbe is tenni. Jelenleg budapesten tanulok (egyébként keszthelyi vagyok) és itt is használnám a kiskocsit a fővárosban "jobb mint buszozni" jelszóval. Megjegyzem többen is negatív kritikával illették a "brumikat", egy szgk-val való összehasonlítás után... Természetesen velük nem értek egyet, nem hiszem, hogy a két kategória összehasonlítható.
Még a fórum megtalálása előtt felkerestem egy használtauto.hu-n hirdető emberkét, akkor tudtam élőben szemügyre venni a gépeket. Valamelyik retz bútóráruház parkolójában volt megtekinthető egy aixam és egy microcar, ezeket láttam, hallottam, igaz nem vezettem. Az eladó személyesen nem volt ott, de egy másik ember (gondolom a kollégája) szívesen megmutatta a kocsikat. Persze akkor még nem igazán tudtam mire figyeljek, az aixamon külső sérülést nem láttam, a kubota motor elég hangos alapjáratúnak tűnt de pöccre indult. A csávó elmondása szerint kb. 50km/h a vége. (fél millióért adták) A microcaron kis sérülés elöl, a motorja ennek is indult azonnal, szebb hang stb., mint laikus ő ezt tartotta jobbnak, 70km/h körülire mondta a végsebességét. (ár 560e) Így utólag visszagondolva korrektnek tűnt minden, 3,5L-re volt mondva a fogyasztás, plusz azt mondta minden papírt adnak ami kellhet. Úgy vettem ki, hogy ők is folyamatosan hoznak valahonnan ilyen járgányokat, de nem tudom vajon honnan.... Én valószínűleg a nyár közepe-végéig tudok összegyűjtögetni megfelelő mennyiségű pénzmagot, utána kezdek érdembem keresgélni. Addig is szívesen részt veszek közösségi munkákban, igaz a tanulás mellett nincs sok időm. Mivel egy kisebb társasággal néha kisfilmek készítésével is elütöm az időt, ha van rá igény szívesen csinálok valamiféle riportot és "autó tesztet" egy vállalkozó kedvű brumitulajdonossal, ami aztán kikerülhetne a honlapra is. Egyelőre ez az ötletem született, várom a véleményeket :)
Azt hiszem kezdésnek ennyi sok is, majd még írom ami eszembe jut!
Kollégámnak is igy kötötték a biztositást, ugyanabban a fiókban. Eszem ágában sincs még 5 Ft ot sem adni önjelöltek véleményéért. Igazából ki sem nagyitottam, annyira nem érdekel. Ingyen sem, mert tudom mennyit ér.
Nem tudom hol kötötted a biztosítást, de az én kötvényemben 505 cm3 és 4 kW van írva.
Hiába veszel BF-től 50e-ért egy tanúsítványt, ha esetleg valamiért fizetned kellene, azt rajtad hajtják be, legfeljebb majd polgári perben kérheted tőle a pénzedet. Tudomásom szerint a Közlekedés Felügyelet nem adott engedélyt Bandernek, hogy beüsse a CM jelzést. Még az érdi Ligier kereskedőnek is csak most van folyamatban az engedélyek beszerzése, mert még valami igazolást kért a hatóság a gyártótól. Állítólag, ez csak az új járművek értékesítése miatt szükséges, amiket korábban az unió területén egyszer már üzembe helyeztek, ahoz a KF-nek semmi köze.
Elköszönök Tőletek, mivel 04.50-kor kelek és 14 órát fogok dolgozni. Senkinek nem akarom kedvét szegni, hiszen magam is mopedezem. Bár ilyen kisgépeket látnék a városban és nem egy-egy embert egy-egy nagy vassal. Még nem kiforrott sem a jogi háttér, sem pedig a szervizeltetés. A bírói itéletek nem elvi döntések, ezek bíróságonként, sőtt űgyenként is különbözőek lehetnek ugyanazon tények alapján. Az "úttörőknek" gratulálok, igen jó szakismeretre tettek szert, de sajnálom az elfogultságot. Az ömlengés, mindenben mindenki egyetértése nem viszi előbbre a dolgokat. Legjobban a jogi háttér tisztázását várom, a javíttatást, javítást eddig is megoldottam, ezután is megoldom majd. Nem csak rólam, rólunk szól a történet. Ezt szerettem volna kifejezni. Örülök, hogy a nap végére sikerült is, volt akitől csak egy négysoros valami tellett, arra nem is reagáltam, ezután sem kívánok. Köszönöm, hogy válaszoltataok. Jó éjszakát.
T.Bakancs4 ! Megfogtad a lényeget. Kolléganőm is vett egy mopedet, a férje nagynehezen belement. Tetszett neki az enyém, aztán már felváltva hordjuk egymást munklába. Ő egy LIGIER-t vett. Boldog, hogy egy kicsit függetlenebbül mozog, ugyan van egy IGNIS-ük. Ha szervizelni kell a kicsit, mit mondjak Neki? Egyébként kösz az ötletet, elküldöm Érdre, Pesttől pár KM a nulláson. Nem az ellenség beszél belőlem, hanem az elfogulatlan objektivitás. Akinek jogtanácsra van szüksége, megtalálhatja a jogtárakban. Kiváncsi lennék a következő szitura is: Valaki balesetet okoz a robogó négykerekű dieselével. Behorpaszt egy Mercit mondjuk, amiben 1 milla kár keletkezik. Helyszínirajz, igazoltatás, rendőri intézkedés, stb. Kiderül: biztosítási papíron 50 ccm a mopedünk,(biztosító másképen nem tudja smkp-nak rögzíteni), a vétlen mercisnek meg nem fizet a kötelezőnk, ha felkarolja az ügyet egy élénkebb biztosítási nyomozó. Ha pert veszítünk, még életünk végéig fizethetünk is. Nem életszerűtlen a történet , ugye? Más, mint 50 ezerért megvenni egy papírt valakitől, aki valamit tanusít (nem tudom, milyen joga, szakképzettsége, bevizsgált műszerezettsége van hozzá). Ha esetleg nem jogszerűen árulja, akkor fennállhat-e a tévedésbe ejtés, tartás és károkozás ? Az 50 ruppó bőven fedezné az esetlegesen elmarasztaló bírósági végzést. Szerintem. Legalább akkor az ember tudja, miért fizet.
A Konrad könyvre azt mondtam olvasd el , nem túl hosszú , szerintem könyvtárban hozzáférhető , mert így nem tudod mire válaszoltál . Az érzelmekről annyit még, hogy , számomra vadidegen embereknek válaszolgatok esténként 1-2 órát eltöltve ezzel........Egyébként értem én a szempontjaidat . valóban nincs nálunk megfelelő szervizhálózat és alkatrészellátás . A Ligiernek elvileg van Érden szakszervize (nekem 140 km volna) , de szerintem én akkor sem vinném túl sűrűn oda ,ha a szomszéd utcában lenne , szeretek bütykölgetni , a Renaultomat és kerékpárjaimat is magam szervizelem , pedig arra lenne itt vállakozó . Annak , aki csak közlekedési eszközt akar nem tudok mit mondani . Lásd : Jarome K. Jarome : Három ember kerékpáron c. könyvben a "szenvedélyes kerékpárszerelő" leírást . A drága autót lehet kímélni a fentebb említett kispolszkival is . Annyit tehetek , hogy aki mégis valamilyen ok miatt ilyen gépet vett , és tanácsért fordul ide -- akár jogi , akár műszaki téren -- tőlem telhetően válaszolok . Mellesleg minél több ilyen jármű lesz annál inkább kialakul az alkatrészellátása és a szervizrendszere . Az útörők vére mindig hamar csordul . Az első ilyen gép az enyém volt a városban , most már néha szembejön egy-egy . Néhány év múlva természetes lesz , hogy valaki vesz ilyet és nem neki kell bütykörésznie rajta .
A szervízdíjak állnak az alkatrészek költségeiből és a szerelés rezsióradijából. A mopedet nem szervizelteted, hanem barkácsoltatod különféle hasonló alkatrészekből, amit a szerelő beszerez, átalakít, a végén pedig számláz. Mezei halandó, aki a kocsiját a fentiek miatt olcsóbban javittatta, mit kezd a robogóval? Kutat jóvágású szerelőt, aki azzal szúrja az idejét, hogy a rezsiórás munkát félreteszi és robogót barkácsolgat?
A Kispok 100.000 Ft körül van rohadósan. Utánaddobják az alkatrészt fillérekért. (P.126 légszűrőt tettem a mopedembe 400 Ft a 34 Eurós gyári helyett) és sajna nem fordítva. A globoidcsigás kormányművet nem tartom elavultnak, sőtt. Az Ignissel amikor kedved van, és ott, ahol akarod, javíttathatod. Ha otthon cserélsz olajat - én is igy teszek- akkor otthon szutymákolsz.A mopeddel más a helyzet. Nálunk nem régivágású szerelők vannak, hanem egyszerűen telítettek, nem érnek rá barkácsolni, nem éri meg érte pénzt kérni, mert vetekedne a SEC MERCI árával.
Énzelmileg emberekhez, élőlényekhez és nem tárgyakhoz szoktam kötődni. Természetesen nem autó helyett van a járgány, mivel más kategória, azt nem pótolja. Robogó helyett van, ázás, fázás és a Gk. kímélése végett. GKM: PEUGEOT 206. 2000ccm HDI. Ezt szerettem volna kímélni és nem egyedül rohangálni vele a városban kb 30 km/h átlaggal. A PEGÓ fogyasztása kb 5,5 L/100 km városban. (Nem taposom). A robogóm fogyasztása kb 4 l/100. A robogó alkatrészárai drágábbak, nehezen beszerezhetőek, és összehasonlíthatatlan hamarabb mennek tönkre. Szerviz pedig üzemórára. Végülis a második autónkat cseréltük le mopedre, mert évente kb 80 ezer FT rezsiért meg sem mozdult. Persze nekünk igy lehet, hogy megéri, de ha az alkatrészekre elköltöm, akkor nem. Mit tesz egy lakótelepen élő személy, vagy egy nő? Szerszámkészletet vásárol, dugattyút foltoz az út szélén? Nem mindenkinek a hobbija aszerelgetés, ettől függetlenül miért ne közlekedhetne? Nem barkácsgépet akartam szerezni a nulla szabadidőm kellemesebb eltöltéséhez.
Aki nem tudja megbütykölni a brumiját, az kénytelen keresni egy szerelőt, de ez így van minden autóval. Az újonnan vásárolt Ignisemben most 105e km-van, de csak egyszer vittem szervízbe, amikor belémjöttek, és ki kellett cseréltetnem a vonóhorgot. Olajat, szűrőket, fékbetétet, gyertyát saját magam cseréltem, pedig nem vagyok autószerelő.
Szerintem egy mopedautó műszakilag sokkal fejlettebb konstrukció mint egy kispolszki, pl. Mc Pherson felfüggesztés, fogasléces kormánymű, tárcsafék, központi zár, elektromos ablak, stb. A szervízigényük kb hasonló, de ha a kispók elkezd rohadni, az gyakorlatilag a végét jelenti, többe kerülne a lakatos munka, mint amennyit a kocsi ér.
Használhatóságban, komfortban sem merném azt állítani, hogy egy kispolszki jobb mint a burmik, sőt.... (fűtés!!!!)
A 4-500e Ft-os mopedautók gyakorlatilag már nem amortizálódnak tovább, igaz hogy sokba kerülnek, de ha el akarod adni, könnyedén kaphatsz érte többet, mint amennyiért megvetted, ez az autóknál nem nagyon jellemző.
1517 –re ..Az Aixam kizárólag Kubota motort használ , állítólag azért , mert csak ez tud olyan emisszót és zajt , hogy Svájcba beengedjék …. Ami a szerszámkészletet illeti eddig minden szerelési munkát megoldottam magam , külsős csak az esztergályos és az (alumínium)hegesztő volt . A szerszámkészletem nem túl rendkívüli . Szerintem az ilyen szerelgetés inkább kreativitás kérdése . Országúti szükségjavásként csináltam már olyat , hogy az egyhengeres Piaggió kilyukadt dugattyúját lemezcsavarral befoltoztam és Balatonszemesről visszajöttem Ságvárig ( cca 35 km) , ha nagyon erőlködök pár újabb folttal hazáig is eljött volna . Az elismerem , hogy rengeteg időt áldozok a járműveimre , jobban jártam volna anyagilag és időben is , ha veszek ezekért a pénzekért egy köznapi masinát . Hát eszemben sincs . Ehhez még annyit , hogy az Ambrámban a féknyereg csúszócsövei eredetieg gumikarmantyúval porvédettek voltak . Azonfelül ismereteim szerint a mai autók tervezett élettartama sem túl fényes ….. Az mindenesetre meglepő , hogy valaki ilyen véleményt hangoztasson egy olyan fórumon , ahol ezen kiskocsik kedvelői vannak . Ez tény , hogy ellentmondásos paraméterek jellemzik az L2-es kategóriát , de a tulajok többsége önként , hobbiból esetleg vélt vagy valós anyagi érdekből tart ilyen járművet . Lekicsinylő véleménye annak lehetne talán aki kényszerből használ mopedautót ( mint pl .86pid) , de neki akkor azt mondanám , ha ez se lenne akkor maradna az ázás-fázás vagy a taxizás . Az én ismerősi körömben egyetlen olyan ember van , aki nem vezethetne autót (rokkant) , és ezért használ Aixamot , az összes többinek van jogsija , többségének jobbára van mellette kocsija , vagy a vételárból kitelt volna jogsival együtt egy „rendes” járgány . Szerintem a Grecav Eke 505L ára is betakart volna egy kispolszkit….Én érzelmileg kötődök az engem körülvevő tárgyakhoz , ha valakit érdekel ez a kérdés , akkor olvassa el a Nobel-díjas Konrad Lorenz : A civilizált emberiség 8 halálos bűne című könyvben az Érzelmek fagyhalála fejezetet .
1505-re ….Hát az érdekes , hogy hátra ugrik , előre meg nem . Elvileg a szíjnál nincs különbség , a forgást később fordítják meg . Ha az irányfordító lenne zűrös , akkor kerregő hangot kellene amikor előremenetben próbál indulni . A mopedautóknál gyakorta tapasztaltam , hogy az előre és a hátramenet azonos áttételű , mert ha esetleg nem így van , akkor a pörgősebb hátramenet kevésbé érzékeny a szíjcsúszásokra . Talán . Többet kellene tudni a tünetekről , de szerintem nem olyan bonyolult szerkezet , hogy ne lehessen elbírni vele . Az a könyvecske a forgalmi engedély (Fahrzeuggenehmigung) , nagyon kell vigyázni rá , én a kocsiban csak a fénymásolatát tartom , nehogy elvesszen . Nem egészen értem , hogy miért kell a Piaggio hajtáslánc rajza a variomatikus váltójú géphez ? Nekem Sulkym van , ebben egy-az egyben a Piaggio Ape 50 négysebességes váltójú motorja van kompletten . Robbantott rajzom csak a 220 ccm-es Ape-hoz van .
Az alu kengyelt szerintem meg lehet perselyezni, csak le kell köszörülni a kiálló részt, hogy ne érjen hozzá a tárcsához. Éppenséggel nem nagy ügy kivágni egy újat sem, akár aluból, akár sima acéllemezből.
A problémát szerintem meg a rozsda okozza. A por sokkal kevésbé ragad rá a saválló csőre, és ami a lényeg, nem rozsdásodik, és ezért nem rágódik be. A keményebb anyag csak akkor koptatja el a puhábbat, ha nem elég sima a felülete.
Gresav-ról még nem is hallottam, GRECAV EKE-t viszont már láttam:))
1504-re….Olvasd el a honlapon a 5 és 6/1990-es KÖHÉM rendelet B. függelékének elejét . Az a lényeg , hogy az 50 ccm csak a benzineseknél van , a dízelnél csak a teljesítmény van maximálva . Mellesleg az autópályára és autóútra , illetve minden olyan útra tilos felhajtani , ahol a kötelző legkisebb sebesség 40 km/óránál több . Ej-ej…
1502-re
A fordulatszámmérőn már én is bogyóztam , eleinte még kiegészítve azzal , hogy tudjam mikor érte el a végállását a variátor . Most már ez utóbbi kevéssé izgat , mert ez valahol 45-50 környékén biztos bekövetkezik . Lehet kapni kézi fordulatszámmérőt 8 ezerért , rá kell írányítani a forgó felületre (amelyen előzőleg valami kontrsztnövelő felület , pl. fehér csík lett elhelyezve) és optikailag leolvassa és kiírja a fordulatszámot . Gondoltam veszek egyet , és a leolvasófejet kiszerelem és meghossszabbítom , kiteszem a motortérbe . A kísérletek végeztével kiszedhetem és máshol is használhatom . ….. A stabil (ipari dízel) motornak így is változik a fordulatszáma . Amikor a variátor nélkül megvettem a Ligiert , akkor arra gondoltam , hogy legfeljebb építek bele hagyományos nyomatékváltót . Amikor utánaszámoltam , hogy mekkora tartományt fog át a varió fokozatmentesen ( 1:8)majd felrazj
oltam az áttételi viszonyokat (motor-fordulat és sebesség ) ; ebben az első fix az indító-áttétel volt , utána az az eset , amikor a szíj 1:1 áttételt ad , végül azt , amikor a tácsa teljesen összezár (végáttétel) . Ez eddig 3 fokozat , majd megnéztem , hogy milyen kéziváltó tudná azt , amit a varió . Ehhez húztam két vízszintes vonalat a motorfordulathoz , az egyik 1000-nél (alsó) a másik 3200-nál (felső) -- ami eléggé szűk tartomány -- és megnéztem , hogy hány fokozatú váltó kellene ahhoz , hogy a legmagasabb fordulatig kipörgetett (!) motornál kapcsolva a következő fokozatban legalább 1000-es fordulat legyen . Ehhez kb. 4 fokozat kellene , de ekkor a gép bőgne mint az állat , majd váltás után szinte megállna . A jelenlegihez hasonló állapotokat 7-8 (!) fokozatú váltóval lehetne elérni , ami egy városban 50-60 km/óráig használt járműnél őrültség . Szóval nem azért van ezekben a gépekben variomatik mert hűdejó vagy olcsó , vagy kényelemes , hanem azért mert a műszaki realitásokat ( súly ., költség) figyelembe véve nem lehet más . Ezért én nem jósolok nagy sikert a gk váltó beépítésnek , talán megy vele a masina , de az eredmény nem lesz arányban a vesződséggel . Mielőtt bárki bármihez hozzákezd rajzolja fel a fordulat-sebesség grafikont , és húzza be az áttételeket . Amivel szerintem érdemes foglakozni , az a váltótartomány eltolása , vagy a kímélő ( +E) beépítése . Sajnos erre nagyon nincs hely , már arra is gondoltam , hogy a szekunder variomatik tegelyt külön megtámasztom (esetleg meghosszabbítom előre a kocsit , kap egy bulldogos nagy lökhárítót ) és innen hajtom le ékszíjjal-lánccal a difimű bemenőtengelyét . Ezek a nagy álmok , amit el szeretnék érni : ugyanazzal az utazósebességgel mehessek alacsonyabb fordulattal és fogyasztással . A bolygóműves rendszer meggondolandó .
Persze nem spéci a lehúzó, de elkészítése már messze felűlmúlja a 30.e Ft-os kulcskészlet nyújtotta lehetőségeket. (heggesztő, menetvágók, fúrógép, fúrószárak,stb) Nem árt 1-2 crocodil sem, garázs, , mint említetted szerelőakna, és kikötöttünk saját szervízünkben. Hmm... Erre mondtam, akinek nincs lehetősége ( gondolj bele, Pl. lakótelepen parkol, még garázsa sincs nemhogy szerszámarzenálja), annak nehéz mostanában a dolga. A gépműhelyek nem kapkodnak az apró munkákért. Persze lehet a lakókörnyezetedben más tapasztalat, de az én tapasztalataim a fentieket ábrázolják.
A Microcarba csak Lombardini LDW 502-es motor építenek.
Az 400-as Aixamokban van a Kubota motor, Yanmart csak JDM-ben és Bellier-ben láttam, de azokba építenek Lombardinit is.
Az évjárat megállapításához nem kell számítógép, benne van az üvegekben. Ha pl. cserélték a szélvédőt, többnyire eltér a száma az oldalüvegekben lévőtől.
Az alvázszám egy kis táblán van a motortérben, azt éppen nem lenne nehéz kicserélni, de még valahol bele is van ütve a vázba. Az Aixamnál a hásó ajtó alatt jobb oldalt, a Microcarnál a jobb oldali ülés mellett a merevítő keretbe, az Ambrában a motortérben az alu vázba, stb.
950-et sokallom az MC-1-ért, pláne hogy egy ugyanolyat hoztak nekem tavaly 750e-ért.
Szerintem a problémát nem a savállóság hiánya, hanem a trutyivédő gumi hiánya okozza. Ezért bekenem réztartalmú zsirral a csapszeget.Ha kopott a profil, eső után köpönyeg. Ilyenkor mi lehet a megoldás? Tudod, piszok éri a savállót is, nem hermetikusan csúszkál, és a kengyelt az is elkoptatja. Egyszerűen mert sokkal keményebb anyag, és nem porvédettek a végei. (PL DAEWOO NEXIA), ugyanilyen egymunkahengeres tárcsafék, de legalább porvédő gumival ellátott a csapszeg. Talán láttad a HASZNÁLTAUTÓN A a piros CABRIO mopedautót. Farmotoros 315 ccm Lombardini, kb 3 hétig volt az enyém. Ezt cseréltem a GRESAV EKE-re. A CABRIO hátsó féltengelyei totálisan be voltak rohadva, szinte robbantani kellett. A dobot lehetetlen volt kocogtatni, ütve sem jött, leszartam a csapágyait, rosszak voltak. Le kellett huzatni. A technika állítólag sokat állt a szabadban, nem tudom az előéletét. Rendbetettük, a műanyagjait összeheggesztették, stb, stb. Nem volt benne jó a fűtés és túl hangos volt. No és az ajtók hiánya elfárasztott. Szóval a kocogtatással szerencséd van. Hidd el. Profi szerelő is azt mondta , amit te, nem hitt a szemének. Melegítgetés, BERNER SPRAY, kocogtatások,kocogtatások, püfölések, semmi.
Nem kell a dobot nagy erővel ütni hogy lejöjjön, elég lazán van illesztve, éppen csak meg kell kocogtatni és szépen lecsúszik. A csapágyaknak meg semmi bajuk nem lesz, de amúgy elég gyenge 6004-es csapágyak vannak hátul, sűrűbben kell cserélni mint a fékpofákat. Igazad van, a lehúzót sem nehezebb legyártani, de mintha éppen Te írtad volna hogy micsoda spéci lehúzó kell a dob leszedéséhez.
A távtartó berohadásban nincs igazad, a problémát az okozza, hogy a galvanizálást hamar lemarja a só a távtartóról, és utána elrozsdásodik. Eddig minden mopedautómnál be voltak szorulva a távtartók, általában ki kell nyomatni egy hosszú csavarral. Ütni nem szabad, mert eltörik a kengyel. Ha kicseréljük a csövet saválló acélra, akkor az alu kengyel sem kopik el, mert a rozsdás cső olyan mint egy reszelő, és az koptatja el az alu kengyelt.
Ma megnézte-próbálta a gépet a robogó mágus. Véleménye szerint a szíj lehet ócska, vagy valami hátsó kuplungot emlegetett. Jövő héten szétnyitjuk, és eldől a kérdés. Ráadásul, szt mondja, hogy gyengécske a motor, jobbnak kéne lennie.
Ezektől függetlenül ma mentem vele 40-et is csak rendkívüli motorvisítás mellett. Emelkedőt lát( 1,0 fok) akkor máris lassul. Lehet, hogy nem is kínozom a javításig.
Valakinek nincs véletlen metszeti, vagy robbantott rajza, a piaggio hajtóműről ?? Tudom hogyan működik, csak soha nem láttam szétszedve. Utoljára a DAF Variomatic váltó volt a kezemben:-))) Ha küldene valaki ilkyen rajzot imába foglalnám a nevét:-)))
Alkatrészért mentem, no nem mopedautó boltbe, hanem minta alapján kompatibilis cuccokat kerestem olyan üzletben , ahol lehet rendelni, ha nincs raktáron. Pll. a kormányösszekötő gumiporvédő harangjai RENAULT lakatrészek. Érdekességből mutattam a mopedauto papírját a boltvezetőnek, a papírba volt a vázszám is. Egyből lökte az illető, hogy 2000. évjárat. Sajnos elfelejtettem a logikát, de nem is érdekelt. Valóban plusz terhet cipelnek erős gépkocsik, és egy emberke űl benne. Van ahol meg is előz a városban, de nem értem minek, hiszen már fékez is előttem. Semmiről senkit nem akarok se rá, sem pedig lebeszélni, pusztán nézd meg mi anyag van egy ilyen járgányban, és mennyibe kerül. A 18 hónapos gyerekem lábbal lökdösős autója jobb műanyagból van és masszívabb, mint némelyik hidegben magától is elrepedő moped. Szerintem ne állj el a vételtől, de nagyon meg kell fontolni , milyet veszel. Ne kapkodd el, és gondolj arra, van amelyiket 1-2 év alatt jobban leharcolják, mint akár a 8-9 éveset. Nem kell megsértődni, ha nam az ömlengés, hanem az elfogulatlanság szól valakiből. Én is ezzel járok dolgozni 40 évesen és nem a szomszédba.
Eszembe nem jutott lebeszélni semmiről. NYugodtan felírhatod a vázszámot, átnézed a járgányt, a legközelebbi boltban megmondják a gyártási évet. Ezt bárki megmondja aki nálam tájékozottabb, akár itt a fórumon is, előre pl: balról X karakter stb. Ezt megjegyzed ha érdekel és utána nézed meg a vázszámot , majd kiszámolod a dolgot. Az első verziónál se ijedj meg, nem kapkodják el, ha mégis, egyre több van... Ne feledd el, ha van nálad kp. akkor ne izgulj, sokkal többen akarnak eladni, sőt, ebből élnek. A fizetőképes kereslet pedig...... Úgyhogy semmi izgalom.
A vételkor nehezen tudom elképzelni, hogy a tetthelyen felírom az alvázszámot, majd elmegyek egy autósboltba (mondjuk Ajkán) és ott elmagyarázom mi is az a
mopedautó.
Tartok tőle, hogy a helyszínen el kell döntenem: vásárolok, vagy sem. Ezért az ér-
dekel, hogyan tudok felismerni valamilyen átvágást.
Ezt a "műanyag kacatot" száz és ezerszám használják nyugaton és nálunk, vagy
15 éve, olyan rossz mégsem lehet. Mindig bosszantott, hogy egyedül utazva is
magammal kell cipelnem egy tonna vasat, 5 ülést, 140 km/órára elég erőt, amikor
50-el gurulok egy városban. Nem beszélve az adó-jellegű terhek kisebbségérő, és
az abszolut értelemben vett kisebb fogyasztásról.
Nem tudsz lebeszélni, de törekszem az optimális megoldás megkeresésére, s ehhez