Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
ne szerénykedj már annyit! Kösz a tanácsokat, naná hogy hasznos, jöhet minden, kinek mi jut eszébe, én is lámer vagyok. Viszont ha már nyomulni kell, akkor azt az ember úgy tegye, ahogy egy Volvo: nyíltan, teljes mellszélességgel :-)
Ez be fog jönni, ne engedjétek lelkesedéseteket lelohadni!
Fargo,
Én nem vagyok senkise de álljon itt pár tanács hétfőre:
1. Jó ötlet az Ivanics bevonása (nem anyagiakra gondolok hanem: új autók, szervítapasztalat, tanácsok stb..)
2. A befutott autós-klubok a találkáikat autós újságokban hírdetik, Ivanicsnak se jönne rosszul a több szereplés.
3. A honlapon nemis a valent lenne tanácsolva :), viszont az Ivanics szintén szerepelhetne.
4. Hátha az Ivanics tud már kisebb, izoláltabb volvo klubokról amiket ideje lenne integrálni, felfejleszteni.
Ha asszed okoskodok mer ezek triviálisak, tévedsz!
Visszatérve a volvo-stílushoz (850-ig stb.): C70 has the style!!!!
Helló fiúk!
A Volvo Klubban én is benne vagyok!
Már gondolkoztam rajta én is, de még nem jutottam el a cselekvésig!
De mostantól bármiben kell a segítség, szóljatok!
Addig is miért ne lehetne szervezni valahol egy Volvos-találkozót?
Mindjárt itt a tavasz..
Valahol szép Volvohoz illő környezetben..
...egy C70-est :)
Ha fargo nem szerez ehhez elég bika szponzorokat (Volvo ill. Ford Motor Company vagy Microsoft ha minden klubtag felesküszik a windowsra stb..) akkor pl. játékos vetélkedő keretében Ki tud többet kihozni fargo Volvojából címmel gyorsulgathatnánk. Vagy: Öt perc alatt csavarhúzó segítségével 450nm elérése stb...
Hézfôn szépen lkezdek puhatolózni az Ivanicsnál, én is gondoltam rá, hogy meg lehetne nyerni ôket az ügynek.
Tök jó lenne, minden hónapban összeröffennénk, nagyokat túráznánk, beszélgetnénk, soron kívül kipróbálhatnánk az új (és veterán) modelleket, kedvezményt kapnánk alkatrész és szervíz árakból, évente kisorsolnánk (a szponzorok jóvoltából) egy C70-est, stb.
Ha egyszer beindul, akkor NAGYON SZÉP anyagokat (website, nyomtatott cuccok, stb.) fogok hozzá kreálni.
A gyenge futóművet és a puha ülést én sem értem. A futómű, ugyan nem sportosan kemény, de szerintem nem is rossz. Megfigyeltük, hogy a 460 Turbonak kicsit feszesebb futóműve volt, mint a haver 440 GLT-jének. Azt hiszem a Turbo 1 centivel alacsonyabban is ül. A futóművel egyetlen bajom volt: a hátsó Panhard-rudas konstrukció miatt a karosszériának erôs berugózásakor van egy kis oldalirányú mozgása is. Ettôl eleinte tengeribeteg voltem.
Az ülések nekem kifejezetten kényelmesek voltak, fôleg a VW után. Annál viszont puhább volt, valóban.
Szélzaj: 80-120 között szinte ugyanaz, alig valami, tök csöndes. Afelett sem túl vészes, SZVSZ.
*****
"Egy pár év múlva a 850 után milyen autót veszel, ha tfh. a pénz nem számít? Magyarul: neked a 850 az utolsó stílusos volvo?"
Hát, ez jó kérdés, én teljesen, gyógyíthatatlanul és reménytelenül autóbuzi vagyok. A 850-est egyeltalán nem biztos, hogy eladom. Ha lecserélem, akkor az valószínűleg egy 850 / V70 AWD lesz, de az a gyanúm, ez a kocsi nekem már megmarad.
Viszont szeretnék más autókat is beszerezni, a szép négykerekűek iránti olthatatlan vágyaimat csillapítandó. A következô, ha minden jól megy karácsony környékén, egy Porsche 911-es lesz. Még nem tudom, milyen évjárat, az addigra rendelkezésre álló anyagi erôforrástól függôen vagy 93-94-es Turbo, vagy 86 körüli Targa, esetleg ha összejön, akkor 79-es Turbo lesz. A nagy álom egy Flatnose Turbo, de az nem hiszem, hogy menni fog.
Aztán majd ha nagy leszek, szeretnék beszereni egy Jag-et, esetleg egy Aston Martin DB4-est, pár év múlva, amikor már öreg autó lesz egy BMW 850-est, Volvo 780-ast, 760 kombit turbo intercooleres motorral, esetleg 262-es Bertone kupét, egy Lotust, egy 100%-ig restaurált Golf I. GTi-t, egy Lancia Delta HF Integralet, stb... stb... stb...
Szóval álmodik a nyomor.
*****
Szerintem a 850-es, illetve még talán az utódja, az S/V70-es volt az utolsó "igazi" Volvo. Bár a most kihozott V70-es is nagyon tetszik, ha valami véletlen folytán új autó vásárlására vetemednék, akkor az V70 lesz.
Igazán szép Volvok számomra:
P1800, 242, 244, 262, 744/764, 745/765 (No.1!), 780, 480, 855, V70, C70. (És a 460, nosztalgiából.)
Ja, majd Lfelejtettem!
Nem a 850 az utolsó Volvo, hanem az utolsó igazán vérbeli Volvo(meg a 960 is, de az valahogy kiesik az ember látóköréből).
Harvester! Én is azt mondtam, hogy alap! Ebben is különbözik a magyar tesójától.
Nálad mit jelent az, hogy gyenge a futómű? Nekem ez a 440-es az első kocsim és nincs viszonyítási alapom. Könnyen elállítódik? Vagy könnyen elromlik? Nekem csak a rugózásával van bajom, mert az enyémben valami kőkemény rugók vannak és ahogy én vezetek, puhább rugózás is megfelelő (jobb) lenne.
850R!
Ha igazhitű volvos vagy, akkor maradhat a neved. Bár SZVSZ másnak is könnyebb lenne, ha váltanál. Könnyebb megismerni meg válaszolni. Egyébként ha közénk tartozol, akkor Isten hozott, testvér!
Miért pont ez a nick? Te is a 850-est tartod az utolsó még-volvo-nak?
Milyen a 440-es? Harvester és fargo 400-asairól voltak itt képek, lesz a tiedről is? mmmm....
A futómű és a puha ülés nem igaz, bár mindkettőt elég szubjektív megítélni. Egy franciához képest beton-kemény, olyan átlag németesen kemény tömésű. A szélzajról szerintem itt még nem volt szó, de van benne valami. 115 és 125 kmh között a szerintem a tükör felől fütyül a szél.
Összef. a hibáiról: belül (különösen hátul) kicsi, az 1.6 kevés bele, stílustalan részletek (pl. kézifékkar és borításának hiánya), ablaktörlő-mosó.
Fargo!
Egy pár év múlva a 850 után milyen autót veszel, ha tfh. a pénz nem számít? Magyarul: neked a 850 az utolsó stílusos volvo?
Volvo klub rulez :) Szervezzük be az Ivanicsot szponzornak :) (Majd ad mindenkinek egy-egy VOLVO feliratos kulcstartót :)
A svéd S40-ben nem extra az ülésfűtés, hanem alapfelszerelés. De nem csak abban, hanem gyakorlatilag minden Svédországban futó kocsiban. A svéd kollégám kis 106-os peugeot-jában is volt. Szóval muszáj. Egyszerűen szétfagy az ember olyan hideg van bizonyos helyeken. Én azt hittem hülyeség, de amikor ott jártam azt hittem odafagyok a járdához ha nem lépek elég gyorsan. És az ülésfűtésnek megvan az a nagy előnye, hogy bármi másnál gyorsabban ad melegérzetet. *OFF* (Persze ha kibírja az aranyered :)) *ON*
Igazad van, nem gondoltam át. A srác akivel próbáltam, mondta a 16 colos fékeket, de a kocsin biztos nem volt 16-osnál nagyobb kerék. Mindenesetre meglepôen jól harapott a fékje. (Én a bordót próbáltam.)
Üdvözlet mindenkinek, háromszoros hurrá minden volvósnak!
Előszöris 850-hez fordulok alázattal, hogy engedje meg a 850R-t. Tudom, hogy kicsit ezzel rámásztam a nickjére, de nekem ez a változat rulez forever. Ha mégis gond, akkor átülök S70R-be.
De a lényeg. Én itt láttam hozzászólás hegyeket az S40-ről. Igaz az, amit írnak, hogy a svédek megismételték a 440/460 összes hibáját, úgymint szélzaj/túl puha ülés/gyenge futómű? Nálam a családi kocsi egy fapados 440, és az összes említett tulajdonságot tudja.
Az Audi hívőknek: az A4 tényleg finom kocsi, de a hátsó ülés inkább kínvallatásra alkalmas.
ECC + ülésfüci + bőr a helyes konfiguráció, hogy meglegyen a feeling, bár ha rátalálok álmaim 700-asára bőrrel, megbocsátom majd neki az AC hiányát :)
fargo,
egy régebbire: 16 colos féktárcsák a széria 70-ben? SZVSZ ezt elírtad. Akkor még a 17-es felnibe se férnének be a bazinagy féknyergek miatt, másrészt én láttam Ivanicsos 70-eseket (ezüst ill. bordó), a Lágym. híd környékén próbálgatták és nem olyan S70R-re való magnézium kinézetű stw-felnikkel voltak szerelve.
Volvo klub? Hmmm.. szééép autók, lore okézza! (bár még nincs gyönyörű 700-asa :((()
A fikázókról ennyit... 'Nem kell velük foglalkozni.'
A S40-ről:
Télleg baromi szűk hátul (lsd. autós újságírás...) akár az A4, E46. Egy vectra, passat és a tán még a japánok is tágasabbak. A hátsó térnek egy előnye van a lapos háttámla, nem kell karót nyelve ülni (már aki befér :)). Ennél már csak az rosszabb számomra, hogy elöl sem egy s-klasse.
Rozsdásodási hajlam: ez komoly????
A belső tér már valóban nem olyan 'volvós', viszont abszolút csendben marad még rossz úton is. Szvsz jobban szeretem ha egy autó belül stílusos (Alfa, BMW,). Ja, a bőr nagyon álllat! A bőr-szövet a negyvenesben szerintem elég vacak (szvsz), a szövet része ugyanis olyan puha mint egy kadettban.
Az Octavia előnye valszeg abban a +150 kg-ban keresendő ami a volvoban benne van! Ne értsd félre (nem először magyarázkodom skoda-ügyben lsd. autós újs.....) nem a skoda ellen dumálok, bár szerintem nem ua. kategória. Bár asszem a negyvenes a kategóriájában az egyik legnehezebb. 20k alatt csinált valamit vele az Ivanics (lsd. lejjebb) amivel már tűrhető :)
Szerintem egy astrában az elhelyezkedés kényelmesebb (a rugózás ill. menetkultúra nem).
Én kezdek higgadni: 2.0T autómatával is my choice.
Azért nem csak a középkategória miatt. Mert alig kényelmesebb, mint pl egy mostani Golf v. Astra. És sokkal nagyobb. Egyszerűen nem elég hátul. Ennyi. De azért lehet imádni. Én tudom:))
"Tudod mit útálok? Ha van pl a VW topik, vagy akár ez és idejön a nagyagy és elkezdi fikázni a Volvo-t. DE MIÉRT??"
Nehéz lenne megmondani, miért, szerintem a saját kisebbségi érzésébôl táplálkozó komplxusa miatt. Nem kell velük foglalkozni.
"-rozsdásodási hajlam (gondolhatod!! egy 244 után ez furcsa adat)"
??? Azannya! Ez elég gáz! Bár egyszer láttam egy embert reklamálni, hogy rozsdásodik az S40-ese a hátsó ablak sarkánál, de azt hittem törött volt a kocsi...
"-szűk hátul(saját tapasztalat)"
Persze, középkategória.
"-nyálas belső kialakítás(Volvohoz nem illő csiri- csáré plüss, persze ez választható, de nem is kéne az ajánlatban tartani)"
Ezt én is sajnálom, nem az igazi. Bár nekem nagyon tetszik a műszerfal tetejét borító műanyag, az tök szép és jó a tapintása. Az üléshuzattal és a műanyag fabetéttel én sem tudtam kibékülni.
"-szomorú, de az 1.6 Octavia jobban megy, mint az 1.6 S40"
C'est la vie, T4 rulez. Vagyis inkább 2.0T rulez, némi chiptuninggal. (Állítólag valaki "megcsináltatta" az S40-esét, majd hétfôn mesélek, mi hír róla :-)
off
Dánke, kedves fargo. Igazán dánke. Most jó. Egyébként én sem szoktam fikázni, csak ha valakin keményen látszik, hogy szemellenzőt hord. Megnézheted a BMW vs. Audiban is: untam, hogy egymást fikázzák(nameg az "a Volvo nem autó" stílusú beszólásokat) és írtam egy moderálót. Persze ez sok dilinyóst nem zavar. Tudod mit útálok? Ha van pl a VW topik, vagy akár ez és idejön a nagyagy és elkezdi fikázni a Volvo-t. DE MIÉRT?? Ezt mondja meg nekem valaki.
on
szóval az S40(engem ez érint, családi okokból):
-rozsdásodási hajlam(gondolhatod!! egy 244 után ez furcsa adat)
-szűk hátul(saját tapasztalat)
-nyálas belső kialakítás(Volvohoz nem illő csiri- csáré plüss, persze ez választható, de nem is kéne az ajánlatban tartani)
-szomorú, de az 1.6 Octavia jobban megy, mint az 1.6 S40
Természetesen távol álljon tôlem az általánosítás, azt kimondani, hogy minden sulinetes f@sz, túlzás lenne. Csak itt, a T.asztalon, a tavalyi események során sajna kialakult egy elég rossz vélemény a "sulinetesekrôl".
Pont azt a gátlástalanul anyázós, mindenkit fikázós és provokálós hangnemet használták, mint az audis skacok. Ki is moderálták ôket, az egész intézménnyel együtt, ahol tanultak. Egyébként hajszál híján úszták meg a lincselést, jóformán úton volt már értük egy "büntetô brigád".
Akkor én is belementem a civakodásba, azóta talán bölcsebb lettem, nem veszem fel a kesztyűt. Ezek a kis seggek egyszerűen nem érnek annyit, hogy idegesítsem magam rajtuk, úgyhogy inkább figyelmen kívül hagyom a működésüket. Ezt javaslom mindenkinek, akinek tele van velük a bal zsebe, így, egy idô után, ha nem foglalkozik velük senki, el fognak húzni máshova.
Mellesleg szerintem ôk nem is sulinetesek, csak ugye a "sulinetes" mint jelzô fennmaradt...
Az a tábla a Volvo-felirattal valahol az ajtó előtt(kb díszlécben) van, meg mintha az utasteret említette volna. Náluk a fényszórómosó meg az ülésfűtés széria. Kapásból ennyi. Ja, rosszat is mondott, de azt nem publikálom:))
off
Fargo, hozzád szeretnék szólni. A BMW vs. Audi topicban írtál a sulinetes f@szokról. Ugye nem mindenki az, aki a sulinetet használja? (úgy, mint én) Gondolom nem mindenkire értetted, de akkor is. Szeretném a te hozzászólásodban látni, hogy "nem, 850, te nem vagy f@sz". Csak a lelkibékém miatt. Tudod, kissé furcsa érzés, hogy nem nekem címezted mégis mintha nekem szólna. Kössz
on
Tegnap beszéltem egy sráccal, aki Svédországban él és épp egy Volvo szalonban dolgozik. Ő mesélte, hogy vannak különbségek az ottani alap meg az itteni alap S40 között. Persze ezt gondoltam is, de hogy pl ott kis VOLVO-feliratú táblák vannak az ajtónál meg ilyesmi, erre nem számítottam. Mennyivel finomabb lehet egy originál svéd, mint az itteni? Kíváncsi lennék egy olyanra. Meg a kárpitok minősége is jobb.