Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A barátnődtöl kábé 1kmre lakók, ott ahol van a Berzsenyi ott a Molkút is ott utána van egy aluljáró ott átmész egyből utána lámpánál balra és azon az uton mész második lehetőségnél jobbra és ott már látni a lakót :))) Mivel a havernak a Fóti uton van Pizzériája és majdnem minden este arra megyek még lehet összefutunk !! Huu na ez nagyon off topic lett elnézést minden Volvostól
Pezsgés az van: lehet, hogy ma elkel a 850-es vagy a 960-as hozzászólás is? :-)))))
Máriaremete k.rva nagy! Én a Várhegyen (valszeg ezt a dombot látod az erkélyedről) leledzek. Jellegzetességek: baromi sok diplomata 40-es. Vannak furcsa jelölések is pl. 2,0SE. Szal nem magyar beszerzésű gépek, kedvenceik a kétliteresek.
CYRUS automatic szal lasabb :))))))
lore
Én már kilométerekről kiszúrom a Moby Dicket haver! Nekem Hüvi-Pasa-Moszkva-Gellért a vonalam, csak sajna ált. nem volvoban :((
De itt merre vagy???
Ja a 760 közeledik :))))))
Hi lore!
Ezt a nyűzsgést..
Pezseg az élet a neten..
Ha jól megnézed majd a Bálnát, látni fogod a jellegzetességeit, és akkor már menet közben a városban is látni fogod.
Főbb útvonal egyébként (a nap szinte bármely szakában) a Hűvösvölgy-Moszkvatér-Nyugatipu-Újpest-Árpádhíd-Kolosytér-Pasarét-Hüvölvölgy sokszögben található..
Egy ilyen tuning dízelvolvos fickót sem lehet megelőzni??? :-)))))))))) Nehommá a számból vgeszed ki az infót! Elveszem előled a 760-ast öcsém! :))))))
Figyu Bolas, hol laksz te? Én itt lakok Hidegkúton Remete Kertvárosban. Szomszédok vagyunk? Asszem fargo a XI-ben lakik, szal neki a puccolda nincs útban :(
fargo,
II. kerület, Hűvösvölgyi úton nem mész le a völgybe, hanem a MOL kút mellett balra el Nagykovácsi felé. Budapest határán Nagykovácsi felé van Adyliget (ott van pl. a Petneházy klub is!! Azisrulez!). Öcsém szerint ha sietnek nem szaroznak az ablakkal, de nekem eddig még mindig megvolt...
SZVSZ pont a megoldást nem említetted: M5-ös!!! M7 no comment, M3 szar vonalvezetés, max az új szakaszon van egy kis vízszintesség, M1 sem az igazi, de az M5-ön vannak hosszú sík szakaszok jó minőségű burkolattal.
Jól ki kell egyensúlyozni a kerekeket (gondolom neked is megvan a gumis törzshelyed), és nagyobb kátyúk, padkázások után megnézni, hogy nem lett-e szálszakadás (kis hupli a gumi oldalán, de én még a futófelületen is találkoztam vele).
Csak, hogy más számára is világos legyen:
A fedélzeti számítógépnek van átlagsebesség-mérés funkciója ami a reseteléstől kezdve méri az evőridzs szpídet. Tehát ha odaszögezzük az órát (pl. szélcsendben, sík terepe, jó és üres pályán) pl. a 100-ashoz és ekkor reseteljük az átlagsebesség mérését akkor megkapjuk az egzakt sebességet (standard gumikkal!! ha egy gumis más méretet rak fel de azt mondja, hogy ez az eredeti 'váltója' tehát elvileg jó, akkor az nem azt jelenti, hogy pontosan uakkora az átmérő. Pár millit megengednek).
Nekem a vectra 50-80-ig 4kmh-t csal 80-140-ig 5kmh-t 140-tól 6kmh-t, még 230 felett is! (pont akkoriban méricskéltem ezzel a módszerrel, szal 230 felett is megcsináltam, tudni kell, hogy ez /resetelés/ a vectránál min. 5 sec - reset gomb nyomvatart, compi kivár és aztán informál).
lore
ps: vazzeg most látom, hogy sokmindenben megelőztek a volvos-hulligánok /bolascyrus/ :-)))))))
Adyliget Nagykovácsi előtt van.
Én a közelben lakom, szóval vágom a környéket..
Elindulsz Hűvösvölgy felé végig a Hűvölvölgyi úton (a Szilágyi Erzsébet fasor folytatása) és mendegélsz addig, amig meg nem látsz egy MOL kutat.
Ott az út Y-ba fog váltani és te a balt választva 5 percen belül Adyligeten leszel!
Amint elhagyod a kanyargós emelkedőt és után az erdőt, figyelgess jobbra és ott a tér közepén meglátod a Pucoldát..
Egy pincébe kell lemenni, akarom mondani garázsba.
Az épület egyébként valamilyen élelmiszerbolt, ha jól emlékszem..
Egyébként szintén jó kézimosó (és gyors!) a külső Bécsi úton található.
Nekem az is bejön még..
köszi CYRUS!
Résen voltam és megcsíptem!
A barátnőm a Berzsedi D. térnél lakik..
És te?
Ha kell, és fargo szombaton visszahozta a mosót, akkor a tiédet is kicsinosítjuk!
M5-öt akartam volna én is javasolni, de ebben megelőztél.
Ráadásul M3-on sok a rendőr és a lézeres traffipax..
Hol van az az Adyliget? (Eseteg kerület / utca?) Én is az ablaküveg felsô részénél kaptam fel a fejem. Ilyesmit még nem láttam. Mellesleg tuti biznic, ha érdekel valakit: Keszthely környékén kézi autómosót nyitni. Nyáron fel-alá rohangálnak a fritzek, nem tudják hol kipucoltatni a verdájukat, pedig ahogy megérkeznek, általában ez az elsô dolguk. Saját kezűleg csinálják, jobb híján, pedig áldoznának rá...
Végsebesség:
Esetleg az M3-ason mernék nekifutni, ott néha nincs forgalom. Az M7 az halál, az M1 meg sosem elég üres. A gumim, azt hiszem W-s, de holnap megnézem, nem vagyok benne biztos.
A nagyobb átmérô gyorsulásnál hátrány, végsebességnél elôny, persze ha elég erôs a kocsi.
Ez a board compis trükk nagy okosság, köszi, holnap ki is próbálom! :-)
Bolas bocsi , hogy nem ment az emil és nem is fog , mert megint hamar volt nagy a pofám. CSak azt hittem tudom hogy kell linkelni képet de kiprobáltam és az én verziom se müködik, remélem tud majd neked valaki segiteni!
Jó éjt
Adyligeten asszem pucolda a neve. Jó az ára, sajna előjegyzés nincs, mert egyautós a feljárója. Nagyon alaposak (DoszpotPeti is odajár a 156-al), ezt az ablak-lehúzósdit máshol még nem láttam. Természtesen levegővel fújják ki a résekből a vizet stb..
Tavasszal az opeleket viszem majd hozzájuk políroztatni, bár többen mondták, hogy ne várjak csodát.
A végsebesség mérésével vigyázz. Én a vectra végét az akkori leendőbelimmel együtt utazva mértem (most már nejem) és utólag szégyelltem magam. Szal csak egyedül! Sose lehet tudni (szálhibás gumi, stb.). Sőt a helyedben nem is próbálnám, szerintem a 260 tuti, tán még 265 is. Ehhez már W-s gumi kell (nekem pl. csak v-s /240/ van).
Bár egy 220-al poroszkáló MV6-ost és 325-öst levillogni egy kispolgárival nem volt semmi :-))))
lore
fargo,
a nagyobb átmérő viszont nagyobb sebesség bár lehet, hogy a görd.-ell többet elvesz...
Nem, a km-óra direkt csal, nem azért mert a svédek nem tudják egy bizonyos átmérőhöz állítani. A szabvány csak a max. 10%-ot köti meg. Nézd csak meg a boardcompis módszerrel, mechanikus óránál kijön a lineárisan növ. eltérés, míg elektronikus óráknál (pl. vectra) az adott intervallumokon konstans eltérések adódnak. A kerékfordulatszám egzaktul mérve vagyon!!!
CYRUS,
az S40 gyorsulásának mérése még csak fel sem merült. Most már (gyertyák + légszűrő) dinamikusabb, de érzésre max 11sec. A corsa ennyit tud, de máshogy csinálják. A teli tankkal, extrákkal és velem együtt több mit másfél tonnás S40-es elindulni nem szeret, aztán kettesben pörgetve már meglódul. Tod mit, majd szombaton megtapasztalod :-)
Standard nyári méret: 205/50R16. Most 225/50R16 van rajta, ami átmérôben 2 centivel nagyobb, és a futófelülete is jócskán szélesebb, ezért nagyobb a gördülési ellenállása.
Ez az átlagsebesség méréses módszer tök jó, de nem gondolod, hogy amennyit a sebességnél csal, annyi eltérést az átlagnál is mutat?
Az ideális gyorsuláshoz jól el kell találni a rajtot, nem eccerű.
fargo,
az én módszerem a gyorsulásmérésre: a board-comp segítségével komparálod a sebességmérőt (az átlagseb. nullázásával, asszem a negyvenesnél 105=100-al). A mitfárer egy reflexbajnok tachométer-bámuló kell, hogy legyen.
Nálam nem a mitfárer hibázott sokat, hanem vagy elpörgött, vagy nem volt jó a kettesbe váltás...
Ja, üres tank (számít!)! (esetleg üres poci:-)
lore wroummm-wroummm
ps. mekkora a standard nyári?
Persze, többször kell próbálkozni, s lehet hogy megérné a gyorsulás-mérés erejéig visszatenni a nyári gumikat. Ezekkel az úthengerekkel kissé lomhább lett a verda. A végét én is 260 körül saccoltam, eddig még nem mertem gyorsabban menni 230-nál, mert nem volt elég hely.
A pontos méréshez kellene még egy ember, aki nézi az órát meg a stoppert. Persze a km óra is csal, úgyhogy igazán hiteles a lézeres cucc lenne, de saccolni azért lehet.
Hát én tuti eggyetértek én is magam takaritom ha jó idő van igaz mivel nekem nincs nagynyomású mosóm igy általában az Esso kuthoz szoktam járni ott gözborotva meg viszek szivacsott vödrött stb :)))De hidegben nincs rá hangulatom igy ilyenkor megy be a mosóba a haverokhoz:)
Fargo a mitfahrerkodásra biztos lesz jelentkező dögivel a hétvégén :)
onlájn-csetting, mi??? :-))))))))
Mire elküldöm már itt a válaszod az előzőre...
FARGO!!!!!
MITFÁRER AKAROK LENNI!!!!!! (lehetsz te is az enyém :-)))))))))