Szili emlékszel még mikor csodálkoztam rajta, hogy miért ezzel a motorral rendelted a TT.-t? Nos most már megértem. Sőt!!!! Teljesen igazat adok neked.
A hétvégén volt nálam egy 3.2 V6 TT S-tronic gyári 250 Le. Hááááát nem tudott meggyőzni. Szépnek szép volt, de ennyi! Csak "bőgött" a motor, de semmi gyorsulási érzés! Az Rs-el simán elverem 60-tól! Huzogattam én annak mindenféle "S" állást a váltón csupán a fordulatszámot nem engedte 4000 alá oszt ennyi. Váltogattam kézzel a kormányról azzal sem lett semmivel jobb. Engem kimondottan zavart a váltó, /tudom mások ódákat zengenek róla/ minden padlógáz kettőt visszavált és hang van gyorsulás nincs. Megmondhatod őszintén: én voltam a balf...sz vagy ez tényleg ilyen.
Az alatta lévő tartomány homályba vész. Illetve jóval alacsonyabb tartományban nem használom. Mostanában már páylán sem, mert állandóan lassítani, gyorsítani kell. Egyszerűen nincs értelme.
Nekem még 9 alatt sosem volt. Ez a legutóbbi 9,2 is rekord. Ha már 10 alatt van az öröm.:-) Valszeg az ólomtalpú vezető cipőm miatt. Nagyobb telj-hez több benya, nagyobb fogyi jár. Sajna nem ez nem fordítottan arányos. :-(
Szerintem a tiéd jobban fogyaszt az enyém. Lehet h. a tuning miatt?
100 körül van 9 lityi. Csak ezt nehéz megtartani. Én is abban a tartományban járok amiben Te. A tempomat nálam nem jelent semmi takarékosságot. 160 -nál azzal is megeszi a 12 lityit. Sőt azt hiszem tempomattal rosszabb a fogyim. Sztem aért, mert ha a gép lassít, az csak kicsit vesz vissza a gázon, és mint tudjuk akkor még van fogyasztás (mutat a BC), ha meg én lassítok, akkor teljesen visszaveszek, és ilyenkor lezár. (A BC 0-át mutat)
A legutóbbi fogyim 9,2 -re jött ki. Igaz nem jártam pályán.
Azután majd én is jobban figyelem a melegedést.
Az sem biztos hogy spórolniuk kellett volna. Nem hiszem h. tólságosan megdrágította volna egy jobb minőségű fék. Aki ad érte ~7 millát, nem fog 1-2 százezren garasosokodni.
A Totalcaros teszten is említették, hogy a fék gyenge pontja az autónak. "Nem volt meggyőző". Az mondták, hogy normál utcai használatra megfelelő azért. Persze Te nem normál használó vagy. :-)
A TT-nél biztosan nagyobb tűrést engedtek, az inkább sportkocsi. Az RS meg, akárhogy nézzük inkább egy sportlimuzin.
Gondolom a tervezők arra gondoltak, hogy 200-ról 0-ra gyakran nem fékez az ember. Egyébként meg egy ilyen fékezésnél elég nagy mozgási energiát kell hővé alakítani rövid idő alatt.
Egyébként tapasztaltam már én is jelentősebb melegedést a fékek felől. Nagy sebességről fékezés, hegyi utak stb.
ATE gyártja a féket. Ugyanez a 312 mm-es van az A3 1,6-os ban is. Azért mert zöld még nem versenyfék... :) Egydugattyús, legolcsóbb verzió. A betétnek nem ezt a terhelést szánják. És az is gond, hogy a tárcsa nem lyuggatott, vagy vágott.
Lehet tervezési hiba is, lehet a második is :-)) - ezt mintha már más is feszegette volna kicsit régebben :PP. Biztosan nincs az autó felkészítve a nagyon szélsőséges üzemeltetésre. Nem gondolták hogy Te is ilyet veszel. :-)))
Viszont a teljesítmény az égés során kialakuló nyomás nagyságától függ, az pedig a keverék mennyiségétől és a sűrítés nagyságától. A magasabb hőmérsékletű égés szerintem inkább rontja a teljesítményt. Melegebb keverék kerül az égéstérbe, aminek viszonnt így nagyobb a térfogata és kevesebbet lehet a motorba juttatni. (ezért alkalmaznak az RS-n is intercoolert - persze ennek a feladata az, hogy a turbó által kialakított nyomás miatt felmelegeő levegőt lehűtse)
A tiéd még utána tud szabályozni. Viszont olvastam más fórumokon, hogy a tuningos autóknál vigyázni kell az alacsonyabb oktánnal, mert úgy elállítják, hogy nem képes a rendszer utánszabályozni és hamar kiütheti a motort.
Lehet az autó alatti légáramlásnál kellene kereskedni. Mondjuk az első hűtésénél segít a menetszél, amit általában rá is vezetik a fékekre (láttam már egyes autókon, hogy pont ilyen a nyílásba szerelték a ködlámpát :DD), a hátsó pedig lehet hogy "szélárnyékban" van.
Viszont a magasabb oktánszám nagyobb kompresszió tűrést jelent. Nomármost ha a kompesszóviszony nem változik, akkor miért lenne nagyobb a teljesítmény csak azért, mert a benya nagyobb sűrítést is elbírna de mégsem sűrítjük jobban?
Nekem nem szokott. Igaz, ahol lenne lehetőség megfelelő igénybevételre, ott + rosszak az utak, meglehetősen beláthatatlanok és sok a bicajos. Így sajna annyira nem tom. meghajtani mások és saját épségem veszélyeztetése nélkül.
Az előírttól magasabb oktán mint tudjuk nem jár teljesítmény növelő hatással. Csak a marketing állítja hogy igen. Az alacsonyabb viszont tényleg telj. csökkenést eredményez. Én ha tehetem 98-al járok. Bizonyos kutaknál (A..p, E..o) lehet még kapni. 95 -t viszont még sosem tettem bele.