Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gaba01 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 1842

Szeva!

 

Szili emlékszel még mikor csodálkoztam rajta, hogy miért ezzel  a motorral rendelted a TT.-t?  Nos most már megértem. Sőt!!!!  Teljesen igazat adok neked.

A hétvégén volt nálam egy 3.2 V6 TT S-tronic gyári 250 Le. Hááááát nem tudott meggyőzni. Szépnek szép volt, de ennyi! Csak "bőgött" a motor, de semmi gyorsulási érzés! Az Rs-el simán elverem 60-tól! Huzogattam én annak mindenféle "S" állást a váltón csupán a fordulatszámot nem engedte 4000 alá oszt ennyi. Váltogattam kézzel a kormányról azzal sem lett semmivel jobb. Engem kimondottan zavart a váltó, /tudom mások ódákat zengenek róla/ minden padlógáz kettőt visszavált és hang van gyorsulás nincs. Megmondhatod őszintén: én voltam a balf...sz vagy ez tényleg ilyen.

 

Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1841
Remélem megosztod majd a tapasztalataidat  velünk is. Sosem tudja az ember. Hátha egyszer én is...
Előzmény: Törölt nick (1839)
Varshi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1840
Tegyél egy próbát. Ha nem jobb, visszatölti neked, és nem kerül semmibe.
Előzmény: Törölt nick (1839)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1837
Á, a Szili tapasztalt "chippelő".
Előzmény: Varshi (1833)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1835
OK. Megpróbálom. Remélem sikerül. Elég nagy feladatnak tűnik.
Előzmény: Törölt nick (1834)
Varshi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1833
Ki kéne próbálnod egy másik chipet a TT-n... szerintem.
Előzmény: Törölt nick (1830)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1832

180 tempomat: 12 liter

60 (lakott terület): 6 liter

 

Az alatta lévő tartomány homályba vész. Illetve jóval alacsonyabb tartományban nem használom. Mostanában már páylán sem, mert állandóan lassítani, gyorsítani kell. Egyszerűen nincs értelme.

Előzmény: Törölt nick (1830)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1829
A lényeg a részletekben rejlik...
Előzmény: Törölt nick (1828)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1827
Nekem még 9 alatt sosem volt. Ez a legutóbbi 9,2 is rekord. Ha már 10 alatt van az öröm.:-) Valszeg az ólomtalpú vezető cipőm miatt. Nagyobb telj-hez több benya, nagyobb fogyi jár. Sajna nem ez nem fordítottan arányos. :-(
Előzmény: Törölt nick (1823)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1825
Lehet másképpen van hangolva a motor.
Előzmény: Törölt nick (1823)
Varshi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1824
Még nem állt be a fogyi, és talán a váltóáttételek is mások. A DSG nem feltétlenül eszik kevesebbet, városon kívül már a gyár szerint is többet eszik.
Előzmény: Törölt nick (1823)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1822

Szerintem a tiéd jobban fogyaszt az enyém. Lehet h. a tuning miatt?

100 körül van 9 lityi. Csak ezt nehéz megtartani. Én is abban a tartományban járok amiben Te. A tempomat nálam nem jelent semmi takarékosságot. 160 -nál azzal is megeszi a 12 lityit. Sőt azt hiszem tempomattal rosszabb a fogyim. Sztem aért, mert ha a gép lassít, az csak kicsit vesz vissza a gázon, és mint tudjuk akkor még van fogyasztás (mutat a BC), ha meg én lassítok, akkor teljesen visszaveszek, és ilyenkor lezár. (A BC 0-át mutat)

Előzmény: Törölt nick (1821)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1820

A legutóbbi fogyim 9,2 -re jött ki. Igaz nem jártam pályán.

Azután majd én is jobban figyelem a melegedést.

Az sem biztos hogy spórolniuk kellett volna. Nem hiszem h. tólságosan megdrágította volna egy jobb minőségű fék. Aki ad érte ~7 millát, nem fog 1-2 százezren garasosokodni.

Előzmény: Törölt nick (1819)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1818
A Totalcaros teszten is említették, hogy a fék gyenge pontja az autónak. "Nem volt meggyőző". Az mondták, hogy normál utcai használatra megfelelő azért. Persze Te nem normál használó vagy. :-)
Előzmény: Törölt nick (1817)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1816
Túl jó vagy az autóhoz. Nem bírja a "teljesítményed".
Előzmény: Törölt nick (1815)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1813
Az enyém piros! Fékezés nélkül is :-)
Előzmény: norgi (1811)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1812

A TT-nél biztosan nagyobb tűrést engedtek, az inkább sportkocsi. Az RS meg, akárhogy nézzük inkább egy sportlimuzin.

Gondolom a tervezők arra gondoltak, hogy 200-ról 0-ra gyakran nem fékez az ember. Egyébként meg egy ilyen fékezésnél elég nagy mozgási energiát kell hővé alakítani rövid idő alatt.

Egyébként tapasztaltam már én is jelentősebb melegedést a fékek felől. Nagy sebességről fékezés, hegyi utak stb.

Előzmény: Törölt nick (1810)
norgi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1811
ATE gyártja a féket. Ugyanez a 312 mm-es van az A3 1,6-os ban is. Azért mert zöld még nem versenyfék... :) Egydugattyús, legolcsóbb verzió. A betétnek nem ezt a terhelést szánják. És az is gond, hogy a tárcsa nem lyuggatott, vagy vágott.

Norgi
Előzmény: Törölt nick (1801)
Varshi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1809

> Mindez nem kapcsolóval!!!!

 

Itt mást is tudsz még szabályozni, nézd csak meg. Turbónyomás stb. Ha jól emlékszem...

Előzmény: Törölt nick (1804)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1808
Mint a 1806 -nál írtam. A nagyobb oktánszámhoz nagyobb (korábbi) befecskendezést alkalmaz.
Előzmény: Törölt nick (1807)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1806
Gondolom a kopogásfigyelő adatai alapján szabályozza a befecskendezési időpontot.
Előzmény: Törölt nick (1804)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1805
Lehet tervezési hiba is, lehet a második is :-)) - ezt mintha már más is feszegette volna kicsit régebben :PP. Biztosan nincs az autó felkészítve a nagyon szélsőséges üzemeltetésre. Nem gondolták hogy Te is ilyet veszel. :-)))
Előzmény: Törölt nick (1801)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1803
Viszont a teljesítmény az égés során kialakuló nyomás nagyságától függ, az pedig a keverék mennyiségétől és a sűrítés nagyságától. A magasabb hőmérsékletű égés szerintem inkább rontja a teljesítményt. Melegebb keverék kerül az égéstérbe, aminek viszonnt így nagyobb a térfogata és kevesebbet lehet a motorba juttatni. (ezért alkalmaznak az RS-n is intercoolert - persze ennek a feladata az, hogy a turbó által kialakított nyomás miatt felmelegeő levegőt lehűtse)
Előzmény: Törölt nick (1799)
Varshi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1802

Több ilyet olvastam a népítéletben.

 

Amúgy: http://www.revotechnik.com/products/sps.aspx

 

De ez egy elég top cucc, ráadásul kapcsolható!

 

http://www.revotechnik.com/products/pdf/SelectPlus_AdvancedUserGuide_V0707.pdf

 

Timing Adjustment:

Range 0-3___ 91(US)/95(Euro) Octane Fuel

Range 4-6___ 93(US)/98(Euro) Octane Fuel

Range 7-9___ Unleaded Race Fuel over 100 Octane

Ha lenne ilyen nálunk, simán ezt venném. Magad tudod állítani, mit tudjon...

Előzmény: Törölt nick (1797)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1800
A tiéd még utána tud szabályozni. Viszont olvastam más fórumokon, hogy a tuningos autóknál vigyázni kell az alacsonyabb oktánnal, mert úgy elállítják, hogy nem képes a rendszer utánszabályozni és hamar kiütheti a motort.
Előzmény: Törölt nick (1797)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1798
Lehet az autó alatti légáramlásnál kellene kereskedni. Mondjuk az első hűtésénél segít a menetszél, amit általában rá is vezetik a fékekre (láttam már egyes autókon, hogy pont ilyen a nyílásba szerelték a ködlámpát :DD), a hátsó pedig lehet hogy "szélárnyékban" van.
Előzmény: Törölt nick (1795)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1796

Varshi igazad van, ezt nem is vitatom.

Szili.

Viszont a magasabb oktánszám nagyobb kompresszió tűrést jelent. Nomármost ha a kompesszóviszony nem változik, akkor miért lenne nagyobb a teljesítmény csak azért, mert a benya nagyobb sűrítést is elbírna de mégsem sűrítjük jobban?

Varshi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1793

Apa, chiptuningos gépek!! Más előgyújtás...

 

Ha durvábbra írják, egyenesen csörög a 95-östől, de így legalább kényszerhelyzetben tankolhatnak olyat.

Előzmény: Papka11 (1791)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1792

Az első azért csak hűtött.

Nekem nem szokott. Igaz, ahol lenne lehetőség megfelelő igénybevételre, ott + rosszak az utak, meglehetősen beláthatatlanok és sok a bicajos. Így sajna annyira nem tom. meghajtani mások és  saját épségem veszélyeztetése nélkül.

Előzmény: Törölt nick (1788)
Papka11 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 1791
Az  előírttól magasabb oktán mint tudjuk nem jár teljesítmény növelő hatással. Csak a marketing állítja hogy igen. Az alacsonyabb viszont tényleg telj. csökkenést eredményez. Én ha tehetem 98-al járok. Bizonyos kutaknál (A..p, E..o) lehet még kapni. 95 -t viszont még sosem tettem bele.
Előzmény: Varshi (1778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!