Keresés

Részletes keresés

ZotyaJ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7951

Mi nagyjából ugyanezt csináltuk meg az ÉAOP-3.1.4/A-09-2009-0001 azonosítószámú pályázati források nélkül...

Előzmény: KSKs (7948)
dontomika Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7950
  1. Sok járatnál kilóg a táblázat az oldalból
  2. Nehezen megjegyezhető az URL (miért nem menetrend.dkv.hu, ha már létezik, és látszólag ugyan ez van rajta?)
  3. Borzasztóan lassú (kb. lekésem a buszt, amíg ez betölt)
Előzmény: KSKs (7948)
balazs2008 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7949

Hát továbbra sem egy nagy szám... Lényegében a derke oldalán ez már évek óta meg volt csinálva... Én inkább azt szeretném látni ezeken a térképeken pl, hogy hol jár a buszom...

Előzmény: KSKs (7948)
KSKs Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7948
marky-511 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7947

Oké, befogom :)

Előzmény: torqmatic (7942)
LoLkA Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7946

Én meg azt javaslom, hogy azt a két beállót bontsák el és egy dupla, középoszlopos beállót tegyenek amelyik mind a két irányba néz és a víz is középen folyik le egy csatornán keresztül, nem pedig a felszállók nyakába.

Előzmény: Yooha (7945)
Yooha Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7945

Folytatom a DKV-n való morgolódásomat:

A Petőfi téri villamosfelszállóknál a villamosok viselkedése nekem furcsa. Ugye van egy nagyon hosszú peron, gondolom a CAFkák méretéhez igazítva (nem ez a gond). Van rajta két ilyen esőbeálló (a továbbiakban beálló), amik két különböző irányba néznek. Ezeknél előtte viszonylag sok hely van a peron széléig, de mögötte már éppen csak elfér egy ember. Ha ott áll valaki, akkor csak a peronról lelépve lehet kikerülni, ha éppen nincs ott villamos. Ha viszont bent áll egy, akkor csak a beállót megkerülve. Még ez sem a gond. Hanem hogy a Petőfi tér felé eső "külső" vágányra úgy áll be az induló villamos, hogy nem az előtt a beálló előtt áll meg, amelyik felé néz, hanem a másik előtt - vagyis mögött - ami közelebb van a peron elejéhez (amerre a villamos megy). Remélem érthető. Azt nem értem, hogy miért nem a másik beálló előtt áll meg, ami a felé a vágány felé néz, és ami hátrébb van?

Mert én, kis naiv, amikor láttam hogy jön a villamos a külső vágányra, akkor megálltam a felé néző beálló előtt, a villamos meg előre ment vagy 5 métert, a másik beállóhoz. Ahol így ráadásul nehéz felszállni, mert egymás mellett nem fér el két ember. Hiába látom, hogy bár hátul nagy a tömeg és esetleg középen fel tudnék szállni, oda nem lehet eljutni, mert útban van a beálló. Ami középen nincs is megszakítva, így a beálló közepén nem lehet hozzáférni a villamos középső ajtajához. Csak az egészet megkerülve lehet a villamos elejéhez férni, de mire megkerüli a beállót az ember, félő hogy esetleg elmegy a villamos.

Szóval én azt javasolnám, hogy a villamosok mindkét vágányon a feléjük néző beálló előtt álljanak meg, és ne legelöl.

by-169 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7944
Pedig ki lehet nyitni valamikor. Csak szolònál láttam egyszer.
Előzmény: torqmatic (7940)
by-169 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 7943
A caf villamosok éjszaka sem pihennek.
torqmatic Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7942

Wazz, mint az az imént Lolka is leírta, az alábbi módon lehet kinyitni az ajtókat:

 

- csak az elsőt

- azokat, ahol jeleztek (ez az engedélyező), de ilyenkor az utasok a többit is ki tudják nyitni utólag úgy kívülről, mint belülről

- az összeset

 

Tehát ha a vezető "nem engedélyezővel nyit ajtót", akkor vagy csak az első ajtót nyitja, vagy az összeset.

 

De erről a témáról szerintem kb 10 hozzászólással született több, mint amennyit ér...

 

Előzmény: marky-511 (7941)
marky-511 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7941

Igen, de ez akkor sem működik, ha a vezető nem engedélyezővel nyitott ajtót.

 

Viszont az említett szituáció előfordulhat, sőt, elő is fordult. A szóló buszoknál sokszor ragad be az engedélyező. Ha valaki akkor jelez, amikor éppen pirosnál áll a busz (az ajtón persze), kinyit(hat)ja az ajtót.

Előzmény: torqmatic (7940)
torqmatic Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7940

Hát furcsa is lenne, ha mondjuk menet közben, vagy a lámpánál várakozva csak úgy ki lehetne nyitni az ajtókat :P

Előzmény: marky-511 (7938)
LoLkA Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7939

Yesssss....

Előzmény: marky-511 (7938)
marky-511 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7938

Így igaz, de az engedélyező benyomása nélkül (tudtommal) az ajtón lévő gombok sem nyitják a gombot, csupán "jeleznek".

Előzmény: torqmatic (7936)
LoLkA Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7937

Így van, mivel a buszvezető nem tudja külön-külön kezelni az ajtókat.

 

Tudja nyitni-zárni az első ajtót. Erre van is külön gomb.

Tudja nyitni és zárni egyszerre az összes ajtót.

Illetve tudja nyitni és természetesen zárni azokat ajtókat amelyeknél jeleztek. Itt mondjuk a "tudja", idézőjeles, mert ilyenkor a nyitás automata. Ahol jeleztek ott kinyílik, a többi ajtónál felül, illetve kívül az ajtó mellett villog a lámpa ami azt jelenti, hogy az utas kezeli az ajtót, belülről az ajtón lévő gombokkal, kívülről meg a felszállás jelzővel.

 

Mondjuk pont ezért fura a belső utasítás:

"A szolgáltatást jogosulatlanul igénybe venni kívánók utazásból történő kizárása érdekében járműveinken teljes üzemidőben első ajtón történő felszállással kombinált jegyellenőrzési rendszert kell alkalmazni.”  Menete: „Az utasok nem kezelhetik az utastéri ajtókat le, illetve felszálláskor."

Előzmény: torqmatic (7936)
torqmatic Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7936

Tudtommal az "engedélyező" egy gomb (nem is kétállású), ami nyitja azokat az ajtókat, ahol jeleztek, illetve "aktiválja" a külső és a belső ajtónyitó gombokat is (ilyenkor villognak a zöld lámpák). "Kikapcsolni" meg úgy lehet, hogy bezárod az ajtókat.

Előzmény: marky-511 (7935)
marky-511 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7935

Szerintem csak a vésznyitóval :)

 

Ha jól tudom, ezt csak akkor lehet megtenni, ha az engedélyező be van kapcsolva. De persze lehet, hogy tévedek.

Előzmény: torqmatic (7932)
by-169 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7934
Jó sok van már. Az itt maradottakat csinálják gondolom azért van kék busz. Egyszer el kéne menni a buszokhoz megnézni hogy müködik a telep.
Előzmény: Törölt nick (7924)
by-169 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7933
ma csak 491-est láttam. Utaztam is vele.
Előzmény: DBvonatinfó (7930)
torqmatic Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7932

De ha a buszon valamelyik ajtó már kinyílt, akkor egyértelmű, hogy ki lehet nyitni a többit is...

Előzmény: marky-511 (7931)
marky-511 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7931

Szerintem csak akkor nyitható, ha az engedélyező be van kapcsolva; vagyis ha a visszajelző folyamatosan villog.

Előzmény: torqmatic (7928)
DBvonatinfó Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7930

A 486-os is kint volt tegnap, pont összetalizott a 491-essel a Kálvin téren 17:00 körül.

Előzmény: by-169 (7919)
Yooha Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7929

Ó, ezt az ajtónyitós dolgot nem is tudtam, köszi! Legközelebb figyelek.

Előzmény: torqmatic (7928)
torqmatic Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7928

Igen, minden ajtónál külön jelezni kell.

Nem értem konkrétan a szituációt, de előfordulhat, hogy mások, más ajtónál jeleztek, ezért állt meg, ott ki is nyílt az ajtó, de mivel te nem jeleztél, nálad nem nyílt ki. Ilyen esetben az ajtószárnyakon lévő gombok megnyomásával még mindig nyithatók.

Előzmény: Yooha (7927)
Yooha Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7927

Ha ég a STOP lámpa a buszon, az nem jelenti azt, hogy ki fogja nyitni az ajtót a sofőr? Külön jelezni kell minden ajtónál? Csak mert az előbb hagyott a buszon a sofőr bácsi, mert elvileg nem jeleztem. Ebben nem vagyok biztos, de a felirat égett, az tuti.

balazs2008 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7926

Így még nem láttuk a 2-es villamost! (Cívishír)

 

Egy nagyon jó kép a 2-es villamosról a cikkben a "Debreceni Képeslapok" oldaltól! :)

by-169 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7925
095-ön papir van ki ragasztva a leszálásjelző alatt amin az áll hogy a villogó jelzőlámpa nem jelez a buszvezetõnek.
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7924

Kékek: LMG-002 (forgalomban) LMG-017 (forgalomban) LMG-049, LMG-064, LMG-077, LMG-080(Forgalomban) LMG-094(Forgalomban), LMG-080(Forgalomban)

Előzmény: by-169 (7921)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7923

491 megadta magát és 508 húzta be és ilyenkor pihenni szoktak egy darabig.

Előzmény: Yooha (7917)
by-169 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 7922

http://civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/igy-lesz-a-debrecenibol-budapesti/0116160209

 

A hozzászólásokra érdemes ránézni. Halápi buszra nem férnek fel?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!