Egy kis alusil történelem... Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ügyes favágó. Kitalálta, ha a fűrészben nem lenne acél henger, mennyivel könnyebb lenne a láncfűrész. Elkészült az aluminium kemény krómozott hengerfurat, acél persely nélkül, amit a krossz motorok is átvettek. Kis súlyú volt, ha nem kapott port és valami nagy traumát, illetve nem sütötték meg, akkor örök volt, néha kellet gyürüt & dugattyút cserélni, a henger maradt - viszont a gyártása elég macerás a galvanizálási technológia miatt. Aztán kipróbálták az nicasilos bevonatot, amit már könnyebb volt felhordani a henger belső felületére, és mivel nagyon jó hővezető, lehetett növelni a kompressziós arányt, amivel nőtt a fajlagos teljesítmény, nőt a hatásfok - ezért csökkent a fogyasztás. Okos autóipari mérnökök ezt látván, átvették ezt a technológiát, amibe egy bajor gyár majdnem belebukott... M60 kódjelű, BMW 90 fokos hengerszögű V8-as motor volt az első ilyen. A lehető legkisebb tömeg és méret elérése volt a cél, ezért a blokk és a hengerfej alumíniumöntvényből készült, a szelepfedelek magnéziumból, a szívósor pedig nylonszálas műanyagból. A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védte (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években). Négy vezérműtengelyes, hidrotőkés, öt helyen csapágyazott főtengellyel, hengerenkénti gyújtótrafóval és négy szeleppel. A duplasoros vezérműláncos vezérlés drága, de nagyon strapabíró konstrukció (az Audi használt egyedül szíjat a V8-as motorjában a német trió tagjai közül), a komplett motor, segédberendezéseivel együtt 230 kilós száraz önsúllyal rendelkezett. Minden szép, minden jó, de idővel kiderült, hogy a dolog csak 2ütemü motorok esetében hibátlan, mivel ott a keverék olajfilmje miatt nem éri közvetlenül benzin a hengerfalat. A gyengébb minőségű, magas kéntartalmú üzemanyag (India, Kína, Pakisztáni..) kikezdi a Nikasil-bevonatot, (konkrétan a nikkelt) ami tömítetlenséget és kompresszióvesztést okoz. Miután ez a probléma napvilágra került, a BMW 160 000 kilométerre tolta ki a garancia időtartamát, és az ezalatt jelentkező ilyen gond esetén a motorblokkot az új fejlesztésű, Alusil bevonatosra cserélte ki ingyen a motort. Az anyagi kár jelentős volt, ahogy a híradóban mondanák... Alusil egy keverék, ami alumíniuból és púder finomságú szilícium porból áll. Olvadt állapotban viszik fel a henger falára, amikor az alumínium folyékony, azonban a szilícium szilárd a keverékben. A felületét meghónolják, és már mehet is. A bejáratás alatt a szilicíum kristályok közül az alumínium erodálni kezd, a felület olyan lesz mint a macskaköves út: a kemény szilicíum kristályokon siklik a dugattyú gyűrű, az árkokban pedig megül a motorolaj, így kiválló kenést biztosít. Surlódási ellenállása minimális, ami szintén kedvező a benzin fogyasztásra. Amennyiben nem szív be a motor port, a felület élettartama sokszorosa az acél öntvény hengerek. Hátránya a speciális hengerfej tömítés, illetve az a tény, hogy a motorblokk is hajlamos a deformációra ha túlhevül, mivel nincs egy kemény magja, mint régen volt az öntött acél hüvelyes motoroknak. A Suzuki autók közül a Splashban volt az első alusil motor, K10A ês a K12A, 10,5-ös kompressziós aránnyal, és példás fogyasztással. A Celeriókban a K10B NEXT motor van, 1:11-es kompressziós aránnyal, amiről jó tudni, hogy nem úgy mérik, mint Európában - ez a fogyasztáson meg is látszik :-) Engem csak a vízhőfok mérő hiánya aggaszt az egész dologban egy kicsit, illetve a korongos szelephézag állítás.
Az enyém is automata mert én is csak ilyet vezethetek 1.5 éves 23000 Km nél tartok eddig semmi gond nem volt vele autó pályán, városban nagyon jól megy, az enyémen van vonóhorog is még az utánfutó se adja fel neki de ha egy kicsit vissza olvasol ezt már én is és mások is leírták.
Kedves kérdező: Nekem automata váltós Celerióm van mivel mozgáskorlátozott vagyok csak ilyen autót vezethetek. Már 2 éves igaz nem járok vele autópályán, mert Békés megyében nincs, de nagyon jól megy a kis autó, megveheted bátran. Nekem nem volt még vele semmilyen problémám fürge ügyes kis autó.
feleségem is ennyit megy vele (néha én is vezetem), talán kicsit többet is. Fél év alatt 12 ezer km ment bele. Átlagfogyasztás 4,9 körül. Ja, nem automata.
Konkretan Picantó-val nekem sincs kozvetlen tapasztalatom. De meg tudom erositeni hogy eleg zajos, autopalya temponal mar kifejezetten nagy a hangzavar az utasterben. De az elsodleges hasznalati modjanal (varosi vezetes) a zaj nem igazan zavaro, plani mutan mar hozzaszoktal.
Nálam 30000Km ment bele 20hónap alatt, semmi gond, de az enyém sem automata :) Illetve egy gond mégis akad... érzem hogy kb 1% az autóstársaknak nem veszi komolyan a celeriomat, és kilométerekről levillognak amikor 140-el előzök az autópályán... Nekik üzenném, hogy az enyém ilyenkor kb feleannyit sem eszik mint az övék. :D
Sziasztok! Elsősorban kedves, már Celeriot birtokló tulajdonosok segítségét szeretném kérni, az ő tapasztalataikra lennék kíváncsi. :) Celeriot (automata váltóval) tervezünk vásárolni a párommal, viszont kíváncsi lennék pár, a használatával összefüggő véleményetekre. Első autónak vennénk, egyelőre kezdő vezetői tapasztalattal. Főként ketten használnánk (2 felnőtt), viszont heti szinten megtennénk vele kb. 300 km-t (ingázás), autópályán és országúton vegyesen. Nyilván ennyi pénzért nincsenek nagy elvárásaink a kényelmet és teljesítményt illetően, a lényeg az lenne, hogy használható lehessen ilyen távolságban és gyakorisággal is. Mi a véleményetek, bírná a kiskocsi a megpróbáltatást? :) Bocsi, ha laikusnak tűnök, az is vagyok. :D Köszi előre is a válaszokat! ;)
hozzáteszem: nem hitvitát szeretnék indítani, egyszerűen annyi, hogy a mi igényeinknek ez volt a jobb választás. Másnak, más szempontok szerint simán lehet a Kia is.
mi nem Picantót cseréltünk le rá, hanem a Picano helyett erre esett a választás.
Kicsi autót akartunk, helyhiány miatt fontos volt, hogy 3,6 m-nél ne legyen hosszabb. Ugyanakkor forgalmi szerint 5 személyes kocsi kellett, 5 ajtóval. Na, gyakorlatilag ez a kettő maradt.
A Picanto kívül-belül sokkal szebb. Ugyanakkor sokkal-sokkal szűkebb is belül. Tipikus egy-két emberes kocsi. A Celerióban adott esetben a három gyerekem (egyik sem gyereküléses már) is meglepően kényelmesen elfér, persze így max. félórás utakat tettünk eddig meg. A csomagtartója is jóval nagyobb.
Tehát használati értékben messze jobb a Celerio. Ráadásul az ára is kedvezőbb. Az alap Picantót ne nézzük, az totál fapad, talán nem is létezik. A következő szint már kicsivel jobb felszereltségű a Celeriónál, de ekkor már 3-400 ezerrel drágább.
Kössz szépen. Azért kerülnek ezek az autók képbe, mert én kisautó mániás vagyok. :D
Nagy, csodálatos szép autókat, ami jó, tízmilliókért már kötelező adni. Ellenben olyat, ami olcsó, kicsi, mégis célszerű, kellemes, komfortos, esztétikus, emellett megbízható, tartós is, na az a kihívás!
Kb. 1 évet használtam 1000-es 3 hengeres 58 LE-s Daihatsu Cuore kisautót, 2004-es évjárat, valós 98.000 km-el. Döbbenetesen jó autó volt, kiemelten a motorja. Családon belül adtam el szimbolikus összegért tavaly. A Celerio ennek modernizált változata részemről. Szerintem a nagy (japán) autógyárak között komoly kooperáció, tipizálás folyik, költségcsökkentési, hatékonysági céllal, és a Celerioban is pl. olyan motor dolgozik, ami közös fejlesztés, közös tapasztalatok eredménye, és amit különböző logókkal más más gyárak is használnak. :D
Úgy gondolom a technikai fejlődés már megtette a magáét az l. gen-s Jazz óta, így a miniautók, mint a Celerio is csupán méretben, és motorteljesítményben különbözik tőle. :D
Szó volt itt a fórumon, hogy jövőre eltörlik a 10%-os vámot a japán autókon. Tartok tőle, ez a Suzukik árában nem fog érződni nálunk, mert jelenleg 500-700e, Ft-os stb. árkedvezménnyel vannak hirdetve.
Szerintem a 2004-es automata Wagon R+ után, ami 9 - 10 litert simán zabál városban áldás lenne az 1.2-es automata 2014 - 2015-ös Swift is fogyasztásba, vagy egy automata celerió.
Igazság az, hogy celeriónál 3 hengeres motor ami nem nagyon húz, de még is csak egy új autóm lenne sőt elvileg Wagon R+-on lévő Dezent R14 alufelni is felmenne rá ha jóltudom.
De mivel sokan írják, hogy ez nem az 3 hengeres motor mint spártai swiftnél, megbízható jó stb. Ezért egy próbát megér lehet megtetszik.
Volt szerencsém jó párszor vezetni ismerős 97-es swiftjét ami 1.0-ás 3 hengeres 5 fokozatú manuális, na az motor az gáz szerintem.