Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

G.b.Reload Creative Commons License 2018.08.17 0 0 1386

Tőlem megkérdezték hogy cseréljék vagy fújják ki... Természetesen cseréltettem...A jó égéshez két dolog kell., jó benzin, és sok levegő... 

Előzmény: blackbile (1385)
blackbile Creative Commons License 2018.08.17 0 0 1385

... és pont a leírásból látható, hogy mennyire fontos a levegőszűrő állapota és cseréje - igen nagy valószínűséggel - csak gyárira!

Előzmény: G.b.Reload (1384)
G.b.Reload Creative Commons License 2018.08.15 0 0 1384

Tehát jó kis motor ez. :)

Előzmény: Róbert Gáspár (1382)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2018.08.15 0 1 1383

A képek lemaradtak..

Róbert Gáspár Creative Commons License 2018.08.15 0 2 1382

Egy kis alusil történelem... Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ügyes favágó. Kitalálta, ha a fűrészben nem lenne acél henger, mennyivel könnyebb lenne a láncfűrész. Elkészült az aluminium kemény krómozott hengerfurat, acél persely nélkül, amit a krossz motorok is átvettek. Kis súlyú volt, ha nem kapott port és valami nagy traumát, illetve nem sütötték meg, akkor örök volt, néha kellet gyürüt & dugattyút cserélni, a henger maradt - viszont a gyártása elég macerás a galvanizálási technológia miatt. Aztán kipróbálták az nicasilos bevonatot, amit már könnyebb volt felhordani a henger belső felületére, és mivel nagyon jó hővezető, lehetett növelni a kompressziós arányt, amivel nőtt a fajlagos teljesítmény, nőt a hatásfok - ezért csökkent a fogyasztás. Okos autóipari mérnökök ezt látván, átvették ezt a technológiát, amibe egy bajor gyár majdnem belebukott... M60 kódjelű, BMW 90 fokos hengerszögű V8-as motor volt az első ilyen. A lehető legkisebb tömeg és méret elérése volt a cél, ezért a blokk és a hengerfej alumíniumöntvényből készült, a szelepfedelek magnéziumból, a szívósor pedig nylonszálas műanyagból. A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védte (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években). Négy vezérműtengelyes, hidrotőkés, öt helyen csapágyazott főtengellyel, hengerenkénti gyújtótrafóval és négy szeleppel. A duplasoros vezérműláncos vezérlés drága, de nagyon strapabíró konstrukció (az Audi használt egyedül szíjat a V8-as motorjában a német trió tagjai közül), a komplett motor, segédberendezéseivel együtt 230 kilós száraz önsúllyal rendelkezett. Minden szép, minden jó, de idővel kiderült, hogy a dolog csak 2ütemü motorok esetében hibátlan, mivel ott a keverék olajfilmje miatt nem éri közvetlenül benzin a hengerfalat. A gyengébb minőségű, magas kéntartalmú üzemanyag (India, Kína, Pakisztáni..) kikezdi a Nikasil-bevonatot, (konkrétan a nikkelt) ami tömítetlenséget és kompresszióvesztést okoz. Miután ez a probléma napvilágra került, a BMW 160 000 kilométerre tolta ki a garancia időtartamát, és az ezalatt jelentkező ilyen gond esetén a motorblokkot az új fejlesztésű, Alusil bevonatosra cserélte ki ingyen a motort. Az anyagi kár jelentős volt, ahogy a híradóban mondanák... Alusil egy keverék, ami alumíniuból és púder finomságú szilícium porból áll. Olvadt állapotban viszik fel a henger falára, amikor az alumínium folyékony, azonban a szilícium szilárd a keverékben. A felületét meghónolják, és már mehet is. A bejáratás alatt a szilicíum kristályok közül az alumínium erodálni kezd, a felület olyan lesz mint a macskaköves út: a kemény szilicíum kristályokon siklik a dugattyú gyűrű, az árkokban pedig megül a motorolaj, így kiválló kenést biztosít. Surlódási ellenállása minimális, ami szintén kedvező a benzin fogyasztásra. Amennyiben nem szív be a motor port, a felület élettartama sokszorosa az acél öntvény hengerek. Hátránya a speciális hengerfej tömítés, illetve az a tény, hogy a motorblokk is hajlamos a deformációra ha túlhevül, mivel nincs egy kemény magja, mint régen volt az öntött acél hüvelyes motoroknak. A Suzuki autók közül a Splashban volt az első alusil motor, K10A ês a K12A, 10,5-ös kompressziós aránnyal, és példás fogyasztással. A Celeriókban a K10B NEXT motor van, 1:11-es kompressziós aránnyal, amiről jó tudni, hogy nem úgy mérik, mint Európában - ez a fogyasztáson meg is látszik :-) Engem csak a vízhőfok mérő hiánya aggaszt az egész dologban egy kicsit, illetve a korongos szelephézag állítás.

Előzmény: G.b.Reload (1334)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.08.14 0 0 1381

Az indiai verzió gyárilag magasabb oldalfalú gumikon fut, ill. a futóműve is magasabb valamivel, az ottani sajtófotókon is jól látható a különbség.

Előzmény: G.b.Reload (1380)
G.b.Reload Creative Commons License 2018.08.14 0 0 1380

Hát ezen meg mekkora kerék van? :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=h1SCiH1yVMU

 

donjoe66 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 1379

Szia,

 

Az enyém is automata mert én is csak ilyet vezethetek 1.5 éves 23000 Km nél tartok eddig semmi gond nem volt vele autó pályán, városban nagyon jól megy, az enyémen van vonóhorog is még az utánfutó se adja fel neki de ha egy kicsit vissza olvasol ezt már én is és mások is leírták.

Előzmény: domanno (1369)
Zsazsa59 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 1378

Kedves kérdező: Nekem automata váltós Celerióm van mivel mozgáskorlátozott vagyok csak ilyen autót vezethetek. Már 2 éves igaz nem járok vele autópályán, mert Békés megyében nincs, de nagyon jól megy a kis autó, megveheted bátran. Nekem nem volt még vele semmilyen problémám fürge ügyes kis autó.

Előzmény: domanno (1369)
Ignis199 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 1377

Az megvan, hogy kifejlesztettek egy eszközt a kocsi beltérében hallatszó zajok 90%-ának a kiküszöbölésére? 

És ráadásul pontosan illik az asszonyok szájába. :)))

Előzmény: cfekete (1373)
9:3 Creative Commons License 2018.08.13 0 1 1376

feleségem is ennyit megy vele (néha én is vezetem), talán kicsit többet is. Fél év alatt 12 ezer km ment bele. Átlagfogyasztás 4,9 körül. Ja, nem automata. 

Előzmény: domanno (1369)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 1375

Köszönöm mindenkinek a választ a feltett kérdésemre, ami a Picanto és Celerio zajszintjével kapcsolatos.

Előzmény: cfekete (1373)
veprinac Creative Commons License 2018.08.13 0 1 1374
Előzmény: slumber (1365)
cfekete Creative Commons License 2018.08.13 0 0 1373

Konkretan Picantó-val nekem sincs kozvetlen tapasztalatom. De meg tudom erositeni hogy eleg zajos, autopalya temponal mar kifejezetten nagy a hangzavar az utasterben. De az elsodleges hasznalati modjanal (varosi vezetes) a zaj nem igazan zavaro, plani mutan mar hozzaszoktal.

Előzmény: vidi313 (1350)
dosair Creative Commons License 2018.08.13 0 1 1372

Bírja a pályát is,hollandiába járok vele.

Városban meg a váltót bátran használva

kifejezetten ugrabugra kis gép .Semmi gond vele.Kéziváltós.

Előzmény: domanno (1369)
G.b.Reload Creative Commons License 2018.08.12 0 1 1371

Szia! 

 

Nálam 30000Km ment bele 20hónap alatt, semmi gond, de az enyém sem automata :)
Illetve egy gond mégis akad... érzem hogy kb 1% az autóstársaknak nem veszi komolyan a celeriomat, és kilométerekről levillognak amikor 140-el előzök az autópályán...  Nekik üzenném, hogy az enyém ilyenkor kb feleannyit sem eszik mint az övék. :D

Előzmény: domanno (1369)
veprinac Creative Commons License 2018.08.12 0 1 1370

Lásd a 1068 sz. hozzászólást.

Azóta már 53000 km-nél tartok, meghibásodás nélkül. Igaz a kocsi nem automata váltós.

Előzmény: domanno (1369)
domanno Creative Commons License 2018.08.12 0 0 1369

Sziasztok! Elsősorban kedves, már Celeriot birtokló tulajdonosok segítségét szeretném kérni, az ő tapasztalataikra lennék kíváncsi. :) Celeriot (automata váltóval) tervezünk vásárolni a párommal, viszont kíváncsi lennék pár, a használatával összefüggő véleményetekre. Első autónak vennénk, egyelőre kezdő vezetői tapasztalattal. Főként ketten használnánk (2 felnőtt), viszont heti szinten megtennénk vele kb. 300 km-t (ingázás), autópályán és országúton vegyesen. Nyilván ennyi pénzért nincsenek nagy elvárásaink a kényelmet és teljesítményt illetően, a lényeg az lenne, hogy használható lehessen ilyen távolságban és gyakorisággal is. Mi a véleményetek, bírná a kiskocsi a megpróbáltatást? :) Bocsi, ha laikusnak tűnök, az is vagyok. :D Köszi előre is a válaszokat! ;)

MadRabbit88 Creative Commons License 2018.08.10 0 0 1368

Köszönöm a lehetőséget, de budapesti vagyok. Elvileg találtam helyet, ahol kipróbálhatom. Megyek egy kört azért az új ingis-el is :) 

Előzmény: donjoe66 (1364)
dosair Creative Commons License 2018.08.10 0 0 1367

Hát én pontosan már nem tudom,de kezdte alulról kóstolgatni

a piros mezőt,olyan 6000 környékén.

 

Előzmény: slumber (1365)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.09 0 0 1366

Köszi a megosztott tapasztalataidat.

Előzmény: 9:3 (1361)
slumber Creative Commons License 2018.08.09 0 0 1365

Mennyit forog ilyenkor?

Előzmény: dosair (1363)
donjoe66 Creative Commons License 2018.08.09 0 0 1364

Üdv!

 

Igen automata, ha esetleg a közelben laksz szívesen látlak egy teszt vezetésre én nyíregyházától 25 km-re lakom.

Előzmény: MadRabbit88 (1358)
dosair Creative Commons License 2018.08.09 0 1 1363

Néha kikormolom a német pályákon,elsőre nehezen

megy 160 fölé,de azt megjön a kedve.

Már autóztam vele a mért tartomány felett is .😀

Előzmény: radi00 (1333)
9:3 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 1362

hozzáteszem: nem hitvitát szeretnék indítani, egyszerűen annyi, hogy a mi igényeinknek ez volt a jobb választás. Másnak, más szempontok szerint simán lehet a Kia is.

Előzmény: 9:3 (1361)
9:3 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 1361

mi nem Picantót cseréltünk le rá, hanem a Picano helyett erre esett a választás.

 

Kicsi autót akartunk, helyhiány miatt fontos volt, hogy 3,6 m-nél ne legyen hosszabb. Ugyanakkor forgalmi szerint 5 személyes kocsi kellett, 5 ajtóval. Na, gyakorlatilag ez a kettő maradt.

A Picanto kívül-belül sokkal szebb. Ugyanakkor sokkal-sokkal szűkebb is belül. Tipikus egy-két emberes kocsi. A Celerióban adott esetben a három gyerekem (egyik sem gyereküléses már) is meglepően kényelmesen elfér, persze így max. félórás utakat tettünk eddig meg. A csomagtartója is jóval nagyobb.

 

Tehát használati értékben messze jobb a Celerio. Ráadásul az ára is kedvezőbb. Az alap Picantót ne nézzük, az totál fapad, talán nem is létezik. A következő szint már kicsivel jobb felszereltségű a Celeriónál, de ekkor már 3-400 ezerrel drágább.

 

Ezzel minden vita el is dőlt. 

Előzmény: vidi313 (1350)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 1360

Kössz szépen. Azért kerülnek ezek az autók képbe, mert én kisautó mániás vagyok. :D

Nagy, csodálatos szép autókat, ami jó, tízmilliókért már kötelező adni. Ellenben olyat, ami olcsó, kicsi, mégis célszerű, kellemes, komfortos, esztétikus, emellett megbízható, tartós is, na az a kihívás!

Átnézek a másik topikba is.

Előzmény: R. Scherbotsky (1354)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 1359

Szia Hestia1!

Köszönöm szépen az infókat, egyetértek veled.

Kb. 1 évet használtam 1000-es 3 hengeres 58 LE-s Daihatsu Cuore kisautót, 2004-es évjárat, valós 98.000 km-el. Döbbenetesen jó autó volt, kiemelten a motorja. Családon belül adtam el szimbolikus összegért tavaly. A Celerio ennek modernizált változata részemről. Szerintem a nagy (japán) autógyárak között komoly kooperáció, tipizálás folyik, költségcsökkentési, hatékonysági céllal, és a Celerioban is pl. olyan motor dolgozik, ami közös fejlesztés, közös tapasztalatok eredménye, és amit különböző logókkal más más gyárak is használnak.  :D

Úgy gondolom a technikai fejlődés már megtette a magáét az l. gen-s Jazz óta, így a miniautók, mint a Celerio is csupán méretben, és motorteljesítményben különbözik tőle.   :D

Szó volt itt a fórumon, hogy jövőre eltörlik a 10%-os vámot a japán autókon. Tartok tőle, ez a Suzukik árában nem fog érződni nálunk, mert jelenleg 500-700e, Ft-os stb. árkedvezménnyel vannak hirdetve.

Előzmény: Hestia1 (1352)
MadRabbit88 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 1358

Köszi.

Celeriód is automata lett? 

Muszáj vagyok letesztelni asszem. Remélem kapok időpontot tesztvezetésre hamarosan.

Délután fel is hívok egy pár suzuki kereskedést.

Előzmény: donjoe66 (1353)
MadRabbit88 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 1357

Szia!

Szerintem a 2004-es automata Wagon R+ után, ami 9 - 10 litert simán zabál városban áldás lenne az 1.2-es automata 2014 - 2015-ös Swift is fogyasztásba, vagy egy automata celerió.

Igazság az, hogy celeriónál 3 hengeres motor ami nem nagyon húz, de még is csak egy új autóm lenne sőt elvileg Wagon R+-on lévő Dezent R14 alufelni is felmenne rá ha jóltudom.

De mivel sokan írják, hogy ez nem az 3 hengeres motor mint spártai swiftnél, megbízható jó stb. Ezért egy próbát megér lehet megtetszik.

Volt szerencsém jó párszor vezetni ismerős 97-es swiftjét ami 1.0-ás 3 hengeres 5 fokozatú manuális, na az motor az gáz szerintem. 

Előzmény: Róbert Gáspár (1356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!