Köszi a képeket! Remekek - most jóval alább egy szinte magába szippantó - asszem - templom ajtó kapott meg...
Majd valamikor hozok képet is, de most a hétvégén alaposan kidolgoztuk magunkat, úgyhogy örülök, hogy nézni és olvasni bírok - szinte szó szerint, mert délután belecsapott egy ág a szemembe és most már egyre jobban fáj..
Az alábbi képeken Caccamo várát látjátok. Építése az ismeretlenségbe nyúlik, első írásos említése 1160-ból való. Első tulajdonosa Matello Bonello volt. Ez a Matteo elszánt ellenfele volt I. Vilmos Szicília (és Dél-Itália) királyának. Merényletet követett le a királyi tanácsos ellen, majd menedéket keresett a birtokán. Matteot elfogták, megkínozták, majd kinyomták a szemét elvágták az ínszalagjait és egy toronyban bezárva hagyták meghalni.
Az, egy 2000 éves híd, amit még a rómaiak építettek és 860-890 körül az arabok restauráltak. Hozok majd még képeket róla. Ha rajt állok onnan csodás a rálátás az Etna 3400 m magas tűzhányó kúpjára ahogy a nem is távolban füstölög.
Hungarosiculo, csak az Index fórum időnként szivat, és nem találok ide. De megküzdök vele. Valóban, mi voltunk Aruba kalózai! :-DD Most csak végigbámulom a képeket, aztán valahogy összefaragom a böngészőt, rájövök, hogy a gépemmel mi a gond, mert valami van, ha nem is kataszrofális, és remélem holnap trappolok, ahogy szoktam, még képet is hozok! Hungarosiculo, ezek a képek is nagyon jók, átfutottam, de mégegyszer végignézem!
A Ponte dei Saraceni (Szaracénok hídja) Adranoban (Szicilia) ez egy 200 éves római kori hjíd amit az arab idókben 800-as éve közepe, arab stílisban állítottak helyre.
Sajnálom hogy nincs Elevátorház, az ilyen gigantikus ipari műemlékek a legjobbak közösségi rendezvény számára és Budapest világörökségének java részét épp az 1890 és 1900-as évek közötti időszak alkotja. Húsz év alatt egy teljes város épült fel.
Basszus, bedőlt a Firefoxom, odalett az összes könyvjelzőm, zusammen, alig találtam ide! Jól nézek ki, más könyvjelzőzött cuccok is odalettek. A Q... anyját...
OK. Dezső, bá, örülök neki, hogy láttad. Itt (is) többnyire megfoprdulok, nem túl hosszan, de rendszeresen, amíg működik a topik. Remélem azért sokáig, ha az intenzitás nem is mindig egyforma!
Én is üdvözlök minden kedves ismerőst, akit el tudsz érni, és Csillagporosat is, ahogy kell!
Még a második nagy háború előtt a Boráros tér - ahol az Elevátorház volt - és a Soroksári út a budapesti malomipar egyik nagy "csomópontja" volt. A másik a mai Lipótváros, és szemben vele a mai Kolosy tér környéke. A Magyar Királyi Duna-parti Teherpályaudvar a mai Soroksári út Duna felőli oldalán helyezkedett el, és a gabona jó részben az Elevátorházban az uszályokból az Elevátor által kiemelve, és vagonokba rakva jutott el a nem túl távoli gőzmalmokig. (Gizella, Hungária, Concordia, Király malmok).
Hungarosiculu, ma már nincs Elevátorház. Ha jól tudom, 1948 óta nincs. Volt itt egy ostrom, úgy 104 napig, ha jól emlékszem rá. (Nem az ostromra, arra nem, mert nem éltem, hanem a napok számára.) Az ostrom alatt bombatalálatot is kapott, szerintem a tüzérségi tűzből is rendesen kijutott neki, a német-magyar védők részéről éppúgy, mint a Vörös Hadsereg részéről, nem mellesleg szépen elrobbantották mellőle az akkor Horthy Miklós hídnak nevezett mai Petőfi hidat. A híd újjáépítésénél útban is volt, romjait nem lehetett már "életre kelteni", és a funkciója is megszűnt, mert a Soroksári úti gőzmalmok is leálltak, úgyhogy már nem működött volna tovább a gőzmalmok számára szállított gabona Duna-parti fogadó állomásaként, és a vagonokba a gabona betöltőjeként. Evvel együtt nagy kár érte, gigantikus ipari műemlék maradhatott volna, de hát sem a bombák, sem a tüzérség erre nem volt tekintettel.