Keresés

Részletes keresés

CiniKuss Creative Commons License 2014.10.21 0 0 3

Lehet, hogy (még ma is) vannak olyan keresztények, akik talán úgy gondolkodnak, ahogy leírod.

 

Azonban mi - a II. Vatikáni Zsinat szellemében felnőtt - katolikusok nem osztjuk az elmúlt évszázadok gyermeteg, népi értelmezéseit, melyek kiválóan alkalmasak arra, hogy egyes ateisták hosszasan rágódjanak rajtuk.

 

A kenyérszaporításról mi jól tudjuk, hogy az az eukarisztia előképe.

 

A hit fontosságát is jól ismerjük. Ugyanakkor azt is tudjuk (és a többi keresztény felekezetbéli is), hogy a hitünk alapja az, ami az apostoli hitvallásban (vagy részletesebben a Nicea-konstantinápolyi hitvallásban) szerepel. Aki ezek közül valamit nem fogad el, azt - nem kiközösítésből, hanem - definíciószerűen nem tekintjük kereszténynek (hanem szektás). Tehát a keresztények mind hisznek a feltámadásban, a menyországban, az örök életben (ezek a hitvallás utolsó szavai is).

 

Véleményem szerint hitünk alakulása a halálunk pillanatában lezárul. Isten olyan jóságos, hogy nem eröltet ránk semmit. Csupán hív, hogy "gyere hozzám". Ha ezt megtagadjuk, akkor ő ezt elfogadja. Megtagadjhatjuk úgy, hogy csökönyösen kijelentjük: Te nem létezel! S akkor nincs miről beszélni, nincs hova menni. Megtagadhatjuk úgy is, hogy az örök életet nem hisszük. Akkor - a legnagyobb szeretettel - meghagy ebben a vélekedésben, és nem kényszeríti ránk. De megtagadhatjuk úgy is, hogy nem tartjuk magunkat méltónak rá. Ilyenkor ugyanis magunkat, külső szemlélőként ítéljük meg, mintha egy másik ember lenne. Tehát egy másik emberrel szembeni ítéletünk ítél meg minket. Ez így igazságos Isten szemében. S ha nem hiszünk a végtelen isteni kegyelemben, akkor sajátmagunkat zárjuk ki erőszakkal az Isten melleti létből, s Isten nem tehet semmit. Hiába gyóntunk meg, ha nem hiszünk a bűnök bocsánatában, vagy magunknak nem tudunk megbocsájtani. S csak az Isteni kegyelem végtelenségében bízhatunk. Csak abban, hogy azt mondjuk: Hiszen itt van Jézus! Őáltala bejuthatunk! S akkor Isten ezt mondja: Valóban itt van! Hát akkor jössz? S, ha igent tudunk mondani, akkor már nála is vagyunk.

 

Előzmény: 3x megszólaló kakas (-)
aaahhhhhhhhh Creative Commons License 2014.10.20 0 0 2

... hát végül is "csak" ezer évvel vagy lemaradva, az nem is olyan sok az összeshez képest, legyél rá büszke!

Előzmény: 3x megszólaló kakas (-)
Kód 001 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 1

Én csak egy kv. t kérek......:)))

Báthory Ödönke Creative Commons License 2014.10.20 0 0 0

S0k sikert!

 

b

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.10.20 0 0 topiknyitó

A keresztények tévedése

 

A fórumon való vitáim során azt vettem észre, hogy a keresztények jelentős része nem tud különbséget tenni az Isten szerinti gondolkodás, és az ember szerinti gondolkodás között.

A saját testies gondolkodásmódjukat keverik a lélek szerinti, Isten szerinti gondolkodásmóddal.

Ez jól látszik Jézus kenyér szaporításának az értelmezésénél.

Sok keresztény itt arra gondol, hogy a kevés kenyér megszaporításának az a mondanivalója, hogy a kevés jól felhasználva sok embernek elég lehet. (aki a kicsit nem becsüli, a sokat nem érdemli)

Tehát, hogy jól meg kell becsülni azt a keveset is, amit Isten ad a számunkra.

Ez az ember szerinti gondolkodásmód, a test kívánságainak a lehetőségek szerinti kielégítésére törekszik.

De Jézus teljesen másra gondolt itt.

A kenyér csodálatos megszaporítása az Istenbe való hitet akarta megerősíteni.

Itt nem a kevés maradt ugyanannyi, amit aztán jól elosztva mindenki „jól lakhatott”, hanem a kevésből lett rengeteg, Isten csodatétele folytán.

A cél a csodával, az Istenbe vetett hit megerősítése volt, hogy Isten segít azokon, akik tökéletesen hisznek benne.

 

E rövid bevezető után rávilágítok egy másik tipikus keresztény tévedésre.

Sokan azt gondolják, hogy aki azért hisz Istenben, hogy elnyerhesse az ígéreteket (örök élet, mennyország), az ezt érdekből teszi, amely elítélendő az ember gondolkodása szerint.

Egy fontos dolgot azonban elfelejtenek, az ígéret nem ebben a világbanfognak megvalósulni, és a feltámadás is, csak a halálunk után következhet el.

Az egészet csak remélni lehet, csak hinni lehet, de nem azonnal tapasztalni.

Tehát a lényeg itt is, mint a kenyérszaporításnál, az Istenbe vetett hit megerősítése volt, az ígéret által.

Isten ígéreteinek megvalósításához viszont csodára van szükség.

Azért hiszem el a feltámadást, az örök életet, mert hiszek Istenben, hogy ezt képes is megcselekedni.

Aki csak „hisz” Istenben de nem hisz a feltámadásban, a mennyországban, az örök életben, az valójában nem hisz Istenben sem.

Az Isten ígéreteiben való hitetlensége miatt bizonyítást nyer a hitetlensége Istenben.

 

Minden hívőt csak bíztatni tudok arra, hogy fogadják el Isten ígéreteit, mert Isten ezt a hitük bizonyítására adta az ember számára.

Azért kell hinni Istenben, hogy elnyerhessem az örök életet.

Mert ha nem akarom, hogy örök életem legyen, hogy a mennybe kerüljek, akkor Istent utasítom vissza, Isten kegyelmét veszem semmibe.

Tehát nem bűn az, ha Isten ígéretei miatt leszek hívő, hanem ennek elfogadása nélkül nem is lehetek hívő.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!