Ha véletlen egy 4/24-70 zeiss zoomot vennél, keress meg. Én egy A7II-t keresek. Egy ajánlatot kaptam egy 24-70 zommal együtt de a zoom nekem nem kell. Vagy használt A7II vázat keresek.
Milyen film dokumentálásra, videozásra? Vehetsz A bajonettes adaptert és mellé olcsóbbak az A-s obik. De a 4/24-70 Zeiss újonnan most 384000 Ft, ami a gép árához képest nem sok. A fényerős obik sehol sem olcsók, ezek meg Zeissek sajnos. De gyerekcipőben jár még az E bajonett, lassan elkezd a többi gyártó is lencsét tervezni hozzá, nem megy minden azonnal. Amikor vetted nem mérted fel a lehetőségeket?
Nem nehéz az. Én A7-et használok képstabi nélkül manuális obikkal. A II váz vastagabb, nehezebb és én a tükrös gépet pont a felesleges súly miatt cseréltem le. Persze néha jól jöhet a képstabi, de miután nem ugrál a tükör a vázban elég jó záridőket ki lehet tartani anélkül is. A 24 mpixel meg mindenre elég általános használatra, néha sok is, úgyhogy A3/A2 méretben nem hinném hogy bármi észrevehető különbség lenne a két váz képe között, sőt szerintem semmi. Utána lehet nézni hogy azonos-e az érzékelő, valószínűleg igen.
Nagyon szemezgetek az A7-es szériával. Sajnos mivel kis pénzű ember vagyok az "R"-es széria nem jöhet számításba. Viszont egy használt sima A7- re talán össze tudok gyűjteni. Kérdésem a következő lenne... valaki haszállt-e sima A7-et és az újabb változatát az A7II-őt. Mekkora különbségek vannak a két gép használhatóság, képminőség között. Nézegettem összehasonlító teszteket, de inkább személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi. Tudom leírni nehéz lenne, éppen ezért ha nem vagyok tolakodó, akkor kérnék egy telefonszámot és felhívnám hogy meghallgassam a tapasztalatokat.
Ettől még ott a hack amivel ki lehet kerülni a 30 perces zárolást. És semmi komoly beavatkozás, applikációként fut a Sony rendszerén, bármikor eltávolítható.
Ha a melegedés a gondod, meg a 30 percen túli felvétel, és Canon objektíveket akarsz használni, akkor egyik Sony kamera sem neked való.
A melegedéssel több gondod lesz, mint a Canon-nal.
30 percnél minden fényképezőgép megáll.
Canon objektívek adapterrel ugyan képesek auto fókuszra, de rosszabbul teljesítenek mint Canon vázon, vagy mint Sony vázon arra való objektív, csak szívni fogsz vele.
Fényképezőgép cinemtográfusoknak való. (Sok rövid snitt, ide-oda variózva, fókuszálva.) Ha videósnak érzed magad, akkor neked egy jó videokamera kell...
Elvileg az európai fényképezőgépek videoja 30 percben van maximálva. Annál mindegyik leáll. Viszont valaki már készített olyan alkalmazást amit az A sorozat vázaihoz lehet használni és feloldja ezt a korlátot. A melegedésre panaszkodnak a Sonynál is (persze kérdéses a felhasználási környezet) de nekem ebben nincs tapasztalatom. https://github.com/ma1co/OpenMemories-Tweak
Jó pár esküvő van már a hátam mögött. 3 éve váltottam technikát, azóta filmezek Canon Full-frames DSLR gépekkel.
Viszont rengetegszer nem csak rövidfilmes felkérések vannak, hanem hosszabb folyamatos rögzítésű anyagot vár a megrendelő, vágások nélkül.
Ezt azért írom, mert a Canon DSLR szenzor hőmérsékletet tudomásom szerint 56C fokig szabad engedni, utána "valahol" letílt és kikapcsol(szenzor hőmérsékletet a Magic Lantern segítségével látom).
Eléggé besokalltam attól, hogy bármikor cserben hagyhat a technika.
Így jutottam el(vissza, mert előtte is csak Sony kamerákkal dolgoztam) a Sony A7 sorozathoz.
A munkáim nagy többsége esküvői film, igény szerint hosszabb és rövidebb film, igénytől függően.
Ennyit a sallangról. A kérdéseim a következők lennének.
- melyik Full-frames A7 gépet ajánlanátok, ami 30-50 perces folyamatos felvételre képes, úgy hogy felvétel közben nem tilt le és nem kapcsol ki?
- egyenlőre nem szükséges a 4K
- Canon 6D vázon használt STM illetve USM objektíveket szeretnék a Sony A7 vázon használni.
- lehetséges e?
- milyen átalakító szükséges hozzá?
- ezekkel az objektívekkel is használható e, a mozgást követő autó fókusz filmezés közben?
Van három gép, ami az én meglátásom szerint szóba jöhet(ne), de a pénztárcám tartalma nagyban befolyásolja a vásárlást.
ÉPn arra gondolok, hogy a Canon rendszeren van chipes adapter, amit fel lehet programozni, hogy hány mm-es. Ez jó lenne a stabilizátor miatt. FD és M42 obikat használok.
Olympus-om volt és az bekapcsolta automatikusan a nagyításnál, de mintha éreztem volna, hogy a Sony-nál nem így működik, 8 db manuális fix obim van 17mm-től 200mm-ig és javarészt azokat használom, ezért volna ez jó nekem, nem nélkülözhetetlen, de jó dolog, hátha majd egy szoftverfrissítésnél ezt is belerakják, de addig marad az A7.