Jöhet minden ami mtb retro: fotók, gyűjtemények, ritkaságok, történetek, tuning leírások, alkatrészek, stb.., a 80-as, 90-es évek mountain bike gyönyörűségei, alkatrészei.
Múlt heti túrámba beiktattam 1 Normafa-Budaörs lejtőzést, de sajnos azzal kellett szembesülnöm, hogy hiába van XTR fékváltókarom és XTR cantilever fékem hozzá, ezzel a 110 kilómat nem lehet rövid idő alatt megállítani 60-70 km/h-ról. Mivel az álombringámat nem csak nézegetni hanem használni is szeretném, ezért úgy döntöttem lecserélem a féket. Ha a manapság divatos tárcsaféket rakok fel ( a telón van fül ) akkor arconcsapom a bringa retro jellegét. Mivel majdnem minden XTR ezért két választás maradt. Vagy XTR v féket rakok fel a hozzá való fékváltókarokkal ( Sajnos a canti fékváltókar nem kompatibilis a V fékkel, bár a diósdbike szerelője szerint ki lehet reszelni 1 tűreszelővel. De most őszintén... nekem nincs szívem hozzányúlni 1 lassan múzeális fékváltókarhoz ) vagy beszerzek 1 Magura HS33-at még a 2005 előtti gyártásból. Az utóbbi mellett döntöttem. Igen ám, csak jött a következő probléma mivel váltunk? Az XTR canti fékváltókarnak nem létezett soha olyan változata (92-95 között) ami külön konzolos lett volna, ez sajnos csak a v fékes szériában volt opció, de ritka mint a fehér holló. Kénytelen voltam beszerezni 1 STX-RC konzolos váltókart. A dolog működött, csak az egység nem volt meg ( hülyén nézett ki a bringa XTR váltással+hajtókarral, LX agyakkal+ 1 STX-RC váltókarral ). Felraktam volna az XTR váltókart a konzolra, csk hát a Shimano úgy csinálta meg az illesztó tüskéket a váltókarban, hogy az nem ment fel az RC konzolra ( az XTR tüskéit ha összekötnénk trapéz formát mintáznának, míg az RC-é szabályos négyzet ). 3 napig ettem magam, hogy eldobtam az XTR váltókarokat, de tegnap eldöntöttem, hogy ha a fene fenét eszik is; akkor is XTR váltókarok lesznek a bringán. Nekiáltam méregetni illesztgetni és eközben észrevettem, hogy a 4 tüskéből 3, teljesen lyukon van. Na ekkor jelent meg az első mosoly... Kíírály csak 1 lyukat kell fúrnom a konzolba. Ez rövid idő alatt megtörtént, és a váltókarok a helyükre kerültek. Teljesen gyári hatást sikerült elérni, és meg is lehet vele állni. ... Úgyhogy most ÖRÖM van:):):). U.i.: A cantis állapotot kb 10 perc alatt vissza lehet állítani, mivel a fékrendszert dobozoltam ( nem tervezem, hogy valaha is el lesz adva, mivel makulátlan a cucc ).
Nem rázott agyon a váz,csak ezeknek a váltótartó fülük közepes zakó esetén rosszul érkezve könnyen hajlott,mer ugye ezeken még nem volt cserélhető,sajnos egy versenybeli zakó után nekem is nagyon meghajlott,persze vissza lehet hajlítani,de utánna cseréltem egy aluvázra,cserélhető hátsóváltó tartóval.
miket tapasztaltál a vázzal? -mert amit vennék,az elég merevnek tünik....alacsony meg, olyan nagyon tömzsi...szerintem terepre született, namindegy, majd teszek fel képet
Volt nekem is,mondjuk az már nem annyira retro kiadás,99es lx-el szerelt volt merevvillával,kapott egyből egy marcocchi bomber z2-es telót,szerettem nagyon:-)