Keresés

Részletes keresés

plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1209

Akkor örülök, hogy fölvilágosíthattalak...

Előzmény: kitadimanta (1183)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1208

"A földet tehát nem a zsidóknak ígérte/adta az Úr"

Dehogynem. Ezékiel a zsidók összegyűjtetéséről beszél.

 

"…Így szól az Úr Isten Jeruzsálemnek: A te származásod és születésed Kanaán földjéről való; atyád az Emoreus és anyád Hitteus asszony."

 

 

Senki sem állította, hogy Jeruzsálem zsidó alapítású lett volna. A zsidó honfoglalás előtt már létezett Jeruzsálem...

Előzmény: kitadimanta (1193)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1207

>>Ha mindez kevés, akkor álljon itt egy újabb adalék, miszerint Izrael földjét adja az Úr a hébereknek, amiből az derül ki, hogy korábban nem nekik lett sem ígérve, sem odaadva:

17. „Ennekokáért mondjad: Így szól az Úr Isten: Egybegyűjtelek titeket a népek közül és együvé hozlak titeket a tartományokból, a melyekben szétszórattatok, és adom néktek Izráel földjét.”<<

 

Vagyis a zsidóké, hiszen őket kell(ett) egybegyűjteni a nekik ígért Kánaán földjére...

 

Előzmény: kitadimanta (1193)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1206

"Nyilván a lényeget írták le, az meg nem a Széder-estre utal, hanem az új szövetség, a testvériség megkötésére."

Teljesen felesleges lett volna részletezniük az evangelistáknak, miként zajlik egy Széder-est, amikor arról tudomást lehet szerezni a Móz 12-ből. Ám érdekes, hogyha Jézus szittya szokásokat követett volna, akkor miért nem a szittya szokások szerinti páskabárány nélküli vérösszecsepegtetős, kenyérnélküli vérzerződési formulát választotta, miért Széder-esten alapította a megölt páskabárány fölött az Ő halálára emlékeztető Úrvacsorát...?

Előzmény: kitadimanta (1189)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1205

"a papság nem valószínű, hogy saját alattvalóira szór átkot, mikor pogányok is vannak ott legalább annyian, mint a zsidók."


Ezek szerint nemhogy valószínű, hanem egészen biztosan mondták. Az pedig újfent a Te önkényes kijelentésed, hogy ugyanannyi - sőt, akár még több - pogány volt ott, mint zsidó...

Előzmény: kitadimanta (1197)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1204

"Ha Péter szavaira emlékszel, ő is arról beszélt, hogy nem viselték sem a körülmetélés, sem az ezzel járó törvénybetartás terheit:"

Péter itt arról beszél, hogy a pogányok közül az egyházba betért hívekre nem kötelező a körülmetélés. Ez Jézus halála után több évtizeddel kialakult egyházi vita, ám mi most Jézus koráról beszélünk...

Előzmény: kitadimanta (1197)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1203

>>"A pátriárkák jól ismerték a Jahve nevet,"

Ezt semmi nem támasztja alá a kijelentéseden kívül.<<

 

Nem az én, hanem az Ige kijelentése ez:

 

http://biblia.biblia.hu/read.php?t=1&b=1&c=49&v=18#v16 ...

 

 

Előzmény: kitadimanta (1192)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1202

"Ha nem tudod, hogy milyen etnikai feszültségek voltak a pogányok és a zsidók között, akkor nem is érdemes róla beszélni,"

Nem arról volt szó, hogy milyen etnikai feszültségek voltak a pogányok és a zsidók között, hanem arról, hogy milyen feszültségek voltak a galileaiak és a júdeai elöljárók között. Önkényes állításod szerint etnikai - ám bizonyítani nem bizonyítottad...

Előzmény: kitadimanta (1193)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1201

Te nem hoztál bizonyítékot arra nézvést, hogy a "törvényt nem ismerő" kifejezés etnikai feszültségről árulkodna...

Előzmény: kitadimanta (1194)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1200

A Te magyarázatod az izzadságszagú: semmiféle etnikai konfliktusról nincs ott szó. Az apostolokat is pl. írástudatlannak hívták, noha nyilván tudtak írni...

Előzmény: kitadimanta (1195)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1199

>>Mert a pátriárkák ismerték ugyan a Jahvé nevet és birtak e név jelentésének is valamelyes ismeretével, de e névnek mélyebb jelentése nekik még nem volt oly világosan megmagyarázva, mint Mózesnek. Isten csak Mózesnek és általa a sémi népek közül kiválasztott héberekkel, illetőleg izraelitákal ismertettemeg a régi Jahvé név mélyebb jelentését és újabb jelentős vonatkozását s csak akkor foglalta le azt magának tulajdonnevéül az izraeliták számára. A régi szónak tehát sajátságos új jelentést, értelmet adott; megmaradt a régi köntös, a régi takaró, de új tartalom köttetett hozzá. Ilyen, de csakis ilyen értelemben mondhatóü a Jahvé név kinyilatkoztatottnak és újnak<< (Huber Lipót)....

Előzmény: kitadimanta (1190)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.23 0 0 1198

"Én is pontosan ezt kérdezem: Miért kellett neki páskabárány, ha egyszer nem emlékezett meg az egyiptomi kivonulásról"

Azt Te állítod önkényesen, hogy nem emléákezett meg az egyiptomi kivonulásról. Már azzal, hogy a páskabárány elfogyasztásához ragaszkodott kívánva kívánván, igazolja, hogy nem szittya volt, hiszen egy szittyának mi köze a páskabárányhoz Széder-esten...?

"Amint látod szittya szokás szerint"

Szittya szokás szerint vért kéne egy kupába csepegtetnie a vérszerződő feleknek kenyér nélkül.  Az Úrvacsorán azonban a kenyér és a szőlőlé a Mester halálára emlékeztet...

Előzmény: kitadimanta (1187)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1197

„A Zsolt. 14:1-ben ez a kijelentő mondat olvasható: Nincs Isten.

Ebből a világos és egyértelmű allításból az következik, hogy a Biblia szerint nincs Isten....

Nem tudom, érted-e a párhuzamot?”

Ez egy kerek, egész mondat „De ez a sokaság, a mely nem ismeri a törvényt, átkozott!”

Ez meg csak egy kiragadott kicsi része: "Nincs Isten."

Az egész így szól: Azt mondja a balgatag az ő szívében: Nincs Isten.

Én viszont azt kérdezem, érted-e a különbséget?

 

„Ha elolvasod a Jn. 7. részt, láthotod, hogy Jézus a templomban beszélt, ahol ugyan előfordulhattak pogányok is, de a többség zsidó volt.”

Ugyan úgy lehettek többségben pogányok is, hiszen szinte mindenütt ők voltak többségben, még Jeruzsálemben is, főleg ünnepen. De ezen ne vitázzunk, lényeg, hogy voltak nem zsidók is szép számmal a hallgatóság között. Minden bizonnyal  egyszerű emberek, akik azért nem ismerhették a törvényt, mert pogányok lévén, valóban nem is ismerték.

Ha Péter szavaira emlékszel, ő is arról beszélt, hogy nem viselték sem a körülmetélés, sem az ezzel járó törvénybetartás terheit:

Csel15:10. „Most azért mit kísértitek az Istent, hogy a tanítványok nyakába oly igát tegyetek, melyet sem a mi atyáink, sem mi el nem hordozhattunk?”

 (A megtérők körülmetéléséről folyt a vita.)

 

„Erre az érvelésre mondták azt (meglehetősen kínukban) hogy nem ismeri a sokaság a törvényt...”

Elvileg ez is lehet megoldás, de a papság nem valószínű, hogy saját alattvalóira szór átkot, mikor pogányok is vannak ott legalább annyian, mint a zsidók.

Előzmény: upi2000 (1180)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1196

"Sajnos semmit sem bizonyítasz."

Összekevered a bizonyítékokat azok elutasításával. Én bizonyítottam, s Te nem fogadtad el. Ehhez természetesen jogod van. De azt állítani, hogy nem bizonyítottam, ehhez nincs, mert ez valótlanság.

 

Mint ahogyan az alábbi állításod is hamis, mert egy szóval sem állítottam, hogy Jézus szittya szokások szerint kötött volna vérszerződést. Ezt újból annak ellenére állítod, hogy erre felhívtam a figyelmed:

"Még azt sem sikerült bizonyítanod, hogy Jézus szittya szokások szerint kötött vérszerződést..."

Előzmény: plamiátus (1177)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1195

Remélem sejted, hogy ez csak egy hajánál fogva előrángatott gyenge magyarázat, okoskodás és semmi bibliai, vagy másmilyen alapja, támogatottsága nincs.

Előzmény: plamiátus (1176)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1194

- "Ez  teljesen világos, egyértelmű állítás."

- "Természetesen. És azt is megbeszéltük, hogy ez nem etnikai tartalmú..."

Nem beszéltük meg, illetve hiába kértem, nem hoztál az állításodon kívül semmiféle bizonyítékot a kiemelt rész alátámasztására.

Előzmény: plamiátus (1174)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1193

„Miféle etnikai feszültségről lett volna szó...?”

Nem azt kértem, hogy kérdezz vissza, hanem bizonyítsd az állításodat, ahogyan én is szoktam.

Ha nem tudod, hogy milyen etnikai feszültségek voltak a pogányok és a zsidók között, akkor nem is érdemes róla beszélni, mert nem fogod megérteni az izraeliek és a beszivárgó héberek közötti vallási és társadalmi ellentétet, ami még a fogságból hazatérők és a jeruzsálemiek között is feszült Ezsdrás idejében:

Ez 11:15. "Embernek fia! a te atyádfiai, atyádfiai, a te rokonaid és Izráel egész háza együtt azok, a kikről Jeruzsálem lakói ezt mondják: távozzatok el az Úrtól, nékünk adatott ez a föld örökségül."

A földet tehát nem a zsidóknak ígérte/adta az Úr (aki ebben a szövegösszefüggésben nyilván nem lehet Jahve, csak valaki más.), mert a jeruzsálemiek eredetileg Kanaán földjéről valók:

16:3. "…Így szól az Úr Isten Jeruzsálemnek: A te származásod és születésed Kanaán földjéről való; atyád az Emoreus és anyád Hitteus asszony."

 

Ha mindez kevés, akkor álljon itt egy újabb adalék, miszerint Izrael földjét adja az Úr a hébereknek, amiből az derül ki, hogy korábban nem nekik lett sem ígérve, sem odaadva:

17. „Ennekokáért mondjad: Így szól az Úr Isten: Egybegyűjtelek titeket a népek közül és együvé hozlak titeket a tartományokból, a melyekben szétszórattatok, és adom néktek Izráel földjét.”

Előzmény: plamiátus (1171)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1192

"A pátriárkák jól ismerték a Jahve nevet,"

Ezt semmi nem támasztja alá a kijelentéseden kívül. Az események meg éppenhogy ellene szólnak. Lásd 1M35:7 és15.

 

Itt, a 2Móz 6,3-ban Isten arról szól Mózesnek, hogy most lényének különösen arról az oldaláról jelenti ki magát, amit a Jahve név fejez ki - azaz mint aki szövetséget kötött Izráellel,

Ebből annyi az igaz, hogy az Úr – ez esetben Él – valóban szövetséget kötött Izraellel, aki Jákób, aki viszont kánaánita még Hóseás szerint is: „Kanaánita ő! Hamis mértékek vannak kezében; szeret mást megcsalni.”

 

Ha Jákób ismerte volna Jahvét bármilyen vonatkozásban, akkor nem Él-nek emel oltárt:

1M35:7. "És [Jákób] építe ott oltárt, és nevezé a helyet Él-Béthelnek,"

15 „És nevezé Jákób a hely nevét, a hol az Isten szólott vala ő vele, Béthelnek.” Azaz Él házának.

Előzmény: plamiátus (1164)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1191

„Igen, a Biblia szerint elhajoltak Mózes törvényétől és átvették a kánaániták kultuszát....”

Legalább ennyit elismersz…

De nem elhajoltak, soha nem is gyakorolták sem a kánaániták (izraeliek), de még a héberek sem.

Jer11:13 „Mert városaidnak száma szerint voltak néked isteneid, oh Júda, és Jeruzsálem utczáinak száma szerint készítettétek a gyalázatnak oltárait, az oltárokat, hogy áldozzatok a Baálnak!”

17. "Hanem csak azt cselekeszszük, a mit mi a mi szánkkal fogadtunk, hogy füstölő áldozatot viszünk az ég királynéjának, és néki italáldozattal áldozunk, miképen cselekedtünk mi és a mi atyáink és a mi királyaink és a mi fejedelmeink Júda városaiban és Jeruzsálemnek utczáin, mert akkor beteltünk kenyérrel, és jó dolgunk volt, és semmi rosszat nem láttunk."

Előzmény: plamiátus (1161)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1190

"A pátriárkák Mózes előtt is már imádták Istent Jahve néven."

Bizonyíték?

 

„Tehát itt a logika alapján is egyértelmű, hogy a >>nem voltam előttük ismeretes Jahve néven<< nem jelentheti azt, hogy nem imádták őt Jahve néven, hiszen többször olvasható ez a név már Mózes előtt is.”

Az csak arra bizonyíték, hogy utólagos visszadátumozás. Ha a honfoglaló törzsek nem ismerték akkor Mózes sem ismerhette.... Lásd Bír 17-18. fejezetek.

Előzmény: plamiátus (1155)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1189

„Egy "rendesen" megtartott széder-est több órás, miért írták volna le az evangélisták az egészet??”

Nyilván a lényeget írták le, az meg nem a Széder-estre utal, hanem az új szövetség, a testvériség megkötésére.

 

„Talán ha a könyörgésének a végét is, majd a következő pár nap történéseit is felidézed, megérted hogy miért gondoljuk igaznak ezt az "önkéntes áldozatot".”

Ha összerakod Jézus tanításait, félelmét a zsidóktól, utolsó óráinak eseményeit, és a többit, akkor Neked is világos lesz, hogy Ő nem akart áldozati bárány lenni.

 

- Egyrészt azért nem, mert Ő maga is elzárkózott az áldozatiságtól:

Mt9:13 „Irgalmasságot akarok és nem áldozatot…”

(Minek kellett volna bármilyen áldozat, ha a megbocsájtáson volt a hangsúly?)

 

- Másrészt az egész áldozati bárányság egy utólagos kitaláció, pontosabban kettő, ami végleg eldönti utólagosságát és kitaláltságát. (Az egyik, hogy Jézus páskabárány, a másik pedig Izrael bűneit megváltó áldozati bárány)

Az, hogy a szerkesztők nem tudták eldönteni, melyikre voksoljanak, még talán érthető, de hogy maga Jézus sem tudta, az már gáz…

Ezt viszont ti is méltányolhatnátok.

Előzmény: upi2000 (1151)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1188

Én is pontosan ezt kérdezem: Miért kellett neki páskabárány, 

 

Ján.1:29Másnap látá János Jézust ő hozzá menni, és monda: Ímé az Istennek ama báránya, a ki elveszi a világ bűneit!

 

Az Ószövetségi áldozati szertartásra utal.

Előzmény: kitadimanta (1187)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1187

„Miért ragaszkodott Jézus a páskabárányhoz,”

Én is pontosan ezt kérdezem: Miért kellett neki páskabárány, ha egyszer nem emlékezett meg az egyiptomi kivonulásról, ha nem dicsőítette az Urat? Ezt még nem voltál hajlandó megválaszolni, pedig már kértem…

 

„s legfőképpen miért nem szittya szokás szerint...?”

Amint látod szittya szokás szerint…. – Ha ez Neked megfelelő. Bár én a mágus hagyományt jelöltem meg eredetnek.

Előzmény: plamiátus (1147)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1186

- „Remélem azt Te is pontosan tudod, hogy az Úr, azaz Él, a kánaániták Istene ígérte Ábrahámnak és utódainak a földet,”

- „Nagyon ragaszkodsz ehhez, de valójában csak annyi alapja van az elképzelésednek, hogy az Elohim kifejezés egy nomen appellotivum,…”

Legalább a Bibliában is előforduló tényeket ne söpörjük a szőnyeg alá....

Az Elohim sem igazán köznév (nomen appellativum), sokkal inkább tulajdonnévként volt használatos.

A zsidók szerint legalábbis: „Elokim – egyszer a fenti építőmester, a fenti anya, másszor az alanti építőmester, az alanti sekhina.” [anya] Zóhár 128. old. lapalja.) http://www.tradicio.org/libridivini/zohar.pdf

De nem Elohim itt a lényeges név, hanem Él. Él volt az, akinek Jákób emléket állított, s nem utolsó sorban minden utódja őt (Él-t) tisztelte. (Asérával, Baállal, stb…)

Sőt, maga Hóseás nevezi Jákóbot kánaánitának: 12:7 „Kanaánita ő! Hamis mértékek vannak kezében; szeret mást megcsalni.”

 

- „Mt4:15 „Zebulonnak földje és Naftalinak földje, a tenger felé, a Jordánon túl, a pogányok Galileája”

- „Na ez pl. egy (feltehetően) fordítási hiba. Ez az eredeti szöveg, amit Máté idéz:”

Nem hinném, hogy fordítási hiba lenne:

A Vulgatában a kiemelt rész magyar megfelelője: pogányok Galileája:

"terra Zabulon et terra Nepthalim via maris trans Iordanen Galilaeae gentium"

 

A görög változatban a kiemelt rész magyarul szintén: pogányok Galileája.

"Γῆ Ζαβουλὼν καὶ γῆ ⌐ Νεφθαλείμ, ¬ ὁδὸν θαλάσσης, πέραν τοῦ Ἰορδάνου, Γαλιλαα τν θνν,"

 

Ugyan ezt támasztják alá a történelmi tények és számos más bibliai vers.

 

"Ez az eredeti szöveg, amit Máté idéz:"

Jézus korában vagyunk, a Makkabeusok után közvetlen, miután a maradék zsidókat is áttelepítették Júdába.

Előzmény: upi2000 (1146)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1185

Ezt mondád:

 

"

"Jézus éppen ezeknek a galileaiaknak prédikált"

 

Akik Ábrahámtól származtak..."

 

"Galilea túlnyomó részét ugyan mindig is zsidók lakták, de a nagy számú pogány bevándorló miatt állandó atrocitások érték őket. Ezt a helyzetet számolta fel Makkabeus Simon, amikor a görögökkel szövetségre lépő pogányokat leverte, ám a területet nem foglalta el, hanem kitelepítette onnan a zsidó lakosságot. Galilea csak i. e. 104-ben került a zsidó állam fennhatósága alá. Arisztobulosz király ekkor elrendelte, hogy az összes itt lakó pogány metélkedjék körül és vegye fel a zsidó vallást."

 

Hogy származhattak volna Ábrahámtól a galileai zsidók, amikor az összes zsidót elöször kitelepitették, majd a Jézus korában élő zsidók tulajdonképpen "betérők",  voltak?

 

 

Előzmény: plamiátus (1177)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1184

- "A Bibliában semmi nem biztos…"

- "Még az sem, hogy Jézus magyar volt...?"

Még ez sem. Hol is állítottam ilyet?

Előzmény: plamiátus (1143)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1183

"Miért is cáfolná? A Bibliában teljese az összhang..."

Jaaaa...? Nem tudtam.

Előzmény: plamiátus (1140)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1182

Az előbbi válaszom a 1136-ra, upi2000-nek szólt

Előzmény: kitadimanta (1181)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1181

„A keletkezési időt meg elég szűk sávban adta meg, még élő szemtanúk korában íródtak.”

Azt én sem vitatom, hogy azok a források, amelyeket felhasználtak az evangéliumok szerkesztésénél jó közelítéssel Jézus korában élőktől származnak, de maguk az evangéliumok már semmiképp, hisz’ azokat bizonyíthatóan összeollózták, kiegészítették saját elképzelés szerint.

 

"Ami igaz is, mert Lukács nem ismerte Pált, sehol nem említi evangéliumában.

Mit írt volna róla az evangéliumban, hogy jól tanult Gamáliel iskolájában?:)"

Te is megemlítenéd mestered nevét, ha másért nem az akkor szokásos hitelesség bizonyítása okán.

A többi apostol neve miért van megemlítve? Még olyanok is, akiknek a nevéhez semmi sem fűződik….

 

„Kivéve Mátét és Jánost...:)”

A nekik tulajdonított evangéliumok is utólag lettek elnevezve. Ráadásul ha hárman ugyan azt a forrás(oka)t használják akkor egészen nyilvánvaló, hogy a másolat nem lehet eredeti. Miért kellene Máténak másolnia? Ő nem ismerte Jézus történetét, tanításait?

 

„Erre nem tudok olyat írni, amivel ne vonnám kétségbe az értelmi képességeidet...”

Viszont bebizonyíthatnád, hogy ez a név nem (csak) Jézusra vonatkozott, illetve azt, hogy ez a név nem tulajdonnév. Azzal talán többre mennél.

 

„Elég nyilvánvaló, több helyen alátámasztott, hogy Pál a zsidóknak az Írások (azaz az Ószövetség) alapján hirdette Jézus Messiási mivoltát.”

Ez is bukta, mert a saját bevallása szerint a pogányoknak hirdetett és a saját evangéliumát. Persze más kérdés, hogy hazudott, s valójában Neked van igazad…. De azért kíváncsi vagyok, a bizonyításodra, ha megteszed, előre is köszönöm.

 

„Ez azért igényelne némi indoklást!”

Ezen semmit nem kell indokolni: Minden faragott, festett, rajzolt, öntött, stb. istenkép egy jelképes isten. Ha ezek használata tilos volt, akkor a jelképes vérivás is az. Vagy bizonyítsd be, hogy nem volt tiltva. Mert ez is egy járható út, ne csak én bizonyítsak mindent, mégy egyértelmű dolgokat is….

 

„Miért kellett volna egy olyan szerződési formát használnia, ami idegen lett volna az adott kultúrától?”

Jó kérdés! Azért, mert sem Ő, sem a tanítványok nem ennek az adott kultúrának voltak a hordozói.

 

„És ha használták később is ezt a formát, ez nem jelenti a tartalom-azoniosságot.”

Jaj, ne viccelj! Árpádék milyen tartalommal kötöttek szerződést?

 

„Jézus elég világosan beszélt annak a szerzősdésnek a tartalmáról, lényegéről, amiben valóban benne van egyfajta "testvériség" is, de annál sokkal több is!”

Ezt hangsúlyozta, ez volt a mondandójának a lényege. A jelképesen értük adott test és vér, miáltal égi tudással, erővel, hatalommal ruházta fel apostolait. Kell ennél több?  Mi az, ami ezt felülmúlhatja?

 

„Ha pedig egy új szövetség, akkor el is várható, hogy ne a hagyományok szerinti legyen:))”

Miért? Indokold meg!

upi2000 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 1180

„Igen, azért átkozottak, mert elfogadják Jézust.”

Szó sincs erről: „De ez a sokaság, a mely nem ismeri a törvényt, átkozott!

Ez  teljesen világos, egyértelmű állítás.

 

A Zsolt. 14:1-ben ez a kijelentő mondat olvasható: Nincs Isten.

Ebből a világos és egyértelmű allításból az következik, hogy a Biblia szerint nincs Isten....

Nem tudom, érted-e a párhuzamot?

 

Ha elolvasod a Jn. 7. részt, láthotod, hogy Jézus a templomban beszélt, ahol ugyan előfordulhattak pogányok is, de a többség zsidó volt. Azt is olvashatod, hogy a zsidók közül némelyek Messiásnak tartották, némelyek nem, és voltak akik nem tudták, mit is gondoljanak.

A papok általad idézett mondása pedig kifejezetten a törvény értelmezéséről folyó vitában a Jézus mellé állókra vonatkozott, ugyanis ő a mózesi törvényekre hivatkozva bizonyította, hogy meg lehet szegni a szombatot, pl. ha akkorra esik a körülmetélés időpontja. Erre az érvelésre mondták azt (meglehetősen kínukban) hogy nem ismeri a sokaság a törvényt...

Előzmény: kitadimanta (1172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!