Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A Tanker már rég visszaszolgáltatott minden trolit és villamost a DKV-nak, nem is értem, miért vették meg, mikor végig ott álltak a Salétromon. Az egykori tankeres ziukat már rég szétvágták. A két flottoaszínű kocsi (323, 328) megvan, bár nincs műszakijuk és üzemképtelenek, és ez így is marad valószínűleg. A 301-es csak azért került át a Déli sori telepre , hogy legyen hely az elektromos buszoknak a DKV-nál, valószínű január 1-től a Solarisok egy részét is átköltöztetik, a Salétromon csak pár kocsi marad műszaki célokra. A magánkézbe került ziukról nem tudok semmit sajnos.
Kis segítséget kérek. A DKV meglévő és eladott Ziu9 trolijai kapcsán érdeklődöm. A honlapjuk és a Wikipédia alapján 2db-ot eladtak magán gyűjtőknek, míg 3db az Inter-Tankerhoz(???) került, 3db maradt meg. Ez utóbbi három közül a 9-301 lett nosztalgia járműnek kiszemelve, de mint olvastam sokáig rohadt a telepen, sőt nyáron átkerült a Volán területére. Ezzel mi lett?
Azt tudom, hogy az egyik magán sajnos leégett (és mintha egy videoban a csirketelepen láttam volna -tévedés joga fenntartva), de a másikKal és a 3db interessel mi lett, mi van? Fellelhetőek ezek,milyen állapotban vannak?
Hétköznap a két órás lyukakat betömik. Ezt nem is értem, hogy gondolták, hogy jó lesz így.
Hétvégén a hajnali első és az esti utolsó járatok mégiscsak a Segner térig járnak. Vicc az egész, amit művelnek ezekkel az össze-vissza módosítgatásokkal.
A villamosok délelőtti 12 percezése is vicc, az ülések között is végig állnak az emberek, ezzel is kezdeni kellene valamit.
A közlemény egy rakás menetrendi mezőt felsorol, a valóságban viszont (egyelőre) a 1440-es és a 4430-as járatait tünteti fel a menetrendek.hu, ha a két ominózus megállót kérdezzük le mondjuk december 12-ére.
Valószínűleg nem írta át a váltóvezérlőt 3A-ra* (még a Segner téren), és "lusta volt" kézzel állítani a váltót, vagy átpakolni a szedőt...
* ha jól emlékszem, a GÖCS-ig menő a 3A a vezérlőben, és a 3A (a Hadházi úti, önjáró) pedig 3H. Utóbbi kód viszont ezt a váltót egyáltalán nem kezeli, nem "blokkolja le", tehát nem is villog a váltójelző.
napi wtf: ma delutan GÖCS fordulóig közlekedő 3-as troli megérkezik a végállomásra, kitablaz, majd ahelyett, hogy bemenne a fordulóba, elhúz a temető felé. a váltó nem volt rossz, mert villogott a jelző lámpa miközben a troli elment, ahogy kell.
Na igen, azért pl az, hogy hétvégén a város egyik legnagyobb lakótelepéről csak óránként megy busz a vasútállomásra, szánalom... Mintha valami porfészek lenne, nem az ország második legnagyobb városa. Ílyen követések mellett leszokik majd a maradék is a tömegközlekedésről, tényleg csak az marad, aki nagyon öreg, nagyon fiatal vagy nagyon szegény :/
Arról nem is beszélve, hogy közel sem amortizálódtak le, mint az egyébként fiatalabb Cikisbuszok.
Az energiaköltséghez csak annyit, hogy Budapest, Miskolc, és Szeged valamiért nem problémázik ezen, tudtommal eszükben sincs leállítani az elektromos közlekedést.
Kivéve ugye a budapesti fogaskerekű, de az egy másik (szomorú) történet.
Ja, csak azok a "drága és más jellegű" elektromos járművek már réges rég ki vannak fizetve, míg a buszokat folyamatosan szerzik be, és az se két nap mire ezek ledolgozzák az árukat. Egy normális világban akkor lehet, hogy inkább pont ezzel kéne leállni, amíg "nem rendeződik a helyzet".
A járműveknek és az infranstruktúrának amúgy akkor is van egy fix költsége, ha semmit nem használják, szóval erre a remélt 2 milliárdos megtakarításra majd érdemes lenne visszatérni 2023 végén, 2024 elején is, figyelembe véve, hogy az újabb ritkítások hatására nem csak a kiadás fog csökkenni, de nyilván a bevétel is.
Amúgy kormány oldalról mindig azzal hakniznak, hogy itthon rohadt olcsó az áram, ilyenkor meg kiderül, hogy mégse? Nem szeretek a "hanyatló nyugattal" példálózni, de ott azért jellemzően pont a tömegközlekedést fejlesztik és próbálják ráterelni az embereket, míg itt pont ellentétes folyamat zajlik. Időnként persze átadnak néhány új buszt, de azt is csak azért, hogy a haveri cég ki legyen tömve...
Bár a felsővezeték-hálózat állapota nem indokolja, hogy parkolópályára tegyék a trolikat, de a vezérigazgató kiemelte, hogy ezek karbantartása is költséges, valamint maguk a járművek is drágábbak és más jellegűek, mint a dízeles autóbuszok, többe kerül a fenntartásuk is.
Hozzátette, a villamosok hétvégi kihasználtsága is jóval alacsonyabb, így ezek pótlása megtakarítást jelent majd a cégnek. Kiemelte, hogy az érintett hétvégéken olyan autóbuszokkal pótolják majd a villamosokat, amelyek alacsonypadlósak vagy rámpa van rajtuk, így a mozgáskorlátozottaknak és babakocsival közlekedőknek nem jelent majd plusz nehézséget. Arról, hogy milyen útvonalat járnak majd be a pótlóbuszok, s hol lesznek a megállók, később tájékoztatják majd az utasokat.
"Mert az elektromos buszok is az Intertanker tulajdonát képzik. "
Nem. Az elektromos buszok tulajdonosa a DKV, pont ezért tárolják őket a Salétromon. És az sem igaz, hogy az ecitaro-k általában trolipótlóznak, max 1-2, de csak akkor, ha sok troli esik ki. Ha csak párat kell helyettesíteni, szinte mindig dízeles megy.
Mert az elektromos buszok is az Intertanker tulajdonát képzik. A DKV előnyös szerződése az intertankerral olyan jól sikerült, hogy fix összegbe kerül X kilométerig a buszok bérbeadása, csak a fölött kell kilométerenként fizetni. Ebből az jön ki, hogy eddig a teljesítményhatárig a buszok után ígyis-úgyis ki kell fizetni az összeget, lényegtelen hogy a garázsban állnak a járművek, vagy kint mennek. Mivel a menetrendszűkítés miatt fölös kapacitások szabadulnak fel a buszoknál, így leállítják a trolikat és villamosokat amikor csak lehet (hisz azok a DKV saját tulajdonát képzik), ezzel spórol, majd a buszokat járatja helyette. Pontosan úgy, ahogy évekkel ezelőtt hétvégente állandó trolipótlások voltak. Ugyanazt csinálják, csak sokkal nagyobban.
Az, hogy miért elektromos buszok járnak, mikor dízelek is lehetnének (ha már drága áramra hivatkoznak), passzolom. Lehet, hogy a uniós feltétel előír bizonyos futástelejsítményt a támogatásból vásárolt buszoknak. Vagy esetleg így próbálják meg árnyalni a "zöld környezet" jelmondatot. (Bár már lassan közösségi közlekedés se lesz, nemhogy zöld környezetért...)
A trolijáratok hivatalosan tovabbra is trolijáratok maradnak,
Ez öncélú fingreszelgetés. Amióta a buszok arrébb lettek számozva, azóta végképp. 2-es, 4-es, 5-ös stb. vonal van és az utasnak gyak. mindegy hogy csápos vagy nem csápos busz jön (persze amíg nincs 15-30 percre kiritkítva).
Zürichben pl. azzal együtt hogy a "történelmi" 31...34-es trolivonalak mellett az utóbbi időkben betrolisították a buszhálózat random vonalait (46, 72, 83) is, minden egységesen busznak van mondva, hívva, meghirdetve. A "troli" vonalakon az indulások 5...20%-a stabilan dízelbusszal teljesül. Na bumm.
Többnyire igen. Már most is a Salétromon áll a legtöbb, és javarészt trolit pótolnak. De persze nincs annyi belőlük, hogy minden troli helyett járjanak.