Keresés

Részletes keresés

hajduvolan_133 Creative Commons License 2022.12.06 -1 1 12276

TEHÁT a 305 került a Déli sorra, a 301 sorsáról majd érdeklődöm, és sorry a bszakodásért a nickekkel 

Előzmény: hajduvolan_133 (12274)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2022.12.06 0 2 12274

A Tanker már rég visszaszolgáltatott minden trolit és villamost a DKV-nak, nem is értem, miért vették meg, mikor végig ott álltak a Salétromon. Az egykori tankeres ziukat már rég szétvágták. A két flottoaszínű kocsi (323, 328) megvan, bár nincs műszakijuk és üzemképtelenek, és ez így is marad valószínűleg. A 301-es csak azért került át a Déli sori telepre , hogy legyen hely az elektromos buszoknak a DKV-nál, valószínű január 1-től a Solarisok egy részét is átköltöztetik, a Salétromon csak pár kocsi marad műszaki célokra. A magánkézbe került ziukról nem tudok semmit sajnos.

 

(almos629 vagyok a mai naptól ezzel a ninck-kel)

7-es troli Creative Commons License 2022.12.06 0 3 12273

Kis segítséget kérek. A DKV meglévő és eladott Ziu9 trolijai kapcsán érdeklődöm. A honlapjuk és a Wikipédia alapján 2db-ot eladtak magán gyűjtőknek, míg 3db az Inter-Tankerhoz(???) került, 3db maradt meg. Ez utóbbi három közül a 9-301 lett nosztalgia járműnek kiszemelve, de mint olvastam sokáig rohadt a telepen, sőt nyáron átkerült a Volán területére. Ezzel mi lett? 

https://hu.wikipedia.org/wiki/ZiU%E2%80%939

 

https://www.dkv.hu/ziu_9

 

Azt tudom, hogy az egyik magán sajnos leégett (és mintha egy videoban a “csirketelepen” láttam volna -tévedés joga fenntartva), de a másikKal és a 3db interessel mi lett, mi van? Fellelhetőek ezek,milyen állapotban vannak?

 

köszönömelore is a válaszokat.

11István11 Creative Commons License 2022.12.04 0 2 12272

RXZ-404 után a '402 is Székesfehérváron folytatja pályafutását.

Már megkapta új fényezését is.

sosiforda Creative Commons License 2022.12.01 0 1 12271
Előzmény: ckg471 (12268)
Econell99 Creative Commons License 2022.12.01 0 1 12270

A hétvégi 15 percező villamosok is horror kategória, főleg a 2-es.

Előzmény: ron89 (12269)
ron89 Creative Commons License 2022.12.01 0 3 12269

A józsai vonalakon máris módosítanak. Összedobtak egy kis táblázatot is hozzá. :)

https://www.dkv.hu/content/documents/900.pdf

Hétköznap a két órás lyukakat betömik. Ezt nem is értem, hogy gondolták, hogy jó lesz így.

Hétvégén a hajnali első és az esti utolsó járatok mégiscsak a Segner térig járnak. Vicc az egész, amit művelnek ezekkel az össze-vissza módosítgatásokkal.

A villamosok délelőtti 12 percezése is vicc, az ülések között is végig állnak az emberek, ezzel is kezdeni kellene valamit.

ckg471 Creative Commons License 2022.11.26 0 1 12268

December 11-től változások lesznek a Krones és a Vitesco kiszolgálását illetően a Volánbusz jóvoltából:

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hirek/hir/39725#Hajd%C3%BA-Bihar

A közlemény egy rakás menetrendi mezőt felsorol, a valóságban viszont (egyelőre) a 1440-es és a 4430-as járatait tünteti fel a menetrendek.hu, ha a két ominózus megállót kérdezzük le mondjuk december 12-ére.

E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.11.19 0 0 12267

Üdv. Azt szeretném kérdezni, hogy a debreceni eCitarok forgalomban vannak má? Mennyi a valós hatótáv?

John Howard Creative Commons License 2022.11.17 0 2 12266

Valószínűleg nem írta át a váltóvezérlőt 3A-ra* (még a Segner téren), és "lusta volt" kézzel állítani a váltót, vagy átpakolni a szedőt...

 

* ha jól emlékszem, a GÖCS-ig menő a 3A a vezérlőben, és a 3A (a Hadházi úti, önjáró) pedig 3H. Utóbbi kód viszont ezt a váltót egyáltalán nem kezeli, nem "blokkolja le", tehát nem is villog a váltójelző.

Előzmény: hv635 (12265)
hv635 Creative Commons License 2022.11.17 0 0 12265

napi wtf: ma delutan GÖCS fordulóig közlekedő 3-as troli megérkezik a végállomásra, kitablaz, majd ahelyett, hogy bemenne a fordulóba, elhúz a temető felé. a váltó nem volt rossz, mert villogott a jelző lámpa miközben a troli elment, ahogy kell.

marky-511 Creative Commons License 2022.11.16 -1 5 12264
torqmatic Creative Commons License 2022.11.16 0 1 12263

Na igen, azért pl az, hogy hétvégén a város egyik legnagyobb lakótelepéről csak óránként megy busz a vasútállomásra, szánalom... Mintha valami porfészek lenne, nem az ország második legnagyobb városa. Ílyen követések mellett leszokik majd a maradék is a tömegközlekedésről, tényleg csak az marad, aki nagyon öreg, nagyon fiatal vagy nagyon szegény :/

Előzmény: Adambence (12260)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.11 0 2 12262

Nem irigylem, ott előbb megtörtét az a buszmenetrenddel, ami most nálunk.

Előzmény: Racilaci (12261)
Racilaci Creative Commons License 2022.11.11 0 1 12261

Minden városnak máskor jár le az érvényes áramszerződése. Amint lejár, azoknak sem lesz pénze. Miskolcot egyébként sem kell irigyelni...

Előzmény: marky-511 (12258)
Adambence Creative Commons License 2022.11.11 0 3 12260

Mert lassan nincs hova visszafejleszteni.. 

Előzmény: Törölt nick (12259)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.11 0 0 12259

Ami viszont jó hír, hogy ha hiszünk Szabi bácsinak, több ritkítás és hálózatleépítés nem lesz.

marky-511 Creative Commons License 2022.11.11 0 1 12258

Arról nem is beszélve, hogy közel sem amortizálódtak le, mint az egyébként fiatalabb Cikisbuszok.

 

Az energiaköltséghez csak annyit, hogy Budapest, Miskolc, és Szeged valamiért nem problémázik ezen, tudtommal eszükben sincs leállítani az elektromos közlekedést.

 

Kivéve ugye a budapesti fogaskerekű, de az egy másik (szomorú) történet.

Előzmény: torqmatic (12257)
torqmatic Creative Commons License 2022.11.11 0 1 12257

Ja, csak azok a "drága és más jellegű" elektromos járművek már réges rég ki vannak fizetve, míg a buszokat folyamatosan szerzik be, és az se két nap mire ezek ledolgozzák az árukat. Egy normális világban akkor lehet, hogy inkább pont ezzel kéne leállni, amíg "nem rendeződik a helyzet".

 

A járműveknek és az infranstruktúrának amúgy akkor is van egy fix költsége, ha semmit nem használják, szóval erre a remélt 2 milliárdos megtakarításra majd érdemes lenne visszatérni 2023 végén, 2024 elején is, figyelembe véve, hogy az újabb ritkítások hatására nem csak a kiadás fog csökkenni, de nyilván a bevétel is.

 

Amúgy kormány oldalról mindig azzal hakniznak, hogy itthon rohadt olcsó az áram, ilyenkor meg kiderül, hogy mégse? Nem szeretek a "hanyatló nyugattal" példálózni, de ott azért jellemzően pont a tömegközlekedést fejlesztik és próbálják ráterelni az embereket, míg itt pont ellentétes folyamat zajlik. Időnként persze átadnak néhány új buszt, de azt is csak azért, hogy a haveri cég ki legyen tömve...

Előzmény: marky-511 (12256)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.11 0 2 12256

Napi bosszantó: Kétmilliárd forintot spórolhat a DKV a takarékossági intézkedésekkel

 

Részletek:

 

Bár a felsővezeték-hálózat állapota nem indokolja, hogy parkolópályára tegyék a trolikat, de a vezérigazgató kiemelte, hogy ezek karbantartása is költséges, valamint maguk a járművek is drágábbak és más jellegűek, mint a dízeles autóbuszok, többe kerül a fenntartásuk is.

 

Hozzátette, a villamosok hétvégi kihasználtsága is jóval alacsonyabb, így ezek pótlása megtakarítást jelent majd a cégnek. Kiemelte, hogy az érintett hétvégéken olyan autóbuszokkal pótolják majd a villamosokat, amelyek alacsonypadlósak vagy rámpa van rajtuk, így a mozgáskorlátozottaknak és babakocsival közlekedőknek nem jelent majd plusz nehézséget. Arról, hogy milyen útvonalat járnak majd be a pótlóbuszok, s hol lesznek a megállók, később tájékoztatják majd az utasokat.

7-es troli Creative Commons License 2022.11.10 0 0 12255

Köszönöm.

 

 

Előzmény: marky-511 (12254)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.10 0 0 12254

Pedig a DKV ír róla. Nem külön cikkben, hanem a II. ütem részletezésében, alul.

 

https://www.dkv.hu/forgalmi_hirek/2629?fbclid=IwAR0ftuWeD3uNp4QmgY40D_AEwGYzn9--Gu-wkY5WIUssMWgNkor0hjeXM2c

Előzmény: 7-es troli (12253)
7-es troli Creative Commons License 2022.11.10 0 1 12253

Hol lehet megtalálni a teljes közleményt? Dkv ill önkormányzati honlapon se, és keresőbe se találom. Köszönöm

Előzmény: Adambence (12235)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.09 0 0 12252

"Mert az elektromos buszok is az Intertanker tulajdonát képzik. "

Nem. Az elektromos buszok tulajdonosa a DKV, pont ezért tárolják őket a Salétromon. És az sem igaz, hogy az ecitaro-k általában trolipótlóznak, max 1-2, de csak akkor, ha sok troli esik ki. Ha csak párat kell helyettesíteni, szinte mindig dízeles megy.

Adambence Creative Commons License 2022.11.09 0 0 12251

Mert az elektromos buszok is az Intertanker tulajdonát képzik. A DKV előnyös szerződése az intertankerral olyan jól sikerült, hogy fix összegbe kerül X kilométerig a buszok bérbeadása, csak a fölött kell kilométerenként fizetni. Ebből az jön ki, hogy eddig a teljesítményhatárig a buszok után ígyis-úgyis ki kell fizetni az összeget, lényegtelen hogy a garázsban állnak a járművek, vagy kint mennek. Mivel a menetrendszűkítés miatt fölös kapacitások szabadulnak fel a buszoknál, így leállítják a trolikat és villamosokat amikor csak lehet (hisz azok a DKV saját tulajdonát képzik), ezzel spórol, majd a buszokat járatja helyette. Pontosan úgy, ahogy évekkel ezelőtt hétvégente állandó trolipótlások voltak. Ugyanazt csinálják, csak sokkal nagyobban. 

Az, hogy miért elektromos buszok járnak, mikor dízelek is lehetnének (ha már drága áramra hivatkoznak), passzolom. Lehet, hogy a uniós feltétel előír bizonyos futástelejsítményt a támogatásból vásárolt buszoknak. Vagy esetleg így próbálják meg árnyalni a "zöld környezet" jelmondatot. (Bár már lassan közösségi közlekedés se lesz, nemhogy zöld környezetért...)

Előzmény: siófoki35 (12250)
siófoki35 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 12250

Miért jobb az akksis villanybusz a drótos villanybusznál?? (olyan helyen, ahol van drót).... 

Előzmény: diamond way (12246)
Econell99 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 12249

"Ez öncélú fingreszelgetés"

 

Ez így van. De ha megnézed, nem is én írtam ezt, csak reagáltam rá. 

 

 

Előzmény: paca664 (12248)
paca664 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 12248

A trolijáratok hivatalosan tovabbra is trolijáratok maradnak,

 

Ez öncélú fingreszelgetés. Amióta a buszok arrébb lettek számozva, azóta végképp. 2-es, 4-es, 5-ös stb. vonal van és az utasnak gyak. mindegy hogy csápos vagy nem csápos busz jön (persze amíg nincs 15-30 percre kiritkítva).

Zürichben pl. azzal együtt hogy a "történelmi" 31...34-es trolivonalak mellett az utóbbi időkben betrolisították a buszhálózat random vonalait (46, 72, 83) is, minden egységesen busznak van mondva, hívva, meghirdetve. A "troli" vonalakon az indulások 5...20%-a stabilan dízelbusszal teljesül. Na bumm.

Előzmény: Econell99 (12245)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.09 0 3 12247

Többnyire igen. Már most is a Salétromon áll a legtöbb, és javarészt trolit pótolnak. De persze nincs annyi belőlük, hogy minden troli helyett járjanak.

FÉL-OFF: 

 

https://bkk.hu/hirek/2022/09/mar-budapesten-van-az-uj-trolibusz.8139/

 

Ott nem hallották, hogy a #szankcijók hogy ellehetetlenítik az elektromos közlekedést?

Előzmény: diamond way (12246)
diamond way Creative Commons License 2022.11.09 0 0 12246

Trolik helyett elektromos Citarok fognak járni??

Előzmény: S6tech (12236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!