Keresés

Részletes keresés

citis Creative Commons License 2016.08.01 0 0 427

http://inforadio.hu/gazdasag/2016/08/01/mar_az_agip_is_mol/

A hitelkártya üzemanyag kedvezményt ezentúl a MOL adja majd? Kutak átalakítása folyamatosan 2017-ig történik meg.

Petya79 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 426

Az Erstés kártyámon tényleg fel van tüntetve, a Raiffeisen hitelkártyáról mindez lemaradt. Ha a kártya ténylegesen az én tulajdonom lett volna, simán kiiktatnám az antennát. Azért kíváncsi vagyok, hogy mit válaszolnak a levelemre, már ami a biztonsági kockázatot illeti.

 

FOMA Creative Commons License 2016.08.01 0 0 425

Nézd meg a kártyáid hátoldalát, valszeg mindegyiken fel van tüntetve, hogy a bank tulajdona. 

Előzmény: Petya79 (423)
ac07 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 424

Te csak a birtokosa vagy minden esetben a kártyának, a tulajdonos a bank. Ha elolvasod a kártya hátoldalán általában alul található szöveget, ott ez le is van írva.

A push-ra általánosságban gondoltam, nem Gránit specifikus - ugyanis pont, mint az SMS-nél elég sok minden befolyásolja a működését, amire a banknak nincs ráhatása (az SMS üzenetküldés sem garantált szolgáltatás).

Előzmény: Petya79 (423)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.31 0 0 423

Nem tudom, nem a Gránitnál vezetem a számlámat. De gondolom, ha problémák merülnek fel, azt kijavítják, vagy kijavították már.

 

Engem most leginkább a paypass fizetés zavar a legjobban, legyen szó akár hitelkártyáról, akár "normál" bankkártyáról. Azt értem, hogy az alacsony tranzakciós illeték miatt ezt a fizetésmódot erőltetik, de ha már nem adják meg az ügyfeleknek a választási lehetőséget (paypass deaktiválás, vagy eleve paypass nélküli kártya formájában), akkor legalább az ezzel kapcsolatos biztonsági kockázatot minimalizálhatnák.

Írtam is emiatt a Raiffeisennek, remélhetőleg válaszolnak rá.

Azt amúgy tudja valaki, hogy jogi szempontból kinek a tulajdona maga a kártya?

Előzmény: ac07 (422)
ac07 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 422

Azt azért tudod, hogy ott sem működik minden rendesen: vagy jön a push üzenet vagy nem.

Előzmény: Petya79 (421)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 421

Valóban van ilyen szolgáltatás, csak persze ez is fizetős. Ha nagyon be akarom biztosítani magam, a végén ott tartok, hogy alig jár vissza valami. :-/

De persze ez egy hitelkártya, amit nem kötelező igénybe venni.

Az viszont a 21. században elég gagyi dolog, hogy nem képesek a normál bankkártyához egy olyan applikációt készíteni, mint ami a Gránit banknak van:

https://granitbank.hu/ebank 

Előzmény: Sarkany (420)
Sarkany Creative Commons License 2016.07.18 0 0 420

Elég nagy szemétségnek tartom, hogy OneCard-nál nincsen ilyen limit.

 

Viszont igényelhetsz hozzá sms értesítést a tranzakciókról és ennek segítségével akkor is értesülhetsz arról, hogy valaki használja a kártyádat, amikor azt elhagytad.

Előzmény: Petya79 (419)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 419

Az evidens, hogy le kell tiltani, csak nem biztos, hogy rögtön észreveszed, ha eltűnik.

Eddig egyetlen alkalommal hagytam el a bankkártyámat, amikor a Tesco önkiszolgáló termináljában felejtettem azt. Másnap délután vettem csak észre, hogy nincs meg, amikor egy másik üzletben akartam vele fizetni.

 

A K&H hitelkártyával legfeljebb napi 15 ezer Ft-ért lehet vásárolni paypass-al. Elég nagy szemétségnek tartom, hogy OneCard-nál nincsen ilyen limit.

Előzmény: Sarkany (418)
Sarkany Creative Commons License 2016.07.18 0 0 418

Ha elhagyod a kártyát, azonnal le kell tiltani. Az élet is kockázatos, eddig még mindenki belehalt.

Előzmény: Petya79 (417)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 417

Ez így borzasztóan kockázatossá teszi a kártya használatát. :-(

Előzmény: Sarkany (415)
FOMA Creative Commons License 2016.07.18 0 0 416

Az milyen esetekben fordul elő? Nálam csak akkor nem kér kódot, ha előzetesen regisztráltam a kártyát (pl. Díjnet), minden más esetben jön az SMS.

Előzmény: pgyafi (411)
Sarkany Creative Commons License 2016.07.18 0 0 415

Jól értelmezem...

 

Jól.

Előzmény: Petya79 (414)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 414

Tegnapelőtt 5 db 5000 Ft alatti vásárlásom volt, összesen 9600 Ft értékben. Paypass-al fizettem, és egyetlen alkalommal sem kérte a POS terminal a pin kódot.

A kondíciós listában a napi vásárlási limitek számra 15 db-ra van korlátozva. Jól értelmezem, hogy ha más kezébe kézbe kerül a kártyám, akkor az vígan el tud vásárolgatni paypass-al egy nap durván 75 ezer Ft értékben??

Petya79 Creative Commons License 2016.07.07 0 0 413

Az gáz...pont ezt szeretném elkerülni. :-/

Előzmény: pgyafi (411)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.07 0 0 412

Mindenképp rákérdezek majd a banknál, köszönöm! Nem szeretnék úgy járni, hogy egyszer elhagyom valahol a hitelkártyám, amit aztán szépen megcsapolnak.

Előzmény: ac07 (410)
pgyafi Creative Commons License 2016.07.07 0 0 411

K H-s master kártyáról tudok nyilatkozni, ott van ilyen (sajnos).

Előzmény: Petya79 (408)
ac07 Creative Commons License 2016.07.07 0 0 410

Ha felhívod a call centert, valószínűleg meg tudják oldali, hogy CNP - card not present (pl.: netes fizetés) tranzakciók ne legyenek végezhetők a kártyával. Ez nem ugyanaz, mint az elállhatsz a vásárlástól. Rafi netbankban nem lehet ilyet beállítani, KH-nál pl. lehet CNP-t engedélyezni, ill. engedély esetén 3D secure telefonszámot, valamint külön limitet beállítani.

Előzmény: Petya79 (406)
Sarkany Creative Commons License 2016.07.06 0 0 409

Még nem találkoztam ilyen esettel.

Előzmény: Petya79 (408)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.06 0 0 408

Köszi! Online vásárlásnál van olyan eset, amikor nem kér 3D secure kódot?

Előzmény: Sarkany (407)
Sarkany Creative Commons License 2016.07.06 0 0 407

a hitelkártyánál is ugyanúgy meg kell adni PIN kódot?

 

Igen.

 

 

mennyi időn belül lehet egy vásárlást visszavonni?

 

Internetes vásárlás esetén 14 napon belül elállhatsz a vételtől.

 

 

Előzmény: Petya79 (406)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.06 0 0 406

Ez a pár nap alatt alatt még nem volt 5000 Ft feletti fizetésem, így megkérdezném: ha paypass-al fizetnék, akkor ugye a hitelkártyánál is ugyanúgy meg kell adni PIN kódot?

A másik kérdés: az interneten történő kártyás fizetést le lehet valahogy tiltani? Vagy ha nem, mennyi időn belül lehet egy vásárlást visszavonni?

Kreta Creative Commons License 2016.07.04 0 0 405

Én egyszer elfelejtettem, mert a limit figyelés, visszatöltés alatt elfelejtettem, hogy a 3%-os rész is akkor él ha van regisztráció. Az 5% nem igazán mozgat, nagyon ritkán használom, így kimaradt, és nem is lett meg a 10K. Azóta nagyjából minden belépéskor regisztrálok a negyedéves visszatérítésre. Remélem van valahol egy könyvtár ami emiatt telik be! :)

Előzmény: Petya79 (400)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.04 0 0 404

"Az emberek alapvetően lusták és feledékenyek."

Nem tudom, hogy van-e ilyen kimutatás, de gyanítom, hogy elenyészően kis százalék lehet az a réteg, aki kizárólag az elfelejtett regisztráció miatt nem kap visszatérítést. Vagyis szerintem ebben az esetben nem arról van szó, hogy a bank a lusta és feledékeny embereknek állít fel csapdát. Akinek 3 hónap nem elegendő idő, hogy eszébe jusson pár kattintás, az már jóval előbb elbukik a bank egyéb feltételeinek nem teljesítésével; és onnantól kezdve eleve nincs pénzvisszatérítés sem. A regisztrációhoz képest például sokkal nagyobb szívatás, és egyben kockázat az, hogy 10-e a fizetési határidő (nem választható a zárás napja), illetve hogy a negyedéves időszakon belül csak 1 "szabad" utalás lehetséges. Aki feledékeny, és ebből adódóan biztos(abb)ra akar menni, annak a plusz költségek elviszik a nyereségét. Szóval regisztráció ide-vagy oda, egy feledékeny ember eleve bukó ágon van.

Így utólag belegondolva, szerintem a júliustól érvényes szabály módosítás egy tudatos lépés lehet a bank részéről, mégpedig azért, hogy megszabaduljanak a hitelkártyát okosan felhasználóktól, és távol tartsák a hozzájuk hasonló, leendő ügyfeleket. Szándékosan állítanak fel nekik olyan túlbonyolított feltételeket, amelyek egyébként relatív könnyen teljesíthetőek lennének, viszont egyes konkurens bankoknál (például K&H) nincsen ennyi buktató (sőt!), és az éves pénzvisszatérítés is hasonló mértékű.

Előzmény: Sarkany (402)
helloeverybody! Creative Commons License 2016.07.02 0 0 403

ez mondjuk igaz, a banknak meg az a jó, ha az ügyfélen nyerhet, és nem fordítva

Előzmény: Sarkany (402)
Sarkany Creative Commons License 2016.07.02 0 0 402

hogy ez is mire jó

 

Az emberek alapvetően lusták és feledékenyek.

Előzmény: helloeverybody! (401)
helloeverybody! Creative Commons License 2016.07.01 0 0 401

igen, bármikor lehet regisztrálni a negyedéves időszakon belül, de hogy ez is mire jó....?

Előzmény: Petya79 (400)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 400

Azt ugye jól értelmezem, hogy a regisztráció az adott negyedévben bármikor megtörténhet? Tehát a mostani negyedév akár szeptember végén is? Mert ha így van, akkor nem értem, hogy ezzel mi a cél? (a 3 hónapos időszakok alatt csak nem felejti el senki azt a pár kattintást)

helloeverybody! Creative Commons License 2016.07.01 0 0 399

Pontosan ez a gyanúm nekem is.

Előzmény: Kreta (395)
Petya79 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 398

Igazad van, én emlékeztem rosszul.

 

A Joker is jó hitelkártya, ha valaki ki tudja használni a 4%-os visszatérítést. Én sajnos nem sokat vásárolok azokból a kategóriákból. Így aztán marad a OneCard, vagy a K&H visa classic.

Előzmény: bankvilági idegenvezető (397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!