Robogót szeretnék vásárolni. Ebben kérem a segítségeteket. Kinéztem egy Keeway f-act evo 50 2T (2018) robogót. Véleményt szeretnék kérni róla, mennyire megbízható, mennyivel jobb mint az új négyütemű ugyanebből a fajtából. Ha mindkettőből (2T, 4T) kivesszük a fojtást akkor ugyanaz a végsebesség érhető el?
A gyári karbi fuvóka ,a kupufogó leömlőn a "nyúlvány",variátornál plusz hézagoló,levegőszűrő ház beszívó pipa mérete szűk,maga a gyári katalizátoros dob. kb ennyi. ezek nélkül a mutató elhagyja a 80at.
Én is arra tippelek, hogy porlasztó beállítás a hiba. Az, hogy terhelés alatt alapjáratról nem veszi a fordulatot arra utal, hogy elszegényedik a keverék gázadásra. Lehet, hogy hiba volt a kisebb főfúvóka ( én 72-essel járok) próbálj nagyobbat tenni, bele, vagy a suber tút feljebb emelni.. De lehet szimmering is, ha nem tudod beállítani sehogyan sem..
Itt a hideg idő, nem indulnak a mocik :( Ne feledjétek, dúsabb keverék kell a hideg motornak. Tehát, ha az automata szívató jól működik (és egyáltalán működik - mert lehet, hogy nyáron enélkül is elindul) akkor is nem árt az alapjárati levegő csavart egy negyed fordulattal behajtani..
Az a gyertyakép pedig lehet még jó is.. Ugyanis a gyertyát akkor kell megnézni, miután jól meghajtottad pár km-t a mocit, abban a pillanatban leállni és megnézni. A teljesen jól beállított motornál is ilyen, ha otthon nézed több száz m-es gurulgatás , poroszkálás utá.
Kiégő izzók problematikája. Szerintem a fesszabályzó nem játszik. Az a töltésért felel. Az izzók közvetlenül kapnak váltóáramot az alaplapról. Van egy sönt ellenállás valahol a fejidomban, az lehet szakadt, és ezért túl nagy a feszültség. Valamint ahogyan irtátok is, az előírt teljesítményű izzókat kell bele rakni. (LED kisebb teljesítményű !!)
Tegyük rendbe! (Akit nem érdekel az ne olvasson tovább, de a felvilágosítás nem árt :-))
Két fajta motort különböztetünk meg, amit gyakran használnak a gyártók:
1.Kétütemű (résvezézlésű)
2.Négyütemű (szelepvezérlésű)
->Kétütemű motort a dugattyú alsó-felső pereme által nyitott nyíláson szívja ill. pufogja ki a gázt, ezt lehet még (bonyolítani) finomítani a szívóoldalon membránnal, a kipufogó oldalon résszeleppel (fordulatszámfüggő)
->Négyüteműnél nincs ilyen gond, szelep megfelelő ütemben vezérelten nyit/zár (max megnyúlik a lánc, és eltolódik az egész :-))
Enélfogva a kétüteműnél van olyan időpont, amikor mindkét "nyílás"egyszerre van nyitva, így valamennyi el nem égett b/l keverék a kipufogógázzal ki is megy...Viszont magasabb fordulat, jó gyorsulás érhető el.
A négyüteműnél sokkal szabályozottabban megy ez végbe, ezért pontosabban jár, ergo kevesebbet is fogyaszt, és csak nagyobb (bonyolultabb)technikával érhető el jó gyorsulás és nagyobb fordulat.
Tehát más a két motor, de ha valamelyik nem indul, az alapjában két féle dologtól van: Gyújtás és üzemanyag! Van/nincs, megfelelő időpontban, elég/kevés/sok üzemanyag...Legelső lépések a hibakeresésben.
Nem ragozom, csak még talán annyi, ha kérdezek, alapvető, hogy megadom milyen motorról van szó :-) Széles utat!
Sziasztok! Robogó szerviz/est keresek Pécsett, akár házi maszekot is! Ha valaki tud valamit/kit ne titkolja! Karburátor beállításra, esetleges cserére, finomhangolásra stb... Köszönöm!
A karburátorbeállítás eddig nem okozott problémát az elmúlt 25 évben.Viszont ennél a kínai csodánál valamiért nem sikerült.Már egy hetet töltöttem csak ezzel a problémával és nem tökéletes.Az az érdekes,hogy sztenderen nincs semmi gond az alapjárattal,felpörgéssel,semmivel.Csak terhelés alatt jelentkezik a gond.Tehát ha rajta ülök.
Én már arra vetek,hogy karburátorszelep vagy főtengely szimering lesz a probléma forrása.
Mondjuk ez a karbi sem a csodák-csodája..... :)
Egyébként a gyertya új, a trafóval,levegőszűrővel,kipufogóval együtt.Próbáltam már a régi gyertyával is de ugyan az a helyzet.Tehát a probléma nem hiszem,hogy elektromos jellegű.A fent soroltakon kívül még a külön olajozás is szóba jöhet,vagy nem?Mivel ez már nem Simson és nem Etz,hanem résvezérlésű 2T,ezért még az üzemanyag sűrűség is felvillant bennem.Csak ötletelek,mivel már halvány dunsztom sincs,merre induljak el.Feleslegesen szerelni nem szeretnék,ezért tettem fel itt a kérdést,hátha volt már valakinek ilyen.
Szerintem nem volt hiba a fúvókacsere,mivel jobb lett kicsit a helyzet és az az 57.5-ös fúvóka,amit bele raktam,az a gyári méret.Ráadásul már nem lucskos a gyertya sem.
Előtte 64-es volt benne és akkor sokkal jobban kínlódott a motor és úszott az anyagban még akkor is,amikor leeresztettem legalsó állásba a tűt.
Gyertyaképet mellékelek,de ez nekem nem szegény keverékre utal.
Sztem hiba volt a fúvókacsere. Míg hideg, addig a szívatón keresztül kap annyi plusz üzemanyagot, hogy szépen húz. Majd felmelegszik, lezár a szívató, és kevesebb lesz a benzin a keverékben, sok levegőt kap, dadogva indul. Mikor gázt húzol nagy nehezen feltornázza a keveréket, de hiába megy, a szegény keverék miatt gyenge és melegszik. Karburátor beszabályozás és gyári fúvóka kell neki és menni fog. Nem ártana nézni egy gyertyaképet, vagy kompressziót mérni melegen. Üdv
Keeway Flash 50-el kapcsolatban van egy kérdésem. Hidegen kiválóan indul és megy szépen, húz is.Viszont pár kilométer után,amikor már felmelegszik és megállok egy kereszteződésnél vagy lámpánál,akkor dadogva indul el.Úgy 10Km/h sebességnél kilő,mint a puskagolyó és utána nincs gond a következő megállásig.Most cseréltem benne főfúvókát kisebbre(gyári 57,5-re) de a probléma még mindig fennáll,azonban csak rövidebb ideig.A tűlemezke középen van.
Azt is észre vettem,hogy ha elkezd szembe fújni a szél,akkor kb 5-el visszaesik a sebesség ugyanolyan gáznál.
Továbbá ha meghajkurászom és rendesen bemelegedett,nekem úgy tűnik,mintha gyengülne kicsit.
Sziasztok!Új vagyok keeway és fórum téren is.Segítségeteket szeretném kérni,karburátor ügyben.Hurricane 50 2t-m van.Na már most a katalógusokban a méret 55, 58,5, 70, stb. méretekben van megadva.Sok helyen 12,15,17,5,a méret jelölés.Valaki írja már le legyen szíves,hogy is van ez?Előre is köszönöm a segítséget!!!
Én is így voltam a Matrixon. Amit én cseréltem, az egy sönt ellenállás, mert nem volt jó. gyári fesszabot is.csakis belevalót, és csakis belevaló izzót. tehát ha elöl neked is pl H4/55W van berakva és nem pedig a gyári H4s/35W akkor cserélném a helyedben. továbbá a kis w5w izzók helyet tuti w3w van előírva. Ha mindent kicseréltem gyárilag előírtra, a söntöt, és a fesszabot, azóta semmi izzóm nincs kiégve.töltés rendben. Ennyit tudsz tenni vele. A horzsolásokat mindenkéépen szigeteld le.
Már keresgettem a fórumon de nem találtam még meg a megoldást igy hozzátok fordulok a problémámmal.
Van egy Keeway F-act 50 2t 2008 as robogóm amin eddig is voltak kisebb világítás problémák pl néha ha kiment az egyik égő es nem cseréltem ki napokon belül akkor ment vele több másik is de múlt héten egy szere kivágta mid elsőnek a helyzet majd a hátsó és végül az első 2tö sötétedik ell olyan 20 méteren belül,vettem rá másik fesz szabályzót https://motorix.hu/malaguti-84/malaguti-f12-fantom-203/feszultseg-szabalyzo-keeway-cpi-2t-101-octane-9024 ez lenne a delikvens de beszerelés után mértük nincs töltés és a szokásos indítás után megtett 20 méter és megint kiégett az összes izzó a régi fesz szabályzónál van töltés 14 volt körül nem is megy feljebb még terhelésre sem de vilanyszerelö kolléga mérte izzóknál is 14 volt van és ott váltóáram ilyenkor mit lehet tenni? egy helyen kötegcserét javasoltak mert biztos ki van dörzsölve pát dörzsit találtunk is de áthúzásra utaló jeleket nem.
Sziasztok! Adott egy 2T Matrix 50-es, és az lenne a gondom hogy tegnap egyik pillanatról a másikra kiment az index, se balra se jobbra nincs, előtte minden rendben volt. Ezzel 1ütt a hátsó helyzetjelzőm is csak magas fordulatszámnál kezd el égni, utána ég de előtte semmi! Valami tanács? Köszi!
Motowel Magnet 4t robim van. 5 éves 8200km. 3.aksi, 2. gyertya 1 lápaizzó+ a kopó alkatrészek. Olajcsere minden 2000-nél. Pöcre indul, műszaki hiba még nem volt. 65km/h a vége, ereje nem nagyon van nem is gyorsul Szembeszélben borzasztó. Fogyasztás: 2.8l/100km. Burkolatcsavar már pótolva lett pár helyen. Egyéblént kedvelem... :-)
A Motowelleket egyébként ismeri valaki? Tudom, hogy magyarnak mondják őket, de azt is látom, hogy nagyjából ugyanolyan alkatrészekből állnak össze, mint a Keewayek.
Sziasztok. Esetleg van kösztetek szolnoki aki jártas f act 50 szerelésben. Egyszerűen nem tudom beálítani a karbit hogy 30nál ne fulladozzon. Fulladozik meg le is áll. Karbit töbször takarítotam gyertya uj, levegőszűrő tiszta. Mi lehet még a probléma?