Az autómata valóban kissé lomha, tekintve hogy van összehasonlítási alapom, de azzal is tisztában vagyok, hogy ez nem sportautó, ezzel nem lámpától lámpáig kell gyorsulni. :)
Amúgy, ha le van padlózva, akkor egész jól szedegeti a papucsait, csak kicsit hangos.
A hóban annyira jól megy, h az ember hajlamos elfelejteni, hogy mekkora autóban ül, és amikor reggel a céghez akartam bekanyarodni, és a fékre léptem, és nem történt semmi.
Nagy szeerencsém volt, hogy a cég behajtó 15 méter széles, mert rossz vége is lehetett volna, bár legrosszabb esetben visszakormányzom az útra 4 kerékkel.
Szóval tényleg vigyázni kell, mert sokkal jobban indul meg hóban, mint ahogy megáll. :)
Akkor pont ugyanolyan az autód, mint az enyém: 2007-es 2.5D AT + IT Pack.
Ha nem simák a váltások, akkor nézesd meg a váltóművet... nálam nincs ilyen probléma/jelenség.
Kickdown-nál viszont valóban gondolkodik. Akkor azért szép lassan csak összegyűlt nálam is egy lista azokról a "sajátosságokról", amelyek engem nem iagzán zavarnak, de neked nem tetszenek. :-)
Én is nagyon sokat (sok autótípus sok példányát) vezettem automataváltóval az USA-ban. Az mind hagyományos bolygóműves automata volt hidrodinamikus nyomatékváltóval. Amerikai, japán és európai típusokat egyaránt. Egyik se volt jelentpősen ostobább/okosabb a Pathfinder váltóművénél. Szerintem. Illetve számomra, értsd: az én vezetési stílusom mellett. (Ami amúgy dinamikus, de lendületből autózósan, nem fék/gáz szteptáncos módon.)
A CVT váltóknál (pl. totoja hibridek - szintén sokat vezettem) vagy a robotizált váltóknál a Pathfinder automatája fényévekkel jobb.
Modern duplakuplungos automataváltós autót viszont sosem vezettem. Azok valszeg tényleg sokkal jobbak a hagyományos automatáknál, így a Pathfinder-énél is.
Ja igen, van még egy dolog, amiben nem penge a Pathfinder váltója: a lejtőfelismerés. Csak bizonyos esetekben vált vissza magától a motrofék hatását növelendő. De hát azrt van a manuális mód...
nem vagyok egy műszaki szaki, csak azt tudom leírni, hogy mit érzek a váltóval kapcsolatban. egyszerűen nem olyan sima mint más automata, amit vezetni szoktam. ránt, nekem nem ideálisnak tűnő fordulatnál kapcsol, erősebb gázadásnál konkrétan gondolkozik. ennyi, nem igazán tudom ezt ragozni.
én úgy emlékszem az olvasmányaimból, hogy az erősebb 2.5 motorral jött egy áthangolt váltó is. azt tudom, hogy a 3litereshez már a hétfokozatút adják, amit mindenki dícsér.
2007-es az autóm és azt hiszem, hogy ami ebben nincs, azt nem is kínálta a nissan anno.
Igen, a tesztekben valóban emlegetik az automataváltó butaságát. Sosem értettem miért szidják. Nekem nagyjából úgy jó, ahogy van. Azért csak nagyjából, mert van azért két nüansz, amin szerintem is csiszolhattak volna még:
1) Kézi üzemmódban bizonyos esetekben gondolkodik egy darabig, mire hajlandó reagálni a fel/le kapcsolási utasításra. (Ez amúgy szerintem egy biztonsági funkció, amivel én együtt tudok élni.)
2) Csak picivel 80 km/h felett zár a nyomatékváltót áthidaló kuplung (TCC), és csak ötödikben. Nyugodtan zárhatna minden fokozatban a fokozat bekapcsolását követően. Illetve, 1-2-ben tök jó, hogy nincs zárva a TCC, mert ez terepen/vontatáskor/stb kifffffejezetten előnyös. De magasabb fokozatokban nyugodtan zárhatna a TCC a váltást követően azonnal, és maradhatna zárva a következő váltásig. Így a hidrodinamika kisebb szlipje miatt sokkkkal alacsonyabb lehetne a fogyasztás is.
De Te mit értesz azon, hogy nem vált le/fel időben?
Lassú kapcsolásról meg szerintem akkor lehetne beszélni, ha gyorsításkor az áttételváltás időszükséglete miatt megszakadna a nyomatékfolyam, vagyis ha bólintgatnának az utasok. Ilyen nálam nincs. Csak a fordulatszámmérő mozgásából (illetve a motorhang változásából) lehet észlelni a váltásokat, olyan gyorsan és finoman mennek végbe.
Átdolgozáson gondolom a 2009-es facelift-et érted. (Ez előtt is volt egy nem reklámozott átdolgozás, amikor a 174 LE-s Euro 3-ról 171 LE-s Euro 4-re változott a motor.) Gondolod, hogy akkor a váltóművet (hw sw) is módosították? Én csak a futómű áthangolásáról és a motor alapos átdolgozásáról hallottam (171-ről 190 LE, 400-ról 450 Nm, euro 4-ről 5), de úgy tudom - lehet rosszul - hogy az automataváltóhoz nem nyúltak. Meg persze voltak kozmetikai beavatkozások kívül belül.
én egy miniből ültem át, úgyhogy egyelőre még szokatlan minden. az automata viszont buta. sokat vezetek automatát, de ez nem egy jól sikerült dolog. lassan kapcsol, nem vált fel, nem vált le időben. de ahogyan olvasgatom a teszteket, ezt a két dolgot mindenhol megemlítik az átdolgozás előtti 2.5-ösöknél.
Nekem nincs bajom se a fékkel, se az automataváltóval. Ha kell, kézzel visszakapcsolok a motorfék miatt, a fék meg szerintem teljesen rendben van. Harap mint állat, csak taposni kell. Amire az előző hsz-emben utaltam, az az volt, hogy amikor csúszik az út, akkor a 2.5 tonna nem pont úgy áll meg / kanyarodik, mint a másfél tonna. Ezt észben kell tartani.
Az index fórum sw egy dologra háklis: legalább két bekezdés kell egy hsz-be (vagyis kell legalább egy ENTER-t nyomni), különben üresnek tekinti a hsz-t. Ha van egy - akár több soros - begépelményed, akkor az csak akkor fog elmenni, ha a végén nyomsz egy ENTER-t.
Én is családi autónak vettem (3 gyerek, sok cucc), és remekül bevált. A fogyasztással pedig meg kell barátkozni. Valóban jóval többet eszik mint egy takarékos középkategóriás autó/egyterű, de a hely is nagyobb benne, nem is beszélve a képességekről, amiket ezért időnként csak kihasznál az ember. Én sem járok üzemszerűen terepen, de alkalmanként azért előfordul könnyebb terep (rossz füldút, nagy emelkedő stb.) és árokból is rántottam már ki kisebb-nagyobb autókat. Nem rossz érzés ilyen tartalékkal autózni. Ámbár az óriási súly télen óriási hátránnyá válik: nem az előrejutás a gond, hanem a kanyarodás és a megállás...
Az autó elektromos rendszere (generátor, akku, fogyasztók) teljesen rendben van, többször is ellenőriztettem. Itt sajna alulméretezettség forog fent...
A menyúló / szakadni készülő vezérműlánc - a szerviz szerint - csak hidegen indítva okoz hallható/látható tüneteket, a motor bemelegedésével a zaj/füst eltűnik. Szerintem amúgy a vezérműlánc az erő/nyomaték átvitelében nem játszik szerepet, csak a szelepvezérlésben. Az erőátvitelben gumis ékszíj(ak) van(nak). Nekem ez (illetve ezek egyike) repedezett meg.
Térképet találsz a guglival, ha beírod, hogy Nissan navigáció frissítés 2013...
Nem tudom pontosan mit értesz 3D fromán. Ha a megdöntött nézőpontot (birdview), akkor arra van lehetőség a térkép menüben, de ha 3D-s épületmodellekre vágyakozol, akkor csalódni fogsz. A navigációs szoftver sajnos nem frissíthető (ellentétben pl. a Renault hasonszőrű, térkép szempontjából teljesen kompatibilis rendszerével).
Mondjuk nekem igényem sincs az iGo játékrpogramos 3D-s épületes felületére. Szerintem a Pathfinder OEM navigációja sokkkkkkal áttekintetőbb/használhatóbb/jobb az ájgónál. A telómon van ájgó is, úgyhogy van összehasonlítási alapom.Játszani biztos jobb az ájgó, mert csili-vili, de ha "csak" oda kell találni valahova, akkor arra az egyszerű térképi megjelenés sokkal alkalmasabb. Viszont: az ájgó térképe verhetetlen. Épp ma mentem egy helyre (új parcellázású rész Sasadon, vagyis Bp XI. kerületének egy részén), ami a gyári navi 2012-2013-as térkép DVD-jén még nincs rajta, de az ájgó már ismerte. Úgyhogy ma pl. kénytelem voltam ájgózni...
a tank érzést megértem. kíváncsi vagyok, hogy nekem valaha fog-e ennyit fogyasztani. nagy ritkán szoktam városban autózni, szerencsére pont a forgalommal ellentétesen járok dolgozni, de gondolom, hogy az valami brutál lehet.
leginkább nissan felnit szeretnék érte, de ha az nincs, akkor 30ezer per darab áron adnám. de beszéljük meg, ha írsz nekem a geakukacfreemail címre, megadom az elérhetőségemet.
Hát persze, hogy eltűnt az előző regényem, h szakadna el a lánc az index blogmotorjában!
Valóban igazad van, amerikai fórumokat olvastam valószínüleg, viszont ott nem írtak motorrtípust, hanem egységesen 2005-2010 között gyártott Pathfinder/Navara/Frontier.
Bár usában nem is motor, ami 4 liter alatt van, szóval lehet, h ez kizáró ok a mi 2,5Dci-re :) A szíjat az ékszíjakra értettem, gondoltam, h ekkora nyomatékú motorba azért láncot tesznek, bár most bolhát ültettél a fülembe, mert bár szintén olvastam, hogy a nissan motorok hangosak, amikor ritkán padlózok, mert kell az erő hirtelen, akkor egy tartományban valami zörgést hallok a motorból, akár csapódó lánc hangja is lehet(túl laza és lafog), de ha finoman gyorsítok, akkor sehol se hallani, de egyelőre tippem sincs, h mi lehet.
A generátorodra visszatérve egy multiméterrel meg lehetne mérni esetleg, hogy terhelés alatt mennyit tölt, mert gondolom 14,x V-t azért tölteni illene, valamint meg lehetne nézni, hogy
az akkusaruk nem salétromosak-e, valamint meg vannak-e húzva rendesen. Ezzel szintén találkoztam még a régi autómon(bmw e46 330d, 6 henger), hogy télen a bazi hidegben lazák voltak és nem is vette fel a töltést rendesen és le se adta. Abban 105Ah akksi volt, és bebikázni se volt egyszerű, mert vagy a donor autó állt le bikázásnál, vagy a kábel rándult össze, nem bírta a terhelést. A Nissanban úgy emlékszem, hogy 75Ah akksi(kicsit keveslem) van. Egy ismerősöm mondta, aki akkumulátorokkal foglalkozik, hogy felejtsem el a régi módit, hogy egy akku 8évig akku, ezek az új hiper-szuper cuccok jó, ha 2-3évet elmennek. A Pathfinder elég jól fel van szerelve elektronikailag, hifi, dvd, gps, így gondolom álló helyzetben nem túl sokáig lehet élvezni.
Kopogás nekem nincs szerencsére sehol, lehet, hogy a motorvédő-lemez csavar engedett, vagy veszett el vmelyik és az lafog.
A DVD nagyon érdekelne, én csak 2011est találtam, bár eddig minden benne volt, amerre jártam...az a 2 hely :)
Magát a gps menüt, formát nem lehet frissíteni, ugye? Már úgy értem, h mondjuk IGO8 3d formát kölcsönözni neki? Tehát a forma fix és csak frissíteni lehet a
Remélem az előző hozzászólásom sem tűnt el, mert szép regényt írtam, viszont nem látom megjelenni :S :S
Gratulálok a szép autóhoz, mi is családinak vettük, de valahogy olyan jó érzés egy ekkora tankot hajtani.
Mi egy kis falunk lakunk, onnan járok be vele, igazából nem bánom azóta se, mert a házhoz vezető úton 2 hete egyedül én tudtam kijönni, se kavics, se beton, se semmi, csak
20 centis hó volt, vagy sár...meg a cégbe vezető út is tiszta kátyú, igaz, ha lehet most is kerülgetem, amennyire lehet, viszont nem szakad le a lépem, ha belemegyek egybe.
Amikor szüleimhez hazamentem, és az út nagy részét tempomattal 90nel max. tettem meg, akkor 8-ra jött ki a fogyasztás. Ekkora autótól az nem rossz.
Benzines 1.6, 1,8 kisautók is behörpölnek ennyit.
Azok a DOTZ felnik nagyon tetszenek, de feleségem megöl, ha megtudja, h nézegetek valamit az autóra, viszont nyárigumi így is, úgy is kellene majd és jó lenne,
ha nem kéne télen, nyáron felnit szerelni. Mennyiért gondoltad eladni őket? :)
egy hete van nálam az új családi autó. igazából nem terepezek, de kellett egy nagyobb, lehetőleg 7 üléses gép és az egyterűekkel még mindig nem tudtam megbarátkozni, ennyire még nem szeretnék belesüppedni a családapa szerepbe. a pathfinder mindig tetszett, úgyhogy ez lett. ebben van minden ami szem-szájnak ingere, sőt még olyan extrák is, amiket soha nem fogok kihasználni.
egyelőre, túl egy 1000km-es sielésen, ahol rajtunk kívül egy autó sem tudott a házunkhoz felhajtani, nagyon tetszik. kivéve persze a fogyasztást, amivel még barátkozom. eddig egy autóm sem lépte túl a bűvös 10litert. persze egyik sem volt ekkora. autópályán imádtam a nagy hajóérzést, a városban viszont azt hiszem, hogy maradok a család másik autójánál.....
az autóhoz kaptam egy szett hibátlan, vadiúj dotz felnit, ami nem igazán az én stílusom, ezt szívesen eladnám vagy elcserélném bmilyen gyári nissan felnire ha valakit érdekel, akár gumival együtt (kb egy szezon lehet még a gumikban).
Nálam 11 liter körül szór. A budapesti agglomerációban élek, úgyhogy sűrűn van részem a bp-i araszolgatásban. Ott felmegy 12,5-re is, de országúton 9 liter alá is mehet. Az olaszországi sítúrát (1.200 km autópálya, 200 km országút, 5 napi gyilkos hegyiüzem) 10,7 literrel abszolváltam. Mindez automataváltóval és nedves időben mindig automata összekerékben.
Gumiból nyáron én azt a Goodyear négyévszakos félterep abroncstípust használom, amivel eredetileg szerelték a típust. Nekem az bejött, olyat vettem megint, amikor az első szett elkopott. Télen meg rendes téli gumit használok. Szerintem most az is Goodyear.
Hmmm... szerintem a Frontera-nak az ég világon semmi köze a Pathfinder/Navara pároshoz. A Frontera az Isuzu egyik modelljével (tán Rodeo?) volt iker modell.
Úgy tűnik, hogy (Te is) az amerikai fórumokat nézegetted. Nekem az jött le, hogy az automataváltó probléma (pink death) a amerikai benzines modellekre jellemző, az európai dízel kivitelekre nem (ámbár itt is hasonlóan van megoldva az ATF hűtőköre), és 100 ezer mérföld (160 eKm) körül jelentkezik. Én 100 eKm-nél lecseréltetem majd az automataváltó / differenciálmű / osztómű olajait, és akkor ellenőriztetetem a hűtőt is a biztonság kedvéért.
Neked európai dízel kiviteled van, vagy USA import a vas és benzines?
A 2.5 D motorok láncos vezérlésűek, tehát a "szíjcsere" nem értelmezhető, ennek ellenére jogos a felvetésed, mert a lánc sem problémamentes... Azt hallottam, hogy sok szakadás volt. A szerviz szerint a (nagy)bajt előjelző tünet a hidegindításnál jelentkezpő fura hang és fehér kipufogó füst. Ekkor AZONNAl szerviz és lánc csere. (Nekem pl. megelőző jelleggel garanciában lecserélték az eredeti vezérműláncot olyan 70 eKm környékén. Ez nagyon drága cucc, ha jól emlékszem két lés fél kiloforint lett volna saját zsebből.) Aztán 85 ezer környékén jelentkezett egy repedezett meghajtó ékszíj (egy téli felkészítés során vették észre), amit szintén ki kellett cseréltetnem, de az csak pár ezer forint volt.
Nálam semmi baj se a hátsó lámpákkal, se a bahajtható tükörrel, úgyhogy nem tudok neked segíteni ebben.
A bal első ablakkal nekem is volt gond. Egyszer lehúzva maradt, sehogy se lehetett felhúzni. A szervizben valamit programozgattak rajta és megjavult. Ez is garanciális ügy volt.
Hova érdemes szrvizve vinni és honnan érdemnes alkatrést venni? Én újonnan vettem az autót idehaza, úgyhogy márkaszervizbe járok vele, azóta is, hogy elmúlt a garancia. (Az én vasam 2007-es gyártású, de túltároltként 2009 januárjában vettem az akkori nagy készletkisöprés kerétben, nullkilométeresen. Most 90 ezer van benne.) Minidg ugyanoda járok (Nissan Gablini Budaörs), és maximálisan elégedett vagyok. Szerintem értelmes árakon dolgoznak (pl. jelentősen olcsóbban adják az alkatrészt az ilyen "öreg" autóhoz), tisztességesek és értenek a típushoz. Szerintem megéri márkaszervizbe járni. A 30 ezres normál szervizciklust amúgy én felezem.
Én a Renault navigációs DVD-jét használom, jelenleg a 2012-2013-as v32-es verziót. Már évek óta teljes a magyarországi lefedettség, sőt ezzel a térkép DVD-vel a magyar T?C is működik, bár nem teljesen normálisan. Erről - ha érdekel - szíves írok részleteket egy külön hsz-ben.
Nekem két "problémám" van az autóval, de egyik sem igazán jelentős:
- A generátor rettenetesen alulméretezettnek tűnik. Egyszerűen képtelen rendesen visszatölteni az indítózások általl kivett szuflát. Nálam az átlagos napi 4-5 indítással megtett 50-60 kilométer melett gyakorlatilag sosincs rendesen feltötve az akku. A múlt heti síeléskor meg szégyenszemre majdnem bikázni kellett. Igaz, az különösen akku (és motor/turbó) gyilkos üzem volt, hiszen reggel minusz 8-10 fokban kellett indulni, 4 kilométeres erős emlkedőn felmenni a pályához, majd este ugyanez vissza. Az utolsó reggelen már alig akart beindulni... pedig minden alkalommal pár percet előmelegítettem a motort az erre szolgáló funkcióval, és akkor nyilván az akku is töltődött. De végül is az utolsó reggelen is beindult, pedig akkor kutya hideg volt...
- A másik gond, hogy hidegben valami erőson kopog az autó jobb elején. Én a lökháritóra gyanakszom. Ha finoman megrugdosom, az egész szerelvény kotyog. Lehet, hogy valamki nincs ott megfelelően rögzítve. Ez csak hideg időben jelentkezik, melegben semmi zaj.
Mielőtt megvettem volna a gépet, olvastam külföldi fórumokat, ahol tulajok írják le a tapasztalataikat, problémákat.
Azt olvastam, hogy a 2005-2010között gyártott pathfinder/navara/frontera-nál gyári hibás az automata sebváltó olaját hűtő radiátor csatlakozása, és ez a garanciális
időn túl komoly problémát fog okozni szinte kivétel nélkül az összesnél. Tönkremegy a váltó, mivel hűtőfolyadék kerül bele és nyilván elveszti a kenését.
Van rá egy viszonylag egyszerű megoldás is, amit én már megcsináltam a 2. nap, konkrétan "rövidre zárni" a sebváltó hűtőkörét, kikötve a problémát részt.
A hibáról rengetegen írtak és videó is készült ilyen tönkrement váltókról, be is perelték ezerszámra a Nissan-t de még mindig nem hajlandó visszahívni a hibás alkatrészt.
Másik dolog, h az időjárás változásával pl. hátsó lámpa(először bal, majd jobb) nem világít, viszont egy kopogásra azonnal kivillan(kontakthiba?).
A bal első ablak fel/lehúzó sem volt tökéletes, azt szétszedtük apámmal és kontaktspray-el megfújtuk, valamint előtte megtisztítottuk. Azóta az hibátlan.
Amikor vettem az autót, a jobb oldali tükör borítása sérült volt, mire elhoztam kapott egy másik színre fújt borítást, viszont itthon vettem csak észre, hogy a tükrök
elektromosan behajthatóak. Igen ám...a bal behajlik, a jobb nem. Még Nissan szervízben sem voltak hajlandók megnézni(hátha eltörjük), hogy vajon csak egy kontakthiba lehet az ütéstől, motorhiba, vagy az egész tükör cserélve lett egy olyanra, ami nem motoros. Sajnos nekünk se sikerült levenni a tükörlapot, h mögé nézzünk, ahhoz még elég hideg van. Erre
esetleg ötlet, illetve hibalehetőség? Vagy esetleg, h hogyan lehet szétszedni egyszerűen, biztosan.
A fogyasztás hogy alakul Nektek?
Nyárigumit milyen típust vesztek és kb. mennyibe kerül?
Olajat, szűrőket milyent és hol érdemes venni, szíjcsere mikor esedékes? (60e km van az autóban, remélem nem csak papíron)
Sikerült letöltenem 1 éves GPS dvd-t, ha valakinek kell, szívesen átírom, a 2008as hoz képest utcaszinten eltalált kis falukba is.
Egyelőre ennyi, ha bárkit érdekel az általam vázolt dolog, szívesen elmondom, h mit hogyan kell csinálni, illetve kétkedőknek adok számtalan linket, ahol a tulajok panaszkodnak.
Sajnos, mint látod, nagyon ritkán ír valaki... Talán a típus az oka: Túl kevés fut belőle magánhasználatban. De jó lenne ismét felpórgetni! Én nem nagyon tudok segíteni szerintem, mert egyrészt nem vagyok műszaki ember, másrészt pedig az én Pathfinderem is csak cirka fél éve van meg. Ennek ellenére értekezhetünk! :)
Nyöszörgést én is hallom, de inkább ciripelés az... Nekem már 92.000 km van benne, és tényleg panaszom nem lehet rá. Ja most csak arra várok, hogy mikor döglik be az akku, mert jön a hideg.