A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Valamelyik döntéshozónak valami gyerekkori traumája van az Ikarussal,talán ott verték le elsőnek a szemüvegét,vagy azon vették el elsőnek az uzsonnapénzét.Más logikus magyarázatot nem tudok elképzelni.:D
Amit Lacus leírt Városliget - Zugliget járat annyira fasza lenne... Vajon miért nem tudták keresztülvinni? És gondoljatok bele, ha a Mexikóinál lenne a nosztalgiajárat másik vége, akkor a BPO-103 mit bubuzna lefelé a Kacsóh felüljárón.
Nos szomorúan lehet làtni,hogy az Ik.200/400 as típusról a BKK tovàbbra se igazàn vesz tudomàst,hogy valaha léteztek,pedig egy tekintélyes retro flotta van àllomànyban.
Ha màs nem legalàbb az adventi időszak úgy gondolom megfelelő alkalom lett volna arra,hogy néhàny kocsit feldîszîtve kiadjanak forgalomba akàr retró jàratként.
Ehelyett ismét csak a villamosok vannak előtérben,280/435 konkrétan szerintem idén szervezett jàratként nem volt meghirdetve.
A szomorú hogy több vàros Deberecen, Nyíregyháza, de Miskolc és Szeged is előrébb jàr most màr ilyen téren,pedig a BKV jóval több kocsival rendelkezik. Senki nem vàrja el,hogy kétrészesen kint legyen 20en minden nap valami,de ez se helyes ami jelenleg van.
És természetesen elitélem,hogy illegàlisan akàr lejàrt forgalmival,D kat jogsi nélkül szervezzenek retro jàratokat külsősök,de valószînű ez is azért történt mert a fővàros teljesen elzàrkózik az érdeklődés ellenére.
"
Csak egyetérteni tudok! Borzasztó az egész hozzáállása a fővárosnak, BKK-nak ehhez, tényleg lehetne ilyenkor valamelyik nosztalgia/retro Ikarust járatni Fénybuszként (a jövő évi retro/nosztalgia szezon ügyében pedig basztatni kell őket). Megint csak a nyomorult villamos nyomatása megy- hozzáteszem, az UV Fényvillamos tényleg szép-, de valamelyik retro Ikarusra is nagyon kéne ilyen (elsősorban 200-asra). Legalább Mikulástroli/Fénytroli van.
Ha már îgy érintőlegesen is szóba jött a téma,îrnék pàr gondolatot.
Nos szomorúan lehet làtni,hogy az Ik.200/400 as típusról a BKK tovàbbra se igazàn vesz tudomàst,hogy valaha léteztek,pedig egy tekintélyes retro flotta van àllomànyban.
Ha màs nem legalàbb az adventi időszak úgy gondolom megfelelő alkalom lett volna arra,hogy néhàny kocsit feldîszîtve kiadjanak forgalomba akàr retró jàratként.
Ehelyett ismét csak a villamosok vannak előtérben,280/435 konkrétan szerintem idén szervezett jàratként nem volt meghirdetve.
A szomorú hogy több vàros Deberecen, Nyíregyháza, de Miskolc és Szeged is előrébb jàr most màr ilyen téren,pedig a BKV jóval több kocsival rendelkezik. Senki nem vàrja el,hogy kétrészesen kint legyen 20en minden nap valami,de ez se helyes ami jelenleg van.
És természetesen elitélem,hogy illegàlisan akàr lejàrt forgalmival,D kat jogsi nélkül szervezzenek retro jàratokat külsősök,de valószînű ez is azért történt mert a fővàros teljesen elzàrkózik az érdeklődés ellenére.
Egyenlőre ott van még Vàrpalota,Győr,Salgó,Békéscsaba,Eger aki Ikarussal menne sima hétköznapokon is még,persze ki tudja meddig.
Ez egy érzékeny téma,nem hangulatkeltés miatt îrtam,de bîzzunk benne,hogy valami pozitîv is történik ebben az irànyban.
Milyen kezdés? :D Kelenföldön már kb 10 éve vannak elektromos buszok... (már ha azokat annak lehet nevezni)
Amúgy meg pont a hegyvidéken van inkább értelme, mert felfelé jól megy, lefelé jól rekuperál, és az is jól jön(ne), hogy halk, nem üvölt a motor hegymenetben és nem kell járatni a végállomáson.
A Volánbusz eCitarói pedig nem mérvadók, mert hatótávolság ügyileg már akkor se számítottak jónak, amikor megvették őket, azóta meg tovább fejlődött a technika.
Nálunk (II.ker Medve utcai ált.iskola) általános első fél évig engedték a tanerők, hogy valakit kísérjenek a szülei iskolába vagy érte jöjjenek.
Utána már morogtak miatta.
Félre értés ne essék !
Nem volt joguk megtiltani de gondoskodtak olyan "kommentekről" a teljes osztály előtt, hogy az akit szülője/nagyszülője még I.osztály második félévben vagy ne adj Isten II.osztály elején is kísérni akart az inkább saját maga beszélte le erről rokonait.
Hasonló jutott eszembe, nembiztos, hogy a legjobb ötlet kezdésnek Óbudán ezt csinálni, miért nem egy sík'abb' terepet próbálnak ki. Dp((de itt már van cng legalábbis kiepitve más kérdés hogy gázbusz lassan nem marad)) ,troli, ci(?) ha megnezzuk a Vb citaroi is csak beugrós számokat járnak, gondolom azért mert egy teli napot esélyük sincs végig vinni a 'hegyen', aztán majd az lesz a konklúzió hogy szar az elektromos mert nem bírja ki a napot
A BKV kb. 1835 db-os állományából kb. 1800 db vagy több Ik-260/280.
A Moszkva téren odajön hozzám egy hölgy és azt mondja valami nagyon személyeset kell kérdeznie a családi békéje miatt.
(akkoriban sajnos elég sok családi ügy - megcsalás - is történt BKV buszokon azt hittem ilyet fog kérdezni)
De nem.
Azt kérdezi egy hete jártam e ezzel a busszal a 102-es járaton?
Egy db Ik-415-ös volt akkoriban Budapesten, a BU 86-07 az Ik-415 protótípus.
Mondom igen.
Megkönnyebbült és azt mondta :
Három gyereke van a legkisebbik kiskamasz egy héttel azelőtt az edzésről késve ment haza.
Otthon azt mondta, hogy az új busz jött a 102-sen és Ő amikor felértünk a Fodor utcába nem szállt le (pedig ott laknak) hanem inkább ment még egy kört.
Mikor hazaért elmesélte.
A nővére és a bátyja lehazugozta, nem is jár még új busz a 102-sen !
A két gyerek megkérte az apjukat, hogy szankcionálja az öccsüket mert egyre többet hazudozik.
Nagy családi veszekedés lett.
Megnyugtattam a hölgyet, hogy a kicsi igazat mondott.
Elmagyaráztam a csomóponti tartalék fogalmát.
Meghívtam egy hét múlva az apukat és a srácot a délutáni 158/II-höz.
Hozzanak fényképező gépet és azt néznek, fotóznak le a buszon amit akarnak.
Ahogy nézem, most pont szóló Conectót pótolt. Követelőzésre biztosan nem fognak csuklóst küldeni, de baleset, utasrosszullét, sofőrrosszullét, stb lehet az oka.
Nem lehetne csak egyszer, próbaképpen, a hibrid és/vagy elektromos buszokat Kőbányára állomásítani, ahol már láttak elektromos hajtást, és még a töltési lehetőség is ki van építve évek óta? Mondom, csak próbaképpen...