A Veszprém.Lepsény vonalat NEM szabadna megszüntetni!!! Három sugárirányú fővonalat köt össze. Szinte az egyetlen kpcs a Balaton két partja között!!Bár a cstlakozásai nem túl jók.. TEGYÜNK A MEGMARADÁSÁÉRT!!!!
Nem vállalkozom, ilyen kapcsolatom sincs, annyi sem mint a Kókának a régebbi cégéhez. A 90-es években bontották el a MÁV teherkocsiparkjának nagyobbik részét, láttam, hogy mi meló volt a darabolással. Jó pár ember szervezett munkája, raktározás területigény stb.
Ehhez képest szerintem jóval nyereségesebb feladat a vágánybontás, amiből homogén jól deponálható anyag keletkezne.!
Még mindig nem teljes a válasz.VAnnak még a nyilt vonali sormpok például amelyeket azért a heti egy-két vonatért nem fognak fenntartani.A bezárt vonalon való újbóli közlekedéshez pedig végrehajtási utasitás kell a mikénti lebonyolitással kapcslatban.Ezt az utasitást elő kell terjeszteni /fel kell terjeszteni/és az engedélyezés nem piskota.
Fáj nekem is minden egyes vonalbezárás, de én is azt gondolom, hogy ha már tényleg leáll a forgalom, akkor össze kéne szedni és hasznosítani a síneket és a talpfákat, az alépítményt meg tartsa meg a MÁV. Aztán ha változnak az idők, semmivel se drágább egy beerdősödött üres alépítményre új pályát építeni, mint egy meglévő pályát a beerdődödés után rendberakni. Sőt, utóbbi drágább, mert ilyenkor az ekkorra már semmire se jó régi pálya kibontásával kell kezdeni a fagyökerek közül.
(Monor-21, szerinted drágább a bontás elvégzése mint a sínek+talpfák értéke?)
Csak azt a hibát ne kövessék el, mint a Veszprém-Alsóörs esetében, hogy eladták a területet, felrobbantották a műtárgyakat, nyaralóvá alakították az állomásokat, már csak a sóval való beszórás hiányzott a végéről. Így a büdös életben soha nem lehet már újjáépíteni, pedig ma már lenne benne ráció, akár a veszprémi elővárosi forgalmat, akár az említett 20-29 összekötést említve (kíváncsi vagyok azért, mi lesz abból a fűzfői átkötésből).
A győr-balatoni vonatokra szerintem is szükség lenne, bár már a csajági kerülő is túl nagy volt, azt eredetileg a Veszprém-Alsóörsre találták ki. Győr-Pápa-Cell-Tapolca-Keszthely vagy Győr-Komárom-Szfvár-Siófok alternatíva mennyire játszik? (Utóbbit akkor már inkább Vvarsány-Kisbér felé vinném, dehát az is bezár ugyebár...)
Érdemes végiggondolni: A 80-as évek végétől nem szüntettek meg vasútvonalat, hanem áttértek vonatpótlózásra, most szolgáltatóváltás lesz.
Néhány év múlva a pályát a természet visszahódítja, a sínek egy részét, ami megközelíthető ellopják elhordják. Most még az utolsó vonat elhaladtával bontó szerelvényekkel, be lehetne gyűjteni a felépítményi anyagot.
A sínek ócsakavasként, a talpfák tüzelőnek még értékesíthetők lennének, ha a tulajdonos jó gazdaként viselkedne. Ha netán még fizet is őrző cégeknek, azt megint csak a polgárok pénzéből teszi, ami pedig egyértelműen kidobott pénz, hiszen egy felhagyott pálya igy is úgyis az enyészeté lesz.
Tudom, hogy egy vasút megszüntetés után rehabilitálni kell a pálya helyét, erre törvény van. Ha a felépítményt elbontanák, attól még az alépítményt a vasút megtarthatná azzal a koncepcióval, hogy nem mond le a felújításról, csak nincs rá pénz, ennek nagyobb is az igazságtartalma.
A hajtányosoktól ezért az ötletért elnézést kérek, aggódniuk nem kell, Magyarisztánban vagyunk!
Ha egyszer be akarnak zárni egy vonalat, akkor azt meg is teszik. El is döntötték ezt a kérdést, meg is hirdették, hogy ki fogja a közösségi közlekedést bonyolítani március 5. től. Akik itt dolgoztak, azoknak a sorsáról döntöttek, ebbe sajna nem fér bele nyári hétvégi álmodozás, mégha annyira romantikus is. Március 5.től vasúti jegyet sem lehet ilyen viszonylatra kiadni, mert ott személyszállítás nem lesz, a vasúti térkép is módosul.
Hogy fizikai esély/lehetőség volna e vonatközlekedésre az egy dolog, de ha nincs szándék, akkor ott vonat nem megy!
Most gonosz leszek, de vannak a MÁV-nál erre alkalmazva emberek. Mozdonyforduló, menetrend készítés stb. Mi csak nekik adtunk ötleteket - amit mellesleg nagyon szíves teszünk, pláne ha esetleg merítenek is belőle. De szerintem ez nem jelenti azt, hogy pl. nekem kellene mindent megcsinálnom.
Amúgy a mozdonyforduló nagyon egyszerű: egy csöri viszi Győrből oda-vissza a vonatot. A köztes időben meg ott levedzik Siófokon a szerelvényével együtt.
A mozdonyvezető és jegyvizsgálók fordája már kicsit bonyolultabb. Amit nem tudok megoldani, hiszen nem ismerem a kollektív szerződést, és az abban foglaltatak. Talán egy Veszprémi váltással a jv.-k fordulója elintézhető lenne.
A gyakorlatilag bezárt vonalon Vinyola-Királyszentistvánig lesz teherforgalom továbbra is. Nem tudom, hogy az itteni elágazás váltóit honann kezeleik, ezt a kérdést kell megoldani. Van még Papkeszi állomás. De ez sem jelent problémát: lezárt váltók, bejárati/kijárati (nem tudom van-e) jelzők szabadon. Sőt ha van kijárati jelző azokat akár le is lehet szerelni vagy érvényteleníteni.
Rendes igazi Autóval,de persze nem a síneken mennek hanem a Pálya bizonyos pontjáig és onnan gyalog.Szerintem nem nehéz behatárolni a kritikus szakaszt.
Szerintem hagyni kell Őket álmodozni!A valóság egészen más mint milliméterpapiron levezetni egy vonal menetrendjét.Ezen kivül még sok minden kell amiről itt egyáltalán nem hallottam irni senkit/mozd. forduló,jegyv. forduló, közl lebonyolitása egy gyakorlatilag bezárt vonalon/.Érdekes dolgok ezek.
Olvasgatom a Siófoki vonatról szóló menetrend javaslatokat, amik nem rosszak, csak van egy nagy probléma. Ez a probléma pedig Hajmáskér - Lepsény között van, ugyanis ezen vonal egyes részein ha bizonyos "körök" észreveszik hogy nem megy a vonat, akkor szépen elkezdik újrahasznositani a meglévő pályát. A vasút meg azért hogy nyáron, hétvégenként egy Győr - Siófok személyvonat közlekedni tudjon nem fogja pótolni a hiányzó szakaszokat.
39516-ot 5 perccel előbb, a 39518-at meg 5 perccel később kell indítani Győrből, és akkor beférne a fürdősvonat, 18:15-ös siófoki indulással, Veszprémben meg akkor nem várna semmire
Ha semmiképpen nem fér be oda a vonat, akkor meg 1 órával hamarabb kellene indulnia (17:45 körül) Siófokról, hogy Bakonyszentlászlón legyen a kereszt Zirc helyett a 39518al.
Porva-Cseszneki keresztet felejsd el! Központi állítású váltók vannak, de nem fog neked oda senki kimenni azokat kezelni. Ha meg a vonatszemélyzetre bízzuk, akkor meg annyi technológiai időt kell adni rá..... Pl: megáll a vonat a váltó előtt, jv. beballag, váltót átállít, vonat bejön, váltó vissza. Megtörténik a kereszt, másik váltó átállít, vonat kihalad, váltó vissza, jv. a vonat után. Ezt felejtsük el.
Valamit ott a 30a kellene ügyeskedni, hogy minden jó legyen. Pl: a 18703 miért áll Siófokon 10 percet? Van-e ennek valami különleges oka? Ha nincs mehet hamarabb, utána a Győri, s akkor már elég Szabadisóstón a 2 vg. a keresztre.
Balatonaliga amúgy 3 vágányos ugye? De ha jól emléxem csak 2 vg. mellett van peron? Szálltam már ott le vonatról, de mégsem emléxem rá -> szégyellem magam.
Én inkább Bécsből, vagy Bécsújhelyről indítanám és nem csörgős Bhv-val, inkább végig zavarnék pár ilyen motorkocsit, csak azért, hogy ne kelljen átszállni.
Bár lehet hogy a sógorék kényelmesek és hétvégén nem szeretnek korán kelni-:))