Keresés

Részletes keresés

róna Creative Commons License 2007.02.15 0 0 133

Nem vállalkozom, ilyen kapcsolatom sincs, annyi sem mint a Kókának a régebbi cégéhez. A 90-es években bontották el a MÁV teherkocsiparkjának nagyobbik részét, láttam, hogy mi meló volt a darabolással. Jó pár ember szervezett munkája, raktározás területigény stb.

Ehhez képest szerintem jóval nyereségesebb feladat a vágánybontás, amiből homogén jól deponálható anyag keletkezne.!

Persze feltételes módban.....

 

Előzmény: monor-21 (128)
monor-21 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 132

A győr-balatoni vonatokra szerintem is szükség lenne, bár már a csajági kerülő is túl nagy volt.............

 

 

Semmi akadálya:

Győr - Pápa - Cell - Sümeg - Tapolca - Badacsony - Füred - Fúzfő.- Csajág - (Szkfvár)

Előzmény: Gergo77 (129)
monor-21 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 131

(Monor-21, szerinted drágább a bontás elvégzése mint a sínek+talpfák értéke?)

 

 

 

Mivel fogalmam sincs a helyes választ illetően, ezért megkérdeztem azt akinek ki kellett számolnia tavaly tavasszal egy ilyen munka költségeit.

Még engem is meglepett, hogy a bontási költség 3,5 szerese a vissznyereményi anyagból nyerhető haszonnak.

 

Ezért sem állnak hozzá szervezetten bontani.

Már a bontási engedély se olcsó.

Utána jön a szervezés.

Munkacsapat toborzás.

Oktatás.

Eszközök.

Járművek.

Munka vagy védőruha.

Védőital.

TOI WC.

Munkafelügyelő.

Elsősegély kiképzett.

 

Utána kezdheted.

 

Ez volt az előkészítés.

Még nem bontottál semmit de már sok pénzt elköltötél.

 

Ha K.L. éjjel swaczban bont és rájön a szükség lekuporodik a töltés oldalba.

Ugyan az a K.L. mint hivatalos bontó Toi WC-t követel.

 

Ha K.L. swarczban bont és lábára ejti a 32 kg-os sínszálát, eltörik a lába, káromkodik egyet, hívja a devlát és kész.

Ugyan Ő hivatalos baleseti jegyzőkönyvet vetet fel mint munkabaleset, és 4,5 évig fizetteti a betegállományt.

 

Sorolva.

 

Stb.

Stb.

Stb.

 

 

Van még egy gond.

Mit csinálsz a bontott anyaggal?

Mire jó?

 

Nagy része semmire.

Kisebb része, kapcsoló szerek, vágányzárók, sorompók, stb. talán még vmire.

 

A hivatalos bontást előzze meg számítás.

 

100 forint értéket ne bontassunk 225 forintért.

100 forint értéket ne őriztessünk 155 forintért.

 

 

Előzmény: Gergo77 (129)
m62026 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 130
Még mindig nem teljes a válasz.VAnnak még a nyilt vonali sormpok például amelyeket azért a heti egy-két vonatért nem fognak fenntartani.A bezárt vonalon való újbóli közlekedéshez pedig végrehajtási utasitás kell a mikénti lebonyolitással kapcslatban.Ezt az utasitást elő kell terjeszteni /fel kell terjeszteni/és az engedélyezés nem piskota.
Előzmény: CKD Kombinát (123)
Gergo77 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 129

Fáj nekem is minden egyes vonalbezárás, de én is azt gondolom, hogy ha már tényleg leáll a forgalom, akkor össze kéne szedni és hasznosítani a síneket és a talpfákat, az alépítményt meg tartsa meg a MÁV. Aztán ha változnak az idők, semmivel se drágább egy beerdősödött üres alépítményre új pályát építeni, mint egy meglévő pályát a beerdődödés után rendberakni. Sőt, utóbbi drágább, mert ilyenkor az ekkorra már semmire se jó régi pálya kibontásával kell kezdeni a fagyökerek közül.

 

(Monor-21, szerinted drágább a bontás elvégzése mint a sínek+talpfák értéke?)

 

Csak azt a hibát ne kövessék el, mint a Veszprém-Alsóörs esetében, hogy eladták a területet, felrobbantották a műtárgyakat, nyaralóvá alakították az állomásokat, már csak a sóval való beszórás hiányzott a végéről. Így a büdös életben soha nem lehet már újjáépíteni, pedig ma már lenne benne ráció, akár a veszprémi elővárosi forgalmat, akár az említett 20-29 összekötést említve (kíváncsi vagyok azért, mi lesz abból a fűzfői átkötésből).

 

A győr-balatoni vonatokra szerintem is szükség lenne, bár már a csajági kerülő is túl nagy volt, azt eredetileg a Veszprém-Alsóörsre találták ki. Győr-Pápa-Cell-Tapolca-Keszthely vagy Győr-Komárom-Szfvár-Siófok alternatíva mennyire játszik? (Utóbbit akkor már inkább Vvarsány-Kisbér felé vinném, dehát az is bezár ugyebár...)

Előzmény: róna (127)
monor-21 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 128

ugye nem vállalkozó vagy?...................:-)))

 

 

Mennyibe kerül a bontás?

Előzmény: róna (127)
róna Creative Commons License 2007.02.15 0 0 127

Érdemes végiggondolni: A 80-as évek végétől nem szüntettek meg vasútvonalat, hanem áttértek vonatpótlózásra, most szolgáltatóváltás lesz.

Néhány év múlva a pályát a természet visszahódítja, a sínek egy részét, ami megközelíthető ellopják elhordják. Most még az utolsó vonat elhaladtával bontó szerelvényekkel, be lehetne gyűjteni a felépítményi anyagot.

A sínek ócsakavasként, a talpfák tüzelőnek még értékesíthetők lennének, ha a tulajdonos jó gazdaként viselkedne. Ha netán még fizet is őrző cégeknek, azt megint csak a polgárok pénzéből teszi, ami pedig egyértelműen kidobott pénz, hiszen egy felhagyott pálya igy is úgyis az enyészeté lesz.

Tudom, hogy egy vasút megszüntetés után rehabilitálni kell a pálya helyét, erre törvény van. Ha a felépítményt elbontanák, attól még az alépítményt a vasút megtarthatná azzal a koncepcióval, hogy nem mond le a felújításról, csak nincs rá pénz, ennek nagyobb is az igazságtartalma. 

A hajtányosoktól ezért az ötletért elnézést kérek, aggódniuk nem kell, Magyarisztánban vagyunk!

róna Creative Commons License 2007.02.15 0 0 126

Én meg kicsit szkeptikus leszek!

Ha egyszer be akarnak zárni egy vonalat, akkor azt meg is teszik. El is döntötték ezt a kérdést, meg is hirdették, hogy ki fogja a közösségi közlekedést bonyolítani március 5. től. Akik itt dolgoztak, azoknak a sorsáról döntöttek, ebbe sajna nem fér bele nyári hétvégi álmodozás, mégha annyira romantikus is. Március 5.től vasúti jegyet sem lehet ilyen viszonylatra kiadni, mert ott személyszállítás nem lesz, a vasúti térkép is módosul.

Hogy fizikai esély/lehetőség volna e vonatközlekedésre az egy dolog, de ha nincs szándék, akkor ott vonat nem megy!

 

Előzmény: CKD Kombinát (123)
monor-21 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 125

Dehogy is lopják el a sineket,hát nem hallottad,hogy a Vasutőr KFT meg 2 alválalkozó 24 órán keresztül.lizingelt autókkal járőrözni fog?

 

 

NEM.

Ez csak egy ajánlat.

Vagy elfogadják, vagy nem.

Előzmény: bézés (120)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.02.15 0 0 124
Igen, a pályalopás engem is aggaszt. S ha egyszer sikerül nekik megfújni, biztos hogy nem fogják utána pótolni.
Előzmény: Don Simon (118)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.02.15 0 0 123
Most gonosz leszek, de vannak a MÁV-nál erre alkalmazva emberek.
Mozdonyforduló, menetrend készítés stb. Mi csak nekik adtunk ötleteket - amit mellesleg nagyon szíves teszünk, pláne ha esetleg merítenek is belőle.
De szerintem ez nem jelenti azt, hogy pl. nekem kellene mindent megcsinálnom.

Amúgy a mozdonyforduló nagyon egyszerű: egy csöri viszi Győrből oda-vissza a vonatot. A köztes időben meg ott levedzik Siófokon a szerelvényével együtt.

A mozdonyvezető és jegyvizsgálók fordája már kicsit bonyolultabb. Amit nem tudok megoldani, hiszen nem ismerem a kollektív szerződést, és az abban foglaltatak.
Talán egy Veszprémi váltással a jv.-k fordulója elintézhető lenne.

A gyakorlatilag bezárt vonalon Vinyola-Királyszentistvánig lesz teherforgalom továbbra is. Nem tudom, hogy az itteni elágazás váltóit honann kezeleik, ezt a kérdést kell megoldani.
Van még Papkeszi állomás. De ez sem jelent problémát: lezárt váltók, bejárati/kijárati (nem tudom van-e) jelzők szabadon. Sőt ha van kijárati jelző azokat akár le is lehet szerelni vagy érvényteleníteni.
Előzmény: m62026 (119)
bézés Creative Commons License 2007.02.15 0 0 122
Rendes igazi Autóval,de persze nem a síneken mennek hanem a Pálya bizonyos pontjáig és onnan gyalog.Szerintem nem nehéz behatárolni a kritikus szakaszt.
Előzmény: m62026 (121)
m62026 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 121
Milyen autóval?Siautóval?????????Gumikereküvel érdekes lessz!
Előzmény: bézés (120)
bézés Creative Commons License 2007.02.15 0 0 120
Dehogy is lopják el a sineket,hát nem hallottad,hogy a Vasutőr KFT meg 2 alválalkozó 24 órán keresztül.lizingelt autókkal járőrözni fog?
Előzmény: Don Simon (118)
m62026 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 119
Szerintem hagyni kell Őket álmodozni!A valóság egészen más mint milliméterpapiron levezetni egy vonal menetrendjét.Ezen kivül még sok minden kell amiről itt egyáltalán nem hallottam irni senkit/mozd. forduló,jegyv. forduló, közl lebonyolitása egy gyakorlatilag bezárt vonalon/.Érdekes dolgok ezek.
Előzmény: Don Simon (118)
Don Simon Creative Commons License 2007.02.15 0 0 118
Olvasgatom a Siófoki vonatról szóló menetrend javaslatokat, amik nem rosszak, csak van egy nagy probléma. Ez a probléma pedig Hajmáskér - Lepsény között van, ugyanis ezen vonal egyes részein ha bizonyos "körök" észreveszik hogy nem megy a vonat, akkor szépen elkezdik újrahasznositani a meglévő pályát. A vasút meg azért hogy nyáron, hétvégenként egy Győr - Siófok személyvonat közlekedni tudjon nem fogja pótolni a hiányzó szakaszokat.
nidsz Creative Commons License 2007.02.14 0 0 117

vagyis inkább csak a 39518 kell 10 perccel később induljon

Előzmény: nidsz (116)
nidsz Creative Commons License 2007.02.14 0 0 116
39516-ot 5 perccel előbb, a 39518-at meg 5 perccel később kell indítani Győrből, és akkor beférne a fürdősvonat, 18:15-ös siófoki indulással, Veszprémben meg akkor nem várna semmire
Előzmény: nidsz (115)
nidsz Creative Commons License 2007.02.14 0 0 115

akkor megnézem hogy jön ki, ha Bakonyszentlászlóra kerül a kereszt

Előzmény: CKD Kombinát (113)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.02.14 0 0 114
Ha semmiképpen nem fér be oda a vonat, akkor meg 1 órával hamarabb kellene indulnia (17:45 körül) Siófokról, hogy Bakonyszentlászlón legyen a kereszt Zirc helyett a 39518al.
Előzmény: CKD Kombinát (110)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.02.14 0 0 113
Porva-Cseszneki keresztet felejsd el! Központi állítású váltók vannak, de nem fog neked oda senki kimenni azokat kezelni. Ha meg a vonatszemélyzetre bízzuk, akkor meg annyi technológiai időt kell adni rá.....
Pl: megáll a vonat a váltó előtt, jv. beballag, váltót átállít, vonat bejön, váltó vissza.
Megtörténik a kereszt, másik váltó átállít, vonat kihalad, váltó vissza, jv. a vonat után.
Ezt felejtsük el.

Valamit ott a 30a kellene ügyeskedni, hogy minden jó legyen.
Pl: a 18703 miért áll Siófokon 10 percet? Van-e ennek valami különleges oka?
Ha nincs mehet hamarabb, utána a Győri, s akkor már elég Szabadisóstón a 2 vg. a keresztre.

Balatonaliga amúgy 3 vágányos ugye? De ha jól emléxem csak 2 vg. mellett van peron? Szálltam már ott le vonatról, de mégsem emléxem rá -> szégyellem magam.
Előzmény: nidsz (111)
nidsz Creative Commons License 2007.02.14 0 0 112

ezt meg ide is beraknám

ismerős?:)))))))))))

nidsz Creative Commons License 2007.02.14 0 0 111

üdv!

 

az én menetrendi javaslatom szinte megegyezik a Tiéddel:)

balatoni irányban ugyanaz

visszafelé irányban fél órával előbb

nálam a Porva-Cseszneki kereszt az egyetlen "akadály"

 

elvileg lehetséges lenne, mert két sínpár van, az a kérdés, milyen állapotban vannak a váltók, meg hogy azt ki állítsa át kitérőbe, meg vissza:)

Előzmény: CKD Kombinát (108)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.02.14 0 0 110

Köszi, akkor Szabadisóstó kilőve, pedig pont ebbe az időintervallumban lenne jó a vonat...

Előzmény: joe.blekk (109)
joe.blekk Creative Commons License 2007.02.13 0 0 109

Szabadisóstón csak 2 vágány van.

 

Egyébként tavaly nyár elején még olyan szép, friss fővizsgás Bhv-kkal járt ez a vonat, hogy öröm volt ránézni. :)

Mondtam is, hogy rossz a menetrendje, de legalább Győr megadta a módját és a legszebb kocsijait adta rá... :)

 

 

Csajág
Előzmény: CKD Kombinát (103)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.02.13 0 0 108
Megcsináltam a menetrendet excel táblázatban. Itt elérhető.

Én is kíváncsi lennék IGy véleményére.
Előzmény: CKD Kombinát (103)
monor-21 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 107
Gyuri mit szól hozzá ?
Előzmény: CKD Kombinát (103)
róna Creative Commons License 2007.02.13 0 0 106

Bocsi, közben rájöttem, hogy temetésen nem illik komolytalanul viselkedni

Előzmény: CKD Kombinát (104)
róna Creative Commons License 2007.02.13 0 0 105

Én inkább Bécsből, vagy Bécsújhelyről indítanám és nem csörgős Bhv-val, inkább végig zavarnék pár ilyen motorkocsit, csak azért, hogy ne kelljen átszállni.

 

 

 

Bár lehet  hogy a sógorék kényelmesek és hétvégén nem szeretnek korán kelni-:)) 

Előzmény: CKD Kombinát (103)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.02.13 0 0 104
Nah az index jól elcseszte, megpróbálom leírni valami táblázatba...
Előzmény: CKD Kombinát (103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!