Na persze.Aki nem veled ért egyet,az V63 057 talpnyalója.Nyilván rám gondoltál,mert túl sokan nem szólaltak meg ebben a témában.Nyugodt lehetsz,a műhelyben is,meg azóta is kimondom a véleményemet.Nekem nem kell kilenc kollégám segítsége,egyedül is megbirkózom amivel meg kell.Nyalni meg senkinek nem szoktam,nemcsak oldalra,de felfelé sem.Bérenc.
Csak tudod unom azt,hogy elvileg a leendő kollégák is belerugnak a gyakornokba,ahelyett,hogy segítenék,oktatnák,hogy minnél hamarabb elérjük az ő tudási szintüket...(gyakorlati)
Mint írtam,hál isten az ilyen "faj"van kissebségbe!!(Többsége normális és segítőkész a gyakornokkal...)
Szerintem kár volt így reagálnod. Nagyon sok gond van a különféle munkakörök szakképzésével, részben az állami oktatás átalakulása, részben a jogszabályi környezet hiányosságai, részben a vállalati koncepciótlanság miatt. És nem csak a mozdonyvezető képzésre vonatkozik, hanem szinte mindegyik vasúti munkakörre, résztevékenységre is... Vagy két tucat évnyi, sokféle tanfolyami és egyéb oktatás, ezres nagyságrendű hallgatóság a bizonysága.
Ahogy olvasom az írásod,szerintem ha rajtad múlna ez az egész a gyakornokság,a kiképzési szint az egyenlő lene a Francia Idegenlégióval...
Ha megnézed a hozzászólásaimat,azelött elég ritkán"szólaltam"meg az utóbbi időig.
Már unom azt,hogy van 1-2 pökkhendi ember,aki azt hiszi,hogy ŐŐŐ(!!!)szarta a spanyolviaszt...Mindenkit alsóbbrendünek néz,csak ő,csak Ő,(!!)és esetleg 1-2 talpnyalója/haverja a "faszacsávó"
És a gyakornokokat meg még szarba se nézi(k)...(Hál isten ez a fajta a kissebbség)
Csak ne felejsd el,hogy TE honnan kezdted.TE is voltál szarfaszú,utolsósenki gyakornok!!
Szerintem téged anno orrba/szájba szivattak,és nem tudtál,vagy nem mertél ez ellen mit tenni,és ezt az agresszivítást innen meríted.
Szereztél 1 kis gyakorlatot,(7év)és azt hiszed,hogy TE vagy az "überfaszacsávó"
Eszem megáll rajtad...
És amikor már kifújtál,akkor meg feljebb "panaszkodsz",mint 1 kisovodás...
Amíg nem katona valaki, addig mindenki fennen hangoztatja "kár, hogy kimaradt...", "szívesen fogtam volna ezt-azt a kezembe...." , én is így voltam vele. Aztán bevonultam és akkora pofára zuttyanást. Az egyetemen korántsem szívsz annyit mint, ott. Egyetemen nem játszák a felsőbrendűt a nyolc általánost végzettek veled szembe, na akkor szívesen fogtam volna a kezembe Ak-t, RPG-t, mindenegy mi lett volna csak ártsak neki.
Azért igazán őszintén érdekelne, hogy Te miként vélekedsz az előzőekről, vagy úgy általában a mostani képzésről. Vagy ami még inkább, sajnálom, hogy a mi véleményünk nem érdekel senkit. Napról napra szembesülünk azzal, hogy milyen anyag jön ki a tanfolyamokról, és érdekelne, hogy azok, akiknek ezzel foglalkozniuk kéne (felelősség teljesen), miért nem törődnek ezzel?! Miért zuhan az oktatás szintje? Miért huny szemet efelett mindenki? Milyen baleseteknek kell bekövetkezniük, hogy odafigyeljenek az oktatás szinvonalára?! Ha megtisztelsz vele, vagy nem publikus emailben is szivesen veszem a választ!
Azért 1 picit válltozott a képzés a 80-as évektől ez idáig.Pölö,anno volt 1,vagy 1,5 év u.n."táskás szolgálat"mikor a gyakornok ment 1 öreg szaki mv-vel,még asszem az elméleti oktatás elött.
A vontatási vonatkísérőként foglalkoztatás elvileg 1997-ig létezett.
1973-ban kezdődött (a legelső tanfolyam 1973 nyarán épp Ferencváros Vontatási Főnökségen volt), a hiányzó vonatvezetői létszám pótlására, a minimális időtartama hat hónap volt. 1976 évtől, az egy fős, csak mozdonyvezetős közlekedés hálózati terjedésével, feltételeinek enyhítésével kezdett visszaszorulni (Volt valamikor ilyen beosztásban: vontatási vonatkísérő; annak az egyszerűsített képzésű változata, az "olcsózacskó"; mozdonyvezető gyakornok; gépkezelő; és "aranyásó"-ként utazó középvezető munkakörű személy is).
Az idők során 1983-ban volt a képzési rendben változás, de a vontatási vonatkísérő felhasználását, a képzésben az időtartamát kevéssé befolyásolta, csak volt átmenetileg kocsirendezői, hosszabb ideig féklakatosi gyakorlat is.
Amúgy 1973-tól a vontatási vonatkísérőként foglalkoztatás előfeltétele volt egy elméleti tanfolyam elvégzése és a sikeres vizsga is.
A '80-as 90-es évek fordulójától gyakorlatilag nem volt már erre a munkakörre szükség, az egyre csökkenő számú mv. gyakornokot szinte cél nélkül utaztattuk az idő kitöltése érdekében.
Még mielőtt öreg rókának tartanál, most szólok, hogy mindösszesen 7 éve vezetek... De komolyan írtam, hogy igenis sok mindent lehetett a műhelyben összeszedni! Sokmindent egyébként a saját károdon tanulsz meg, de csak akkor, ha van alapja. Van olyan mv. Fradiban, aki maradt már fekve giganton kismegszakító leoldással. Na az ilyen hülye is marad örökre...
Azt pedig, hogy te mennyit vezettél már eddig ne reklámozd, nem mindenki nézi itt jó szemmel, hogy ma már boldog boldogtalan tekerhet délutánonként... Majd ha lesz jogosítványod ezt is meg fogod érteni, mert a vasútbarátok szintje folyamatosan csúszik le, képzeld el, hogy hozzád már kik fognak felkopogni... :(
Még mndig fent áll az az írásom,hgy te tuti "öreg róka"lehetsz,a szakmában,ha így írsz...
Azért 1 picit válltozott a képzés a 80-as évektől ez idáig.Pölö,anno volt 1,vagy 1,5 év u.n."táskás szolgálat"mikor a gyakornok ment 1 öreg szaki mv-vel,még asszem az elméleti oktatás elött.(nem tom pontosan,de akkor még hivatalosan nem vezethetett)
Illetve a frissvizsgás mv-ket nem csm-be közlekedtették 1 jódarabig...
Hát ha összeadom az éveket,akkor volt mit átélned(lerohadás géppel)és az öreg szakiktól volt mit tanulnod.(Ezt nem 1 "öreg"mv haver mondta nekem)
Tehát változatlanul fent tartom,hogy 1000%,hogy nem a mühelyben eltöltött idő miatt vagy te olyan"profi"...
Mosz telefon??Nah jah..Mivel mi 2 hét,max 1 hónapot(V43,M41)töltünk(hivatolan)1 tipuson így nem igazán lehet megtanulni a dolgokat 100%-osan.
Ezt én is bevallom.Arra jó ez a 2 hét,hogy semmire...
Így ha kikerülünk a nagyvilágba,mint kezdő kopaszok,még tuti,hogy lesznek fehér foltok,ez megoldható telefonos segítséggel.
Sajnos ezt leszek kényszerü használlni,mert felettem nem őrködtek(sajnos)évekig öreg szakik,így más választásom nem maradt...
j.r.c:Nem hallgatok olyan zenét,de kíváncsivá tettél.Letöltöm!:)
Kapcsolokert: Kinek a gránátvetőtöl,kinek 1 v63-as kontrolerétől viszket a tenyere!:D
De aszem nem sok volt sorkatona ismerősöd lehetett,vagy nem hallgattad meg őket,mkor a "legendákat"mesélik.(nem a 80-as évekre gndolok,hanem a 90-es évek vége,és a teljes sorkatonaság végéig tartó időszakra)
A hozzászólásod végénél már végképp elvesztettem a fonalat! Hogy jön ide a moszos telefon? Egyébként valóban jó, van olyan kollégám, aki rendszeresen használja, merthogy síkhülye! Ilyenkor telefonos segítséggel közlekedik tovább a putnoki gyors! Ez is egy megoldás, csak a szemünkben szánalmas! De bocs a kitérőért, te mire gondoltál?
Mondjuk OFF, de ugyanilyen a rally is, ott sem a pilóta javítja meg a kocsit, de ha a szakaszon romlik el valami, vagy az etapon, akkor azt meg kell tudnia csinálni, különben annyi. Azért minimálisan illik érteni a technikához. Kerékpártúrára sem úgy indul az ember, hogy csak az első defektig gurul. ON
"mert elromlott a géptérfűtés egy hűvös téli éjjelen..."
Biztos, hogy ezt akartad írni?
Bocs, de ezt sem lehetett kihagyni.
A többivel egyetértek.
Még egy személyes élmény a témához, ami nem FC-ben történt meg:
Egyszer én is kérdeztem a műhelyben. Aztán rajtam röhögött az egész műhely, hogy még ezt sem tudom. Többet nem kérdeztem.... Így legalább csend volt a műhelyben. A szerelési gyakorlat pedig kimerült abban, hogy a padlóról spaklival kapartam 2 hétig a 20 éves megszáradt olajsarat....
Pedig a katonaságban legalább embert faragtak volna belőled. Én sajnálom, hogy kimaradt az életemből, szívesen fogtam volna gránátvetőt meg páncélökölt a kezembe... De erről az egészről csak annyit mondok neked, hogy máshol is ugyanígy szopik az ember, pl az egyetem 5 éves képzéséből az első 2,5 nekünk azzal ment el, hogy szinte mindent megtanítottak az emberrel a csőtápvonaltól kezdve a differenciálgeometrián meg valószínűségszámításon át a kvantummechanikáig. És tetszik vagy nem, meg kell csinálni. Most tanulok az energetika-vizsgámra, aztán valszeg többet az életben nem találkozok erősáramú dolgokkal, mert abszolút más irányú szakirányra megyek, de azt is meg kell tanulni. Kész. Amúgymeg a műhelygyakorlatról ellógásáról meg annyit, hogy hallottam olyanról, hogy egyszer a mozdonyvezető tüdőgyulladást kapott, mert elromlott a géptérfűtés egy hűvös téli éjjelen...
A katonaságot hál isten sikerült elkerülnöm(3*akartak berántani)pont ez miatt,mert én éreztem,hogy még ma is fogdán lennék.:D
És ha kikerülhettem a műhelyt,akkor miért ne kerüljem ki?
Szerintem anno ti is inkább tekertetek volna helyette,mint a mühelyben lettetek volna,csak ti akkor nem tudtátok kikerülni...Ahogy olvasom az írásod,ha most lennél gyakornok velünk,te is ellógtad volna velünk eggyütt!:D
Érdekes,hogy ha meghallják,az ismerősök,azt,hogy "kelebiai teher"mindnek fel áll a hátán a szőr!!:D
Engem anno az álltalánosból tanácsoltak el,mert ott tettem 1 megjegyzést..:)
Látszik, hogy eltanácsoltak, ezért nem tudod, hogy az "általános" egy "l"!
Bocs, ez most csak szenyózás volt, de nem lehetett kihagyni!
Én nem akarlak bántani, és ha Te erős jellem vagy, az csak imponál másoknak. DE! Nem abban kell erősnek lenni, hogy "beleröhögsz" a műhelyesek képébe, ezen mindenkinek át kellett esnie. Mit csináltál volna, ha berántanak katonának? Hatszor annyi ideig lettél volna bent, mert mindíg mész büntibe? Én is utáltam a műhelyt! Mindenki utálta, mert nem szerelni akart, hanem vezetni. De akkor az volt a KÖTELESSÉGEM. Mert ez hozzátartozott, és ezalól nem lett volna szabad kihúzni magad neked sem. Mégha szivatás AKKOR SEM! Tudod hány szolgálatod lesz szivatás? Hányszor szeretnél majd ordítani a forgalom f.szsága miatt, vagy otthagyni nekik lezárva a gépet? De azt sem teheted majd meg! És hidd el, ha nem csak tekerni akarsz, hanem érdekel is ez a szakma, és érteni is akarsz hozzá, sokszor fogsz emlékezni arra amit mondtam. Én sokat kérdeztem a műhelyben, és ez sokszor húzott ki a szarból!