Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

klaricsabi Creative Commons License 2023.10.03 0 0 50467

 

 

Szép napot.

Adott egy Ligier xtoo r Lombardini progress motorral, minusz 5 fokig izzit és indul is,de minusz 5 fok alatt nem izzit, nem világit a visszajelzö, és nem is indul.Lehet a hiba az izzitó relé? Most arra készülök rendelek egy új relét és várom a minusz5 alatti időt. Ha valaki járt már igy és tudja a hiba okát kérem jelezze. köszi

gabor7607 Creative Commons License 2023.10.03 0 1 50466

Köszi. 40 ezer per darab. Ez még a putyini háború árnyékában is vérlazító. Inkább hegesztek egyet hulladékból. De ha esetleg van valakinek bontott jó állapotú hátsó lengéscsillapító, és nem kell neki, akkor akár még meg is egyezhetünk 

Előzmény: oljeg12 (50465)
oljeg12 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 50465
Előzmény: gabor7607 (50462)
WooDoo Creative Commons License 2023.10.03 -1 0 50464

Mennyi idő alatt mentél vele 5-6000 km-t?

Illetve mekkora távokat szoktál megtenni? Mert annyi pénzből, amennyit elköltesz a motor javítására, lehet kijönne egy elektromos átépítés is.

 

 

Az elektromos Ligierem hatótávja 70-80 km nyáron, télen kb. 40 km, ha a fűtés is megy. 3 év alatt több mint 40e km-t mentem vele. Van egy átépített Stellám is, az is elmegy 70-80 km-t nyáron, téli tapasztalatom nincs vele, mert csak egy ponyva teteje van, ajtajai meg nicsenek. Bár régebben télen is motoroztam, attól nem huzatosabb egy kabrió sem...

Előzmény: Greg34 (50461)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.02 0 0 50463
gabor7607 Creative Commons License 2023.10.02 0 0 50462

Sziasztok! Érdeklődnék, hogy van e esetleg valakinek eladó aixam 400 hoz két hátsó lengéscsillapítója?

Greg34 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 50461

Jújj, hát két éve volt 6 lepedő.. De a 2 év alatt elég sok minden tönkrement, ablakemelő, kijelző, AC pumpából kiszakadt a tápkábel ezeket az apróságokat én javítottam, majd jöttek a nagyobb dolgok, egyik izzítógyertya, generátor, önindító.. akku behalt mindezek miatt.. a teljesség igénye nélkül. Amúgy mendegélt ez.. 5-6000km belement, de a végén már féltem, hogy egyszer vége van a sompolygásnak. S valahol ott maradok.

Előzmény: WooDoo (50458)
Greg34 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 50460

Használt blokk 100-200 közt van. Néha még a facebookon is feltűnik. S sajnos igazad van, nem tudnak vele mit csinálni. Többször hallottam már "ez kuka" , "nem lehet vele mit kezdeni" , "megfőtt"..

Előzmény: ívfény (50457)
Greg34 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 50459

"Bár ha a hidegindító éter pörgette akkor a gázolaj-betápcső lerántásnak nincs túl sok szerepe ."

Na ez az, azt nem mondta hogy hogy történt, csak azt hogy megijedt.. előtte mondott még olyat hogy a légszűrőház talpát alig bírta lefeszegetni. Nos, én azt már több körön is levettem anno, és még ugyan könnyen szépen jött le, én gyanítom, de csak gyanítom hogy a gázrugót is megnyomorgatta a feszegetéssel, esetleg kiakadt.. (?) nem tudom, nem voltam ott.

Előzmény: Bakancs4 (50451)
WooDoo Creative Commons License 2023.09.26 -2 0 50458

Mennyiért is vetted ezt a járgányt?

Előzmény: Greg34 (50456)
ívfény Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 50457

hátt nembiztos, hogy az a jo választás, ha veszel másik blokkot!?, ugyanis lehet, hogy veszel egy másik problémát magadnak? nem feltétlenűl, de nagyonis esélyes, lehet azért adják el azt a másik motort, mert valami nem gromek vele. pl kezdődő hengerfejes !bár akkor igaz, lehet, hogy jol indul, de jön az ámokfutás a tömités cserékkel,  legalábbis sok esetben ez van, a szarrá állitgatásrol nem is beszélve, ezt tapasztalom. vesznek egy valamilyen tömést a fej alá hajintják és, megy egy darabig, ha éppen életre tudják kelteni az állítgatás miatt,  aztán megint rövid időn belűl  hengerfejes lesz. ezek a motorok nem műszaki csodák, csak ismerni kell öket és a gyengéit. , ha megtudsz rola mindent, mondhatni, egyszerű, mint a faék... csak sok kolléga nem gondolja át a dolgokat és veszi elő az iskolában  tanultakat, na, persze, ha éppen hiányzott, vagy nem figyelt oda,vagy racsnizott a pad alatt,vagy egyébb, akkor  fekete lyuk van az agyában és döcc lesz a vége. bármelyik autoszerelönek meg kéne tudnia javítani egy ilyen kis motort, az iskolában tanultak alapján, csak ott van az is, hogy legtöbbször alkatrészcserélők, mert abbol is szépen elvannak és, a tudás, feledésbe merűl, sajnos ez van. és akkor képzeld el az elektromos verdákat!!, azok a szerelők, akik, még a hagyományos mechanikához sem nagyon értenek, mit tesznek, majd az ev autok hibáival, én ezt is megtapasztaltam már, hogy nagyon sok kolléga segghülye az innovácios termékekhez, de ez még bocsánatos bűnnek tekinthetö, mert, egy teljesen más technika, mint a hagyományos robbano motorok.

Előzmény: Greg34 (50456)
Greg34 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 50456

Igaz ami igaz, a baj nem az hogy én nem tudom megcsinálni, hanem az hogy a lelkes közreműködők se nagyon. Értsd, olyanok aki ezt tanulták, és autószerelő szakmában dolgoznak. :D Olyanokat hallok szerelőktől hogy néha nem tudom sírjak, vagy nevessek. Bátran szétszedik, de felújítás után "nem indul", félreértés ne essék a büdös életbe többet senkinek sem fog, ezek a "megálltak" kocsik sztorik, amikor valami nem adta ki. A minap például segítséget kértek, egy másik MC1.-el kapcsolatban.. idézem, alig indult, egyenetlenül jár, gázra nem, vagy csak késve, gyengén reagál.. lehet hogy egy laikus hülye vagyok, de megkérdeztem hogy a vezérlőléc kiemelésénél, a porlasztók babrálásánál, véletlenül azt a két csavart nem-e csavarták ki. Válasz de, de vissza is csavarták.. :D Szintén zenész, eladásra került, mert ennek 2 hónapja, csak nem akar jó lenni. Hengerszinkron csavarok voltak, azt kérdi , "a meg mi", még egyszer mondom autószerelő! Kérdi hogy lehet azt visszaállítani... háát.. :D Akkor az én esetem is. ugye... itt van, úgy megmérgelte magát a szerelő, tehát még egyszer mondom autószerelő (tudod olyan ember aki pénzért vállal autó/motor szerelést) :D hogy azt mondta ez a motor kuka, nem igaz hogy nem tudja beindítani fújásra se. Mondtam neki , én lábon vittem, nekem elindul. Persze olyan rituálé árán amire azt mondta marhaság! Jelesül a te ötleted, a forró víz a hűtőbe, forró víz a szelepfedélre, s egy jó másfél perc izzítás, utána indul. Azt mondta ez hülyeség, és értsem meg, az a helyzet hogy ez a motor kuka, mivel már megfőtt, és "kilágyult" minden alkatrész benne. Ha megpróbálok vele elmenni , felrobban. Sírjak, vagy nevessek, a többiről nem is beszélve, mert volt olyan aki dízelmozdony szerelő a MÁV.-nál ,tőle akkor hoztam el gyorsan, amikor állította hogy ebben nincs adagoló. Majd megkérdezte hogy ebben hol találja a gyertyát. S olyan további kérdéseket tett fel, hogy éreztem ennek se szabad nagyon szétszednie, mert a büdös életbe többet össze nem teszi. :D Beszéltem jóvágású üzletemberekkel is, akik 8-900eFt.-ért máris felújítanák (Lajosmizse.) De akkor még ki kell mosni a tankot, mert olyan mint a guba, valahol olaj kerül a gázolajba (mondanom sem kell , nem barátságos ez se.) A mostani szerelő azon húzta fel magát hogy "fújásra" sem indul.. így gyújtotta meg is. Persze hogy nem indul fújásra, hát azt a köcsög légszűrőt nemrég (fél éve sincs) hogy cseréltem, én is látom hogy olajos, mint a franc, ott se szív már ez a kis nyavaja, hanem visszafelé köpi az olajat, mint a kartergázszűrőn, (szintén rossz ómen).  Ez a motor valóban kakás, viszont ha elindul akkor nem füstöl, és megy is, míg ki nem hűl. Szarrá van ez kopva, tocsog az olajban minden, meg hengerfejes is, még úgy is látom hogy amúgy senki nem tudja még csak bevizsgálni se. Csere érett... 75e km-rrel, ezt úgy mondják, valaki olyannak kéne szétszednie, de totálisan, aki ért is hozzá.

Előzmény: ívfény (50455)
ívfény Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 50455

szia Bakancs!

a te segitő szándékod dícséretes, de  nem teljesen releváns, mert ami neked hott egyszerű az másnak, pl Gregnek, lehet atomfizika a lombival kapcsolatban mondom miért! tegyük fel vesz kompresszio mérőt és, valahogy meg tudja mérni és megerősitést nyer, hogy tényleg kevés az a kompresszio, akkor jön az a rész, ami neked egyszerű, az neki lesz a rémálom, ha beletúr a motorba mégis, mert a kényszer ráviszi, vagy, mert nincs szerelő, vagy egyébb. soxor látom magam körűl, hogy emberek, kamikaze mod vesznek kiskocsit, aztán lesz, ami lesz, nincs is baj, amig nem lesz baj, aztán jön a fejvakarás, szerelöktöl, szerelökig szaladozás, szivogatás, fizetgetés, ha mégis tallá a szerencsétlen, olyan szakit, aki megcsinálja normálisan és ért is hozzá, az sokba fog kerűlni, itt már megint bukhat a javítási projekt? , aztán jönnek az ötletek, bátorítások, hogy , meg tudod te azt csinálni, meg nem ördögtöl valo, stb. de azért legyünk tárgyilagosak, rengeteg dolognak kell passzolnia és szerszámilag is ellátva, hogy a végkifejlet jo legyen, mi ezekkel rendelkezünk, de Greg valoszinűleg nem!, egy kompresszio mérö az ö számára szerintem további kidobott pénz, mégha nem is olyan drága. és visszakanyarodok kicsit!, tegyük fel, hogy valami csoda okán jo a kompresszio, vannak még tünetek amik a hengerfejesedés irányába mutatnak erősen nála, itt már megint át kell lépnie Gregnek az árnyékát, hogy valamit is tudjon kezdeni a problémával. és ilyenek miatt mondtam, hogy erejükön felűl vesznek kisautot egyesek, mert vagy nem tudja megcsinálni, ha baja lesz, vagy nincs rá pénze, hogy javíttassa és itt a kör bezárult, sokan adják el, nagyot bukva, mert nem találják a megoldást.

Előzmény: Bakancs4 (50451)
i'mfedup Creative Commons License 2023.09.25 0 0 50454

Szia Bakancs!

 

Jó ötlet, köszönöm szépen!

 

Üdv: Péter

Előzmény: Bakancs4 (50450)
brömbi Creative Commons License 2023.09.24 0 0 50453

Hozzávetőlegesen ( collban és hosszban ) leírnád, hogy mit kell hozzá beszerezni ?

Fűtés cső ez ? Meg hogy így, össze tudtad tolni.

A rosszat úgy sem tudnám bevinni..

Darabra veszek már, így is mindent.

Mondani szoktam nekik, hogy nagy cég vagyok..

Számla se kell, fagyira meg mindig adok.

Előzmény: Bakancs4 (50450)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.24 -1 0 50452

Ha jól emlékszem debreceni vagy . Ez a legolcsóbb mérő , és olyan közel van , hogy szinte gyalog is elmehetsz érte ...

https://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Verke_dizel_nyomasmero_kompresszio_mero_kompressziomero_szett_0_70_b_141341860.htm

Előzmény: Bakancs4 (50451)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.24 -1 0 50451

Valóban nem hangzik túl jól ...

A szerelő akinél van be sem tudta indítani, illetve amikor beindította azt mondta hogy túlpörgött,  csak a gázolajcső lerántásával tudta megállítani. Nem értem nálam ilyet sohasem csinált, ezt csak úgy tudom elképzelni, ha telelőtte motorindítóval

Bár ha a hidegindító éter pörgette akkor a gázolaj-betápcső lerántásnak nincs túl sok szerepe .

Annyit tett még hozzá hogy ez a motor kuka. Aha ... és miért ,  konkrétan miért ?

 Őszintén szólva most lett elegem ebből a mérhetetlen töketlenkedésből . Ja , hát ezt megértem .

Nem tudják hogy mi a baja.  Akkor viszont honnan tudják , hogy kuka ? Mert ha csak valami apró dugulás vagy efféle csinálja a fesztivált . Az , hogy ŐK nem tudják ... na de mindegy .

 

Ez első és leglényegsebb valami hozzávetőleges diagnosztika lenne . Ebben a műfajban a primer vizsgálat az izzításra és a kompresszióra irányul .  Én is valami ilyenféle kompressziómérőket használok : 

https://hagashop.hu/keziszerszam/verke-gazolajos-kompresszio-mero-szett-0-70-bar-v86257

https://www.szerszamkell.hu/geko_kompressziomero_keszlet_dizelhez_10113

 

 

Ha netán valaki drágállaná csak egy kocsihoz megvenni akkor felhívom a figyelmét : postaköltséggel együtt is kevesebb , mint 2 órai szervizdíj . Ha pedig hozzászámolom a szervizbe trélerezés esetleges költségét  is ...

A kompresszió méréshez le kell szerelni a légszűrőtalpat ( legalábbis a nagy szögletes szűrős kivitelnél ) , ehhez 7 imbuszcsavart kell kihajtani .

 

Ha a kompresszió elfogadható ( úgy 23-25 fölött minden jó )  akkor a motor viszonylag olcsón menthető . Gyatra kompressziónál általában gyűrűzéssel több évre helyre lehet állítani az üzemképességet . Házilag meggyűrűzni nem egy lehetetlen művelet , de maradjunk az optimista verziónál és találjunk elfogadható kompressziót .  Szerintem nem olyan rémisztő dolog az LDW502-es motor , egy normál szerszámkészlettel kis leleménnyel jól beállítható .

 

De aki mindenképpen kerüli a keze összekoszolását az végső soron Sásdon javíttathat Kollmannál , ő ráállt a Lombi motorok javítására . Veszi az akármilyen állapotút és árulja a feljavított-újított üzemképeset : 

https://auto.jofogas.hu/baranya/Lombardini_502es_motor_139785039.htm

 

 

Előzmény: Greg34 (50441)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.23 0 2 50450

AIXAM 400-hoz keresek elfogadható állapotú zárhidat. Akinek lenne eladó

 

Hát aligha lesz ... Erőst kopóalkatrésze az Aixameknek . Mivel ezek a régebbi masinák jó 20 évesek esélytelen bontottat szerezni . A zárhíddal ugyanis ez történik idővel :

 

 

Van aki hajlitatott  vascsőből alapot majd ráhegesztette a motorháztető zárszerkezetét .

 

A gáz/víz/fűtés-cső elkorrodálása ugyan valószínűtlenebb , mit azt a gyári elődje tette -- de én mégis inkább örökös megoldást választottam . Vagyis vettem réz (fűtés)csövet a szerelvényboltban , hozzávaló könyököt és "T" idomot , majd egyszerűen afféle fémépítőként összeraktam . Nem forrasztottam össze , hanem csak átfúrtam és átmenőcsavart tettem bele -- így volt lehetőségem szükség esetén kicsit korrigálni . Szükség is volt rá . 

 

És persze ott van a konformistáknak a legegyszerűbb megoldás , venni egyet készen ...

 

https://alkatresz-mopedauto.hu/pdetails.php?spos=5&prodid=182

Előzmény: i'mfedup (50449)
i'mfedup Creative Commons License 2023.09.21 -1 0 50449

Kedves Fórumtagok!

 

AIXAM 400-hoz keresek elfogadható állapotú zárhidat. Akinek lenne eladó, kérem válaszoljon az üzenetemre.

 

Köszönöm!

 

Üdv: Péter

kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50448

Nem. Benzinmotoros max 50ccm.

Előzmény: Gyurma73 (50447)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50447

250 köbcentis sulky az lehet mopedautó?

benzines.

kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50446

ja, és Li-Ion konverzió is lesz. Projektjárgány, hobbi.

Előzmény: kiggyo (50445)
kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50445

nem klímás (Sajnos).

 

iszonyat lepukkant, úgyhogy szétszed-lefest-összerak.

 

Ezt csináltam anno a JDM-el is, ott még alvázat is csinálnom kellett másikat. 

 

Előzmény: bananatree (50444)
bananatree Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50444

Wow. Gratula.

Abban még klíma is van, ugye?

Csak a kinézetét kell javítani? 

 

Előzmény: kiggyo (50443)
kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 1 50443

Sziasztok!

 

No eljött ez a nap is, projektbe fogtam.

Vettem egy igencsak lepukkant Reva villanyverdát, 2+2 személyes, l7e kategória.

 

Névre írva, gurul már, de rendkívül csúnya. Indul a felújítás projekt, ha valakit érdekel majd beszámolok a fejleményekről.

Előzmény: kiggyo (50002)
WooDoo Creative Commons License 2023.09.14 -1 0 50442

Én villanymotort tettem a diesel helyére, de még sosem nézett be a motortérbe a rendőr.

Előzmény: Greg34 (50441)
Greg34 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 50441

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy a mopedautókra milyen szabályok vonatkoznak a motorcsere kapcsán. A szerelő akinél van be sem tudta indítani, illetve amikor beindította azt mondta hogy túlpörgött,  csak a gázolajcső lerántásával tudta megállítani. Nem értem nálam ilyet sohasem csinált, ezt csak úgy tudom elképzelni, ha telelőtte motorindítóval. Annyit tett még hozzá hogy ez a motor kuka. Őszintén szólva most lett elegem ebből a mérhetetlen töketlenkedésből. Nem tudják hogy mi a baja. Motorfelújítás nem játszik, mindenki a legdrágább verziót ajánlgatja, azaz 400-500 e Ft! s akkor tuti jó lesz. (Azért már lehetne is!) Kérdésem az lenne hogy a motorcserénél csak típusazonos fajtát keressek? Vagy kereshetek esetleg Yanmart is? Bevezetik a forgalmiba, vagy sem? Tulajváltós eredetiségvizsgán szívás lehet belőle? A lombi motorokhoz sohasem értettem hogy miért van majd az összes hirdetébe odaírva hogy télen, nyáron, hidegen, melegen INDUL. Nos.. khm.. Sajnos valóban nem annyira egyértelmű a kis vacaknál hogy indulni fog.

i'mfedup Creative Commons License 2023.09.12 0 0 50440

Szia Bakancs!

 

Igen, valóban ez a jelenség. Ha a design ilyen, nem keresem a hibát. Köszönöm a választ!

Előzmény: Bakancs4 (50439)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.11 0 0 50439

99-es AIXAM 400 Standard kivitelem van. Volt ebben a "felszereltségben" időzített ablaktörlő?

 

Nincs , szakaszoló üzemmódot nem tud . A kapcsolónak van egy olyan állása amikor nem csinál semmit , gondolom az lehet a helye , de bekötve nincs . 

Előzmény: i'mfedup (50438)
i'mfedup Creative Commons License 2023.09.11 0 0 50438

Kedves Csoporttagok!

 

Örülök, hogy jól szórakoztatok a hétvégén! Nagy teljesítmény lehetett azoknak, akik a mopedautójukkal messzebbről érkeztek!

 

Technikai kérdésem: '99-es AIXAM 400 Standard kivitelem van. Volt ebben a "felszereltségben" időzített ablaktörlő?

 

Köszönöm!

 

Üdv: Péter

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!