Sziasztok szeretném megkérdezni hogy van egy 99 audim és a kiljelző nem mutat semmi. Csak azt ha nyitva van az ajtó meg a teszt is megy de hogy mennyi km mehetek vagy a fogyasztás mennyi nem mutatja menet közben tök sötét.
2002-es A6 C5 a család verda. (3 gyerekülés elfér a hátsó sorban!!!) 11 éve boldogan használjuk, de ezidáig nem sikerült megoldjam a világítás gondot. Halogén első lámpák vannak, sima H7 izzó, de mostanra mint 2 gyertya. Nem akarok illegál változtatást(xenon stb), szeretném ezt gyáriban megtartani. Lehet ebben csak a foncsort cserélni? Ahogy láttam a hátsó fedelet levéve, a tompítottat 4 v 5 torx csavar fogja és cserélhetőnek tűnik. Van erre tapasztalat/szerviz/ember?
Érdekes, a tied ha jól tudom régebbi, tehát gondolom más generációs motor, de hasonló problémák. A szerelő, aki felhívta figyelmem a hibára, azt mondta, valami csapágynál, vagy tengelynél folyhat. Az első futómű rendellenes hangjai miatt vittem oda, de közölte, annak semmi látható baja (tehát gondolom a légrugóval egybeépített lengéscsillapító zörög nagyobb úthibákon), de a motorból folyik a fagyálló. 3 hónapja vettem.
Azért nem bízom ebben a szerelőben, mert ott kellet hagyni a kocsit pár órára, amikor mentem érte, meg volt nyomva a bal eleje a lökhárító kicsit.
Olajfolyást nem látok, csak fagyálló fogyást tapasztalok (2 dl/5000 km) és ha elemlámpával bevilágítok a hengersorok közé, ott a fagyálló. Illetve elpárolgott fagyálló nyomokat a motor elején, az egyik szíjtárcsán.
Nekem is volt ilyen akksim, 3évet bírt ki 3.0tdi ben. Tanitani kellene! Egy karaktert megváltoztatsz az eredeti sorszámban és meg is van a tanítás. Vcds/vas pc/odis tudja
Nem segítene az utolsó karakter megváltoztatása. Azzal csak annyit érhetnél el, hogy az autó"megtudja" hogy új akksi került bele, visszakapcsolhatja a gyenge akksi miatt lekapcsolt fogyasztókat.
A feltanításnak az a lényege, hogy a BEM az adott akkumlátor töltési/kisütési görbéjének megfelelöen vezérli a töltést/kisütést. Ha az akksin nincsenek a feltaníashoz kellö kódok (az adott akksi nem feltanítható, mert a töltési/kisütési görbe nincs elöre programozva a BEM-ben) marad a korábban prograomozott görbe. Azzal meg nem lesz optimális az akksi töltése/kisütése= hamarabb meg fog nyekkenni. A gyári, vagy a felatanítható AGM akksik a hosszú távú megoldás.
Nekem a korrekt üzleti kapcsolat a fontos,a többit megoldom én magam.
Nekem is volt ilyen korrekt villamosságszerelő cimborám, elvittem a kocsit hozzá, mert világított az ESP- visszajelző, kiolvasta, (nem volt használható diagom még) ESP-. elektronika hiba. Van cég, ahova ki szokta küldeni ilyen esetben az elektronikát, mondom szuper. Kiszedte, elküldte, futár visszahozta hozzá egy héten bellül, egyeztettünk, beszerelte, hibát törölt, fizettem amit mondott, csak a cég javítási költségét fizettem, mert jó barátok vagyunk, sokat segítettünk már egymáson (valóban sokat, ő is nekem, én is neki korábban) kifizettem a 60 ezret, persze előtte én is körülnéztem, feltűnt az egyik nagy ESP- elektromos modulokat javító nagy cég árlistályán, hogy 35 ezer az elektronika javítása, én meg fizettem 60- at.
Erre nem sokra (pár hét) egyik cimbim kocsiján ugyanez a hiba jelentkezett, kérdezem a cimborát, mi volt a cég neve, akivel javíttattuk a elektronikát, kellemetlen lett volna nem megmondania... Pixelfix kft... Na?
Pixelfix kft elektronika javítás ára fix 35ezer ft volt akkor.
Én meg fizettem 60 ezret baráti alapon.
Gondolom most sem érted mi ezzel a bajom. A korrektség. Mondja azt, hogy figyelj, a javítás ennyi, a munkadíjjam annyi. Nézetm volna egyet, de megmondom, h cimbora, gechi drága vagy, de kifizetetm. Hozzáteszem, nem mondott volna ilyen javítási költséget, mert ez pofátlanul sok volt ezért. Ehelyett zokszó nélkül eladta a munkályát nekem "ingyen"- mert jófej és cimbik vagyunk. Na, az ilyen cimbik basszák meg a...
Neked bele fér, nekem nem. Mégha neked nem cimora is, hanem szakember. Csak miért futja inkorrekt módon ezeket a köröket, hogy a gép elé ültetve megmutatja mennyi a beszerzuési ár, ő meg rendes mert nem tezs rá?
Amúgy azóta nálam is változtak a dolgok, mert szinte mindent megcsinálok magamnak, precízen, nem kókányolva és még meg sem kell köszönnöm magamnak.
Inkorrekt emberek meg előbb utóbb visszakapják remélhetőleg a sorstól...
Már leírtam nekem mi volt a fontossági sorrend, ebbe a fillerbaszas nem fér bele.
Mindenki másnak világbajnok szerelője van akik önkéntesen lemondanak a haszonkulcsrol, sőt még tetézik akár extra kedvezménnyel is.
No az enyém nem olyan, igaz ez sosem érdekelt , de legalább számíthatok rá bármikor.
Pl. teszko parkolóban főtengely ekszijtarcsa leszakadt, délelőtt 1/2 12-kor felhívtam, mondja vigyem a kulcsot majd elvontatják....delutan 5 előtt hívott kész az autó mehetek érte.
Nem az árat kérdeztem előre nem az volt a fontos hanem az, hogy minél előbb üzemképes autóm legyen.
Lett is néhány órán belül , hogy mennyiért, kit erdekelt.
Szerintem lapozni kellene nem azon rágódni napokon keresztül, hogy mit, és hol lehet olcson beszerezni mert nem az a fontos, hogy mikor hanem mennyiért.
Nem értem mi ez a nagy felhárborodás, én sosem úgy megyek oda a szerelőhöz, hogy ennyiért meg annyiért vegyen nekem itt+ ott alkatrészt ami éppen a javításhoz szükséges.
Mindegyik szerelő listaáron dolgozik, egyik sem adja tovább a kedvezményét az ügyfélnek, nem csak ez a többi is.
Péntek reggel nem az volt a legfontosabb, hogy menniybe kerül az akksi, és honnan szerzi be hanem az hogy KELL, és minél hamarabb mert az autó már nem indult.
Az csak hab a tortán, hogy egy szóra ki is hozta, és be is szerelte.
Biztos a Doni ( motors) is megtette volna egy szóra.
Sosem voltam fillérbaszó, sosem mondtam meg a szerelőimnek honnan, és mennyiért adják a szükséges alkatrészt.
Vannak jó szerelők, és vannak akikra nem lehet számítani, az enyémet oda sorolnám akire mindig lehet számítani( többször bizonyított) most nem fogom felnégyeltetését javasolni mert akárhol, vmi akkumulátor webshopban megrendelve, ki tudja mikori házhozszállítással 48 ezer helyett listaáron adott/rendelt egy akksit nekem, tul. képpen lesz@rom.
Még egyszer leírom.....engem NEM az ára érdekelt, hanem az, hogy kell, a lehető leghamarabb.
Az alábbi szöveget még az előtt kezdtem megfogalmazni, mielőtt befrissített az utolsó hozzászólásod. Röviden te tudod. Lehet sokat segít, de ahogy nézem megfizetteti az árát. Ezt használja ki a sok köcsög, hogy odaültet a monitor elé, és megmutatja hogy mennyi az ára. És nem kér érte plusz pénzt tőled, amiért beszerzi, sőt, ingyen ki is viszi neked. És jófej, mert segyített. Nem az a baj, hogy a kedvezményét nem adja oda, a baj az, hogy suyni módon basz át vele.
Te magad beesel egy akkuboltba, kedvezmény nélkülé megkapod 23000 ft- al olcsóbban. Én erről beszélek.
Na, megnéztem a unix oldalán az akku árat. 75489ft. Tudjuk ugye az unix árképzését.Az embernek, aki hozta, csak azzal hogy tőle vetted, ajándékoztál veleminimum 20, de iunkább 30 ezer ft- ot.
Én sem a legolcsóbb helyen vettem ugyanezt az akkut az említett 52000- ért.
Lett volna 48000- ért is, de nem volt időm várni, egyből kellett, olyan helyről, ahol forognak az akkuk, és minél frisebb gyártást kapok.
Ez ilyen volt, csak drágábban.
Amúgy nem rosszak ezek a varta sylverek, csak a felhasználói szokások, a nem szakszerű beüzemelés ver oda neki, de az a gyárinak is odacsap.
Gondolkoztam az embered tényleg ilyen hülye, hogy nagy szerelő, de nem tudja hogy kódolni kötelező, vagy direkt mondja h nem kell, mert így két három év múlva megint eladhat egyet neked.
Akármelyik is, mindenképpen gáz a szakember.
A végére egy hasznos tanács, amit sehol nem láttam még leírva: kódolás előtt csatold le az akkut, töltsd fel teljesen. Nekem annak ellenére, hogy egy hónapja gyártották, 10- órás töltés után lett teljesen tele. Fontos, hogy teljeen feltöltött akkunál kódold le, ellenkező eseten a battery management az aktuális töltöttségi állapotot fogja 100%- töltöttségnek venni, ami azt eredményezi, hogy egy új, szárazon töltött akku pl csak 80%- töltöttségű, a kocsid erre a 80%- ra fogja szabályozni a töltöttséget, amiről azt hiszi, az a 100%.
Ha nem kódolsz, a régi akku teljesen eltérő tanult görbéit fogja figyelembe venni, aztán majd nézel egy idő után hogy nem megy az ülésgfűtés, belsőtér világítás, stb, csak azt nem tudod majd, hogy miért. Még végül egy szép téli reggelen nem indul a kocsi, mert lemerült az a szar varta akku. Aztán nem szerencsétlen akku a szar, hanem a kocsi nem tölti megfelelően szegényt.
A user meg elkönyveli swzarra valónak az adott akksit, legyen az bármilyen olcsó, vagy drága prémium.
VAn vcds- ed, le tudod magad is kódolni, igény esetén adok 110Ah gyári Varta kódot, amire tudod tanítani.
A lényeg, hogy előtte töltsd fel púpra!
A szerelőmnél mmeg kérdezz rá, hogy lett egy akku ára ennyi, mikor neten megnézve is 48000- től indul ez a típus. Nem neked kellemetlen feldobni a labdát, hanem neki, ezt ne felejtsd el!
Én egy hónapja vettem 52000- ért. Mocsokul lehúzott az embered. "
Nézd meg évjárat, típus, motorkód szerint az Unix webshopban az akksi árát, az annyi.
Ott ültem én is mikor rendelte, láttam a monitoron, az más tészta mennyi neki a kedvezménye.
Amúgy sem érdekel mennyi az ára, kell, és kész.
A szerelőm már sokmindent megcsinált nekem ( elvontatás, hétvégén házhoz jött stb.) amit más, pl. dölyfös, évjáratfüggően kínkeservesen javítást vállaló bp-i szerelők nem.