A lopóautó az, ami elviszi a tilosban parkolókat ;) Taxiban az utasnak joga van kiválasztani, hogy milyen tarifa szerint megy (söt, hivatalosan kötelezö azt felajánlani, amelyik kedvezöbb), amikor legutóbb taxiztam a reptérre, megkértem a taxist h nézzük meg, mennyi lenne ha bekapcsolt órával mennénk - 2300 volt 3000 helyett, annyit is fizettem.
Általában mindenhol van egy ilyen Kiss & Ride dolog, h 5-10 percre meg lehet állni ingyenesen. Itt (Hamburg Airport) nincs beléptetö kapuzás, úgyhogy az 5-10 perc az olyan ránézésre megy. Ha viszont kiszáll az ember és bemegy a terminálba, akkor mindenképp jegyet kell venni, mert 2-3 lopóautó folyamatosan köröz... A debreceni fix áras taxizásról meg annyit, h nem árt elötte megnézni az interneten, h mennyi lenne a sima taxitarifával az ár, nagyon sok helyröl olcsóbb, mint a fix ár (pl. a Piac utca környékéröl...)
Nem a reptéré a parkoló! a város abban a pillanatban lenyúlta, a városban használt rendszert vezette be. A dolgozóknak is " kártya használati jegyet" kell venniük, ha autóval akarnak járni.
Összehasonitásképpen : Detroit-ban a fedett, kamerázott, őrzött 6 szintes parkolóházban, zárt folyosóval és mozgójárdával a terminálhoz
12 dollár egy napra ami kb 3,500 Ft... Elektromos autoknak meg ingyenes es egy egesz sor charger is van nekik (4O db charger, egyenkent 2 töltőkábellel).
Windsor airport (Detroit-East) 24 órára 6 dollár, 2O percre ingyenes, onnantól 2 dollár per óra de max 6 dollár naponta.
Hozzátenném, hogy szerintem sokan választják DEB-et a konkurens repterekkel szemben az egyszerűbb és (valaha volt) olcsó parkolás miatt.
Úgy látom, hogy amióta a NER rátette mocskos kezét, nem az üzleti eredmény a lényeg, hanem átalakul lassan mosógéppé az egész cég.
Napi 4e Ft? Az tényleg elég soknak tűnik. Soha nem mentem oda saját autóval, főleg nem hagytam ott, olyan előfordult hogy más vitt ki az ő autójával, de ez a 4e Ft/nap látatlanban magas ár, a nélkül hogy ismerném külföldi repterek hasonló árait.
Na most, gondolom van olyan aki úgy megy el mittudomén 3-4 napos Londonra, Milánóra stb. hogy autóval kimegy, ott hagyja, mikor megjön beül, megy haza. Három napra fizet akkor 12e Ft-ot ha jól értem a parkolásra.
Na ezek mostantól lehet átnyergelnek a reptéri buszra:-) De még a taxi is lehet olcsóbb így, az 2500 - 3000 - 3500 Ft/út, attól függően a város melyik részéről hoz.
Aki nagyon meg van ezzel lőve azok a nem debreceniek akik saját kocsival akarnak jönni/menni a reptérre/ről.
Annyira menő reptér lettünk hogy már 10 perc ingyenes parkolás sincs. Ez nagyon gáz szerintem. Még a sokat szidott Lisztferihegyen is van 5 perc szabad. Nesze neked kivalosagi elismerés meg 100000es negyedéves forgalom.
Aki kényelmesen szét akar nézni és ideje is van, egy csütörtök-szombat vagy szombat-kedd hosszú hétvége inkább ajánlott. A fél napos kirándulásnál 2-3 óra szabadidőt lehet számolni, attól függően, hogy mit akarsz csinálni, illetve mennyit akarsz költeni. Alapból nem túl nagy reptérről beszélünk, a buszok sem járnak nagyon sűrűn. Ilyen szempontból jobb ötletnek tartom a keddi és csütörtöki járatokat, hétköznap valamivel jobban elérhető minden.
A dortmundi repülőtér gyakorlatilag összenőtt a mellette fekvő Holzwickede nevű kisvárossal, ahová a termináltól járdán (nem az út szélén!) be lehet sétálni kényelmesen. Sajnos az itteni kis éttermek, bárok, kocsmák zöme akkor nyit, amikor már vissza kell indulni a reptérre, vagy később, mi az állomástól nem messze beültünk egy török dönereshez, mert csak ő volt nyitva már délelőtt 11-kor, ott viszont van hideg üveges sör kulturált áron. Szinte az összes diszkont szupermarket megtalálható a környéken (Lidl, Aldi, Rewe, Netto, stb.), akit ezek vonzanak, azoknak sem kell messze menni.
Holzwickede vasútállomása (ami hivatalosan a reptéri állomásként is funkcionál) kb. 20 perc séta a termináltól, 5 perc busszal (3 €/fő), vagy taxival (6-7 €, 2 főnél már megéri, ha nincs busz). Innen fél óránként közlekedő vonattal egyik irányba el lehet jutni Unna városába 10 perc alatt, vagy a sportrajongóknak másik irányba 15 perc a Signal Iduna Park (jegy 3,60 €/fő irányonként). A stadionnál van egész nap nyitva tartó sörös, kolbászos büfé is, hogy teljes legyen a gasztronómiai élmény.
Ezek a villámprogramok mind beleférnek egy fél napos kirándulásba. Ha minden kötél szakad, a reptéren is el lehet lenni. DTM az évi bő 2 milliós utasforgalmához képest arányaiban nagyobb, szellősebb repülőtér, voltak szebb évei is, ma már nagyrészt a wizz gépeiből él. Ha nincs más lehetőség, és van 10-20 plusz euród a zsebben, az indulási szinten van egy kis bár, ott is el lehet kávézni, sörözni, egy-két szuvenírt venni, vagy az emeleten egy olasz étterem. De az UB után is van duty free, illetve szintén egy bár.
Köszi a beszámolót! Tőled is azt kérdezném :) hogy a kinti időt mivel töltötted el? Van ott a közelben valami, amit érdemes megnézni, akár egy plaza vagy hasonló?
Tegnap (április 5.) volt szerencsém egy fél napos dortmundi kiránduláshoz, hiszen ettől a héttől már egy csütörtöki járat is segíti az eddig rendkívül „acélosan” üzemelő német járatot, így még egy héttel ezelőtt is eredetileg 5980 forintba fájt a retúr jegy, és ebből még kuponnal több mint fele lejött, elég baráti lett a vége. Úgy gondolom, jól érzékeltetem a számokat azzal, hogy indulás előtti este 74. és 75. utasként regisztráltak az utasfelvételnél az oda- és vissza útra, nem is számítottam nagy tömegre :D
Kihasználva a Debrecen hangsúlyozottan International Airport pozitív adottságait, indulás előtt 1 órával kényelmesen kiérek a reptérre, a lutoni járat éppen akkor indult, úgyhogy a check-in pultok környékén már csak lézengés. Szekunál most először tapasztaltam, meglepően kedves és jó kedvű csapat, semmi fontoskodás, viszont a kis reptereken megszokott alaposabb ellenőrzés. Most voltam először a ráncfelvarrott váróban, egyetértek veletek, kellett, jobb, mint volt, de ennél jóval több kell a jövőben, ezeken a csak angolul kiírt feliratokon pedig én is csodálkozok.
A gép a 2-es állóhelyről indult, ahová legnagyobb meglepetésemre kibuszoztatták a népet. Nem tudom, 1-es/3-as állóhelyekre is ez megy? Maga a buszoztatás egyébként 2 járművel történt, elől a reptér régi saját busza, mögötte egy dkv-s szintén csuklós volvo. Nagyon kellemetlen volt, hogy a régebbi busz gyakorlatilag a mögötte álló volvo utasait kényeztette a kipufogógázzal 1-2 percig, amíg mindenki fel nem szállt, csak a szokásos igazi nemzetközi reptérhez méltóan. Néhányan köhögtek is tőle, többen hangosan is megjegyezték, hogy milyen kellemes illatok vannak.
DEB-DTM: 50% körüli LF, kb. 2/3-a magyar, többiek főleg román utasok, többen érezhetően első repülőútjukon, vonzó volt az olcsó jegy.
DTM-DEB: szintén feles LF körül, utasok harmada ismerős arc a reggeli járatról. Prisztinából már kb. 45 perces késéssel érkezett a gép, Debrecenbe is ennyivel később értünk. A reptéri busz nem várt meg senkit, pedig többen (köztünk külföldiek) is jöttünk volna vele, a türelmetlenebbek taxiba ültek. Eddig úgy tudtam, bevárja a busz a késő gépet, de szóljatok, ha már nem így van.
Nem tudom, mi lesz ezzel a dortmundi járattal, gyengén szerepel. A prisztinai W életben tartja még, mert nagyon jól megy, különben már rég visszavágta volna a wizzair heti 2-re a nyári menetrendet is. Attól tartok, keresni fognak egy másik bázison lévő gépet, hogy a koszovói kitérőt lepasszolják, Debrecenből meg ha nem tudunk megtölteni heti 2 járatot, megyünk a lecsóba.
Öröm itt látni a spottereket! Lőjetek már néhány képet és küldjétek el a sajtónak. Ez a pár szerintem több tucatszor megérkezett Debrecenbe. Legalábbis a dehir szerint...
Helyesen: "Az sem lesz semmi, ha Békéscsabán és Szegeden is nyitnak egy egy regionális repteret, és beindítják a két város közti légi-közlekedést...:)))))))))))))))))))))" (ez a "veszély" nem fenyeget)
Arról szerintem nincs szó hogy Békéscsaba és Szeged között járat lenne tervezve. Sármellékbe elvileg bele is tolják a pénzt, kérdés hogy mire és minek? Nem igazán van látható munka járatok terén, pedig van benne potenciál, Pécs esetén detto. A többit én nem látom életképesnek számottevő utasforgalom terén. Lehetne belföldi forgalmat is generálni,de ahhoz sok mindenen kellene még változtatni.
Idézet a cikkből: "Sármelléken hatmilliárdos fejlesztési program valósulhat meg, a győr-péri repülőtér már most nyereséges. Békéscsaba, Szeged és Székesfehérvár-Börgönd a Modern városok programban szerepel, de vizsgálatra érdemesek a kibontakozás esélyei a hévízi, kecskeméti, pécsi repülőtér esetében is."
A Sármelléki hatmilliárdos poént már egy évvel ezelőtt is ellőtték, a világon semmi sem történt ezzel kapcsolatban azóta! Persze igen nagy a zavar, mert amíg Sármelléknek 6 milliárdot ígértek, addig "vizsgálatra érdemesek a kibontakozás esélyei a hévízi" repülőtér esetében is...:)
Az külön tragikomikus, hogy Kecskemétről elköltöztetik a Gripeneket, de a kibontakozás esélyeit itt is csak most vizsgálják.
Pécs esetében meg már szintén érvényben van egy ugyanolyan nagyvonalú ígéret, mint Sármellék-Hévíz-Fly Balaton stb esetében. Félek tőle hogy annyit is ér...
Az sem lesz semmi, ha Békéscsabán és Szegeden is nyitnak egy egy regionális repteret, és beindítják a két város közti légi-közlekedést...
Régen olvastam egy mondaton belül ennyi baromságot!
Sajnos viszont a mi országunk nem bírna el 4-5 nemzetközi repteret, egyszerűen nem lenne meg a kellő utasforgalom rá. Debrecen esetén is a Kárpátaljaiak, Nyugat Romániaiak akik szépen húzzák fel az utasszámot. Pécs esetén még lenne benne ráció, más helyeken szerintem nem igazán, illetve ha Sármelléken is odatennék magukat.
Itt sem volt ez így, rengeteget kellett dolgozni rajta, kellett hozzá olyan gárda aki pénzt,időt, munkát áldoz rá és keresi a lehetőségeket. Reméljük hogy a "tulajdonosváltás" nem befolyásolja a maradásukat.
Jelenleg viszont azért kellene egy hozzáértő igazgató, nem pedig egy tűzoltó. Van itt még tenni való bőven, pláne a kiszolgáló eszközök terén.
Az a legnagyobb baj, hogy kishazánkban minden a nagyfaluban összpontosul. Debrecenen kívül még legalább 3 nemzetközi utasreptér kellene legyen a különböző régió központokban,amelyek úgyszintén hiányoznak. Szeged,Pécs,és pl Zalaegerszegre gondolok.
De ugyanúgy,ahogyan a sugaras úthálózat miatt minden Pestre fut be,a repülő forgalmat is oda korlátozzák. Debrecen egy érdekes kivétel,nem is tudom,hogyan létezik.
Csupán Erdélyben,ami hasonló terület,mint hazánk 4 nemzetközi reptér ontja a járatokat.Ez nem csupán infrastrukturális beruházásban nyilvánul meg,hanem régiók autonómiáját,fejlődését is jelzi. Ez mifelénk utópisztikus.
Nem konkurenciaként kellene tekinteni Budapesten az országra,hanem országban kellene gondolkodni,élni a kialakult vízfejű abnormális struktúra helyett.