A Forte más miatt dőlt be. Már nyereségesen üzemeltek, nyögve de feljöttek, amikor egy nagy cég bedőlt a távoli nyugaton/keleten és elárasztották dömpingáron a raktárkészlettel a a piacot. Igaz, hogy ez "csak" másfél évig tartott, de ez alatt kb. nulla bevétele volt a Forténak.
Szóval van helye ezeknek a dolgoknak, persze nyilván senki nem kezd el újra csöves rádiót gyártani, mert igen kevesen szeretnének a zsebrádió helyett egy fél köbméteres full csöves FM rádiót hallgatni a konyhában. De megvan a közönsége ezeknek a régimódi dolgoknak, és akár kicsiny országunkban is lehetne ezeket gyártani, ha nem öntöttük volna ki a fürdővizzel a gyereket is...
Csak az idő pár politikus agyát kivéve nem forog visszafelé. Az egész fotóipart a digitális technika fölzabálta. Lásd még olyan "apró" jelentéktelen cégeket, mint Polaroid, Kodak. Vagy a mechanikus óra gyártás. Kevesen tudtak váltani, találni szűk, de igényes réteget.
A rádiócső is ilyen. A mostani réteg igény csak pár kis manufaktúrának hoz, ha hoz hasznot. Ahogy a bakelit hanglemez. De hasonló helyzet van a teljes zene és video iparban a letöltős forradalom miatt.
Öööö...izé.... a sinen szerintem biztosan nincs DIGÉP felirat.
Dgyőr felirat lehet, meg az évszám is stimmelhet, de szerintem a Diósgyőri Gépgyárban nem csináltak síneket. Azt a Diósgyőri Acélművek celebrálta.
Egyébként a Digépben valamikor 2004 körül kellett egy utódcégnél szervert javítanom, és akkor tátottam ott a szám - a maradékon, vagy inkább hiányán. Addigra az OTP mint tulajdonos minden gépet eladott ócskavasárban a helyi kisebbségnek. A melósok mesélték, hogy éppen két hete vitték el az ágyúcsőhuzagoló gépet, amivel 19 méteres csövet lehetett úgy kihónolni, hogy többtíz kilométeres röppálya után is csak pártíz méteres szórása volt a cuccnak.
Igen, egyrészt. Másrészt, amikor a vájtfülű sznobnak megmutatják, hogy ilyen drága csöveket építek be az erősítődbe, miközben az alatta lévő képen lévő ugyanolyan nevű sokkal olcsóbb kerül bele. Volt szerencsém effajta sznobhoz is, meg a szemfüles erősítőépítőhöz is. :-)
Nekem az, hogy mindenki(Oroszok, Csehek...stb Kina,) gyártja a rádiólámpákat, csak mi nem !!Mindent megszüntettünk, hogy majd a nyugat hoz ide, ezt,meg azt- csak amit itt csináltak pl. csöveket, az emberek itt költötték el a fizetésüket, itt adóztak- áfa-, a bérek a b.béka segge alattiak, hol a fizetőképes kereslet?Én szívem szerint sajnálom a megszüntetett gyárakat, üzemeket, mert a szakember gárda kiöregszik, és még egyszer nem támasztható fel,sem az Ikarus, sem a Malév, sem a Digép... és folytatni lehetne sokáig.a győri vonalon a legfiatalabb sínen- Digép 1989 -felirat van, és ez a legjobb állapotú pálya !!BUÉK 2017 sírás befejezve !
Az, hogy a NOS csövek mindig drágábbak mint az éppen gyártásban lévő, újként kapható példányok. Az EL84 esetében is ugyanaz a helyzet mint a linkelt EL34-nél, nézd meg hogy mi pénzt elkérnek a NOS Tungsram EL 84-ekért, pedig ezt is lehet kapni a JJ-nél 10 euró körül. Az E83F esetében ha egy kicsit képben van az ember, ki lehet kerülni az aktuális audiofil hype-ot, nemrégiben vettem a börzén 18042-eseket 50 Ft/db áron. A maradék 30 dodóból futja egy plusz 18V-os fűtőtrafóra szükség esetén ;)
Igen, köszönöm. Közben olvasgattam a Tungi történetét. Bizony a technikumi évek alatt az Izzó volt a sulink (Landler) támogatója. Izzót és ECC csövet is szereltünk össze nyári gyakorlaton. Akkor még futott a szekér rendesen ott.