Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BPeter11 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 14086

Rendben, köszönöm. Amint otthon lesz egy időben mindkét autó, ki fogom próbálni.

Előzmény: FeZ_ (14085)
FeZ_ Creative Commons License 2018.11.15 0 0 14085

Odaírtam, hogy a motortéri biztitáblát. (BSM)

Csak ugyanolyan verzió-számúra cserélheted ki, az mindegy, hogy ugyanolyan az autó, a számok a lényegesek.

Ezt az egységet nem kell tanítani, cserélhető simán.

 

Előzmény: BPeter11 (14084)
BPeter11 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 14084

Pontosan melyik egységet kellene cserélnem próba képpen? A motortérben lévő bizti panelt? Ez a gondolat már bennem is felmerült, mert van egy másik C3 is a családban. De ezen a panelon van egy fix sorkapcsos (ráforrasztott) másik nyáklap sok-sok SMD alkatrésszel, köztük egy programozható IC-vel. Ez nem teszi egyedivé a panelt, vagyis cserélhető két autó között? Nem örülnék, ha csere után mindkét autó rossz lenne.

Előzmény: FeZ_ (14083)
FeZ_ Creative Commons License 2018.11.14 0 0 14083

Távolról ezt nem lehet gyógyítani, akármi lehet. Kontakt hiba, vagy más. Nekem van egy gyári diagom, aminek a processzora úgy romlott el, hogy néhányadik bekapcsoláskor jól üzemelt, utána meg megint nem párszor.

Proci csere megoldotta.

A BSM-is mikroelektronika, ahogy írtam már, bármi lehetséges vele. 

Tegyél bele egy pont ugyanolyan verzió-számút próbából. Ha jó lesz vele, akkor az volt a baj. Ha nem, akkor lehet tovább keresgélni. Ennél olcsóbb és egyszerűbb javítási (próbálási) mód nincsen.

 

Előzmény: BPeter11 (14082)
BPeter11 Creative Commons License 2018.11.14 0 0 14082

Na de napokig jó, aztán rossz? Kis mókolás, aztán megint napokig jó, majd újból rossz?

Előzmény: FeZ_ (14081)
FeZ_ Creative Commons License 2018.11.14 0 0 14081

Még nem találkoztam ilyen hibával, de simán lehet, hogy a BSM a rossz. (motortéri biztitábla)

Az is egy elektronikus egység, relékkel megspékelve amit a BSI vezérel. Tönkre szokott menni az is sajnos.

 

Előzmény: BPeter11 (14080)
BPeter11 Creative Commons License 2018.11.14 0 0 14080

Sziasztok!

Megint előjött az a jelenség, hogy nem lehet leállítani az autót (1.4 benzines).

Mindig akkor "javul" meg, ha a motortérben lévő biztosíték táblát kiszedem, majd visszateszem. Két-három napot megy, aztán jön a hiba. Már mindent megcsiszoltam, kontaktspréztem, de a hiba előjön.

Lehet nem is itt van a hiba, csak valami mást is megmozgatok a szerelés során?

Van valakinek ötlete?

Marci770725 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 14079

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, és segítséget szeretnék kérni.

Van egy C3 1.4b kfv motorkódú autónk, ami egy hónapja minden előjel nélkül elkezdte feldobálni a motorhiba narancssárga jelet.

Időnként dadog, vagy csak egyszerűen leáll. Viszont azonnal újraindítható és megy mintha mi sem történt volna.

Kiolvastattam kb 4-5 helyen.

Hibák:P0204 4. henger porlasztó

          P0200 befecskendező áramszakadás

          P1336 főtengely jeladó

Nos vettem bele egy valeo injektort, vettem egy injektorokra menő kábel sort( ennek a csatija törött volt), illetve egy főtengely jeladót.

Kb. 5 napig úgy tűnt minden rendben, de tegnap ismét előjött az a bizonyos sárga lámpa. :-(

Valakinek egyéb ötlete!?

Köszönöm!

 

          

mikomi13 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 14078

Szia Az ajtó fogantyút pattintsd szét abban van 2 db csavar több nincs csak bolhák

Előzmény: Hári Csaba (14077)
Hári Csaba Creative Commons License 2018.11.07 0 0 14077

Sziasztok!
Barátnőmnek van egy ilyen remek kis cuki autója. Én opelos leginkább f astrás körökben mozgok, de feltűnt, hogy nem világít a fűtés panel egyáltalán neki. Gondolom annak kéne világítania. Hogyan tudok benne legegyszerűbben izzót cserélni? Mit kell kibontani hozzá? Valamint milyen izzó kell bele ebbe is T5? 
Valamit a bal hátsó ajtót nem zárja a központi. Az ajtókárpitot gondolom ebbe is bolhák és csavarok fogják. A csavarokat megtudja nekem valaki mondani hol vannak és mennyi van benne? Csak azért ne hogy legyen rejtett csavar azt eltörjem, vagy letépjem.. 
Köszi előre is! 

BPeter11 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 14076

Sziasztok!

 

Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy járó motor a kulcs kivételekor nem áll le? 

1.4-es benzines. 

Az eset úgy kezdődött, hogy nem indult be. A hiba az volt, hogy nem indult el a benzin szivattyú, mert a motortérben lévő biztosíték panelon a szivattyú reléjének egyik lába eloxidált. Ez újra lett forrasztva, aminek hatására működött a szivattyú, és indult az autó. Ez után lefújtuk lakkal a további oxidáció megelőzése végett, és ezután nem állt le a kulcs kivételekor. Kiszedtem a panelt, megtisztogattam. Ezután két napig rendben volt minden, de ma megint nem állt le.

Szóval mi lehet a gond?

FeZ_ Creative Commons License 2018.11.05 0 0 14075

Ebben is van igazság, de azért ilyen oldalak adatbázisában ne nagyon bízzál, mert rengeteg a téves adat bennük.

 

Előzmény: BPeter11 (14074)
BPeter11 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 14074

Elég sok olyan alkatrész van, ami a "gyári" források között csak egységben cserélhető, ezáltal csak a komplett egység vásárolható meg. Náluk. Így az ötforintos alkatrész hibából tudnak több tízezer forintos alkatrész eladást produkálni. Ha az ablakmosó motor tönkremegy, sok esetben csak tartállyal együtt lehet kicserélni, holott a tartálynak semmi baja. Ilyen az üzletpolitikájuk.

Nem tudom, hogy lehet-e cserélni a fényszóró állító motort, ezért kérdeztem tette-e ezt már valaki. Csak furcsálnám, hogy ha ez lehetetlen feladat, akkor miért lehet külön kapni. De lehet hogy csak azért, hogy a kereskedő polcáról a vásárló garázsának polcára kerüljön át az eladott termék.

Előzmény: FeZ_ (14073)
FeZ_ Creative Commons License 2018.11.04 0 0 14073

Ja, azt hittem, hogy autentikus oldalt mutatsz, nem egy akármilyen alkatrész forgalmazót. Az utángyártott katalógusok össze-vissza referenciáznak mindent ész nélkül. 

A gyári oldalon ha találsz hozzá cikkszámot (és ott is leginkább alvázszámra keresve), akkor létezhet hozzá külön.

 

http://service.citroen.com/pages/index.jsp

Előzmény: BPeter11 (14072)
BPeter11 Creative Commons License 2018.11.04 0 0 14072
Előzmény: FeZ_ (14071)
FeZ_ Creative Commons License 2018.11.03 0 0 14071

Muti, hol van külön cikkszámon ?

Előzmény: BPeter11 (14070)
BPeter11 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 14070

Szia! 

Csak azért gondoltam, hogy van valamilyen módszer rá, mert lehet külön csak motort venni. 

Márpedig ha külön cikkszámon van, akkor valahogy kellene tudni cserélni is. Vagy mégse...

 

Előzmény: lezsy (14067)
juhdzsin Creative Commons License 2018.11.02 0 0 14069

Üdv mindenkinek!

A citroenünknél (C3 - 2002 évj. 1.1 benzin) adott egy probléma már régebb óta: Balra indexelés után mindig indexel jobbra is 2-3x. Jobbra indexelésnél, ha kézzel húzom vissza az indexkart, akkor nem indexel az ellenkező irányba.  Azt is észrevettem, hogy nyáron melegben nem csinálja, csak mikor elkezd lehűlni az idő, és hidegben.

Eléggé zavaró ez a dolog, erre van valami javítási megoldás, vagy pótalkatrész?

Előre is köszönöm!

Gábor

lezsy Creative Commons License 2018.10.31 0 0 14068

Szia!

Sikerült előbbre jutni, érdekelne.
Tapasztalataim szerint levegősödés is csinálhatja, parányi víz a rendszerben, és ha nem jelentős
a leblokkolás akkor valami turbó lyukat is mondanak, amit pontosan nem értek, miért keletkezik, ha olykor hasonló helyzetben sokáig semmi.

Előzmény: jozsef671967 (14040)
lezsy Creative Commons License 2018.10.31 0 0 14067

Szia!

Szerintem a fényszórómotor véglegesre van bele tervezve, hátulról megpróbáltam én is hozzáférni, letekertem, kiakasztottam a "foncsort", de nem jutottam a végére, majd ki akartam vágni a "üveget" körbe, de nem jutottam közelebb, ragadt a kés, nem nagyon lehetett roncsolás mentesen, pedig ami biztos, hogy befog majd ázni, párásodni, beállítani sem tudod jól majd. Láttam egy esetben valaki kivágta a burából a motort a burával (meszet) és vissza ragasztotta, nem tudom meddig ment. Tényleg sokkal jobb a gyári lámpa, mint az utángyártottak, kotyogósak az égők, és olykor hetente is cserélem, állandóan kiakad a fedél rugója is. Elgondolkodtam, hogy nem lehet, hogy a motor azért áll meg, mert határértéken kívülre megy (végállás szerű) és csak vissza kellene valahogy tekerni - de nem próbáltam ki.
Többet nem hallottam, de jó módszer érdekelne.

 

Előzmény: BPeter11 (14052)
lezsy Creative Commons License 2018.10.31 0 0 14066

Kicsit hozzászólok, a bejegyzésemhez..a COM2000 kormánykapcsoló ügybeli fejlemények.

Leginkább másokkal szeretném megosztani tapasztalataim, hát ha valakinek lehet hasznos.

Remélem nem ismételtem.

 

Szereztem 2 bontott kormánykapcsolót (sajnos mindkettőnek voltak hibái, egyiknek az átvezető szalagja szakadt el - hiába tekertem volna kb középre, hogy vezetéskor el ne szakadjon - végtelenségig tekerhettem, így nem volt duda és a légzsák lámpája is világított. A másikban pedig a kapcsoló végén egy réz érintkező volt törött, ami pont az indexhez kellett volna, és természetes az indexkar a rugós feszítő miatt teljesen lötyögőt mindkettőben és az enyémben is. Szerencsére ez a rugós rész, gyorsan áthelyezhető jobb karról a balra és most nagyon jó. Az elektronika teljesen épp volt mindben, úgy hogy kicseréltem az eredeti COM2000-t erre a tempomatkart és rádiókart is fogadni tudóra (igaz nekem az kormányon van, de az is volt benne), a karokat meghagytam így mindkettő végén voltak új funkciós gombok, amely a rádióhoz is jó lehetne, az index végének nyomását nem tudtam beazonosítani, bár a minden jelet észlel a BSI (diag). Gyakorlatilag a BSI csere semmilyen programozást nem igényelt (tempómat még nincs kész, így azt még nem kapcsoltam be). Ami viszont bánt, hogy hiába a nagy tudású kar a fedélzeti comp. kapcsolója nem volt közötte, most szereztem egy ilyen kart, kíváncsi leszek menni fog-e vele. (Amikor betettem a szimpla óra helyett az egysoros kijelző - kellett itt-ott vezetékezni -, de bekapcsoltam "beprogramoztam" a multi kijelzőt, már voltak üzenetek (ajtó), vártam, hátha a fogyasztásról is kapok majd infót az LCD-n.

Nyitottak maradtak még előttem: (Peugeot 1007-es, kormány tempomatos COM2000 van a kocsiban "96576795XT vagy 96576794XT, ebben nincsenek az automatához a karok)" Mi funkciója lehet az indexkar közepén lévő gombnak (diag csak olyasmit mond bal kar vég megnyomva)?
A rádióvezérlő rész az ablaktörlőn miért nem kapcsolja a fedélzetit/egy videón láttam, hogy közepét nyomva kapcsolta, igaz annak más jel volt ezen a középső gombon (a megnyomására a fedélzeti nem lesz aktív jel a diagban, a rádióban van funkciója). Még mindig nem tudom, miért van a kormányhoz vezetve 2 légzsák rendszer, nekem egy légzsákom van és biztos másnak is? ezt az tudná, aki szedett már szét kormányon kapcsolható tempomatos Citr.C3/Peug.1007-t.

Megj.  Már régóta nem tudtam úgy felhúzni az első ablakot, hogy ne kelljen végig húzni a kapcsolóját, amíg fel nem ér, ma szétszedtem és lám szét volt esve, törve, fixre ragasztottam és visszatettem ezt a 4 érzékelős gombocskát és most jól megy, bontóban láttam 2000-ért.

Köszönöm

Előzmény: lezsy (14037)
nacska1959 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 14065

Sziasztok vezérműszíj elszakadt vagy megszorult még nem tudom de leállt a motor 

mikomi13 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 14064

Köszi azt megtudodmondani melyik  köteg az

Előzmény: FeZ_ (14063)
FeZ_ Creative Commons License 2018.10.26 0 0 14063

Az ajtózárban. Nem ott szoktak rákötni, hanem a BSI kábelkötegénél, mert az ott van közel.

Előzmény: mikomi13 (14062)
mikomi13 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 14062

Sziasztok  holtalálom c3 nál az ajtó érzékelöket riasztó bekötése kellene

mikomi13 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 14061

Sziasztok Volnavalakinek c3 1,4 hdi 16v hez kapcsolási rajza?

MC Pite Creative Commons License 2018.10.23 0 0 14060

Sziasztok, adott egy 2009es 1.4 8V C3, és nagyszerviz óta ingadozik az alapjárat. Hidegen, melegen, beleböfög a kipufogóba, ha lehúzom a kartergázcsövet, vagy a rajta lévő szelepről a csatlakozót, ne változik. Fojtószelep leszedve, kitakarítva, újratanítva. Nem gondolnám hogy a szelephézag állításnak lehet hozzá köze, de egyelőre elfogytunk az ötletekből hogy mit lehetne tovább nézni, lenne tippetek esetleg? Nem találtam a fórumban túl sok idevágó infót, általában csak kérdéseket, vagy a TU5 motorra.

Válaszotokat előre is köszönöm!

kisatila Creative Commons License 2018.10.23 0 0 14059

Sziasztok! 

 

Prulie ponyvához van valakinek infoja honnan tudunk műanyag csúszkákat venni?

Jóárasítva-nem ér a márkaszervíz..

 

Köszönettel

gvataoeke Creative Commons License 2018.10.21 0 0 14058

Üdv.Valaki tudja hogy mi ez?

Zsoo1972 Creative Commons License 2018.10.18 0 0 14057

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy van egy c3 1.4 hdi 

autónk és alapjáraton elkezd nagyon rángatni.

De nem rendszeresen.Mit kellene meg nézetni rajta.

Előre is köszönöm a segítséget.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!