Pontosan melyik egységet kellene cserélnem próba képpen? A motortérben lévő bizti panelt? Ez a gondolat már bennem is felmerült, mert van egy másik C3 is a családban. De ezen a panelon van egy fix sorkapcsos (ráforrasztott) másik nyáklap sok-sok SMD alkatrésszel, köztük egy programozható IC-vel. Ez nem teszi egyedivé a panelt, vagyis cserélhető két autó között? Nem örülnék, ha csere után mindkét autó rossz lenne.
Távolról ezt nem lehet gyógyítani, akármi lehet. Kontakt hiba, vagy más. Nekem van egy gyári diagom, aminek a processzora úgy romlott el, hogy néhányadik bekapcsoláskor jól üzemelt, utána meg megint nem párszor.
Proci csere megoldotta.
A BSM-is mikroelektronika, ahogy írtam már, bármi lehetséges vele.
Tegyél bele egy pont ugyanolyan verzió-számút próbából. Ha jó lesz vele, akkor az volt a baj. Ha nem, akkor lehet tovább keresgélni. Ennél olcsóbb és egyszerűbb javítási (próbálási) mód nincsen.
Megint előjött az a jelenség, hogy nem lehet leállítani az autót (1.4 benzines).
Mindig akkor "javul" meg, ha a motortérben lévő biztosíték táblát kiszedem, majd visszateszem. Két-három napot megy, aztán jön a hiba. Már mindent megcsiszoltam, kontaktspréztem, de a hiba előjön.
Lehet nem is itt van a hiba, csak valami mást is megmozgatok a szerelés során?
Sziasztok! Barátnőmnek van egy ilyen remek kis cuki autója. Én opelos leginkább f astrás körökben mozgok, de feltűnt, hogy nem világít a fűtés panel egyáltalán neki. Gondolom annak kéne világítania. Hogyan tudok benne legegyszerűbben izzót cserélni? Mit kell kibontani hozzá? Valamint milyen izzó kell bele ebbe is T5? Valamit a bal hátsó ajtót nem zárja a központi. Az ajtókárpitot gondolom ebbe is bolhák és csavarok fogják. A csavarokat megtudja nekem valaki mondani hol vannak és mennyi van benne? Csak azért ne hogy legyen rejtett csavar azt eltörjem, vagy letépjem.. Köszi előre is!
Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy járó motor a kulcs kivételekor nem áll le?
1.4-es benzines.
Az eset úgy kezdődött, hogy nem indult be. A hiba az volt, hogy nem indult el a benzin szivattyú, mert a motortérben lévő biztosíték panelon a szivattyú reléjének egyik lába eloxidált. Ez újra lett forrasztva, aminek hatására működött a szivattyú, és indult az autó. Ez után lefújtuk lakkal a további oxidáció megelőzése végett, és ezután nem állt le a kulcs kivételekor. Kiszedtem a panelt, megtisztogattam. Ezután két napig rendben volt minden, de ma megint nem állt le.
Elég sok olyan alkatrész van, ami a "gyári" források között csak egységben cserélhető, ezáltal csak a komplett egység vásárolható meg. Náluk. Így az ötforintos alkatrész hibából tudnak több tízezer forintos alkatrész eladást produkálni. Ha az ablakmosó motor tönkremegy, sok esetben csak tartállyal együtt lehet kicserélni, holott a tartálynak semmi baja. Ilyen az üzletpolitikájuk.
Nem tudom, hogy lehet-e cserélni a fényszóró állító motort, ezért kérdeztem tette-e ezt már valaki. Csak furcsálnám, hogy ha ez lehetetlen feladat, akkor miért lehet külön kapni. De lehet hogy csak azért, hogy a kereskedő polcáról a vásárló garázsának polcára kerüljön át az eladott termék.
Ja, azt hittem, hogy autentikus oldalt mutatsz, nem egy akármilyen alkatrész forgalmazót. Az utángyártott katalógusok össze-vissza referenciáznak mindent ész nélkül.
A gyári oldalon ha találsz hozzá cikkszámot (és ott is leginkább alvázszámra keresve), akkor létezhet hozzá külön.
A citroenünknél (C3 - 2002 évj. 1.1 benzin) adott egy probléma már régebb óta: Balra indexelés után mindig indexel jobbra is 2-3x. Jobbra indexelésnél, ha kézzel húzom vissza az indexkart, akkor nem indexel az ellenkező irányba. Azt is észrevettem, hogy nyáron melegben nem csinálja, csak mikor elkezd lehűlni az idő, és hidegben.
Eléggé zavaró ez a dolog, erre van valami javítási megoldás, vagy pótalkatrész?
Sikerült előbbre jutni, érdekelne. Tapasztalataim szerint levegősödés is csinálhatja, parányi víz a rendszerben, és ha nem jelentős a leblokkolás akkor valami turbó lyukat is mondanak, amit pontosan nem értek, miért keletkezik, ha olykor hasonló helyzetben sokáig semmi.
Szerintem a fényszórómotor véglegesre van bele tervezve, hátulról megpróbáltam én is hozzáférni, letekertem, kiakasztottam a "foncsort", de nem jutottam a végére, majd ki akartam vágni a "üveget" körbe, de nem jutottam közelebb, ragadt a kés, nem nagyon lehetett roncsolás mentesen, pedig ami biztos, hogy befog majd ázni, párásodni, beállítani sem tudod jól majd. Láttam egy esetben valaki kivágta a burából a motort a burával (meszet) és vissza ragasztotta, nem tudom meddig ment. Tényleg sokkal jobb a gyári lámpa, mint az utángyártottak, kotyogósak az égők, és olykor hetente is cserélem, állandóan kiakad a fedél rugója is. Elgondolkodtam, hogy nem lehet, hogy a motor azért áll meg, mert határértéken kívülre megy (végállás szerű) és csak vissza kellene valahogy tekerni - de nem próbáltam ki. Többet nem hallottam, de jó módszer érdekelne.
Kicsit hozzászólok, a bejegyzésemhez..a COM2000 kormánykapcsoló ügybeli fejlemények.
Leginkább másokkal szeretném megosztani tapasztalataim, hát ha valakinek lehet hasznos.
Remélem nem ismételtem.
Szereztem 2 bontott kormánykapcsolót (sajnos mindkettőnek voltak hibái, egyiknek az átvezető szalagja szakadt el - hiába tekertem volna kb középre, hogy vezetéskor el ne szakadjon - végtelenségig tekerhettem, így nem volt duda és a légzsák lámpája is világított. A másikban pedig a kapcsoló végén egy réz érintkező volt törött, ami pont az indexhez kellett volna, és természetes az indexkar a rugós feszítő miatt teljesen lötyögőt mindkettőben és az enyémben is. Szerencsére ez a rugós rész, gyorsan áthelyezhető jobb karról a balra és most nagyon jó. Az elektronika teljesen épp volt mindben, úgy hogy kicseréltem az eredeti COM2000-t erre a tempomatkart és rádiókart is fogadni tudóra (igaz nekem az kormányon van, de az is volt benne), a karokat meghagytam így mindkettő végén voltak új funkciós gombok, amely a rádióhoz is jó lehetne, az index végének nyomását nem tudtam beazonosítani, bár a minden jelet észlel a BSI (diag). Gyakorlatilag a BSI csere semmilyen programozást nem igényelt (tempómat még nincs kész, így azt még nem kapcsoltam be). Ami viszont bánt, hogy hiába a nagy tudású kar a fedélzeti comp. kapcsolója nem volt közötte, most szereztem egy ilyen kart, kíváncsi leszek menni fog-e vele. (Amikor betettem a szimpla óra helyett az egysoros kijelző - kellett itt-ott vezetékezni -, de bekapcsoltam "beprogramoztam" a multi kijelzőt, már voltak üzenetek (ajtó), vártam, hátha a fogyasztásról is kapok majd infót az LCD-n.
Nyitottak maradtak még előttem: (Peugeot 1007-es, kormány tempomatos COM2000 van a kocsiban "96576795XT vagy 96576794XT, ebben nincsenek az automatához a karok)" Mi funkciója lehet az indexkar közepén lévő gombnak (diag csak olyasmit mond bal kar vég megnyomva)? A rádióvezérlő rész az ablaktörlőn miért nem kapcsolja a fedélzetit/egy videón láttam, hogy közepét nyomva kapcsolta, igaz annak más jel volt ezen a középső gombon (a megnyomására a fedélzeti nem lesz aktív jel a diagban, a rádióban van funkciója). Még mindig nem tudom, miért van a kormányhoz vezetve 2 légzsák rendszer, nekem egy légzsákom van és biztos másnak is? ezt az tudná, aki szedett már szét kormányon kapcsolható tempomatos Citr.C3/Peug.1007-t.
Megj. Már régóta nem tudtam úgy felhúzni az első ablakot, hogy ne kelljen végig húzni a kapcsolóját, amíg fel nem ér, ma szétszedtem és lám szét volt esve, törve, fixre ragasztottam és visszatettem ezt a 4 érzékelős gombocskát és most jól megy, bontóban láttam 2000-ért.
Sziasztok, adott egy 2009es 1.4 8V C3, és nagyszerviz óta ingadozik az alapjárat. Hidegen, melegen, beleböfög a kipufogóba, ha lehúzom a kartergázcsövet, vagy a rajta lévő szelepről a csatlakozót, ne változik. Fojtószelep leszedve, kitakarítva, újratanítva. Nem gondolnám hogy a szelephézag állításnak lehet hozzá köze, de egyelőre elfogytunk az ötletekből hogy mit lehetne tovább nézni, lenne tippetek esetleg? Nem találtam a fórumban túl sok idevágó infót, általában csak kérdéseket, vagy a TU5 motorra.