Az 5000 óra 2 évre szerintem is sok! A ki-bekapcsolás nem feltétlenül!
Nálunk ugyan nem T-cap van hanem J széria de szerintem a leolvasztásokat is beleszámolja a bekapcsolási számba. Mivel sok volt a taknyos-ködös idő az elmúlt években olyankor 40 percenként leolvasztott fűtésben és néha hmv készítéskor is.
4 év alatt 6981h van a gépünkben és 9592db bekapcsolás.
Ha túl van méretezve a gép vagy a vezérlés nem a legjobb akkor fűtésben is de hűtésben még inkább, sokszor megállhat mert már nem tud lejjebb modulálni. Ez mind növeli a bekapcsolások számát.
Mivel tipust nem adtál meg ---igy a repedt varázsgömböm szerint találgatok !
Persze hogy használt géppel adták el --ők is használták.
Az az 5000 óra elég kevésnek tűnik 2 évre .2x6 hónap fűtés2x1....3 hónap hűtés.?ez szerintem nagyon kevés --csak a fűtést fedi le .
Ha ez ki-bekapcsolós(másoknál On-OFF ) s nem inverteres tipus.
Az a csere teljesen bizonytalan mert lehetne 30 000 üzemóra is --hacsak nem valami "full okos ,csicsás vacak" --ami élettartam vége szoftverrel is rendelkezik.
A hőszivattyúnál nagyon számít a hőlépcső. (Lehet, hogy egy gép 40°C hőlépcsőnél még le tud adni annyi kW-ot, mint a ház hőigénye, de 50°C hőlépcsőnél már nem.)
Éppen hogy javul a kifűthetőség, ha nem csak a padló X m2 felületét fűtjük (mínusz bútorok), hanem a plafon X m2 felületét is. A kb. megduplázott hőleadó felület miatt ugyanannyi kW hőigényhez lejjebb mehetünk a vízhőfokkal.
Alacsonyabb vízhőfok igény = kisebb hőlépcső = jobb COP és magasabb teljesítmény.
A ház hőigénye NEM lesz más attól, ha - csak a padlót fűtöd - csak plafont fűtöd vagy - a padlót+plafont egyszerre fűtöd
---------------------- Más kérdés, hogy a gép mit tud. A hőleadókhoz képest!!!!! ------------------
Mert, ha NEM TUD 2X akkora kW-ot is.... Akkor - vagy csak az egyikkel fűtesz egy időben - vagy leveszed a vízköröket a felére és >> mehet mindkettő egyszerre is
Persze, ha netán tudja a gép a 2X annyi kW-ot is. Akkor nem lentebb venni a vízköröket, de akkor CSAK FELE annyi IDEIG kell fűteni. Ennek viszont nem látom a gyakorlati értelmét... ... max a totál kihűlt ház felfűtésekor.
A 7 kW az ugyebár a -15/+20=35 fokos fűtésre vonatkozik. Azaz 7/35=0,2 kW/fok a kazán/gép igénye a ház fűtésének.
*********** NYILVÁN olyan gépet kell venni !!! Ami a -15 fokban IS TUDJA a szükséges 7 kW-ot leadni melegből. HA ennyit számol/saccol a mérnök/energetikus.
HA a gépméret a kinti +7 fokra van megadva >> marketing!!!!!!!!! Akkor a "hagyományos rendszerű" gépek esetén.... Valóban cirka 1,7-2,0X akkora névleges teljesítményű kellhet >> a -15 fok esetére. Olyan ami +7 fokon tud 1,7-2,0x7=12-14 kW-ot legalább >> NÉVLEGESEN...
------------- Az adatlap alapján kiderül a pontos valóság. -------------
DE, A magyar télben valójában NINCS -15 fok kb. soha :-) Sőt -10 fok is csak kevés napon van tipikusan csak
A magyar tél télies része jellemzően a -5...0...+5 fokos sávban zajlik.
A magyar tél ÁTLAGA a teljes fűtési idényre +4 fok
****************** A napok jellemző hőmérsékleti eloszlása az ábrán látható (sokéves átlag).
Nálam van egy komplett alsó szint padlófűtés + falfűtés, és most lett beüzemelve a komplett tetőtér mennyezetfűtés. Rengeteg m2 felület, lazán viszi egy öreg 5kW-os on/off gép.
A padlófűtés sok betonja miatt sokat megy egyben, de utána sokat pihen is....
Ezt értem, szuper, de megéri ezért kiadni egy rahedli pénzt?
Most több mint 1 000 000Ft-al kerül többe a 16kW TCAP mint a 9kW. Az rengeteg villanyszámla, még 70Ft-os villanyárral is.
És ettől a géptől nem lesz nulla a villanyszámla, biztos lesz különbség, legyen mondjuk évi (irreálisan nagy számot mondok) 1000kWh/év a TCAP javára. Még így is 14 év lenne, míg elméletben megtérül (70Ft-os árral számolva)
"Nagyon örülök, hogy még ennyi év után is idézed az akkori hozzászólasomat de ne ezzel példálózz állandóan!
Ez nem alulméretezés hanem olyat szerettem volna a géptől amire nem alkalmas. Mivel a házat csak padlóval és csak mennyezettel is ki lehet fűteni világos, hogy ezt csak egy sokkal nagyobb teljesítményű gép tudná egyszerre üzemeltetni.
Szóval ne vezess félre senkit az én akkori tudatlanságommal!!!
Egyébként az a "semmire való" rissz-rossz J szériás gép azöta is hiba nélkül fűti a házat csendes1- ben sőt még csendes 2-ben is és hmv problémáink sincsenek. Évi 2500kWh az össz fogyasztás 4 éves átlaga fűtés/hűtés/hmv."
Annyi a különbség, hogy most 25°C-ot tart a ház, ami jócskán több energia, mint a 22°C.
Ha sikerül, leveszem 24°C a termosztátot, de érzékeny a feleségem, ő pulóver, hosszú nadrág, én pólóban vagyok otthon, de ő így is fázik. Homeoffice, ülőmunka
Nehogy a feleséged ez miatt elköltözzön mert fázik.
Inkább feljebb vidd 26 ra, had érezze a törődést. Nem mindegy, hogy a fűtésed 60 vagy 80 ezer ?
Azért is kell a nagyobb teljesítmény, hogy a HMV-t ne 2 óra alatt készítse el hanem 20 perc alatt, és ne essen ki napi 1x 2x 3 x a HMV ké+készítése miatt a fűtési időszakból 2-2-2 óra
A kompresszornak az élettartamát úgy tudod megvédeni vagy meghosszabbítani ha nem teljes kakaóval nyomod a gázt.
Egy 7 kW-os gép kb 50%-os teljesítménnyel üzemel a leghatékonyabban.
Akkor miért kellene egy -15°C-ra méretezett hőigény dupláját teljesítő gép, ha a -15°C csak pár nap van egy évben (ha egyáltalán van), tehát a többi napon +/-7°C-ban sokkal kisebb teljesítménnyel kellene üzemelnie, mint 50%. Ma 0-4°C volt eddig. 4,4COP-ot ír eddig a mai napra.
Az előrejelzés idénre hasonló időket jelez (ez persze nem törvényszerű, hogy az elkövetkező 10-15 évben is ez lesz), nem igazán izgulok, hogy mi lesz ha egyszer be fog kapcsolni benne a 3kW-s patron, mert kell a teljesítmény, hát ezért van benne.
A hozzászólásoddal egyetértek, de kiegészíteném a következőkkel.
Egy 7 kW-os gép kb 50%-os teljesítménnyel üzemel a leghatékonyabban.
Vagyis ha 7 kW a ház hőigénye, minimum egy 12kW-os t-cap szükséges ha hosszútávra tervezünk.
Nem padlógázzal kell nyomni az autót sem 2-es fokozatban.
mindenki aki okos mások hibájából tanulhat.
gabo011 és megjárta, nem kicsit nagyon.
Na nézzük a tényeket.
gabo011 beírásai
Mi 23C-ot tartunk, 117nm-15C 5,2kW
A hőszivattyú egy 9kW-os R32-es all-in one Panasonic értelem szerűen a fűtést/hűtést/hmv-t is ez készíti.
A ház hőigénye 5,2kW hőigény mellett sajnos a hőszivattyú nem bírja el ha egyszerre működik az összes padló+mennyezetkör ezért valahogy le kell programozni, hogy csak a "problémás" helyiségekben menjen a mennyezet és csak akkor ha a ház többi része már elérte a kívánt hőfokot.
Hogy lehet ez? a válaszom alulméretezte a gépet amit már 100x megbánt. A megoldás nem let volna rossz, ha a 9kW-os gépT-cap lett volna mert az -15 fokban is hozza a 9kW -os teljesítmény 100%-át.
Nálam pont ez a gép van, csak tartályos (ALL IN ONE) verzióban.
Közelítőleg eltaláltad a számokat nálam. 6kW körüli igény van az energetikus szerint.
Annyi a különbség, hogy most 25°C-ot tart a ház, ami jócskán több energia, mint a 22°C.
Sokat megy a gép, de sem bent sem kint nem hangos. 3 éve lakunk benne, éves fűtés/HMV költség (H tarifával) 60eFt köröl szokott lenni.
Ha sikerül, leveszem 24°C a termosztátot, de érzékeny a feleségem, ő pulóver, hosszú nadrág, én pólóban vagyok otthon, de ő így is fázik. Homeoffice, ülőmunka
Tervezni kell vele, hogy csökken a hidegebb időben a kW amit tud a gép Sajnos pont amikor több meleg kell a háznak.
- a kinti +7 fokban elérhető névleges 7,00/7,00 kW helyett - a kinti +2 fokban már csak 6,85/6,20 kW lesz - a kinti -7 fokban pedig már csak 5,60/5,25 kW lesz
Ezért, HA EGYEDÚL FŰT a gép csak a hideg napokon is, más rásegítő fűtés nélkül. Akkor némi gépkíméléssel+tartalékkal olyan helyre merném berakni. Ahol a kinti -15 fokban is elég max 4,5 kW nagyon max 5,0 kW fűtés+szellőzés >> azaz "kazán"/gép kW... (energetika méretezési érték az épületetrvből vagy saccolandó kb. helyesen az épület alapján vagy már tapasztalatból tudható)
Egy ilyen épületben tutira elég lesz a szokásos magyar teleken az a kW amit tud a gép éppen. Persze a komolyan hideg napokon lesz hangja, ha a max közelében kell küzdenie a házzal :-(
************ Azonban azzal IS számolni kell, hogy a COP csökkenése miatt az áramfogyasztás is megnő a hidegebb napokon. ************
HA egy hidegebb téli napon .... kell pl.
6 m3 fölgáz/nap a kondenzációs kazánból, mert >> ~60 kWh/nap a fűtési+szellőzési meleg
AKKOR ezzel a géppel és a COP-okkal is számolva naponta kell villanyból. +7 fokban 60/4,76=13 kWh (padló) illetve 60/2,82=21 kWh (radiátor/bojler) +2 fokban 60/3,41=17 kWh (padló) illetve 60/2,21=27 kWh (radiátor/bojler) -7 fokban 60/2,87=21 kWh (padló) illetve 60/1,94=31 kWh (radiátor/bojler)
Van hőtároló tömeg, bár nem ideális, mert a felső szint felett rácsos tartó a tető, de hagyományosak a falak...
Akkor lehet egy 7kW High Performance-t bevállalunk a 9kW T-Cap helyett... bár a vicc az, hogy az R32 szériák között nem nagyon van árkülönbség. És necces volna ha valóban hűtés módban csöpögne a gép belsejéből a kondenz a gyengu hőszigetelés végett.
Persze, a gépek nagy része nem fix teljesítményű, lekonyul hidegben
A kérdés hogy mennyi a házad hőigénye, milyen területen laksz, könnyűszerkezetes-e a ház vagy van hőtároló kapacitása.
Nekem itt az alfőldön olyan on/off gépem van ami papírforma szerint nem képes -15ben már a házat fűteni, de mivel itt a napi átlaghőmérséklet számít leginkább (és a ház szigetelt, jó hőtároló tömeg van benne) sosem ment még folyamatosan egy napot.
Nem kell túlparázni a méretezést véleményem szerint.
Az Aquarea J széria split (KIT-WC07J3E5), R32 pédányai, ha valakit nem érdekel a -13 fokban is fix hőteljesítmény, akkor vállalhatók lehetnek a T-cap-el szemben? Valójában úgy, hogy kerül be az épületbe hővisszanyerő kissé átalakul a hőveszteség. Túlkapás volna a minimum 9kWs T-cap...
Korábban olvastam olyat, hogy hűtési módban kissé gyengének bizonyulhat a készülék belsejében a hőszigetelés a kondenzzel szemben...
Meg a helyenként bolond öndiagnosztika volt itt említve régebben...