malócz: A helyszín lehetne valamelyik szocialista ipar(most inkább szellem)város egy elhagyatott munkásnegyede. Vagy valami dizájnos romváros, ha már sivatagunk nincs.
remélem sikeres volt ez a rendezvény, bár én nem tudtam elmenni. pedig kellene a debil haverok, és az amúgy is különösen erős pécsi alfa-sugárzás miatt. :D
A rendezvény programja olyan színvonalas, hogy ritkaságszámba megy. Igazi filmcsemegék, és érdekes előadások. (Az esti zenei programok nekem meg igencsak szívemhez közeliek, de ez már csak hab a tortán.)
Nem úgy mint Pesten a sci-fi/fantasy fesztiválok, amiket eszemben sincs fikázni, de nem esek hannyatt az ilyen-olyan sorozatok szereplőitől, a szerepjátékosok felvonulásától, és a nemrég vetített, témába vágó sikerfilmek újranézésének lehetőségétől...
A lényeg: posztnukleáris/apokaliptikus témáról szóló fesztivált kellene rendezni, mondjuk egy hétvége keretében. Álmodozzunk egy kicsit: játékfilmnek és dokumentumfilmek tucatjait lehetne vászonra tűzni (az én gyűjteményem már jelenlegi állapotában is szépnek mondható, de hétről hétre gyarapodik :)). Előadások is szervezhetők, pl.: paksról előadóbácsi, az atomenrgiaklubbosok, a zöldek idevágó csoportja, filmesztéták, Fogarasi+Szalacsi duó hakni, és lehet folytatni a sort bőven...
Kis helyen, de annál látványosabb kiállítás, pl. Geiger-csövek, film-plakátok, sugárzó limlomok, plutóniumgömb... ennyi hirtelen. Véleményeket és tövábbi ötleteket kérek. (A jelenlegi stádiumban a megvalósítás anyagi vonzatait nem kell eröltetni. :))
21:00 A csernobili katasztrófa
22:00 Atomdinamit
23:00 Atomtitkok és hazugságok
(00:00 Bogaras gyógymódok)
01:00 És eljött a világvége
Szodoma és Gomorra
Margaret Atwood: Oryx and Crake Mar megint egy jo kis poszt-apokalaptikus regeny. Raadasul Atwood-tol, akit mostanaban megkedveltem. Minel frisebb keltu a konyve – ez tavalyi - annal inkabb elter az eredeti uzeneteitol: Kanada, mint a let meghatarozo eleme es a feminizmus. Kozben a stilusa egyszerre fejlodik es marad ugyanolyan, mint volt. Ez a konyv is lassan bontakozik ki (mint a legtobb muve), tulajdonkeppen csak az utolso 50 oldalon (a 360-bol) derul ki, hogy mi is tortent. Marminthogy mitol ment ez az elkepzelt vilag csodbe. A reszleteket nem arulom el csak azt, hogy genetikai kiserletezes ment felre, illetve hasonlo a 12 majom vagy a 28 nap mulva esemenyeihez. Azzal a kulonbseggel, hogy ez a felresikerult kiserlet egy jobb vilagot eredmenyezett, melyben az uj faj bekesebb, szebb, jobb. Csak mellesleg az emberiseg 99%-a irtodott ki. De a fohost ez, a felszinen, nem nagyon zavarja. Az is latszik, hogy a szerzo elenk fantaziaju koltono: az uj allat es emberfajok leirasa kozben nem turtoztette a kepzeletet.
Juj unom már magan Chernobylban akarok járkálni, mikor lesz már STALKER ?:)
Amúgy Sebi emléxel még a netes The Wastesezésre? Na az volt feelinges a javából :)
Farkasok ideje Le temps du loup, 2003 Színes francia-osztrák-német filmdráma, 110 perc
Aki kicsit is ismeri az osztrák Michael Haneke (A zongoratanárno´´, Furcsa játék, Ismeretlen kód) munkásságát, azt tudhatja, hogy nem a kifejezetten könnyed alkotások mestere, és az o´´si germán regébo´´l kölcsönzött cím sem sejtet sok jót.
Mert eljön az ido´´, amikor ember embernek farkasa lesz, és nem a híradóban, egy távoli, elmaradott vidéken, hanem itt és köztünk. Haneke nem fárad azzal, hogy okot vagy ürügyet találjon apokaliptikus látomásához: elég az, hogy civilizációnk úgy, ahogy van, szétesik.
Anna, a kedves városi asszony egyik pillanatról a másikra szembesül a tragédiával, amikor vidéki nyaralójukba megérkezve vadidegenekkel találja magát szemben. A betolakodók megölik a férjét, o´´ pedig két gyerekével kénytelen nekivágni a feldúlt és kihalt vidéknek, amíg egy kis vasútállomásra nem érnek, ahol néhány túlélo´´ várja a vonatot, ami talán eljön, és biztos helyre viszi o´´ket.
Haneke már kilenc éve írta a Farkas ideje címu´´ forgatókönyvét, de csak szeptember 11. után érezte azt, hogy ebbo´´l filmet kell készítenie. Igaz, a téma már korábban is gyakran felbukkant az európai filmesek munkáiban, és nem véletlen, hogy a film oly sok mindenben hasonlít például Bergman Szégyenéhez vagy Besson Élethalálharcához. Haneke azonban minimalizmusával válik ki a sorból: a történet szándékosan vázlatos, a színészi játék a végletekig visszafogott, a rendezo´´ pedig egyszeru´´ eszközökkel ér el rendkívüli feszültséget, például a zene teljes elhagyásával. Ám a Farkasok ideje nem elviselhetetlen film és a fizikai ero´´szak csak ritkán jelenik meg – inkább az agresszió leheto´´sége válik fontossá –, és nem csak a régi civilizáció pusztulásának lehetünk tanúi, hanem egy új születésének is. Isabelle Huppert most is remek, de a legkisebb rezzenésekkel a két angyalarcú gyerekszínész uralja a filmet. Szemükben nem csak a borzalom, de a remény is ott tükrözo´´dik.
Most nem tudtam megnézni, mivelhogy tévém sincs, de élénken él bennem. Nagyon jó sztori, és Brad Pitt is kivételesen nagyot alakít benne. Willis csak a tőle megszokottat hozza.
Nem t?nt fel James Earl Jones, én inkább a kapitány brutális texasi akcentusára figyeltem...
A Metropolis animének érdekes története van: a negyenes években az eredeti film alapján Osamu Tezuka, a "manga istene" rajzolt egy képregényt, a 2001-es filmváltozatban pedig gyakorlatilag megtartották Tezuka eredeti karakterdesignjait, viszont egy döbbenetesen részletes CGI-hátteret csináltak melléjük, ezzel egy rendkívül szokatlan látványt hozva létre. A film különlegességét fokozza a 40-60-as évek számaiból összeválogatott zene is.
Koyaanisqatsi. Ez is valami olyasmi mint amit minden (2.?) évben meg kellene néznem. (Ahogyan a Szárnyas Fejvadászt is meg kellene.)
nebuman, látom te is fokozottan érzékeny vagy ezekre a 'kretén' arcokra. (Z'Dar, Yul Brynner, ez a mostani James Örl, etc.) Csokorba kellene szedni a legjobbakat. Érlelhetnénk nekik egy weboldalt.
Bizony, Dr.Strangelove nagyon jó, fel is vettük a listánkra hamar ;-)
Nem tudom feltűnt-e a bombázó legénysége között James Earl Jones (így írják?), aki sok évvel később Darth Vader hangját kölcsönözte és Thulsa Doom volt a Conan, a barbárban? (Illetve az Amerikába jöttem-ben is ő volt Eddie Murphy apja, Zamunda uralkodója, de ez végképp nem ide tartozik.)
A Frizt Lang-féle Metropolis-t volt szerencsém moziban látni, valóban kiváló film, az effektjei elképesztőek. A díszletei erős expresszionista hatást mutatnak, ami a filmművészetben igazi ritkaság. Az egyik híres jelenetét biztosan ismeritek, anélkül hogy tudnátok miből való: mikor a tudós próbálja életre kelteni a robotnőt, és fénygyűrűk szaladgálnak körülötte fel-le. Az ismertté tételben igen nagy szerepe van a Queen zenekar Radio ga-ga videoklipjének (igen, ebből a filmből valók a részletek).
A Metropolis anime nálunk is megjelent DVD-n pár éve, és ugyan nem láttam, de amit olvastam róla az valamennyire az is az eredeti filmre hajaz.
Megnéztem a Dr. Strangelove c. filmet, fantasztikus volt :)
Ilyen fekete humort... Pl. az őrült tábornok a testnedveivel, vagy ahogy a végén rodeózik a bombázó kapitánya az atombombán... Nagyon jó film.
Valamint ezen a héten vetítik a mozik Michael Haneke (A zongoratanárnó, Furcsa játék) poszt-apokaliptikus témájú filmjét, a Farkasok idejét. Szerintem érdemes megnézni.
Metropolis: Fritz Lang 1927-es némafilmje, szerintem zseniális. Részben ez alapján 2001-ben készült egy azonos című anime.
Most látom az IMDB-n, hogy van egy Metropolis 2000 c. film is - kemény 2.6-os pontszámmal.