Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 2024.02.22 -2 4 33554

Sokszor le volt már itt írva modik részéről is, hogy ez az egész +/- gomb leginkább hülyegyerekek szórakozása, senki se kérte, csak az üzemeltető kitalálta és meg is csináltatta a fejlesztőkkel (bezzeg jónéhány más fórummotorokban régóta alapvető funkciót nem tud, de hát már megszoktuk). Én kábé csak akkor veszem észre az értékeléseket, ha valamelyik hozzászólásban megemlítik, annyira semmi értelme.

Előzmény: szergely22 (33553)
szergely22 Creative Commons License 2024.02.22 -5 4 33553

Kedves István!
Köszönöm a segítséged! Közben találtam régi Roco 6 tengelyes mozdonyt itthon, amihez nincs semmi plusz funkció (mivel ez a dekóder csak egy funkciókimenettel rendelkezik), kicseréltem a dekódert. Egy hattengelyes mozdony, ami nem hangos, nem igényel pufferelést.

 

A mínuszoláshoz csak annyit, hogy amilyen színvonal van mostanában főleg a Magyar vonatkozású modellek topikban, nem csodálkozom. Mindenhez ért némelyik, de szerintem már lassan két vágányt nem tudnak összekapcsolni...

Amúgy ez a mínuszt nyomó kicsinyességét és rosszindulatát tükrözi, meg a nyomorult életét, ha neki már ez is örömet okoz....

Előzmény: csíkos-háTTú (33552)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.21 -3 7 33552

(Erre a kérdésre miért adott valaki negatívot? Elembeteg... Ahelyett, hogy segítne egy válasszal, mondjuk. Ide jár, hogy magát idegesítse, és nyomkodjon? Csak ezért minek jön ide? Hívta valaki?))

 

Szia!

Sajnos ezen a dekóderen nincs kialakítva külső pufferelési lehetőség. Piros nyíllal a dekóder egyenirányítójának a pozitív, feketével a negatív pontját jelöltem be. Sajnos nincs most nálam ilyen, hogy megkeressem rajta, hogy a szabad forrasztási pontok közül valamelyik megfelel-e ezeknek? Amire emlészem, azok ezek a pontok. A pozitív egyébként a kék vezeték is egyben. Én nem ajánlom, hogy csak úgy ráforrasszunk egypuffer elko-t erre a dekóderre.

Előzmény: szergely22 (33551)
szergely22 Creative Commons License 2024.02.21 -4 2 33551

Hali!
Piko 56122 / Uhlenbrock 76320 dekódert hogy tudom pufferelni kondenzátorral?

Ezek a forrpontok vannak rajta.
Jó eséllyel az első kép jobb oldalán lévő két pont a jó hozzá, de nem biztos.

Tudna valaki segíteni? 

rezgaras Creative Commons License 2024.02.21 -1 2 33550

Höhö. Ez a probléma kb. 25 éves... :-))

Előzmény: dccvillanyos (33547)
V63-017 Creative Commons License 2024.02.21 -2 2 33549

A 12V-os feszszabályozós, kondenzátoros áramkör után, aminek szintén semmi értelme nincsen, csodálkozunk egy ilyenen?

Előzmény: dccvillanyos (33547)
diginewl Creative Commons License 2024.02.21 0 1 33548

Ugyanilyen smd kondi van sok Fleischmann gőzös gyári előkészítő paneljén. Ott rafináltabbak voltak, mert az egyik sínszálat, és az egyik motorkimenetet szűrték vele....

Nem tudom hova teszik az észt ilyenkor a tervezők.?

Előzmény: dccvillanyos (33547)
dccvillanyos Creative Commons License 2024.02.20 0 18 33547

Üdv.

 

ACME M63 és programozás probléma.

A központ Z21, vakdugó és dekóder nélkül a mozdonyt a sínre helyezve, áramfelvétel 35mA, és a mozdony halkan ciripel. 

ESU dekóderrel direkt programozás hibázik, kiolvasott adat véletlenszerű, railcom nem működik.

ZIMO dekóder, direkt programozás nem működik, railcom viszont jó, ezért a POM is.

DigiTools direkt programozás nem működik, kiolvasott adat hibás, railcom nem működik.

 

A mozdony paneljét vizsgálva kiderült, hogy a C1 jelű kondenzátor közvetlen a sínjelre van kötve. Kiforrasztva (értéke 100nF) mindhárom dekóder típussal helyreáll a rend és minden működik.

Bátrabbaknak digitális üzemben mindenképp javasolt az említett kondenzátor eltávolítása. Garanciális ügyintézést a beavatkozás hogy érinti nem tudom, mindenki saját felelőségére döntsön. A világításoknak a 12V-os stabilizátor és tantál kondenzátorok ugyan úgy megtalálhatók mint a V63-ban. A ventilátor motor külön 2V-os tápról megy (dimmerelés nem szükséges).

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.19 -1 2 33546

Használhatod.

Előzmény: Alxandr (33545)
Alxandr Creative Commons License 2024.02.18 0 0 33545

Sziasztok!

 

Piko A-Gleis sínekhez való, digitális betápot használhatok analóg üzem esetén?

Sokat jelent, hogy ebben nincs benne a zavarszűrő kondenzátor?

 

CsontosPeti Creative Commons License 2024.02.12 -1 7 33544

Sziasztok!

 

Utolsó fázisba ért az MTB Bobo tuning panel tervezésem. Végül két FFC csatlakozóval oldottam meg a panelok közötti átvezetést. Ezeket a csatlakozókat egyszerű forrasztani, és bármikor bontható a felhasználó által is. Az elsődleges teszteken átment, az átvezető kábel hiába méret pontos, de csak egy próba egyelőre, remélhetőleg az elkövetkező pár hétben megjönnek a megfelelőek és készre lehet szerelni az első adagot.

Ha minden teszten átmegy, utána kb. 3 hét amíg megérkezik az első nagyobb mennyiség, de már a tesztek után elkészülhetnek a promó videók és elindulhat a hivatalos rendelés is. Akik elsők között adtak le előrendelést a panelra, ők már lehet, hogy pár héten belül meg is kaphatják a sajátjukat.

 

A panel a következő extrákat tartalmazza:

  • Külön vezérelhető tolató- és homlokfény.
  • Digitális kuplung kimenetek (vezérelhető az első hátsó együtt (1. mód), illetve külön-külön is (2. mód), viszont külön vezérlésnél nincs lehetőség a homlokfény külön kapcsolására).
  • Részletesen jelölt panel a könnyebb összeszereléshez.
  • Hangszóró kivezetés a vezetőálláshoz, illetve a motortérhez is, amennyiben valaki kivágta a mozdonysúlyt.
  • AUX3-AUX4. Teljes feszültségtartományú kimenet

 

A panel két különböző módban használható melyek között DIP kapcsolókkal lehet állítani.

 

1. mód:

AUX1: Tolatófény engedélyezés

AUX2: Homlokfény engedélyezés

AUX3: Digitális kuplung (első és hátsó együtt kapcsolható) / szabadon felhasználható

AUX4: Vezetőállás világítás

 

2.mód:

AUX1: Tolatófény engedélyezés

AUX2: Digitális kuplung (első) / szabadon felhasználható

AUX3: Digitális kuplung (hátsó) / szabadon felhasználható

AUX4: Vezetőállás világítás

 

2. módban a homlokfény együtt kapcsolható a menetfénnyel, illetve a DIP kapcsolóval teljesen ki is kapcsolható.

 

Előzmény: CsontosPeti (33506)
tumikas Creative Commons License 2024.02.04 -2 2 33543

Ugyanaz. Nyugodtan vedd a Seuthe-t.

Előzmény: hory004 (33542)
hory004 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 33542

Sziasztok!

 

Piko 56160 és a Seuthe NR22 közt mi a különbség?

 

A pikonak nem találom a méreteit, egy (hangos) BR 55-ösbe szeretném rakni, gyártó ezt írja hozzá, viszont nincs készleten, és kétszer annyi mint a Seuthe.a

diginewl Creative Commons License 2024.02.03 0 2 33541

Az univerzál kupplung + hagyományos bügel kapcsolattal nem lesz gondod egyik gyártó termékénél sem. Ezek így mind jól kapcsolódnak (esu/roco/krois).

 

(nem célom a krois szekerét tolni, viszont ez tényleg szép, és biztonságos kapcsolatot is ad. Igaz, mint már mondtam egy picit kell molyolni a kapcsoló kengyeleivel, mert előfordulhat, hogy a szembe párral egyszerre akadnak fönn egymáson). Ettől függetlenül nagy élmény a digit kupplung, bármely gyártóét fogod használni!

 

Itt látható némi ütköző távolságbéli különbség:

ESU  - kép a netről

Krois / Fleischmann

Előzmény: porszívómester (33540)
porszívómester Creative Commons License 2024.02.02 0 0 33540

Igen az univerzal kuplungokat nézegettem én is többféle gyártótól. Itt nem gond ha távol kapcsol, inkább legyen megbízható mindenféle gyártó (Albert Roco Piko) kengyeles kuplugjaval az össze és szét kapcsolás illetve a vontatás tolatás.

Előzmény: diginewl (33539)
diginewl Creative Commons License 2024.02.01 0 5 33539

Többféle van. Azon belül meg (még) több gyártó.

Teljesség igénye nélkül:

-Fleischmann profikuplung. Jó, közelre kapcsol, mint a rendes profikuplung. Összekapcsolásnál elég erős hatás kell. Azaz legalább 3-4 kocsi legyen a mozdony után, arra már szépen rákapcsol. Egy/két kocsis szerelvények megkerüléséhez nem jó. Lekapcsolás.. hát 99%-ban szétkapcsol, de van amikor nem.

https://youtu.be/ikpjaUtxSVw?si=958yrWha33dg_f8i

 

-Roco kurcz - ehhez a Krois gyárt kuplungot. Ezzel nem találkoztam élőben, csak videókon láttam.

 

-Univerzál. ESU/roco/fleischmann. Mindegyiknél JÓVAL távolabb kerülnek az ütközők egymástól. Előnye, a könnyed csatlakozás, és szétkapcsolás. Amit a Krois gyárt (MK2) névvel az szinte olyan közel kapcsol mint az univerzál kupplung. Azaz ez talán a legjobb. Viszont itt is lehet, elsősorban az összekapcsolódásnál hiba, amikor a két kengyel pont egymást emeli fel. A Krois kengyelt kicsit meghajlítva ez a hiba kiküszöbölhető.

 

Itt a kocsin van a digit kupplung - de a mozdonyon nincs kengyel.

https://youtu.be/Gl2Hti3JSrc?si=UABQS6V1ew2Q5xKK

 

Itt a mozdonyon van a kupplung, és a kocsin is van rendes kengyel.

https://youtu.be/GQFCLFbrWDA?si=s0f54xk_RGnjolC8&t=164

 

Talán elindulásban segít.

Arra mindig figyelni kell, hogy rövid ideig működjön a mágnes. A mozdonydekóderekben van külön (walczer) funkció, így egy picit rátol, tehermentesít, aztán mágnes bekapcs, és mindjárt távolít. Ezt pl. a DT gyönyörűen megoldotta. Lásd legutolsó videót.

Előzmény: porszívómester (33538)
porszívómester Creative Commons License 2024.02.01 0 0 33538

Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni digit kuplunggal kapcsolatban, mielőtt rendelek bármit is. Van e valakinek jó vagy rossz tapasztalata ezekkel, melyiket ajánlanátok ami megbízhatóan működik hagyományos kengyeles kuplungokkal, mindenféle gyártótól. Illetve láttam hogy Roco-nak több féléje is van, ezek vajon miben különböznek?

Köszi előre is!

rezgaras Creative Commons License 2024.02.01 -1 0 33537

Kösz. Ezt a második hivatkozást nem egészen értem. Úgy látom az van benne, ami a NMRA szabványokban is benne van. Csak németül.

Előzmény: dccvillanyos (33536)
dccvillanyos Creative Commons License 2024.01.31 0 2 33536

Itt találod: https://www.nmra.org/sites/default/files/standards/sandrp/pdf/S-9.2.3_2012_07.pdf (75-ös mező)

Jó ez az oldal is, egy sor új dolog innen indul (DCC-A, XPOM, next28, F1-F68, stb.): https://www.railcommunity.de/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=61

 

Előzmény: rezgaras (33535)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.31 -2 0 33535

"...az ajánlás szerint legalább 20db 1 bitnek kell lennie (jól megkülönböztethetővé teszi  a normál parancsoktól). A PIKO-nál ez a darabszám valamiért 17."

 

Ez hol van a szabványban? Nem találom. (amit találtam, legalább 14)

Előzmény: dccvillanyos (33534)
dccvillanyos Creative Commons License 2024.01.31 0 7 33534

Üdv.

 

PIKO SmartControl WLAN vs. DigiSound5.5.

 

Ahogy idehaza terjed a PIKO új kezdőkészletéhez adott digitális vezérlő, úgy kaptunk pár megkeresést, miszerint a SmartControl WLAN eszközzel a hangdekóderünk nem programozható.

 

A hiba a DigiSound4 és Digisound5 8p. és plux22 változatait érinti, DigiDrive és a kicsi hangdekóderek (plux12 és next18) hibátlanul működnek.

 

A hiba leírása: a programozó parancsokat az úgynevezett long preamble bitek vezetik be, aminek az ajánlás szerint legalább 20db 1 bitnek kell lennie (jól megkülönböztethetővé teszi  a normál parancsoktól). A PIKO-nál ez a darabszám valamiért 17.

 

Megoldás: A DigiSound4 és 5 dekóderekhez készült egy CV7=42 verzió amiben a preamble darabszám figyelést módosítottuk.

 

PIKO SmartControl WLAN és DigiSound4 vagy 5 dekóder használóknak a dekóder működtető program frissítését javasoljuk. A v42 verzió hamarosan elérhető a digiprogram alkalmazásban, vagy személyesen az irodánkban is elvégezhető a frissítés.

 

Üdv, Zsolt.

nazareth Creative Commons License 2024.01.29 0 2 33533

Segítséget szeretnék kérni valakitől, aki profi ebben a témában !!!

A problémád alapvetően IT-s, szóval bárki olyan ismerőstől segítséget kérhetsz, aki csak a számítógépekhez ért, a vasútmodellekhez nem (ez nagyban megkönnyíti a dolgot) :)

Dióhéjban: Neked az kell, hogy a z21 routere "kliens" módban legyen (azaz ne ő maga hozzon létre hálózatot, hanem egy meglévő hálózathoz csatlakozzon). Ha ezt elmondod egy számítógépekhez értő ismerősnek, talán már tud segíteni. 

Amire figyeljetek oda:

1.) Ha jól bogarásztam ki (volt ilyen routerem, de rég volt), a TP-LINK WR-740N (ezt a routert adja a Roco a z21-hez) a korábbi firmware-ekkel nem tud kliens-módot, viszont elképzelhető, hogy frissítés után igen.

2.) Kliens mód híján esetleg "WDS repeater" módban is működhet a dolog – ez annyit jelent, hogy a z21 routere másolja a másik router beállításait, mintegy kiterjesztve annak hatósugarát, azaz a kliensek (telefon-tablet-satöbbi) nem is látják, hogy melyik routerhez csatlakoznak, mindenhonnan mindent elérnek. WDS repeater üzemmódja biztosan van a WR-740N-nek, viszont két dologra figyeljetek oda: 

 a.) ha van repeater a hálózaton, az egész hálózat sebessége lassul (repeaterenként minimum feleződik); nem biztos, hogy megéri ezt használni;

 b.) a WR-740N firmware-e (a saját programja) tartalmaz egy súlyos biztonsági rést, és tökegyszerűen fel lehet törni; emiatt ha a repeater üzemmód mellett döntötök, mindenképpen frissítsétek a firmware-t a legújabbra (a biztonsági rés alapvetően nem probléma, ha PVC-vonatokat kell jobbra-balra terelgetni, de a "nagy" hálózatra nem biztos, hogy így fel kell engedni a routert). 

3.) Amint Benbe is leírta, a Roco elég szerencsétlenül olyan IP-címet adott alapértelmezésként a z21-nek, ami nagy valószínűséggel összeakad a legtöbb router dinamikusan kiosztott címeivel, így vagy a routeren kell beállítani, hogy ezt a címet ne ossza ki, vagy a z21-en kell átállítani a címet valami másra (ehhez kábel és ingyen letölthető konfigurációs szoftver kell). 

Előzmény: pentelaci (33522)
benbe Creative Commons License 2024.01.28 0 1 33532

Ezt nyilván ki kellene próbálni, vagy megtudni, a DT kipórbálta-e már. De ha appban látni szeretnéd, akkor sokkal jobb, ha minden infó a Z21-ben fut össze, tehát R-bus érzékelés van, és onnan egyértelmű a kommunikáció kifelé a hálózaton át.

Előzmény: tompa101 (33530)
zut2020 Creative Commons License 2024.01.28 0 1 33531

Egy Blücher illesztőt ír kompatibilisnek xpressnet-en is, de érzésre a Digitools csak "kifelé" tud xpressneten beszélni. Digitools-t kell megkérezni róla.

Előzmény: tompa101 (33530)
tompa101 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 33530

Kezd körvonalazódni egy megoldás (S88-PC illesztő) és ebben a digitoolsos PC illesztő is benne van. A kérdésem, hogy ha a z21 X-Bus portjára teszem a PC illesztőt (XPN) akkor az app "látja" majd az érzékelőket? 

Előzmény: zut2020 (33526)
zut2020 Creative Commons License 2024.01.27 0 1 33529

A Roco által adott routert kliens módba tenni, felcsatlakoztatni a "normál" hálózathoz aztán a Z21-nek adni egy IP-t aban a hálózatban amin a többi eszköz van, a DHCP szerverhez nem kell hozzányúlni a legtöbb esetben. De nulláról tényleg nem könnyű :/

Előzmény: benbe (33528)
benbe Creative Commons License 2024.01.27 0 3 33528

Ezek a routerek csak egy kábelen bejövő jelet osztanak szét más kábelek és a wifi felé, majd a válaszokat továbbítják az egy bejövő kábel felé, szóval ezzel a hardverrel ezt lehetetlen megcsinálni. Ha kábellel rádugod az otthoni wifire a Roco routert, akkor komoly problémák fognak következni, elsőre például az, hogy többé nem fogsz tudni csatlakozni a Z21-hez, mert a Z21 statikus IP-címet használ, az otthoni wifik viszont dinamikusat, és nem abból a tartományból osztanak címeket, mint amibe a Z21-é tartozik, így véletlenül se lesz esély összekapcsolódni.

Ehhez át kellene állítani a DHCP-szervert (ami minden bizonnyal a Telekom/Vodafone/Digi kábelmodem) statikus IP-címekre, kiválasztani a szolgáltató preferált tartományából egy címet a Z21-nek, és a Z21 Maintenance Tool-lal átállítani a Z21 saját IP-címét a DHCP-szerverben megadottra.

Csatlakozom az előttem szólóhoz, szerintem ezt telefonon nem tudnánk végigzongorázni.

Előzmény: pentelaci (33522)
benbe Creative Commons License 2024.01.27 0 2 33527

Egyetértek, ez a kérdés elsősorban az igényeken múlik, nincs egyértelmű válasz rá. Az R-bus címeinek van egy maximuma, annyit tesztelten biztosan elbír a Z21. Ha szeretnénk, hogy az app tudjon mindenről, akkor az Rbus a megoldás. Én így csinálom, mert appban vezetek, appban állítok vágányutat is, szerintem sokkal könnyebb, mint mondjuk egy Maus-szal, automatizáció meg annyi van, hogy vörösbe esnek vissza a főjelzők. A wifi se volt még soha túlterhelve, persze dedikált rendszert használok.

Előzmény: zut2020 (33526)
zut2020 Creative Commons License 2024.01.27 0 1 33526

Az első megoldásnak óriási előnye hogy nem köt géphez. Én egy Domino pultot építek (lassan), ami direkt a Z21-el beszél, gép nélkül is. Hasonlóan ha tabletről vagy telefonról szeretnéd látni a foglaltságokat akkor is ez a megoldás az egyszerűbb. Kevesebb kábellel is meg lehet oldani, csak a Z21-ig kell vinni az R-Bus-t, onnan ugyanúgy hálózaton megy a forgalom mint a többi parancs.

 

S88-at több eszköz támogatja, így sokszor olcsóbb egy ilyen rendszert összerakni (bár a Digitools R-Bus érzékelője változtatott ezen).

Előzmény: tompa101 (33524)
v46021 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 33525

 

 

Sok-sok éve használom az S88 - at hiba nélkül.

A Z21 nálam csak a járműveket vezérli, de az is "drót" - on keresztül. Nem bíztam a WIFI -re.

R-Bus: nincs tapasztalatom, nem tudom, hogy sok mozdony - sok váltó -sok szakasz mikor sokal be a Z21...

 

Előzmény: tompa101 (33524)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!