Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hmm, a légellenállás nagy fétis? Baszakodnak a légellenállási tényező lófasznyi farigcsálásán, aztán közben baszott nagy homlokfelületű batârokat gyártanak teljesen indokolatlan méretű gumikkal. Fizikához úgyis hülye az átlagbarom.
Igen, a sok euroncap és egyéb szabványnak meg kell felelni, ez sok formai lehetőség feladásával járt. A másik gond, hogy 2-3 évtizede nem a mérnökök és formatervezők mondják ki a végső szót egy márka gyártásba vételekor, hanem a pénzügyesek és marketingesek (ezt loptam, mert teljesen egyetértek a megállapítással). Egy motorban pl. ha egy fém alkatrészet lecserélnek műanyagra, ez sok-sok peták megspórolásával jár, az nem számít, hogy pl. egy bizonyos, vese alakú hűtőrácsot viselő márka eladott dízel autói az átlagostól gyakrabban kigyulladnak a fenti ok miatt és válnak porrá az utak szélén. Vagy egy termosztátot pl. már nem lehet otthon cserélni, de szakműhelyben sem, mert csak egy teljes, zárt műanyag házba zárt izét cserélnek természetesen nagyon drágán. Etyi erről regényeket tudna írni. Arra megy ki az egész, hogy 3-5 év után dobd el a vasat és vegyél újat.
Plusz a légellenállás mellett bejött még a gyalogosvédelem szempontjai is, mióta az euroncap ezt is vizsgálja. Emiatt is lettek ennyire laposak a kocsik orra, plusz emiatt létezik már a motorháztető alatt légzsák.
Az usában jött egy új rendelet a fényszórómagasságról. Ehhez az E-type pár centiméterrel alatta volt. A brit tudósok angol mérnökök ezt úgy orvosolták, hogy az usa piacra gyártott kocsik első futóműve és a kasztni közé betettek egy hézagoló tömböt, ami pont annyival emelte meg az elejét. A szabálynak megfelelt, csak az úttartását vesztette el, de az nem számított... (Forrás: Angliában volt a tv-ben egy műsorban)
Megfogtuk a lényeget most, mert ugye tudunk értelmesen vitázni formákról, (régi)autómárkák tipikus stílusjegyeiről, de az utóbbi évtized autómárkái kasztnijai mind ázottszappan formájúak, a logójukat lehet épp ezért méretezik túl :-), a légellenállás lett a nagy fétis. Koceka tégla Volvó sem készül már sajna...
Pont erről van szó! Megosztó formavilága volt, van, de egy olyan irányt adott a sportkocsi gyártásban, amit aztán évtizedek alatt szinte tökéletesre csiszoltak a karosszériatervezők. Minden bénasága ellenére (terepjárós stílusban oldalra nyíló hátsó ajtó) a maga idejében és a maga helyén, ugyanúgy mint a Citroen DS, egy mérföldkő volt. Na a mostani izé nem lesz az!
Kövezzetek meg, de nekem ez a jaguar nem tetszik. Tudom hogy nagyon fel van kapva, meg ez A jaguár, de nekem annyira nem. Nem dobnám ki a garázsból, de nem ezt választanám.
A ami "jobb" tejből is lehet aludttejet csinálni, de el kell indítani egy darab régi aludttejjel vagy kefír/joghurt darabkával. Persze az igazi aludttej tehéntejből készül, a tehéntej meg tehénből jön. Mással sajnos nem érdemes kínlódni, nem lesz finom.
Sanya, kefírről, natúr joghurtról nem hallottál, ne edd ezeket a xar bogyókat... A szervezetünk jobban teszi a dolgát a természetes segítőkkel, csak a gyógyszer és gyógyhatásúnak nevezett szemetet gyártók zsebét vastagítják az emberek.
Ma reggel azzal keltem, hogy már olyan vagyok mint az új. Igaz az antibiotikum kúra miatt, még hat napig szinte biztosan fosni fogok de az már nem problémakör. A probiotikumokat marokszám szedem.
Ez öntökönlövés a Jag részéről, ezzel szépen ki is nyírják a márkát. A cégnél hatalmat kapott valami woke seggfej, maga alá hajlította a többieket, oszt kitört belőle ez az ótvar gennyes fos. Undorító. Semmi köze a Jag évszázados történelméhez. Semmi köze a márkához. Egy Ssangyong vagy Dong Feng esetében elmenne egy ilyen váltás, de a Jaguarral???
Ezért nem szabad buzikákat csoportosan beengedni a rendszerekbe. Lehet ez alatt a vas alatt bármennyire is fejlett hajtáslánc, csúcs az elektronika és a szoftverezése is ott lehet a toppon, ha a normalitás nem akar homárnak látszani. Vagyis az értékesítési kudarc bele van kódolva a megjelenésbe. A homár nem férfias és a Jaguár mindig is a sportos maszkulin tulajdonságokkal felvértezett tulajdonosok önkifejezésének egyik eszköze volt.