Van egy ismerős, aki a régi Fiat szalonnak volt a szervízvezetője. Az üzemeltet egy szervízt, a Multiplát is ők javították amit én nem tudtam megoldani. Látott már ilyen motort.
Már meg van véve minden hozzá. Olaj, szűrők, gyertyák, vízpumpa, vezérlés. Az is benne van a készletben. Nem értem miért nem cserélik, 3000 Ft körül mozog. Vettem még vákumszivattyú tömitést is. Azt sem szokták cserélni. Na meg új leeresztő csavart is. 7.-én viszem majd a szerelőhöz.
Diag, de erős a gyanúm, hogy valamelyik állító motornál eltört a műanyag közdarab. Kapható hozzá felújító készlet, ami tartalmazza az összes műanyag bizbaszt, de jó eséllyel a motor is cserés lesz, valószínűleg elkopott benne az ellenállás pálya, és ezért nem érzékeli a végállásokat illetve hogy mikor merre jár az állítómotor.
Sziasztok! Fiat idea 1.4 16v 95Le. Reggel nehezen indúl. Dadog remeg leáll. Utána beindúl és semmi gond nincs vele. Egész nap szépen indúl, jár. Új gyertyák. Szép őzbarnák. Folytószelepet kitakarítva. Valakinek valami ötlet? Köszönöm
Ez egy nagyon jó ellensúly napi irodai jellegű munka ellenében. Én is úgy vagyok. Azt nagyon szeretem, ahogy megmozgat egy többórás (napos) szerelés mindenhol. És ha elég rendszeres, akkor még az általános edzettség is megvan. Napokban más nem lévén, az asszonyt kértem meg, hogy pumpálja a féket légtelenítéshez. Alig bírt lábra állni (nyilván túlzok), na mondom ezaz! :D
Általában egész nap egy nyamvadt gép előtt ülök és csak a fejemet használom, azt se viszem túlzásba, mert megy rutinból. Ha ezek után szerszámot veszek a kezembe, kifejezetten jólesik. És ezzel most az sincs hogy hajt a tatár és mennie kell az autónak, mindegy hogy ezen a héten lesz kész a tetőablak vagy két hét múlva. Időm nekem sincs túl sok, ezért is húzódott ez az egész ilyen régóta, de mostanában úgy néz ki, lesz pár szabad délutánom, amit ezekre a dolgokra tudok fordítani. Vár rám még pár klíma szabályzó motor javítás és műanyag közdarab cseréje is, erre is jó lenne már pontot rakni, az alkatrész ehhez is már vagy egy éve ott figyel a polcon.
Egy szó mint száz, ha valamit úgy kell szerelni, hogy időre mert kell és kész, na akkor azért én is nyűgös szoktam lenni.
Hát ha ilyen jó mókának éled meg, akkor persze inkább sk. :)
Én is így voltam mindig, bár már egyre jobban kezdek belefáradni, hogy jóideje többminden van terítéken egyszerre és nehezen akarnak elfogyni a csinálnivalók.
Hogy összetört a kombi, az plusz két autó, mert a másikat fel kellett hajtani, meg kellett csinálni, a töröttet meg szét kell szedni. Hogy betört a szélvédőm és 17 napig nem volt autóm emiatt, arra sarkallt, hogy helyezzem forgalomba a feketét is, legyen egy autó pluszban itthon. És most csinálom még csendben azt is.
Igen, nekem is rémlik, hogy valaki Facebookon szokott irogatni, hogy tetőablakokat javít cserélős módszerben. De egyrészt azért ez egy szemmel látható összeg, másrészt kifejezetten élveztem tegnap, hogy a szokásos napi munka helyett otthon a ház elött játszatok ezzel a csodás szerkezettel. (tényleg csodás, érdekes hogy hogyan működik) Csak a ház elött dologgal van baj, nem tudom több napra tetőablak nélkül hagyni az utcán, emiatt azért nyűgösebb a javítás. Tegnap kitakarítottam és bezsíroztam száraz teflon spray-el a sineket, illetve amik konkrétan az üvegtáblákat mozgatja. Iszonyat sok megkövesedett zsírt kapargattam ki, két flakon féktisztító fogyott el. Sajnos ugyanez a helyzet a bovdenekkel, ezeket is jól bezsírozták sajna, erre még ki kell találnom valamit, hogy a tető kibontása nélkül hogy tudom kitakarítani. Illetve sajnos ezeket valószínűleg cserélnem is kell, mert végállásban már hajlamos átugrani a motor fogaskereke, valószínűleg meg van már kopva. A motor fogaskereke is kopott volt, lecseréltem a motort egy jóra, de ugyanúgy hajlamos raccsolni.
Ki kell cserélni az összes izzót, én úgy szoktam. Egyszer, aztán jóideig le van tudva. Hiába világít, az izzószál ellenállása ha megváltoztott, azt érzékeli a body és azért jelez.
Nem csodálkozom, hogy nem emlékszel, ilyen aprólékos dolgokat egy nekifutásra érdemes megcsinálni, és még általában akkor sem szokott minden egyértelmű lenni.
Nekem úgy rémlik, valaki specializálódott erre a tető témára, nem lenne egyszerűbb becserélni egy készre?
Bosszantó, hogy ilyenek miatt mozgásképtelen az autó. És sajnos ez az idő múltával csak egyre rosszabb lesz. Én is tök szivesen használnék pl egy 155-öt napi használósnak, de ott is egyre több dolog nem pótolható, vagy csak irreális áron.
Tegnap elkezdtem nézegetni a tavaly szétszedett tetőablakomat, és bármennyire is fényképezgettem, mi hova való, de olyan távoliak az emlékek, hogy én ezt azthiszem össze nem rakom. Maradok inkább a mostani kitakarításánál, szerencsére pótalkatrész van bőven, ha bármi közbejönne. Mindenesetre ahogy így kb egy évet nem használtam, kb meg se moccan, összeállhatótt az a vacak zsír minden apró porcikájában.
És a negyedik szélvédőt már ki tudták vágni megfelelően múlt héten. Szombaton így tettünk egy kirándulást Békéscsabára, laza 200 km oda és aztán vissza. Ma került beépítésre, holnap már végre vezethetek kb. fél hónap után.
Az elmúlt egy hétben felhajtottam 3 db hátsó szélvédőt és egyiket sem tudták úgy kiszedni, hogy ép maradjon a gumikeret, úgyhogy fogalmam sincs mikor lesz ebből autó újra...
Azért a nap okozta felmelegedés szerintem ehhez kevés, inkább a kavics, vagy valami belső feszültség.
Egyszer előfordult velem, hogy egyszercsak nagy üvegcsörömpölés a mosogatógépben, kinyitom, erre egy vastag falu, de nem is új hanem pár éves pohár apró szilánkokra törve. Azt se nagyon értettem, hogy ez most hogy történt.
A kamerafelvételen annyit látni, hogy kijön a méh-telepről az utánfutóval üresen, elhalad mögötte és utána törik be. Egy kavics felpattanhatott, de önmagában annak kevésnek kellett volna lennie egy ilyenhez. Arra gondolok, hogy a hideg kocsival leálltam, jött a nap felfelé, sütötte a szélvédőt és az kellett hozzá.
Ennyi pénzért más márkákból gatyásodott példányok voltak. Eldöntötte, hogy turbós benzines kell neki. Ez a motor volt az, ami mondjuk ki, hogy nem kehes. Nem kokszosodik, nem főzi a vizet (ecoboost), nincs vezérlésprobléma stb. A 1750 tBI drága volt, Deltában meg 1 db van fenn a hahun. Így maradt ez. Na meg nem kellett 1000 km-t kocsikázni érte. Az eladó is korrekt volt. Még kell rendelnem hozzá egy vonóhorog kulcsot, mert az nincs hozzá. Brink 1D52.
Nem tudom, én nem tudom elfogadni, hogy ennyiért ez jár ma. De azért örülök az elégedettségeteknek.
Ma délután felkerült a rendszám az 1.8-ra, a vejem elvitte, mondtam járja ki ami a tankban van. Dehát szar az idő, azért szerintem fog karikázni. Kíváncsian várom majd a benyomásait. Én mikor kimentem a főútra féket bekoptatni, még rendszám nélkül, esti időszakban, akkor teljesen jó érzéseim voltak az autóról.
Szombaton elhoztuk a multiairt. Eddig meg vagyunk elégedve, nem volt rossz vétel. Ennyi pénzért ezt lehet kapni. Elég fickós az a kis motor, főleg dynamic állásban. A 18-as kerekeken eléggé pattogott a rossz úton. A pályán szépen futott. A fiam odáig van.
A ford meg meglepett egy szép üzenettel, hogy forduljak a szervízhez, és vészüzemre kapcsolt. Ez a szösszenet 105 ezer Ft-ba került, mert z olajnyomás szabályzó szelepet kellett benne kicserélni. Bíztos, hogy tudott probléma, mert volt a szervíz polcán, és röpke 1,5 órán belül ki is cserélték. Kellett nekem modern autó :) .