A katalizátor "szükségességéről" ettől érthetőbben leírást nem találsz. Hátha másoknak is segít,:
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, az igazságügyi ésrendészeti miniszter,
valamint a környezetvédelmi és vízügyi miniszter
13/2008. (VII. 14.) KHEM–IRM–KvVM együttes rendelete
a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenõrzésérõl szóló
7/2002. (VI. 29.) GKM–BM–KvVM együttes rendelet módosításáról
1. §
A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és el lenõrzésérõl szóló7/2002. (VI. 29.) GKM–BM–KvVM együttes rendelet 14. §-a a következõ (9) bekezdéssel egészül ki:
„(9) Az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott két -
ütemû motorral ellátott gépkocsi környezetvédelmi felül -
vizsgálata, valamint idõszakos vizsgálata során a szén hid -
rogén (CH) kibocsátási határértéket 2020. december
31-éig teljesítettnek kell tekinteni, ha a gépkocsi motorjá -
nak beszabályozása megfelel a 2. számú melléklet 2.2–2.4.
pontjában meghatározott mûszaki jellemzõk tekintetében
a gyártó által elõírt értékeknek.”
„A 13/2008 (VII.) GKM-KHEM-KvVM hétfői rendelettel módosított 7/2002 (VI.29.) GKM-BM-KvVM rendelet egységes formába hozott, végleges változata tulajdonképpen ma fog életbelépni.
De egy biztos, és az érintettek számára a legfontosabb: a 2004 júliusa előtt tulajdonjogot szerzett, 5-nél nem több személy szállítására alkalmas 2T személygépkocsik 2020-ig haladékot kaptak a szigorítás alól.”
-„Most azonban az igazságügyi és a környezetvédelmi minisztérium közös rendelete szerint akkor is megkapják a zöldkártyát, ha nincs katalizátoruk, de a motor alapelőgyújtása, zárásszöge és alapjárati fordulatszáma megfelel a gyári értékeknek.
A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról szóló 2002-es alaprendelet szerint már idén január elsején ki kellett volna vonni a forgalomból ezeket a magas szén-dioxid-kibocsátású járműveket.
Ezért a haladékért lobbiztunk tavaly nyár óta, és úgy volt, hogy már január elsején életbe lép. Kár, hogy nem született meg hamarabb a határozat, hiszen sokan fél éven keresztül kétségek között voltak - mondta el Muczán Gábor.
De a 2020-ig szóló engedély tényleg meglepő. Ez a kedvezmény csak azokra vonatkozik, akiknek már 2004 júliusa előtt a tulajdonukban volt ilyen jármű - figyelmeztetett az elnök.
Az nem szerepelt a rendeletben, hogy katalizátort kell a kocsikba szerelni - mutatott rá Muczán Gábor. Az viszont igaz, hogy ideig-óráig katalizátor beszereltetésével lehetett a legjobban teljesíteni az előírásokat - tette hozzá.
Muczán Gábor kijelentette: ezek a járművek semmilyen követelménynek nem felelnek meg, de ez nem a tulajdonos hibája volt, hanem azoké, akik az autókat forgalmazták.-„
ha nem megy az egyik tompított (pedig jó az izzó), nem megy egyik hátsó féklámpa sem (pedig jók az izzók), és nem szólt a kürt sem (pedig az is működik), akkor ezek vajon összefüggnek? (12V)
Gyújtás, karburátor legyen jól beállítva gyári értékre, a kipufogót meg kormold ki rendesen (hosszabb út 80 felett), méréskor (és előtte egy ideig) valami jóféle szintetikus 2T olajat használj, 1:50 arányban. Ja és lehetőleg az újabb fajta H1-1-es karburátort használd.
Lerágott csont a téma.Olvass vissza,vagy google-zd ki.NEM KÖTELEZÖ A KATALIZÁTOR!!!!!!!!!!A megadott értéket kell tudnia,amit egy kicsit szegényebb keverékkel,üzem meleg motorral simán tud is egy 2 t .Ahol ezt mondták oda ne vidd müszakira,keress másik helyet.Ha felteszel egy katalizátort,ugy az bekerül a forgalmiba,és elvileg bárhol ellenörzésen,illetve onnantól minden müszakin csak ugy mehet.üdv
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek, hosszú állás után szeretném forgalomba helyezni a Trabimat (601), viszont a műszakin csak úgy mehet át a gép, ha van rajta katalizátor. Ehhez szeretnék tőletek egy kis szívességet kérni, ha esetleg valaki volt már ebben a cipőben, és van katalizátora, akkor azt esetleg kölcsön tudná-e adni nekem a műszaki vizsga ereéig? Utána természetesen visszaadom. Budapesti vagyok, és ezen az e-mail címen el lehet érni, ha esetleg valaki privátban akar írni: odavid2@freemail.hu. Ez lenne az első autóm, és már csak ez kellene ahhoz hogy járhassak vele, úgyhogy nagyon örülnék neki, ha valaki tudna segíteni.
Ez egy 28 Hb 4-1 karbi lenne,de hiányzik a rudazat a folytószelep, és a levegőkönyök szelepe közül. Amúgy nekem ilyen karbim van, csak a levegőkönyöke a normál szelep nélküli, lényegében úgy egy sima hb 2-4 karbit kapunk, nekem nagyon bevált ez a hibrid módszer, keveset eszik alapból, de padlógáznál rendesen ad anyagot.
Azt tanácsolom folyamatosan nézd a hirdetési oldalakat (használtautó.hu-t, és az apród.hu-t érdemes leginkább, ne hamarkodd el a választást, szembe fog jönni előbb-utóbb egy gyönyörű patika eredeti, pár hét, pár hónapon belül, nem kell elhamarkodni, tényleg előjönnek "papás" autók.
Viszont ha egy ilyet megláttál, azonnal hívd az eladót:) Ne majd este, meg majd holnap:) Hamar elkelnek.
Szeretnék venni egy szép, lehetőleg minél inkább gyári állapotú Trabit (2T vagy 4T az mindegy) Pécshez közel. Gyerekkori álmom, és mindenképpen szeretnék egyet megőrizni az utókor számára. Esetleg valaki tudna nekem segíteni?