Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
hogy VOLVO 480 Cabrio-t Steenstra tervezte 1986-ban. Eredetileg az amsterdami nemzetközi autókiállításon-n mutatták volna be 1987 februárban.
De utolsó pillanatban leállították, annak ellenére, hogy a sajtónál már komolyan beharangozták a dolgot.
Az autó már készen lett volna a tömeggyártásra is!
Aztán később egy müködő prototípust be is mutattak az 1990-es Genfi Autókiállításon.
De sajnálatos módon ismét elvetették a dolgot az egyik alkatrészbeszállító-összeszerelő vállalat csődje miatt!
nem szabad megharagítani senkit sem, mert akkor kezdôdik a fúrás-faragás jó magyar módra, és az elôbb vagy utóbb a Klub halálához vezet. Minden kereskedésnek meg kell adni a lehetôséget az együttműködésre, legfeljebb ha nem tetszik nekik a pofánk, távol maradnak. A "kizárólagosságot" nem tartom jó ötletnek, mert egyrészt valószínűleg egyik szponzor sem fog annyit fzetni, hogy ez nekik is, nekünk is megérje, másrészt meg nem szabad a Klubot kisajátítani. Az más kérdés, hogy alkalomadtán lehet indítani 'alklubokat', mint pl. "Valent-barátok baráti társasága", etc.
Ok.
Küggyed fargo én ránézek majd tuti.
Lehet hogy csak hajnalban de szólok majd.
Ja, még annyit, hogy Ivanics Úrnak meg lehetne pedzegetni a "kizárólagos" hirdetés lehetőségét (Ivanics nyílt napok, bemutató autók paraméterei, értékesítése..) is cserébe, ha támogat minket.
Akarom mondani kész tény elé kell állítani:
"Nézze Ivanics Úr! Ha Ön nem, akkor a Valent tuti örülne egy ilyen lehetőségnek.."
CYRUS!
Én Budáról, a Kolosi tér felől megyek. Van az Árpád híd előtt még egy posta, amellett van egy parkoló. Vagy ott várlak vagy lehetne mondjuk az első leparkolási lehetőség a híd után jobbra.
Ja, és én 3/4 10-re gondoltam. Nem tom, hol vagy, én holnap egész nap gépközelben vagyok kivéve amikor viszem az autót kipufogóshoz.
A listán rajta vannak a paramétereim.
Szívesen teszek majd fel képeket, de a múltkori heves akcióim miatt megfeledkeztem bizonyos mérvű óvatósságról, és miután tegnap este válaszoltam, egy vírus letépte az explorert..
Szerencsére a haver ráért, és ma megcsinálta ismét a gépem..
Tehát, óvatosabban küldök legközelebb képeket.
kösz az észrevételeket, most csak beugrottam 2 percre, bôvebbet késôbb.
Ami a használt autó / alkatrész értékesítést illet: ez szerintem sem jelent az Ivanicsnak konkurrenciát, ki az az ôrült, aki 200-as, 700-as Volvohoz aranyáron vásárol gyári alkatrészt. Arra persze illik felhívni a figyelmet, hogy az igazi az eredeti alkatrész, s ha olyan darabokról vn szó, amelyek létfontosságúak a kocsi biztonsága és üzemelése szempontjából, akkor mindenképpen ajánlható a gyári cucc, de pl. egy öregebb járgányhoz nem rendel senki sem méregdrágán ablaktekerô kart, hanem megveszi a bontottat. Az Ivanicsnak is van bontott alkatrészekkel foglalkozó embere, aki rendszeresen szerez be rendelésre használt cuccokat.
Elkészült egy "proforma" alapszabály, minden paramétere változhat ill. változni fog a szombati találkozó alatt. Ott véglegesítjük és jövő hét elején lesz leadva az ügyvédnek.Lényeg az, hogy a jegyzőbíró szájíze szerint készült a szöveg.
Fargo !
Jó amit írtál, ennél jobbra szerintem nincsen szükség. Azzal a megállapítással egyetértek, hogy "vén" szekereket nem istápol Ivanics, ill. nem jelent neki forgalom kiesést a mi "háttér-kereskedelmünk". Sőt a website-on keresztűl lehet majd tőlük alkatrészt rendelni !(..tervek szerint)
És most az alapszab.(Nem a tartalom a fontos!Ne kössetek feleslegesen bele, én is tudom, hogy nevetséges).A többit szombaton ! Viszlát..
Gergő
------------------------------------------------
VOLVOKLUB (baráti társaság) alapszabálya
Alapszabály
1.§ A társadalmi szervezet neve: VOLVOKLUB BARÁTI TÁRSASÁG
Rövidített alakban : VBT (továbbiakban : VBT)
2.§ A VBT székhelye: ...........................
3.§ A VBT célja:
a) A VOLVO márkanéven ismeretes jármű tulajdonosainak ill. az említett márkájú járműveket kedvelő de azzal nem rendelkező személyek baráti társaságba való tömörítése.
b) Rendezvények, találkozók szervezése, más belföldi v. külföldi klubbok által szervezett rendezvények körülményeinek, paramétereinek továbbítása a klubtagok felé.
c) Márkatársakat összehozza, azoknak restaurálási, javítási, szakmai tanácsokat ad.
4.§ A VBT tagja lehet magyar és külföldi személy, aki a VBT alapszabályát elfogadja, a tagdíjat
megfizeti.
(2) A VBT pártoló tagja lehet az a magyar és külföldi magán- vagy jogi személy, aki adományaival segíti a VBT munkáját, de tagként nem kíván részt venni.
(3) A VBT tagjai
a) részt vesznek a VBT tevékenységében és rendezvényein,
b) részt vesznek a vezető testületeinek megválasztásában és tevékenységében.
(4) A tagdíj évente..........Ft.-, amelyet belépéskor, illetve minden év január 1-15-e között kell megfizetni.
5.§ A tag felvételéről a VBT dönt.
6.§ (1) A VBT legfelsőbb szerve a taggyűlés, amely valamennyi tagból áll.
(2) Az elnökség a határozatait szótöbbséggel hozza meg, szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.
8. § (1) A VBT ügyintéző szerve az öttagú vezetőség, amelyet a taggyűlés saját soraiból nyílt szavazással választ
meg.
(2) A vezetőség választja meg tagjai sorából az elnököt.
(3) A VBT-t az elnök képviseli.
9.§ (1) Azokban a kérdésekben, amelyekről az alapszabály, illetve az ügyrend nem rendelkezik, a társadalmi szervezetre vonatkozó jogszabályt kell alkalmazni.
(2) Ezt az alapszabályt a VBT ...................... -án összehívott taggyűlésen fogadta el.
Harvester észrevételéhez annyit, hogy szerintem a márkakereskedők profiljába régi kocsik és azok alkatrészeinek forgalmazása nem igazán illeszkedik.
Nekik a "használt kocsi" egy-két éves autó. Nem hiszem, hogy pl Ivanicsnak konkurrencia egy 2-300-as kocsik adatbázisa.
Én ezt nem látom problémának.
Neki ez inkább reklámlehetőség, miután az eladásait növelheti. Aki ma öreg Volvóval jár az még vehet mindennapos használatra tőle S80-at:-)
Ja még valami. lehet, nem politikus, hogy a szponzornak leírod, hogy szeretnél egy alkatrész adatbázist és öregkocsi aukciót, vegül is ez az ő biznisze, ha emiatt az ő nyeresége csökken akkor....
Bocsánat ha sokat áskálódom, de oly nagyon szeretném, ha jól összejönne a dolog.
Gondolom még csinosítasz a szövegen, de bátorkodom megjegyezni, hogy a régi Volvok restaurálásáról két bekezdés is szól, ugyanolyan tartalommal. A másik, hogy lehet, nem szerencsés az alapító okiratban rögzíteni a tagdíjat, hiszen ez a létszámtól és még sok más tényezőtől is függhet, szóval talán nem állandó. Különben tényleg jó a szöveg és jól összeszedted a célkitűzéseket!
kedves fargo és mindenki más!
lehetôségem, kedvem és szakmai tapasztalatom alapján szívesen vállalnám a periodika - de szép definíció - elkészítését (készíttetését), valamint igény esetén segítséget tudok nyújtani a webes megjelenést illetôen. (tervezés, felhelyezés, karbantartás, tárhely-biztosítás, stb) Bármi kell csak szóljatok.
a doktor úr
Egyelôre ennyit sikerült összehozni, ha van ötlet, kiegészítés, javaslat, kifogás, akármi, akkor hadd szóljon!
**************************
VOLVO KLUB MAGYARORSZÁG
Az utóbbi idôben több fórumon is felmerült az igény egy hazai Volvo Klub alapítására. Az elôkészítô megbeszélések, internetes levelezés és személyes találkozások során fény derült arra, hogy egymástól függetlenül több lelkes amatôr társaság is tervezi márkaklub indítását. Szerencsére ezek a kezdeményezések egymásra találtak, így közös erôvel láttunk hozzá a Volvo Klub Magyarország megalapításához, ehhez a márkaképviseletek illetve a vezérképviselet segítségét kérjük.
A Klub célja elsôsorban a Volvo által képviselt értékek népszerűsítése, a márka minél szélesebb körben ismertté tétele. Célul tűztük ki továbbá a klubtagok érdekképviseletét, a márkakereskedések segítését az értékesítésben, veterán Volvok felkutatását és lehetôség szerinti restaurálását, szakmai tanácsadást Volvok vásárlásához, karbantartásához, és egyéb, a márkával kapcsolatos kezdeményezések felkarolását.
Rövid távú terveink között szerepel klubtagság toborzása, Volvo találkozók szervezése ismerkedés és tapasztalatcsere céljából, a Klub közismertté tétele a Volvo tulajdonosok, márkaképviseletek, szervízek, alkatrészkereskedések és általában az autósvilág körében.
Szeretnénk egy rendszeresen megjelenô periodikát készíteni, ahol az éppen aktuális klubeseményekrôl, értékesítési akciókról is tudósítanánk. Ebben a kiadványban szóhoz juthatnának az egyes márkakereskedések, bemutathatnánk a Volvo által napjainkig gyártott modelleket, szakmai tanácsokkal láthatnánk el a tulajdonosokat járműveik üzemeltetését,
karbantartását illetôen. Szakszerű információval szolgálhatnánk az újonnan megjelent illetve fejlesztés alatt álló műszaki újdonságokról,
bevezetendô illetve tervezett modellekrôl, prototípusokról. A klub magazinjában helyet kaphatnának Volvot használó és a márkát támogató, ismert közéleti személyiségekkel készült interjúk is.
Tervbe vettük egy, a klubtagsági kártyákra épülô kedvezményrendszer kifejlesztését, a kölcsönöség elve alapján bevonva ebbe szervízeket, kereskedéseket, különbözô üzleteket, éttermeket, szállodákat, utazási irodákat, stb.
Szeretnénk felállítani egy alapot, amely a Klub saját anyagi forrásaira, illetve szponzorokra támaszkodva veterán Volvok restaurálását támogatná. Lehetôséget nyújtanánk az újjáépített autók idôszakos kiállítótermi elhelyezésére, illetve kiállításokon és egyéb rendezvényeken való
szerepeltetésére.
Az internetre alapozva tervezünk létrehozni – fôként az idôsebb Volvok tulajdonosaira gondolva – egy használt alkatrész adatbázist, illetve ehhez kapcsolódó alkatrész aukciós rendszert. Ugyancsak az internetet felhasználva szeretnénk kiépíteni egy mindenki által elérhetô, a gyártott modellekre, azok felszereltségére, műszaki paramétereire, típushibáira és jellegzetességeire vonatkozó adatbázist is.
A Klub működését javarészt tagsági díjakból, ezen felül támogatók hozzájárulásaiból finanszíroznánk. A tagsági díj elôzetes kalkulációink szerint kb. évi 6000 forint lenne.
Az Ivanics Úr most kérte, hogy a mai találkozót halasszuk el péntek délutánra, ma nem ér rá :-( Ez nem is jön rosszul, mert tegnap este korán kidôltem és nem bíííírtam feltenni az igért doksit. Ezt kb. fél óra múlva pótolom az elsô verzióval, amit holnap délelôttig még jól megvitathatunk...
Szôke Gergô telefonszámát egy órája keresem, Gergô ha megint erre jársz, csörögj rám légyszíves!
Már nem kell sokat várnunk a szombati találkozóig, mindenki "glancolhatja" a masináját.
Sajnos egy apró szervezési nehézségekből adódó kellemetlenséggel mindenkinek számolnia kell, hogy senkit ne érjen meglepetés. Arról van szó, hogy a minket fogadó étterem 40 főnek tud helyet biztosítani, tehát ha ennél többen leszünk - ami könnyen megeshet - ,akkor az autóink még meleg motorháztetőjén fogjuk a tápot elfogyasztani.
Na de fel a (henger)fejjel, csapjunk a lóerők közé. Útvonal-engedély nincs tehát bátran verődhetünk falkába ill. szépen libasorba, egymást érjék a lökárítók. Közel száz tonna svédacéllal és 12000 lóerővel senki nem fog szembeszálni!
A szombati viszontlátásra!