Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ezt a topik állandó hanyatlását szvsz nem kéne emlegetni ennyiszer...
fargo,
Szal nézesd meg a duplatárcsás Haldexet lehet, hogy neked is tönkrevágta a csappantyút mint Templarnak :-)))))) Én ilyet még nem tapasztaltam a tempomattal, de egy tippem van, hogy hogy lehet ilyet előidézni. Tod erősebb motorfékezésnél nem jut benzin a motorba (ilyenkor erősebben is fogja az autót), és lejtőn amint kellően lefékeződik a motor akkor tud enyghén lökni egyet. Ehhez persze enyhe lejtő kell és ha neked több periódus is volt akkor minimum egy bucka-pálya :-) Tehát nem tudom, nálam müxik.
Te egyébként mikor használod? Én nemcsak autópályán, hanem gyér forghalmú országúton is. De asszem ez is még csak játék. De jól jött volna a vectrába amikor éjszaka zizzentem le kb. Marseilles-ig (Bolas ezt így köll írni, zsö ne kompran pá, zsö párle pá franszé :-)).
Végseb-próba... : nekem óra szerint a 235-237-et tartja és volt, hoigy sík terepen felröppent 240-ig (persze óra szerint) de akkor már szerintem jóval 6000 felett pergett a moci. Lemérted már a comp.-os trükkel a ténylegeset?
Megnéztük a Bennfentes c. filmet (utóbbi két héten voltam annyit moziba /4/ mint tavaly összesen de egyelőre bírom :-) és van volvos vonatkozás. A kigolyózott menedzser a 2,6 v. 2,8-as A4-es quattro audijából ült át egy gyönyörű új állapotú 745-be, mivelhogy megszorult anyagilag. Lehet, hogy egyedül voltam a moziban aki szerint ez előrelépés volt? :-)))))))))))))
CYRUS! Tudom, hogy figyelsz... :-)
Templar! Tudom, hogy megvan a véleményed... :-)
keton, Elwood üdv. újra itt!
Szal srácok nem kell a topik leépülésétől tartani, nem is kell ezt hangoztatni, nem kell fikázástól tartani, nem kell kihúzni a gyufát, nem kell megsértődni / :-) / és aki depressziós azzal finoman kell bánni (utyuluputyulu fargocska :-)
Szerintetek mi baja van a tempomatnak, ha pl. száthúsznál úgy csinál, hogy ad egy nagy gázt, majd elveszi, majd megint gáz, majd megint elveszi. A kocsi 120-szal megy, max +/- 2 km/h-t tér el, a mutatón nem is látni, de érezhetô a lökés, amikor gyorsít, meg a turbonyomás mutatója is periodikusan ugrál.
RETTENTÔEN idegesít, fôleg az a tény, hogy nem tökéletes az autóm :-(
Na fijjug, ez a top-ic úgy leült, mint Janó bá' mikor megtudta, hogy hatos ikrei születtek. Semmi senkinek nem jut az eszébe, vagy ennyire sok a melótok. Javaslatokat, véleményeket vártam, de ez TÚRÓ!
A doktor úr
Gyerekek, ez a 480T úgy ugrik minden kis csipkelődésre, mint egy tigris...
Drága 480T! Itt mindenki szeret mindenkit, mert itt mindenki volvobuzi!!! Én pedig egészen komolyan kérdeztem a dízelt, lévén te szóltál eddig a legszakmaibb (szép szó!) módon a tuning kérdéshez. Ezért bátorkodtam gondolni, hogy ecsetleg tucc valamit olajfűtéses autó ügyben. Nekem nincs dízelem, de gondolkodtam rajta, ezért érdekelne, hogy mit lehet csinálni 109 lóval.
A sportauspuff ügyében: +25% -hoz gyakorlatice külön kipufogó kell minden hengerhez, ami ménkű drága. Ezért van ennyi tarcsi minden ótóban.
Tehát még egyszer, de már óvatosan kérdezem: hogyan vélekszöl dízel ügyben? (gombot nem kell varrni, e tekintetben meggondoltam magam... :)
Ps. a kérdésre a dízelbálnások is kéretnek reflektálni, mit hallottak, mit nem.
480T:
Nehogy megsértôdj, kollega, szerintem senkinek nem állt szándékában megsérteni, sôt! Azért mellesleg felvilágosíthatnál a 460-ast illetôen végre, nem fikázásból, hanem komolyan kérdeztem, amit, mert most elbizonytalanodtam...
A 850-est illetôen a következô kérdésem lenne Hozzád, hátha meg tudod oldani: amikor az infocentert a két legfelsô állás között kapcsolod (külsô hômérsékletrôl átlagfogyasztásra), akkor a kapcsoló köztes állásában egy pillanatra azt írja ki a kijelzô, hogy "disc". Nem mindig, de rendszeresen. Mi lehet ez?
lore:
kösz a 1791-est, majd meghálálom.
Bolas:
az a kabrio szerintem megint egy fake. Túl magasan van a csomagtartó fedele, egy valamirevaló formatervezô lejjebb húzta volna meg azt a vonalat ;-) Mellesleg nem is annyira a csomagtérfedél van elkefélve, hanem a beretusált hátsó kerék lett aránytalanul kicsi. Végül is mindegy, a konklúzió: túl vaskos a hátsó kerékív feletti "hús" ahhoz, hogy tökéletes legyen. Amúgy szép, nem lenne semmi egy ilyen verda, nekem legjobban az eleje tetszik, az félelmetesen szép a 700-asokon.
más:
Ma Szegedre zingettem az M5-ösön, kipróbáltam, mennyit megy a T5: 240 volt a vége ötödikben (4-ben 220), de csak 5000-et pörgött. Valószínűleg egy kissé könnyített leömlô meg hátsó dob adna még neki +20-at. Ha a végsebesség kedvéért nem is (ki a fene száguldozik állandóan 240-nel?), de a motor dolgát megkönnyítendô lehet, hogy ez lesz a következô beruházásom a kocsira. Egyébként 200 felett is tökéletes a 850-es egyenesfutása, abszolút nem imbolyog (ellentétben a 460-assal), a legnagyobb zajt a menetszél kelti a tükrök környékén, a motor hangját nem érzékelni. Egyeltalán nem elviselhetetlen benne a zaj. A legproblémásabb a fék, kétszer-háromszor egymás után megállni ilyen sebességrôl valószínűleg kikészítené a tárcsákat. Szóval elkelne egy kissé izmosabb fék, fôleg azután érzem így, hogy kipróbáltam az új V70 fékjeit, na azok úgy haraptak, hogy az valami döbbenetes volt...
Javaslom Uraim, hogy ezentúl finoman bánjunk az új volvók dizájn-elemzésével, mert kevés a tökéleteshez közelálló, kellően sportos, elegáns, konzervatív, fiatalos, nyugodt, dinamikus, szép, egyedi, modern és bájos autó, de EGY már van:
vélemények?
EBBEN a topikban NINCS személyeskedő fikázás (kivéve a lore-t bántó h.szólások :-)))))).
Itt szvsz a volvo-szeretet területén elég homogén társaság gyűlt össze.
Amit itt kaptál az szerintem nem igazi fikázás csak afféle irónia és a testi épségedért való aggódás keveréke, ezt lore így fogalmazza frappánsan.
Harvester meg Te elismert villanyos-infós-volvos guruk vagytok, én pl. nem buzerálom az epromot... :-)
Harvester elvitted az 1385-ömet! megálmodtam, hogy fargonak meg kéne szavazni az 1791-et! Mindenki egyetért?
Vmi nem stimmol az indexszel. Belépek és mégse érzi stb..
A kiráj karosszériással lore dicsekedett 1370-nél.
Amit itt kaptál az szerintem nem igazi fikázás csak afféle irónia és a testi épségedért való aggódás keveréke, bár ezt talán lore tudná frappánsan megfogalmazni.
Dehogy fikázunk, inkább bámulunk téged, én tényleg nagy szakinak tartalak meg minden. Most azért, hogy valamiben nekünk is lehet véleményünk az meg nem jelenti azt, hogy egyből meg kell sértődni :-) Ünnepélyesen a nagyközönség előtt bocsánatot kérek, ha valami sértőt mondtam. A game over poén volt ; azt pedig, hogy legyél óvatos, azt tovabbra is komolyan gondolom, kétségbe nem vonva nagyrabecsült képességeidet. Mentségemre legyen mondva ha kicsit karcos voltam, rákövetkező nap sorozott az army ami miatt nem veri magát földhöz az ember örömében.
Egyébként meg várjuk ezerrel, hogy megoszd velünk a tapasztalataidat. Én például már két 400-as kérdést tettem fel, amire nem válaszoltál:
1. Írj valamit az LH2.2 teszter szoftverről. Esetleg szívesen besegítenék, elég sok profi általános elektronikai műszerem van itt, ha esetleg a villamos oldalon problémáid lennének.
2. A gyári tesztered jó a Bendix 416A (Fenix 3A) gyújtáshoz is?
lore!
Azt hiszem bevállalom a dolgot.
Minek linkeljek, ha úgyis én vagyok a hibás.
Szóval bízom az előadó bölcsességében és hogy csak kis pénzbírsággal súlyt le rám.
Többé persze nem fényképezhetnek elölről..
Gondoskodtam róla..
:-)
Templar ,
pls kohogd el a "kiraly" fenyezo es karosszerias adatait...
Vazze miert van az ha az emberfia megosztja masokkal a tapasztalait( ami neki rengeteg penzbe es idobe kerult) akkor maris fikazzak. En 25 eves koromig azt se tudtam hogy muxik az auto, utana lett jogsim meg wartburgom.(korallpiros!!!)
Mar akkor ereztem hogy hol igy, hol ugy meg az auto. Utana jott a volvoci, elegge lelakottan. Mivel AKARHOVA vittem ,SEHOL nem tudtak jol megcsinalni. Csereltek mindent,ahogy a penztarcam birta. Minekutana nem volt valtozas, kenytelen voltam kitanulni az autom mukodeset. Hangsulyozom, sosem tanultam autos szakmat, szamitogepekkel foglalkozom, meg egy kis programozas.
Na ezt, plusz a tuning-kalvariamat , es az ebbol levont kovetkezteseket, meprobaltam megosztani veletek. Erre retsdevraH, es most doowlE...
Elwood: én SEM nem vagyok nagy szakkönyv tuningban
es a dizeledre meg vegkepp nem tudok
gombot varrni.
"...de a kipufogóval nagyot lehet lendíteni, 25%-ot is akár."
Hihi, a sajat, privat velemenyem : Tehat a 'sima' 480-as egy jo sportkipufogo rendszerrel kb. ugyanolyanna lehet tenni mint a turbos. (kb. 102 LE->120 LE). Gondolod hogy a Volvo ennyi tartalekot hagyott volna a motorban, vagy ilyen rossz hatasfoku kipufogo rendszert epitett volna bele? Ha a kipufogo-valtozas ilyen hatekony lenne, nem nagyon kene a chip-tuning...
"Aztat monnya meg valaki, hogy melyik dízelt lehet felnyomni pár lóerővel."
Dizelt felnyomni par loerovel? akar 25% is, sportkipufogo rendszerrel... ;))
Az újság, legalábbis az elsô (4 oldalas?) példánya reményeim szerint mindenképpen elkészül. Jó régen nem beszélgettem már a Gergôékkel, de pénteken jól fel fogom hívni, van-e új fejlemény.
Vazzz, megértettem az audist! Hüle vagyok ma! Szal dehogy lenne Audis ilyen értelmes emberekből mint Ti!
Most nem az 1385-re (?) hajtok, csak meggondolatlanul okézom a hozzászólásokat. Remélem a képekkel kompenzáltam a sok Off-omat!
Ja, elfelejtettem (depr. nemrulez!):
Az Audis? mit jelent? Mert ha latinul a Hallod? akkor szvsz nem okés a ragzásod. Ha netán IQ-ra utalsz akkor meg megsertésedem de komolyan! :-) Ha meg egy másik topikban megint kipécéztek az audisok akkor értesíts mert a kedvenclistám a hangulatom következtében igencsak megkurtult (Templar ez tudom, hogy magyartalan :-).
Oh, köszi fargo a gratuládat, jó újra látni..izé olvasni. Hozzászólásodat elolvasván visszaöklendeztem azt a doboz altatót... :-)
Nekem KELL az 1385-ös, de miért is?
76-ban hm... nekem a 80 utániak tűnnek furcsának. A 76 még semmi, de ha ilyen kölyök-képpel vki megtudja, hogy nős vagyok, meg a haverom születendő srácának ultrahangképeiért képes vagyok jósokat utazni, na akkor nagyot néznek! Ja, fargo: egy nálam egy évvel idősebb lány aki két gyerkőccel is rendelkezik ma szinte pont ugyanazt mondta a gyerekvállalásról mint te! lore besz@rt.
Ez jó, hogy szellemiekben nagy lesz az újság de gyakorlatban is megjelenik? Nyomdászok, vélemény?