Valami nem stimmel, a távtartó gyűrűk csak 1 mm vastagok, és 2-3 db szokott a tárcsa alatt lenni. Ha két alátétet kiveszel, kb 5 mm-t emelkedik a szíj. Arra figyelni kell, hogy csak annyi alátétet szabad kivenni, hogy a két tárcsa éppen ne érjen össze, mert akkor egymásba marnak. Egyébként ha 60-at megy a járgányod, akkor már kivették a távtartókat, mert gyárilag minden brumi csak 50-et megy.
A legtöbb tipusnál van egy acél tüske, ami megtámasztja a szíjat, hogy ne dörzsölje ki a gumiharangot. Ha elszakad a szíj, el szokta hajlítani, v. törni ezt a tüskét.
Grecavom még nem volt, de biztos annál is valami hasonló megoldás lehet.
Szekeres 1984 segítségével délelőtt a párom megvette az olajszűrőt, olajat. Kényeztetjül 5w40 full sinti.! Ledolgoztam a 15-ét, azután lecseréltem az olajat . A GRECAV egy haslemezzel is el van látva, ami védi az olajteknőt és a variót is. Két bibi van, amit így alámenvén tapasztaltam: Az egyik bibi, hogy a bal oldali féltengely kerékoldali gumiharangja szétnyílt. Tud valaki kompatibilisat, mielőtt levesszük, hogy megvásároljam? A másik, nagyobbik bibi, hogy a variószíj széle beleér a bal oldali féltengely belső oldali gumiharmonika bilincs felőli részébe. Erről lövésem sincs, mi a megoldás. Egyébként 60-at megy kellemesen, de a szíij nem csúsziik fel a tárcsa végéig, kb 5 mm híjja van. A távtartógyűrű bentvan,kb az is 5 mm széles. Kivegyem? A szíj akkor szerintem mégjobban hozzáérne a féltengelyhez. Szívesen fogadom a tanácsokat.
Most készültem venni egyett de az az itt olvasottak után egy kicsit elment a kedvem! Nem tudom mi tévő legyek? Talán várok egy kicsit szerintem ezek a bürokraták kitalálnak valami kedvezőtlen szar törvényt!Sajna ez Magyarország!!!
Szisztok! Mindenkit üdvözlök! Én most jutottam hozzá egy AIXAM 400-as hoz. Szerintem nagyon jó! Érdeklődnék van-e valaki a közelben, vagy lesz-e valami összejövetel a mopedautósoknak. Ja egyébként Ságváron vagyok.
Egyáltalán nem esélytelen a helyzetünk, pl. a mezőtúri végzésre még nem reagált egyik bírósági titkár sem. A böszörményi végzésre valóban hiába hivatkoztunk, mert ott a bíróság megállapította, hogy a rendőrök nem rögzítették a feljelentésben a jármű hengerűrtartalmát, és ezért szüntették meg az eljárást. A mezőtúri esetben viszont világosan le van írva hogy a járművünk nem lehet személygépkocsi, és az is hogy megfelel a segédmotos kerékpárokra vonatkozó feltételeknek. A bírósági titkár ebben az esetben is helybenhagyta a szabálysértési hatóság határozatát, de a bíró a tárgyaláson mégis hatályon kívül helyezte. Kedden lesz a tárgyalásom, utána okosabbak leszünk.
Azt nem tudom, hogy kié a bizonyítási kényszer? Nekünk kell bebizonyítani hogy segédmotor a járgányunk, vagy a hatóságnak, hogy nem lehet smkp.
Az iratokban nincs olyan jogszabályi hivatkozás, ami ránk nézve kedvezőtlen lenne, kizárólag a KF "szakvéleménye" miatt hagyták helyben a határozatot, de azt meg tudjuk, hogy az nem jogszabály.
Nekem is fenntartották hatályában a határozatot, de még nem kaptam meg a papírt, csak telefonon érdeklődtem, szóval nem tudom, milyen indokokat sorolnak fel, de gondolom hasonlókat. Most már kétségeim támadtak, hogy tényleg a mi javunkra fog dőlni a tárgyalás. Ezek szerint várhatóan hányolni fogják a CM jelzést, amit ugye a KFF nem hajlandó beütni. Csak szülnék már meg végre azt az új KRESZ-t, az talán segítene vmit.
Nem tudom, mert nekem a saját tömege 420 kg, az üres tömege meg 350, tehát nekem egy 70 kg-os sofőrrel számoltak. A KÖHÉM rendelet az üres tömeget nézi, ezért vagyunk segédmotor. A KRESZ alapján a köbcentibe is beleköthetnek sztem.
De, bocs, kihagytam: achslasten (kg), tehát gondolom tengelyenként a megenkedett és a legnagyobb tömeget jelenti. Így már világos, hogy a technika 400 Kg, de sofőrrel? Hogy lehet benne 50 liter filyadék(tank 16+1,5 motorolaj, 0.7 váltóolaj+hűtővíz+0.5 L fékolaj kb=20-22 kg. 350+20=370 Kg.
1. Saját tömeg kg 400 2-3 Itt vmi nem stimmel, sztem kihagytál vmit. Höchste = legnagyobb Zulassige = megengedett
4. Jármű üres tömege (sofőr és folyadék nélkül) kg 350 5. Műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg kg 625 6. Ennek a tömegnek a megoszlása a tengelyeken kg 330/350 7. Műszakilag megengedett legnagyobb tengelyterhelés kg 340/310
Én is miskolci vagyok. Szeretnék vmi mopedautót...... Jár ide az a miskolci ember? Jó lenne ha össze tudnék vele futni és tájékoztatna a miskolci viszonyokról....
Ligier Ambrám jobbos alsó lengőkarját és a kormányösszekötő rudat a támasztóbömbfej és az axiális csukló kotyogása miatt elküldtem felújíttatni ( bő 10.000 Ft) . Állítólag amikor meglátták a mesterek rögtön mondták , hogy ez egyolyan 50 ccm-es kisautóé , amelyik smkp . Ez így jól hangzik , de ezek szerint nem csereszabatos egyik ismert gépkocsival sem . De legalább megcsinálták egy nap alatt , talán szombaton be tudom építeni .
Miskolci sorstársunknak is hasonló gondja van , tudniillik , hogy , idézve leveléből """megvan az eigengenehmigung a géphez, amiben jók az adatok. egyedül annyi a
gond hogy az egyik mellékletet adtam a rendőrnek, amivben 375 kg az
eigengewicht. egy másik német papíron pedig a leermasse: 349 kg.
meg kell majd magyaráznom, mi a különbség a kettő között.
Ti tudjátok ezt? "" . Nos , amikor válaszoltam neki , írtam , hogy a KÖHÉM (műszaki feltétel ) 350 kg-os üres tömeget ( száraz súly) ír , míg a KRESZ a saját tömeget ír ami tkp. menetkész súly vezető nélkül . Megjegyzem a várva várt módosítás továbbra is maradt a saját tömegnél , gondolom azért ,mert a KRESZ az üres tömeget (akksi -üzemanyag etc nélküli fogalmak) nem is ismeri , nála a jármű létező legkisebb állapota a mentkész sajáttömeg . Nem tudom mikor és hogyan lesz itt rend .
Az 5W40 ful sint jó de szerintem drága bele, en 5w40 félszintetikusat tetem bele nekem ezt nem eszi és nem is olyan drága. A hajtómübe égy sima higabb ásványi olaj is jó, legalábis én ezt használom.