Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Templar!
:-))))))))))) Pedig milyen jó lett volna lore, lore apósa és Tamplar szivaroznak a Mecsek lábánál távol a fővárostól... De nem erre gondoltam. Ha téged hívlak valahova akkor a fuvart te állod (REPÜLŐvel). Azért Bolas testét egyszer elsózzuk komám. Én is dolgozok az ügyön.
Lopez nickje bennem is sokrétű asszociációs agygerjedelmet indított. Olyan maffiás, digós, teniszezős, politikus, életművész, drognepper :-))))) Télleg melyik az igaz Lopez?
'Ja költészetért jeles Templarnak,
mé nem ment az ilyen irodalmárnak?'
480T, Harvester,
köszi a tranyo magyarázatát és a benyóét is. Én ma reggel vittem a vonyot a szenyoba delunyora kesznyo lesznyo, szal hetvegenyo lehet szágulnyozni. Teccik ez a szakzsargenyo srácok. 480T, tudok a turbosok erősítéséről, fargo 460T-je asszem 180 körül járt...
Bolas, CYRUS és a többi fenegyerek!
nem okés a vasárnap?
Bolas,
hol tanulsz te jogot? Valami fizetős suliban a rózsadombon? :-) Vicc volt, csak nem értem miért nem találsz valami kiskaput a rendőrbajodra. Bár ha még csak a római jognál tartasz... (Templar figyeled, tudom mit tanulnak a jogászok. Két hét és meglesz a repülőmérnökök tananyaga is, BMEKK hajrá!)
Más:
Újabb nevezetesség a sorban:
Baráth Etele S70-nel 'zinget'. fargo, jó volt pihizni?
Az autós újságokban reklámozzák az új Honda Accordot, hogy elérte az NCAP-n a 4 csillagot. WOW! Csak 4 évvel maradt le a 40-estől... 2 év múlva az új 40-es kedvéért bevezetik az 5-ik csillagot?
Ja megkérdeztem a szenyoban (szervizben /tanulékony lore/), hogy mi az a hang hátulról amikor gyújtást adok a 40-esben: azok nyertek akik az AC pumpára tippeltek (asszem fargoé a pálma, régen volt..).
Ja, fargo kedvenc-autó listája feltűnően népszerű volt körünkben, én is elkezdek egy-két kedvencet felsorolni csak, hogy tudjátok az ízlésemet hova rakni:
(Mind vagy új, vagy tökéletesen eredeti állapotban értendő)
Volvo S60, 764, 745TD, Opel Kadett GSI 16V, Senator 3.0 24V, MBenz W124, S-klasse, Saab 900T (80-as évektől), 9000, 9-5, BMW E46 330d, coupe, cabrio, Alfa 156, 155.
De valszeg az apa-lore (cca. 2002) majd vesz egy zafirát, befutott (cca. 2003) apa-lore pedig egy V70-est magának, lorenének meg egy Matizt.
CYRUS,
ritka madár vagy mostanság! Melbourne ennyire megfeküdte a gyomrod? Ne aggódj 17-ből 1-szer biztosan lerobbannak a vörös ördögök és akkor Hakki dobogós is lehet! (Tom JV a favorit:-))
Tényleg zabálja a benyát. (benya, lásd tranyó). Az a baj, hogy nekem nem az a fajta gyújtáselektronikám van, mint a turbós kocsiké (a tied valami EZ210K az enyém Fenix 416 A). A tesztered ehhez is jó? Ha véletlenül olyan kocsira cserélsz, amihez nem jó a tesztered, akkor szólj, lehet megveszem. Mire jutottál az LH2.2-vel? Láttam egy magyar nyelvű autóelektronikai könyvet, amiben volt egy fejezet az LH-ról, de olyan TIT tanfolyam szintű volt csak, nem éri meg megvenni.
lore: tranyó: háromlábú kis bizbasz. Általánosságban jelek erősítésére vagy ki-be kapcsolására szolgáló, elektronikákban használt alkatrész. (lehet négy lábú is, sőt ha megrongálód, akkor kettő, egy, vagy nulla lábú változat is létezhet).
sajna a szlalomos bulira nem tudok elmenni, mert holnap délben zingetek Zalába. (Hál' istennek, már alig várom!) Csak hétfôn jövök haza, kell egy kis pihenés, még ha a fejük tetejére is állnak az ügyfeleim.
volvodani:
Én azokra az elsô nyomtatványokra gondoltam, amikrôl még régen a Szlovákban is beszélgettünk: a visszaküldhetô beléptetô kártyáról, meg az elsô 4 oldalas kis kiadványról, amiben a klub alakulásáról adnánk hírt. Persze ezzel meg kell várni a hivatalos bejegyzést, de mire én elkészülnék vele, az is meg fog történni. Egyelôre még nem jutottam el odáig, hogy hozzákezdjek, de jövô héten mindenképpen belekezdenék.
Ha jól sejtem már készültek logo tervek, jó lenne látni ôket, fel lehetne tolni a netre? Akkor lehetne szavazni, legalábbis véleményezni. Én is ígértem, de eddig még nem fértem hozzá -- ami késik, nem múlik.
Jó hétvégét, hétfôig nem leszek netközelben, bár lehet hogy bekunyizom magam apám gépére...
Bocsika de elfelejtettem a volvo480t jelszavamat.
Iore:
tranyo = tranzisztor (emitter,bazis,kollektor)
Nekem egy NPN tranyo volt zarlatos es nem pulzaltatta a boost szelepet.
Egyebkent van egy gyari Volvo System Tester-em ami asszem jo a a 700-as Volvokhoz is.
A turbos autokat eleg konnyu hergelni, pl. 120 lobol lehet 150-160 lovat csinalni majdnem 0 ft-ert. Sza ha barkit autot akar venni es szereti a "fílínget" akkor csak turbosat szabad. Lehet hogy 40 e ft forint a turbo felujitasa de az eleg min. 100e km-re. Mas. Van egy tuti szerelom, O is szeretne belepni a klubba. na most a tudasat es megbizhatosagat is mutatja hogy kb. 1 honapot kell arra varni hogy hogy foglalkozzon az autoddal. Viszont soha nem vezet meg, ha nem tudja megcsinalni akkor megmondja hova vidd,etc.
ja es olcso, es nagyon spiler a 700-as ban.(neki is van 2)
Harvester : a kopogaserzekelod mihamarabb epitsd be, mert igy zabalja az autod a benzint. es nem is megy ugy. ha rakotned a hibaolvasod ledet szepen nezhetned ahogy kivillogja a hibat....
a legkozelebbi talcsira mindenkepp elmegyek,es jon velem a szerelo is. a multkorit (szombat) munka miatt ki kellett hagynom, de este amikor a szamlat irtam, az jol esett... ;)) meghat a Fargot is hittam, hogy mia helyzet.
Ezenfelul, eladnam,vagy elcserelem a 480-as omat, egy 440/460 turbora esetleg rafizetessel.
az enyem fullos, es jo lenne ha a masik is az lenne...
ja a szine "gyongyhazmetalfekete".
lore,
Kösz a meghívást, de nem megyek veled após anyós látogatóba. Külön hálás vagyok az aggódásért, de megvagyok csak dolgoztam mintazálat és csak be be néztem, hogy van-e valami amihez muszály hozzávakkantani. A képekkel nincs bajom addig amíg a munkahelyemről ugrok a hálóra, de itthon egy mobil vonalon függesztem ide magam amit lelassítanak a képek.
Bolas,
Én folyamatosan próbálom eladni a tested a tudománynak de nem nagy az érdeklődés :-)
Lopez,
Welcome to the club. Mesélj a nickedről nekünk!
"Önmagától adódik, hogy feltegyem a kérdést,
reméljük, hogy lesz válasz és megússzuk az égést.
Nem tudni, hogy megorrol-e,
mi a tranyó mondd meg lore!"
/Homérosz Templarosz/
Üdv. srácok!
Sokmindent megbeszéltetek míg nem voltam. Bolas a nagy work-changer, fargo meg kiderítette ketonnal, hogy a felfele-indexlámpa tök hülyeség, felfele nem megy még a volvo sem.
Ma megint moziba voltam (Többet töltesz a monitorral mint velem...hűha, must have some fun!), amerikai szépség. Állat film! Ajánlom..
Na a lényeg barátaim:
Ki jön a 19-ei rakpart ralira? Aki nem tudná mi a pálya elmondom: a közlekkari napok alkalmával ezek az autóbuzi (megveszik az astra GSI-t a következő lépcső meg a pályagumi még a chiptuning előtt stb.) közlekkaros srácok minden évben megrendezik a rakpart ralit. Itt meg lehet nézni, hogy verik le a trabik a BMW-ket szlalomban stb. Igaz én elég veszélyesnek tartom, hogy tök amatőrök a nézőktől centikre ezerrel pörgetnek, de távolabbról is fun! Holnap de. még leszek aztán du. anyós-após látogatóba megyek (Pécs), szombaton du. vissza. Aki jön az írjon. Számom a listán.
Bolas, ha jössz akkor a bálnával mehetnénk, az az igazi. :-)
Ja 8-kor kezdik, de fél9-9 előtt nem érdemes kimenni. MINDIG hideg van, de árulnak teát. Fotósoknak NAGYSZERŰ alkalom.
The Volvo shift indicator light (S.I.L.) is a device designed to help you get even better gas mileage from your Volvo car. Studies have shown that the best fuel economy is obtained by shifting gears at low engine rpm and high relative engine load. The Volvo S.l.L. is calibrated to show you when to shift for improved mileage without sacrificing smooth acceleration.
Use of the S.I.L. is simple. Shift to the next higher gear as soon as the light comes on. You may find after using the S.I.L. for some time that your natural shifting rhythm will adapt to the S.I.L's suggestion. Some drivers may even shift before the light comes on.
Obviously, there will be times when you need to shift later than the light would indicate, for example, when climbing hills or trailer towing. Using the light regularly, however, should result in a mileage improvement of six percent or more. depending on how you normally drive.
Szóval az második sorban azt írja, csak manual váltónál (ez így egy kicsit ellentmondásos)
Szóba került a Volvok fogyasztása, a mienk 1990es, 2.0i motor, átlagosan, városban 9-10l a fogyasztása, 8 alatt eddig nem sikerült. (rekord: egyszer mentünk vele 620km-t városban, úgy, hogy a tankba még maradt 10 l.)
Látott már vki ilyet a műszerfalán:
Ez a lámpa elvileg kigyullad, ha már váltani kéne. Mi próbáltuk, de nem akart semmi sem égni.
No, Doki figyelj:
Egész pontosan jogot tanulok..
Mellette itt-ott vállalok mindenféle munkát, amit érdekesnek találok.
Jelenleg 2 hete nem tudok dolgozni, mert felmondtam az utolsónál (mindenféle üdülés, ingatlan külföldi nyaralók adás-vétele), hogy elkezdhessek egy másikat, amit visszamondtak (nem nevezném néven, de az egyik mobilszolgáltató cég)
Nagyon sokféle munkát kipróbáltam már, amiket azért hagytam abba, mert közben rájöttem hogy nem tetszik, vagy túl keveset fizettek.
Igazából olyan helyet keresnék, ahol meg tudnék már állapodni egy időre és egyetem emllett is végezhetném.
Tudom, hogy sokat szeretnék, és kevés ilyen munkalehetőség van, de én kitartóan keresgélek még, mert magam akarom fenntartani!
Nem szeretek függeni senkitől anyagilag..
Most persze van egy nagy kiugrási lehetőségem is, ami ráadásul a szakmámba is vág, de még nem kaptam róla hivatalos visszajelzést..
„Bolas kedves, ha akarod,
jó pénzt érhet most a farod.
A helyszín a Váci utca,
hol mindig akad pénzes buxa.
Teli lesz a tankod ne félj,
csak reggeltôl estig ...sikálj!":-)
Most nem tudok semmi biztatót, én is alkalmazott vagyok csupán. De ha lesz valami érdekes meló, persze szólok. De ezt majd inkább személyesen egyszer egy volvo-találkozón megbeszéljük, oks?
Érdekes, hogy te egy benzinesre vágysz én meg egy dieselre :))))
Hiába van a segged alatt Rózsa Gyuri egy hetvenes,
jön lore és megmutatja mit tud egy negyvenes!
Templar ez vicc volt, nem rím!
Gyárthatunk szólásokat is:
Beégsz mint Frei a száraz tankkal vazze!
Rókaszínű a hajad mint a Rózsagyuri hetvenese bébi!
Bepaliznak mint Pálffy-t a Jaguárral öcsém!