Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Kezdek én is bepunnyadni..
Annyi a dolgom, hogy alig látok ki belőle!
De azért benézek és elolvasok mindig mindent.
(úgy tanították a suliban: "ha nem tanulsz, akkor legalább figyelj fiacskám!")
lore!
Köszi az infót!
Majd jelentkezem.
Igen jól láttad a lámpákat!
Nem újak, de minőségi bontott árú..
Majd ha visszajöttem Boszniából, akkor meglátod, hogy rá sem fogsz ismerni a Bálnára!
A zsoldból amit kapok, nagyon fel fogom tuningolni!
Már ráfér...
És én jól láttam, hogy melletted pedig lorené ült?
:-)
Még hogy én vezetek barom módra...
Nem én voltam...
Mit láttál?
Hol?
Mikor?
Nem én voltam!
A volvos kajálást meg szervezzük meg!
Ha mindenkinek jó, akkor a Húsvét utáni első szombatra tehetnénk..
Asszem pont 29-re esik.
Tehát 1 hónap múlva.
Találjuk ki a helyet és nyomás!
Vagy egy héttel későbbre is tehetjük...
Akkor már tuti pompázni fog a Bálnám.
DE ne én válasszak, hanem ti!
Aki benne van jelezze!
fargo!
Én sem irigyellek ilyen körülmények között..
De azért kitartás.
Már úgysincs sok hátra..
(bocs..)
Vagy ha mégis, akkor CYRUSsal bevállajuk az ügyet..
Ugye, C-ügynök?
Halló C-ügynök?
Itt B-ügynök..
Vétel..
Doki!
Ha 480T nem tud segíteni, akkor megpróbálok én is utána járni a dolgoknak.
Hátha sikerül összehozni valamit..
Felfúrták, meg új dugók, meg miegymás. Mellesleg a Ladákhoz szokott szerelô kevesellte az egyébként normális 9-es kompressziót, és "feljavította" 10-re. Ráadásul egy éve nem mozdult a kocsi, ki tudja mennyire állt be.
Ez persze mind orvosolható lenne, de kérdés, hogy megéri-e.
Ja, mellesleg délután megnéztük a 244-est a Gergôvel. Hááát, eléggé le volt pukkanva szegény, nem is ez a nagyobb gond, hanem az, hogy a motorjába is belebabráltak valamit. Ahhoz, hogy eredeti állapotba vissza lehessen állítani, aránytalanul sokat kellene költeni rá: komplett kibelezés, karosszéria munkák, teljes fényezés, komplett belsô kárpit csere, stb., és akkor még nem beszéltünk az apróságokról meg a "meglepetésekrôl". Most úgy érzem, nem az én autóm, de azért még alszok rá egyet.
Azt hiszem az igazi mégis csak egy P1800 vagy egy Amazon lenne...
Én rettentôen sajnáltam a Polos gyereket, látszott rajta, hogy nem simlis. Gondoltam is közben, ha esetleg bele akarja vágni a kapát az após hátába, ht akkor csak nyugostan, én addig elmegyek megöntözni valamelyik bokrot...
Ételmérgezést szenvedtem, csak tudnám mitôl, nem ettem szinte semmit. Ráadásul megint hajnalig tolom a taligát...
Templar, ma jól viselkedtem? :-))))))))))
Örülök, hogy fargoval segíthettem, igaz ő nem ismerte el, hogy komoly dolgokat írtam, de számomra mosmár világos, hogy amit én szaknyelven leírtam azt ő egyszerűbben elmondta. Így meg is értetted! :-)
Ja, télleg nem akarok kötözködni de szvsz ez a MBS fokozat nem létezik, ill. nem így.
Doki,
feleségemet ma reggel nekem köllött (amúgy szögediesen) fuvaroznom, mert a corsa akkujának lejárt a három év garanciája és ilyenkor ezek az intelligens opel-alkatrészek bevételt termelnek az anyacégnek... Remélem a generátorral nincs gond mer az gáz! Túl hirtelen adta meg magát, egyik napról a másikra, nekem ez gyanús.
Bikával beizzítottam, el a szervízbe. Jövő csütörtökig arany bogaram a tömegközlekedést pártolja ha nem lesz kitől gépet kunyiznia. Azért csütörtökig, mert az eddig felhalmozott, a corsa óriási méretéből adodó parkolási 'lekerekítések' orvoslására úgy döntöttem lakatosok kezére adom a picit. :)
Mielőtt itt BÁRKI valamilyen javítást, változtatást vagy vmit akar a volvojával csinálni először KÉRJE KI a KÉT SZAKI VÉLEMÉNYÉT! Srácok (namost vannak itt 'nőstények' is???) itt lehet ezreket spórolni! Éjjen a kaszás-kombájn meg azújraaktív jégmadaras!
CYRUS!
Javaslom te is figyeld árgus szemmel (főleg nyáron), hogy a jaguárosok milyen szolgálati autóval járnak. Mégha ugye most az S-type-ot is nyomják, fogadok kirándulni V70-el mennek!(Éjjjjjen fordanyuci!)
fargo!
Csezd meg ez nem semmi! Nem irigyellek mosmár apósod miatt sem. Még ha picit rossz ember is az a szerencsétlen polo-s, szal én akkor is sajnálom! Vagy ti nem? Én vagyok ilyen szenzitív (látod Angyalom, ez az idegen szó ide illik!:-)) lelkületű humán-individum? (tom doki: individum bin ich nicht!)
850!
Láttam, hogy élsz. Sőt még vitázol is arcatlan fickókkal! Szal nem nézel be ide? Itt lehet hűsölni, a sok szafkalap után. Szvsz fargo is ezt csinálja... :-))))))))
Bolas!
Először is: megvan a ponyvaregényes cucc! Szal már csak időpontot kell egyeztetni!
Én néha barom módon vezetek, ezt láthattad ma. DE: amit te csinálsz azt én is csak rendszámtábla nélkül merném! :-))))))
Mind a két hátsó lámpád új? Tök jól néznek ki! Így messziről olyan mintha tegnap gyártották volna őket! Klassz!
Ha még egy qs-t beírsz, kicsinállak! (tod: gyere ki a hóra öcsém!)
Amint hazajössz Boszniából szervezünk egy volvoskajálást!
Templar, ha nem is írok, amolyan CYRUSosan figyelhetek a háttérből? :-)))))
ha meg mege vanna a regi doglott AC pump akkor kohogje ide a Bosch numberkakat, es megkerdem lehet-e ocsobban. valszeg lehet, kb 45-50 e ft a gyari ujka
Szasztok.
Ma reg ledöglött az autóm. Egy VOLVO! Tiszta tragédia. Kiderült, hogy az AC pumpa kaput gegangen ist. Szóval cs. Új ára 70E ft, úgyhogy maradt a bontott, ami csak 25E, viszont úgy szól mint egy centrifuga. Tudtok esetleg erre valami jó gyógymódot? Halálba bír idegesíteni ahogy ott a seggem alatt duruzsol. És tényleg 70E egy új AC pumpa? Vazeg! Na mindegy. Lényeg az, hogy újra gurul a benzinzabáló, és a többi le van szarva sbôrrel takarva! :-)))
a doktor úr
Eladnam motorhibas volvomat igen kedvezo aron .
A hiba jellege : onindito torott , a fogaskoszorubol
kitort 3-4 fog . A muszakija tavaj jiliusban lejart .
1983 -as evjarat 1985 Cm3 -es , szervo kormany ,
szervo fek , tetobalak , elol elektromos ablakemelok ,
elektromos tukrok . injektoros , benzines , ha behuzzak ,
siman beindul , 93 -ban vettem mozgaskorlatozott utalvanyra ,
de mivel nincs nincs munkahelyem , a rokkantnyugdijbol nem
tudom se megjavitani , se fenntartani .
Az Ivanics bontoban megerdeklodtem 7 ezer az onindito , es
ugyan ennyi a fogaskoszoru is .
Iranyar : potom 120 000 penz
+ atirasi koltsegek ,mert azt se tudom a nyugdijjambol vallani :((( .
Erdeklodni emilben : sgyozo@elender.hu
vagy telefonon : 284-2456
vagy szemelyesen
Szucs Sandor Gyozo
1204 Bp. Ady E. U. 111 .
(hataruti metrotol 52-es vollancso)
No aki kapja marja .
Ps. E heten 20 000 ft kedvezmeny !!!!!!!
(mert a fejemre nottek a szamlaim:(((
Most olvasam a mai HIX Autó -ban, hogy egy rokkantnyugdíjas öreg árulja a Volvicseket, mert nincs pénze megjavíttatni. Valami 1983-as 2000 ccm-es kocsi, gondolom 200-as. 120 ezerért adja, ennyit megérhet. Mindenesetre szomorú látni, hogy valakinek ilyen hétköznapi okok miatt meg kell válnia a kocsijától :-(
fargo, lore köszönöm a tippeket, immár bizonyos, hogy a bukófrekvenciás fordulatszámtizedelő okozta a fényszóró rozsdásodást.
fargo, on-line vagyok volvodanival fényszóró ügyben csak arra gondoltam hátha másnak is van, így gazdasági versenyt indukálhatok ami az árakat jótékonyan befolyásolná:-))
Templar, the Master of Business Science
Ui.: Ma reggel láttam, hogy a Zsidó Hitközség hivatali autója is Volvo (bár a rabbiságról már lecsúsztam)
Melegre járattam a motort aztán széthúztam a lamda szondánál a csatakozót és többszöri kézleégetés után rámértem a kétpólusú csatlakozóra. 0.00V-ot mért. Egyelőre itt tart a dolog, de azt hiszem ma megemeltetem a kocsit és úgy is rámérek mégegyszer, sure ami sure. Az alapjárat hintázik rendesen, kb. 950 és 850 között. Ja és az LH2.2 12-es tesztpontján konstans 0V van, szóval ha oda rakok egy LED-et az mindig világít, hiába tekergetem a CO potit. Te is most cseréltél O2 szenzort, a fogyasztásban is jelentkezett valami különbség? (fargo itt azt mondja nem számít).
Harvester,
Megmertedet a lambda jelet? Honnan tudod hogy rossz? S ha merted, mit mertel ? Egyebkent ne vegyel utangy.-t mert tom hogy ocso de kb fel evet muxik aztan jon az alapjarat hintaztatas...
Nekem egyebkent van egy gyari bontott, jo O2 sensorkam, ha kell 10-15k-ert vagy hasonloert el is viheted. Ha kell, szolj elokaparom, elviszed, ha teccik & muxik , fizeted.
Fargo,
ex 460-od nyomasa: Itten hever az orrom elott a computer programja source-ban, es alatamasztja a tapasztalatomat: if pressure >= 1.0 bar then stop the ignition and injection, set error code to 6. (boost press. reg. valve)
A Lajosek mereserol csak annyit hogy neha nem tul pontosak a muszereik. eccer lapos volt az elso, epp ott voltam futomuvezgetni , s kertem a Tibit merje meg a kereknyomast. aszongya : 2.3 bar...
namost ugye gyari ertek 2.1-re kell fujni. hozott masik orat mingya 1.4 vot..
szal biztos elmertek neked anno a turbonyomast.
de ha en 800- ba unek akko bizto nem izgatozna a mult...
(Még mindig nem merem azt írni, hogy "Urak", hátha be-betéved ide egy nôstény is. Kedves hölgyek, ha erre kolbászoltok, tessék jelezni, hogy ne éljek kétségek közt. Amennyiben nem akad nônemű jelentkezô az elkövetkezendô 72 órán belül, akkor joggal fogok "urazni", senki se nevezzen hímsovinisztának, én elôre szóltam...)
lore:
Kössszönöm, kössszönöm a lökhárítóm megmentését. Ma majdnem elaludtam az M5-ösön 180-nál, azt hiszem ezt nem csak a lökhárítóm bánta volna. Errôl a mai kalandról még késôbb bôvebben, én teljesen kiakadtam...
Harvester:
Nekem a 460-ban nem is volt lambda szonda, amikor megvettem, a fogyasztáson egyeltalán nem segített egy új darab installációja.
Ma voltam az Ivanicsnál, holnap leadom egy napra az autót. A következôket mondták:
a:
Kuplung. A nyikorgásán tudnak segíteni, az hogy kemény, az a turbosokban széria, más a szerkezet. Az Attila elvitte próbaútra, negyed óra alatt egyszer sem sikerült a nyikorgást produkálni, (naná!, Murphy k. mamáját!) úgyhogy arra jutottunk, hogy nem kell kuplungot cserélni. Phew! Megspóroltam 100k jó magyar forintot.
b:
Kéziféket, napfénytetôt, belül zörgô (!!!) dolgokat persze orvosolják, no problem.
c:
Tempomat. Azt mondta a srác, hogy valószínűleg a tempomat-pumpa szállt el, avagy egy vákumcsô. Elôbbi esetben 60k, utóbbiban 1-2k költség.
d:
Ablakmosó. Valami nyomástartó szelep eltömôdhetett, 1,2k.
Megnyugodtam....
*****
Templar:
Volvodanit próbáltad? Amit lore a dertoille szűrôrôl ír, az áltudományos humbug! A porbléma egyszerűen orvosolható a vulkánfiberfából faragott kétszer hôkezelt hárommenetes szabványosított tokcsavar cseréjével...
*****
Mai sztori:
Apósom, arany bogár, vasárnap vett egy használt VW Polót. Ô magamagát überelhetetlen autós szakembernek tartja, ennek ellenére csak a papírok aláírása és a vetelár kifizetése után egy nappal vette észre, hogy elmondása szerint a kocsi háromból lett összeheggesztve. Tegnap este felhívott, és kérve kért, hogy ma menjek le vele Tiszakécskére és intézzem el a dolgot -- vissza akarja kapni a pénzét. Egyszerűen nem tudtam kitérni a kérés elôl, (családi okokból), át kellett szerveznem az egyébként agyonzsúfolt napomat, és délután levinni apóst az Alföldre. Útközben elmondta az eladót minden gazembernek, úgyhogy én arra voltam felkészülve, hogy minimum a fejét kell letépnem a siker érdekében. Ugyanis após aláírta, hogy megtekintett és átvizsgált állapotban vette át a kocsit.
A helyszínen kiderült, hogy a ganxsta eladó egy szerencsétlen munkanélküli srác, aki egyik napról a másikra tartja el a családját, és anyagi gondjai miatt adta el a kocsit. Após nyögésébôl kiderült, hogy nem volt "háromból összehegesztve", hanem csak összetörték, és rondán csinálták meg az alját. A srác sem tudott róla, viszont mikor beállítottunk a nagy sötét autóval (én, mivel egész nap tárgyaltam, talpig öltönyben, és "igazságosztós" nézéssel) és elôadtuk a kérésünket, majdnem elsírta magát. Apósom a drága rá is játszott, mintha én lennék a gorillája. Még meg is fenyegette szerencsétlent. A srác azt sem tudta, hogyan mentegetôzzön, látszott rajta, hogy tök kibukott. A pénze egy része már nem volt meg, de azért innen-onnan kölcsönkért és feljött velünk Budapestre visszavenni a kocsit.
Útközben az após össze-vissza hantázott neki, ("az igazságügyi szakértô már elkészítette a digitális felvételeket, amit számítógéppel elemeztek, és már a bíróságon van, csak az ô telefonjára várnak, hogy lesittelhessék emberünket, stb...), teljesen beidegelte a gyereket. Mikor eljöttünk tôlük, láttam a gyerek apján, hogy nagyon aggódik, ezért kiugrottam a kocsiból és visszaszaladtam hozzá, hogy megnyugtassam, kutya baja nem lesz a fiának.
Após nagyon vigyázott arra, hogy amikor az M5 fizetôkapukhoz érünk, akkor mindig elszunyókáljon, nehogy ki kelljen fizetnie az útdíjat. Azt sem igazán kérdezte meg, hogy azt a mintegy 40 liter benzint kifizetheti-e, amit elautókáztunk ma. Végül kiderült, hogy az volt a dolog hátterében, hogy sokallta a kocsiért kiadott 780k forintot, látott egy olcsóbb autót és azt akarta megvenni. (Megjegyzem, az amerikai bátyjától kapott 2M Ft-t kocsira, csak a háromnegyedét akarta megspórolni a smucig disznó!) Engem meg azzal nyaggat egy ideje, hogy szerezzek neki egy 460-ast, de lehetôleg 1.2-es vagy 1.4-es motorral, hogy ne egyen sokat.
Nekem meg ég a pofám szegény srác meg a szülei elôtt, gorillát csinál belôlem a saját segg apósom, elcseszi az egész napomat és lenyúl vagy 15k forintra. EZT IS NAGYON UTÁLOM! Legszívesebben kiraktam volna a f@szt az Alföld közepén...