Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Szép új napot!
Megjöttem Szögedről.
Mindent lezsíroztam. (köszi az együttérzést. Ez lorenek szólt. Egyébként qs!)
fargo!
Nem feledkeztem meg rólad.
Folyamatosan keresem a telefonszámot amit a tükrökkel kapcsolatban ígértem.
Ha megvan küldöm!
Tényleg leléptetek enni lore gyerekkel Érdre?
Ráadásul steaket..
mmmmmmm...
Kár, hogy nem voltam BP-n..
CYRUS!
Te mostanság csak messziről kukkolsz?
Doki, nem szóltál vissza, hogy sikerült-e már a kocsid javítása?
fargo,
köszi az ebédet, finom volt, jól éreztem magamat, hálám üldözni fog! :-))))
Uraim,
fargonak a kulináris élvezetek terén legalább olyan fejlett esztétikai érzéke van mint az autók, formák és színek területén! Egy kisebb volvo-tali esetén tud(unk)ok egy megefelő helyet, asszem nem sértek meg senkit ha leírom: Érden a Steak House.
kulilore
PS: Harvesert! lorefejet gombával?????? Meggyűlne a bajod a sűrű agyammal! :-)
Azért én próbálok néha ontopik dolgokat is belecsenni, lsd. mozi-értékelések. :-))) Egyébként engem nem zavar ha csak úgy beszélgetünk hiszen ez a volvo klub BARÁTI társaság!
Kedves Barátaim! :-)
A cikkről egy pár szó:
Omega caravan 3,0 V6 vs. V70 2,4T
opel: 65840DM, volvo: 62978DM. Az opel árelőnye azonos felszereltség mellett 5000DM! PL. van benne autklima, xenon, alufelni, +600ccm,+1 henger stb. Viszont nem lehet belé ESP-t és fejlégzsákot rendelni, ez utóbbi a V70-ben széria. Az opel 211LE/270nm, volvo 200LE/285nm. Ami fontos: a volvo 1800-on adja le a 285-öt míg az ople 3400-on a 270-et! Opel 1776kg, volvo 1657kg. Azaz sokkkkkkkal nehezebb a V70 mint a 850!!!! Érdekesek a méretek is (azért írom le mert az omegát mindenki ismeri, lehet viszonyítani!) hossz/szél/mag: opel: 4898/1776/1505, volvo:4710/1804/1488, szal szélességben olyan S80-asosan S-mercis! Gyors/végseb, opel: 8,2/235, volvo 8,3/225 de rugalmasságban 2-3 sec-eket ver a volvo a rüsselsheimi batárra! A fékek kurvajók 20 ill. 40 cm-el jobb (hidegen/melegen) az opel! Itt számomra az opel a meglepően jó, főleg, hogy ferdzsó (:-))is áradozott a V70 fékeiről. Fogyasztásban 1 literrel jobb a volvo, számomra itt is meglepően jó az opel (nagyobb moci, +1 henger, nehezebb kasztni stb.).
A tényeken kívül a duma: A nyomatékleadásbeli különbségeket a német tesztelők se hagyták szó nélkül, éljen a turbo-volvo! A trakció tekintetében persze az opel hátsókerekese jobb, és klasszab is a kormányzása a hajtási befolyások nélkül a földi halandóknak.
Az ESP-t egyébként svéd barátaink DSTC-nek keresztelték. Érdekes módon (igaz hangyaf@sznyi a különbség) a 18m bólya-távos szlalomban az omega jobb volt, a kikerülési tesztben is csak terhelten jobb a volvo. Persze az omega soprtfelszereltséggel versenyzett amibe 234/45 R 17-es (!) gumik is benne foglaltatnak, ehhez képest a volvo ballonos gumikon nyomul (215/55 R 16).
Az AMuS elég részletesen pontoz. Minden kategórában (még ahol a költségeket is figyelik) a volvo nyert, igaz sehol sem nagy különbséggel. Ami itt érdekes: Térkínálatban elöl is és hátul is egy-egy ponttal jobb mint az omega (amiben egyébként kényelmesen be tudok ülni magam mögé, és hát ugye emléxetek, hogy nézek ki :-)). Felszereltségben opelé az első díj, minőségben 25-ből 22 a volvo, 20 az opel. Futáskultúrában 15-ből 14 (!) a volvo, 11 az ople. Rugalmasságban a volvo max. pontos! Nagyon élvezhették német barátaink a Deutschewagenekben egyelőre még nem szokásos turbo-feelinget! Fékezésben mindkettő mindenhol max. pontos. Még melegen se éri el a 40 métert (100-ról) a fékút!
Ami furcsa:
A biztonsági felszereltségeknél 30-ból 22-t ér el a volvo és 20-at az opel. Ezeknek az S-merci a nívó!
kérdések?
lore
A helykínálat mindenhol pazar, a volvo érezhetően széles jószág.
Jöhet a cikk a V70-rôl, végre lasz valami on-topic is ;-). Nekem nem tűnt sokkal nagyobbnak, mint a 850, bár elvileg 10 centivel hosszabb a beltér, gondolom ezt szépen elosztották az elsô ülések - hátsó ülések - csomagtér között. Nem tűnt fel. Persze a 850 is bazi nagy belül, alapértemezésben is.
Harvestermester:
Kösz a tippeket meg az együttérzést. A tempomat nem hiszem, hogy a chiptuning miatt szórakozik velem, mert 2-3 hete még működött. Szerintem csak érzi a hangulatváltozásomat, és nyűgösen reagál. (Vagy kontakt.)
A tetô nyitás közben nyikorog, szerintem valami por ment bele, majd kipucoltatom. Délután megyek az Ivanicshoz, nem bírom tovább.
Spricni ügyben biztos igazad van, ez a kipucolósdi nem jutott az eszembe.
Tulajdonképpen a leírt nyűgök nem vészesek, szerintem mindegyik kb 10 másodperc alatt orvosolható, DE BASSZUS MIÉRT A LEGSZ@RABB IDÔPONTBAN B@SZAKODIK VELEM EZ A NYAVALYÁS?!?!?!? Bár lehet, hogy csak egy kicsit jobban kellett volna törôdnöm a lelkével.
Érdekes módon a Volvoimmal még nem jutottam el odáig, hogy megrugdossam ôket, bezzeg a Golfok kaptak rendesen...
Dehogy cikizel, nem is mondtam ilyet. Csak igyekszem megelőzni, hogy mások megint megsértődjenek. (Egyébként fejlesztőmérnök vagyok, de ezt már mondtam :-)
Nem cikizlek és kész! Hogy nálam (meg merem kockáztatni: az átlag klubtagnál) jobban értesz hozzá az tuti!
Nincs itt sféle konfrontáció senkik között! Egyszerűen teccet az ötleted fargo tempomatjával kapcsolatban, mer nekem tök logikusnak tűnik! Viszont ha ez az oka, akkor egy profi chiptuning mester miért nem tud erről? Lehet, hogy kevés a tempomat hazánkban és lehet, hogy még kevesebb az autóját ennyire imádó és ezért tökéletességre törekvő ember mint fargo.
Te akkor is valamilyen computerművész lehetsz! (a múltkori monitorfejű jelző is dícséret volt)
Nem értek a motorokhoz, ezt próbálom magyarázni. Tényleg nem akarom senkitől elvitatni a sok éves vagy évtizedes autós tapasztalatát. A hozzászólásaim nagyrészt általános mérnöki meglátások, és a saját eddigi munkáim alapján fogalmazódtak meg. A Volvókhoz meg főleg nem értek és kész. Csak szeretem őket.
Tisztelt Harvester!
Elárulnád te mivel foglalkozol? Klubtali alkalmával ingyenesen elvégezhetnétek a motordiagnosztikákat! :-)
doki!
Javaslat a magazinra: Szakmai rovat és vita: rovatvezetők Harvester és 480T akik negyedlvente ringbe szállnának a tranyók és egyéb szakmai szenyók területén.
Most jutott eszembe még valami a tempomatodról. Ez pusztán elméleti fejtegetés, mosom kezeimet ha nem jön be, de azért leírom. Próbálok közérthető lenni.
Ha általánosságban nézzük a problémát, akkor van egy szabályzód, aminek visszamért jele a sebesség (vagy fordulatszám) információ. A kimenete ha jól tudom valamilyen szelep.
A szabályozandó szakasz az autód, a tömegével, adott fordulatszámon leadott teljesítményével és nyomatékával leírva. Ezt a rendszert a tempomat fejlesztésénél összehangolták, kiszámolták a szabályozástechnikai helyettesítő képeket, megméretezték a szabályzót és leprogramozták a kocsid számítógépébe.
Erre te mit csináltál? Elállítottad a fordulatszám-nyomaték-teljesítmény görbét, ezáltal megváltoztattad azt a szakaszt, aminek tartani akarod a sebességét. (TUNING). Emiatt könnyen előfordul, hogy bizonyos munkapontokon (sebességeken) annyira eltér az eredetileg feltételezettől a rendszer, hogy a szabályozód BELENG. Fel-le-fel-le.
A feltételezést könnyen ellenőrizheted, ha olyan a chiptuningod, hogy egy kapcsolóval vissza tudsz állni az eredeti gyári értékekre. Ha abban az esetben nem csinálja, akkor tuningal az már úgy marad. Majd megszokod. Ha úgy is csinálja, akkor keresheted a kontakthibákat.
Bocs a hosszú hozzászólásért, de hátha segít
Harvester
Az a baj, hogy engem is pont annyira zavar a legkisebb hiba is, mint ahogy téged, szóval átérzem a helyzeted, hogy nem ezt vártad egy legendás márka legendás járművétől...:-( Én sem ezt vártam a saját Volvomtól, de akkor milyen lehet a többi :-))
Szerintem fel a fejjel, próbálj meg örömet találni inkább a kocsiban és győzd meg magad, hogy a hibák nem vészesek, olyanok, amire egy szerelő csak legyint, benyúl, meghúzza és kész.
Az én kuplungom is nyikorog, az én ablakmosóm is gagyizik, sibedám és tempomatom meg nincs :-))
A napfénytetőről sokat cikkeztek, állítólag valami szuper-környezetkímélő ragasztóval ragasztották meg a svédek, ami egy idő után elenged. A kuplung és a bowden minden autóban a cserélendő alkatrészek között van, emiatt ne aggódj. Az ablakmosó spricnid telemehetett valami szösszel vagy sárral, egy tűvel próbáld meg kipiszkálni. A tempomat érdekesebb probléma, 90%, hogy nem a vezérléssel van baj, az így nem megy tönkre. Ha az ABS-ed és a km/h kijelzésed jó, akkor valószínűleg egyszerű kontakthiba a szabályzó szelepnél.(Ez csak találgatás.) Mindenesetre a jelenség tipikus szabályozástechnikai probléma, most valami hasonlón jellegű munkán dolgozom és tudok ilyen jelenséget produkálni.
'reggelt! Munkára fel! Most én nyitom meg az aktív napot doki helyett...
CYRUS!
Igazad van! Csak nem akarok belefolyni az F1 topikolásba, túlságosan is érdekel és sajna ott sem mindig az észérvek a menők. Majd fékezem magam...
keton!
ne kezd Te is! Neked objektívnek kell maradnod! Nem mondhatod minden kísérletezésnél amikor pl. a vegyületek reakcióit vizsgálod, hogy a sósav úgyis mindent legyőz! Pl. a kémcső üvegével még nem tud mit kezdnei...
Ha mást is érdekel a téma amivel Bolas gyűri az agyam akkor kérem megfontoltan írjon!
Más:
az új auto motor und sportban teszt: omega 3,0 mv6 vs. v70 2,4T. Szal nyert a volvo, de nem taglózta le az omegát, ezt el kell ismerni. Jobb volt mindenben egy kicsivel, érdekes módon a fékek és a kanyarstabilitás területén majdnem ugyanúgy szerepeltek. Nem ez a lényeg! Belül a v70 állítólag elérte az omega térkínálatát! fargo! Igaz ez? Tényleg ennyit nőtt a V70 belül?
Erről a tesztről nyomok majd még infokat, érdekes lehet számotokra is egy abszolút német értékelés a volvo egyik szeme fényéről.
Lore le ne álljunk mán ezen itt vitázni gyere az F1 topicba!
Amugy Schumi nyilatkozta hogy jobb a kocsijuk idén :)
De mondom oda irogassun erről ne itt :)
Hát én nem tudom, de ha választani kéne ütközés szempontjából én a hetest választanám. Amikor egy 440es Volvo hátulról ~80 km/h sebességgel nekünk jött (mi álltunk), senkinek semmi baja nem lett. Ezek után az autó a saját kerekein elindult, és vitte magával a 440-est, ott ordibáltak, hogy hé álljunk má'meg. Az ütközőn lett egy 1 cm-es luk, a lámpabúra betörött, ami rosszabb, hogy az egész csomagtartó lehajolt, hátsó felfüggesztéseknek annyi, innen a 2M kár.
Más
Holnap vissza kell adnom a modemet, úgyhogy ismeretlen ideig nem leszek, de azért igyekszem.
MiSu nem suxx ez nyilvánvaló. Nem azért kell szeretnem egy F1 pilótát mert hajjde szimpi, mer akkor Nakanot vissza az F1be, de gyorsan ő olyan szimpatikus niemand volt! Szal annak szurkolok aki szerintem a legjobb pilóta eme mezőnyben és esetemben eme pilóta egy karizmatikus csapat tagja.
Emberek! Figyeltétek Schumi fejét és a többiekét a mérlegeléskor? Cipész Mihály le sem izzadt, a többiek meg törölgették a sós lét a szemöldökükről! És az elején a mikor a körrekordokat csinálta? Képes volt 10 egymásutáni körben a legjobbjához képest századokban eltérő köröket alkotni.
fargo,
F1-es pilótát akarsz volvoban látni? Irvine és Herbert az esélyes erre egy-egy nyaraláskor a konszern autóit használják. MS második évében egy Dedra kombival volt sielni norvégiában. A V70 XC asszem erre a célra még jobb is lesz forrófejű ámde faszagyerek Eddienek!
Sajna a GM eszegeti a FIATot a Ford helyett. FIAT kapcsolók lesznek a Saabokban? Én ilyen apróságoktól féltem a volvot is a Ford miatt. Azok után, hogy a JAG S-type-jában feltűntek a mondeo órái... naneee. Ilyen volt régen a testarossákban a croma kapcsolói... Pedig a FIAT ölég jellegzetes arccal rendelkező márkákat birtokol (Ferrari, Maserati, Alfa, Lancia), hogy jó a családhoz tartozni.
1. MS 20pont, 2. DC & Ruby 6pont .... no comment! Ja és szvsz a McLaren jobb autó.
MiSu nem suxx ez nyilvánvaló. Nem azért kell szeretnem egy F1 pilótát mert hajjde szimpi, mer akkor Nakanot vissza az F1be, de gyorsan ő olyan szimpatikus niemand volt! Szal annak szurkolok aki szerintem a legjobb pilóta eme mezőnyben és esetemben eme pilóta egy karizmatikus csapat tagja.
Emberek! Figyeltétek Schumi fejét és a többiekét a mérlegeléskor? Cipész Mihály le sem izzadt, a többiek meg törölgették a sós lét a szemöldökükről! És az elején a mikor a körrekordokat csinálta? Képes volt 10 egymásutáni körben a legjobbjához képest századokban eltérő köröket alkotni.
fargo,
F1-es pilótát akarsz volvoban látni? Irvine és Herbert az esélyes erre egy-egy nyaraláskor a konszern autóit használják. MS második évében egy Dedra kombival volt sielni norvégiában. A V70 XC asszem erre a célra még jobb is lesz forrófejű ámde faszagyerek Eddienek!
Sajna a GM eszegeti a FIATot a Ford helyett. FIAT kapcsolók lesznek a Saabokban? Én ilyen apróságoktól féltem a volvot is a Ford miatt. Azok után, hogy a JAG S-type-jában feltűntek a mondeo órái... naneee. Ilyen volt régen a testarossákban a croma kapcsolói... Pedig a FIAT ölég jellegzetes arccal rendelkező márkákat birtokol (Ferrari, Maserati, Alfa, Lancia), hogy jó a családhoz tartozni.
1. MS 20pont, 2. DC & Ruby 6pont .... no comment! Ja és szvsz a McLaren jobb autó.
Sajna nem tudom de amikor kiállt akkor 12 mp elönye volt és elhuzoban volt!
Ha belevesszük hogy neki több benzin kellett volna az 10 mp (box), Schumi (7.5) még mindig marad 9,5 :) Nane menjünk át Forma 1 topicba :))
CSak Villeneuvért kár nyomjanak már a segge alá egy versenyképes kocsit oszt majd lealázza Sumákot :)
Amugy a FordJaguárVolvoRangeLandROover,Mazda megint szar volt :))))))
említetted, hogy lenne tipped a tükreim krómoztatására, megosztanád velem, nem férek a bôrömbe.
Jelentem, a tempomat még mindig rakoncátlankodik, bár 80-90-nél "nem csinálja", de 130 körül igen. Bár mintha kissé kevésbé intenzíven...
Mellesleg elkezdett nyikorogni a hátsó üléstámla, (kombi betegség, lehet orvosolni, na de kéthavonta?), valami kóc van a kézifék bowdennel, letörött az egyik pohártartó, karcos hangja van a tolótetônek, nyikorog a kuplung, gagyizik az ablakmosó spricni, szóval TELE VAN A TÖKÖM!!!