Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Jó volt hallgatni a sok okostojást a tuning-berhelésről :))
Aztat monnya meg valaki, hogy melyik dízelt lehet felnyomni pár lóerővel. Mennyit számít, hogy őrvénykamra meg 2 vagy 4 szelep? (480T, erre varrjál gombot.)
Éhes disznó effekt: tegnap azt álmodtam, hogy apám közölte, unja a 440-et, és vett mellé egy 940 2,3 turbót. Belegondoltam, nem is lenne olyan csótány dolog.
480T: én nem vagyok nagy szakkönyv tuningban, de a kipufogóval nagyot lehet lendíteni, 25%-ot is akár.
Gyermekek. Kész van az újság elsô layoutja, de én buta vagyok, és nem tudom feltenni ide. Úgyhogy jelentkezôket kérnék, akihez el-csatolt-mail-hatom, aztán Ô vállalja a felrakást.
a doktor úr
Szasztok mindenki.
Itt vagyok ám, meg be-be nézek néha, de semmi hozzászólásra alkalmas téma nincsen, úgyhogy minek írjak. Ráadásul idôm sem nem van, mer' nem van. Sôt az van, hogy nem csak hogy nem van, de az is van, hogy nincsen.:-) (idézet Hofitól) Viszont dolgozom a klub logóján, és a periodikán, Ha Isten is megsegít, és a munkám is apad majd, a jövô hét elejére már tudok is mutatni valamit belôle. Szal ennyi. Na pá.
a doktor úr
Nos, hadd hemzsegjen, pár száz hozzászólással ezelőtt már fölmerült CYRUSszal hasonló gondolat és akkor fargo úr aztat mondta, hogy nem kell ám azt az offtopikot olyan komolyan venni, ha élvezzük akkor meg miért ne?
Engem nem olvasol figyelmesen! Az amerikai szépség megvolt! Ellentétben a 6. érzékkel az nekem tetszett jobban. Emlékszel még mi a nap csúcspontja? Reggel, zuhanyzó stb.. :-)
Nemcsak doki és Templar hiányzik igazolatlanul hanem keton, Elwood, 850 stb.. is. Hol vagytok?
A gyorsulásira menet benyomom a szlenget. Könnyen tanulok, kérdezd csak meg Harvestert a szakzsargonról! Kezdem: kusssss Bolas! Te jössz..
lore!
A végén szinte csak a mi dumánktól hemzsög a fórum..
CYRUS!
Mi van veled?
Az oké, hogy Templar titkosügynököt játszik, de te?
Mr.Doc!
És veled?
Ja, neköm nem mögy az olyan könnyen lorö gyerök!
Honnan köllene ösmerni azt hogy te mit látsz vagy nem?
Mindenesetre ha tetszik a dumánk, akkor kitanítalak belőle, és hárman már igen értelmes beszélgetésbe kezdhetnénk, mikor az igyekvőre gyorsulunk..
vagy a gyorsulásira igyekszünk?
:-)
Szép dolog a házasélet ugye lore úr?
Nekem még az amerikai szépség is tetszett, legközelebb ezt is bevállalhatjátok.
Érdekes nem, hogy aki volvo-maniac az mennyire csak azt nézi a filmeken, hogy hol jelenik már meg a volvo...
Bánatomra azt kezdtem észrevenni, hogy amikor az amerikai filmeken karambolt tesznek be, vagy a főhős /üldözésmenekülés közben összetöri az éppen kanyarodó/odaérkező de szabályosan haladó autót, azok többnyire volvok szoktak lenni..
:-(
A jobbra feltolt volvojel a régebbi (70-es évek) volvoira volt jellemző..
Kell róluk kép modemes-lore?
Vazzz, szal ténylög nöm jártam Szegödön te kecseg. :-)))) /figyu ugye ami tréfa az megvan nem?/
Szal aszittem a hetente only monday azt jelenti, hogy egész nap! De hogy csak 2-3 óra!!!!
Látom a sorok közt olvasás nem mögy neköd Bolas:
Hazafelé láttam, hogy egy carina II úgy parkol egy volvo megött, hogyt a lökhárítója a volvoé alá van csúsztatva, pusztán erre gondoltam semmi peep showt nem rendeztem a két goldenboy miatt! A Zsi-vel semmi gond csak tod feltűnik ha két ficek így beszél:
-Szal xy dg stb.
-Kuss!
-Kuss neked! Mondom!
-Ne mondd mondom, hogy kuss öcsém!
-Tod kit kussoltass vazze!
-Kuss!
-Kuss neked!
Lehet, hogy nem szó szerint idéztem de szórakoztató volt ez a nem-de-nem-de-denem-deigen-anyád! játék! :-)))
A gyorsulásit úgy intézd, hogy ő is jöjjön, lore meg a hátsó ülésen figyelne. A bálnában elférek! Jó volt a túrós csusza?
/a valóság elferdítése a jószándékúak kíváltsága marad mindaddig míg mások ízlésének és humorának megfelel. L-lore-T./ (Bolasnak)
Ma lore megint moziba vitte lorenét (kell egy kis mentális orgazmus néha, a színház nem túl spontán és hosszabb is): Hatodik érzék. Szép, jó 'hál istennek már lore is nagyfiú, nem pisil be. A főszereplő kissrác mamájának egy 245-öse volt, krémszínű műbőrülésekkel, az ajtón textilbetéttel, dupla frontlápákkal, a hűtőmaszkon a jel a ferde vonalon jobbra felfelé volt eltolva amint láttam szériában. Most láttam először ilyet.
Lacka, te felizgattál! Világosíts fel, légy oly jó, a 460-ast illetôen. Mikor megvettem, el volt szállva benne a waste-gate szelep, magyarul nem akart leszabályozni, ezért bôdületesen sokat nyomott a motorba. Nem emlékszem az Attiláék által mért értékre, de jóval 1 bar felett volt. Másrészt a legutolsó állításoknál mértek a kocsin 1,4 bart, amibôl végül is 1,2 lett. Egészen biztos, hogy mechanikusan állítottak a turbonyomáson, elektronyikusan nem nyúltak bele. Az is biztos, hogy 1 bar felett járt a nyomás, nem volt komputeres leszabályzás.
Akkor most mit tudok rosszul, hogy 1 bar felett volt a nyomás (rossz az Ivanics műszere?), vagy hogy nincs benne komputeres leszabályzás, vagy most hogy is van ez?
Hé! Az én testem nem kell eladni! Megvagyok az állam pénzén, ha több kell besegítek a family Ltd.-nek. /cégautó rulez! :-)))/. A téma Bolas kisegítése. Jó lenne ha mi tudnánk rajta segíteni mert pár év múlva ő fogja a tocsikokat és olajosokat védeni aztán behajtjuk rajta!
Figyelj csak rendesen, okosodhatsz pl. 480T és Harvester lassan felvázolt assembler guide-jából, aztán nekiesel a 244-nek! 220LE-ig meg sem állsz :-))
Dolgozni is fontos, ha szereted a gépet akkor is nyeli a pénzt...
Templar momentán magán próbál segíteni, de ha ez megvan a következő Bolas lesz (na meg lore).
A tőlem szokatlan visszafogott csend annak szól, hogy erőteljesen dolgozom, de jegyezzétek meg, hogy figyelek!!
Bolas,
egész nap a jövőd megmentésén jár az agyam! Templar segíthetne!
Szal mint már élőben említettem Pécsett kevés a hajléktalan hulla amit a medikusok koncolhatnak, de közben utánajártam, hogy neked ez az ár miatt sem jó, alig fizetnek :-(
Még vannak lehetőségek:
Ésszerű elvenni egy kilencvenéves milliomost és vagy az általad erőltetett nászéjszakába nyugszik meg vagy másnap: 'hopp, hát nem jeges volt az erkély itt a tizediken!'.
Ott van még a csippendél csakhát izmoznod kéne (addig a velem forszírozott meneteket sem ajánlom).
Vagy várj egy pár évet: én kifejezetten élvezném ha a beosztottam lennél! :-)))))))))))
Vagy: köv. talin bulizd ki, hogy a tagdíj legyen havi 5000 és te legyél a pénztáros (igaz a heréid bánhatják). De még jobb: szervezz egy audi klubot és ott játszd el ugyanezt!
Jogsi nélkül vagy Bálna nélkül viszont lesz pénzed :-( és mindennap egy nagy kék automata 200 lóerős turbódízellel járhatsz!
A motorokhoz nem igazán értek, de fogok. Az átlagnál már így is jobban belemásztam a kocsim lelkivilágába.Nem vagyok gépészmérnök sem autószerelő. Amíg neked nem mutatta meg senki, vagy nem olvastad el, te sem tudtad mi mit csinál a kocsidban. Nem kellene megsértődni, ha valaki felhívja a figyelmedet a buherálás veszélyeire.
Szóval drive safely, ne nyírasd ki magad vagy a kocsid egy hibás szoftverrel...
Harvester
ex-Volvo fejlesztőmérnök, az S80 biztonsági szoftverének és gyári teszterműszerének egyik volt fejlesztője
lore!
Még hogy én forrófejű?
Kikérem magamnak.
Gyere ki a hóra és megbeszéljük...
:-)
Mi a baj Zsi-vel?
Azon kivül, hogy Carinája van és nem volvoja?
(Amit hamarosan venni persze. 480T-nek jegyzem meg: taktikát változtatott, és még nem hívta fel a srácot. Kivárásos dologra játszik... Mivel kb 2 hónapja nem tudta még eladni a 480-ast a figura, ezért Zsi inkább húzza még kicsit az időt..
Majd a héten megtekintjük keményebben és beszámolok róla.)
A képeket tedd fel kedvcsinálónak, hogy aki nem volt az jöjjön a legközelebbire (ugye CYRUS?)
Lehet hogy irtal mar autoba programokat, de ha jol emlekszem, eleg jol osszekeverted az alapjarati vezerlot a legtomegmerovel. ez azer nem semmi... ;)) meg ha jol emlekszem, fel se tunt neked a kopogaserzekelo hianya amig fel nem hivtam ra a figyelmedet...
na mind1.
En ugy tervezem hogy a tablak meretet fogom megnovelni es persze hozzaigazitom a programot.
ja es van persze debugger,assemler, simulator is,sza lesz min tesztelni...
es mitortenik ha 180 leall az auto? semmi, motorfek, probald ki...
a gameovert pedig nem irom ki mert nincs hova s miert...
Kopogásérzékelő nélkül 12+ télen városban, 9km-es utakkal, téli gumival. (reggel melóhelyre be, este haza). Országúton a sebességhatárokat betartva 7 liter. Kopogásérzékelőt beraktam a hétvégén, erőben nem látok különbséget, a fogyasztásról pedig majd csak a következő tankolás után tudok bővebbet mondani (nincs board computer a kocsiban).
Azt hiszem a fizikai hatást majd csak a jövő hónapban aktuális szervízkor tudom megméretni, ha megnézetem az előgyújtást, mit változik érzékelővel illetve anélkül.
480T
Minden elismerésem, ha vagy olyan bátor, hogy belehackelsz egy assembly programba és rá mered aztán bízni az életed. Én nem merném, de mondjuk én tényleg programoztam autó computereket és nagyjából van róla képem, hogy milyen követelményeket támasztanak egy ilyen programmal kapcsolatban. A helyedben én teljesen újraírnám, de ahhoz szintén ismerni kellene minden apró funkciót. Letesztelni hogy akarod? És mi történik, ha szétnyomod a motort? Vagy ha nem találsz hibát és aztán mégis előjön egy picike bug amikor 180-al mész az autópályán? Kiírod, hogy game over?
Bolas, na mia van? megvette a haverod a 400-ast?
nem hivott, gondolom rendben volt elegge az auto.
lore:
"Szal télleg érdekelne, hogy a chip-tuningnak mik a mellékhatásai, következményei és a legendáknak mi a valóságalapja."
Amiket leirtam elozoleg, azt nem akarom ismetelni.
a lenyeg : a turbos autoknal kb.20-40% +loerot lehet elerni, mig a "simaknal" csak +5-8%-ot.
ez latszik is az arakon: kb 50e ft a sima motoros, 90e ft a turbos autok tuningja. ezeken lehet meg picit segiteni: sport-legszuro,kipufogo,stb.
de ezek nem igazan szignifikansak. bar lattam egy palit 300e koltott nemturbos, sportkipufogo keszletere, es aszonta nagyon kiraly lett...
hm. en se szivesen vallanam be az ellenkezojet...
ezenfelul vannak fanatikusok akik az auto arat is rakoltik: fotengely-konnyites, nagyobb turbo,
szivosor polirozas, erosebb AC pumpa, nagyobb injectors, kompresszor, nitro...
Maradjunk a foldon. Ha szaguldozni akarsz, ugyis lesz valaki aki lenyom. max ezek szamat lehet csokkenteni. amig a penzed engedi. Tehat ket ul all elotted: veszem egy turbos autot es megcsipeled. masik: veszel egy bazi nagy motoru auto es fizeted a letalis kotelezot.
a legjobb a nagy motor nagy turboval..;))
Fontos meg ha itthon csinaltatsz chiptuningot akkor nagyon figyelj oda a kovetkezore:
Kulfoldon,
kb. 5-6 ceg keszit (fejleszt) chipet. elkeszul egy uj auto, vesznek par darabot,felteszik padra,es elkezdik modositani a parametereket. nehany motort tonkretesznek,aztan a legjobb parametereket elteszik, es aruljak.
Nalunk sok ceg arul viszonteladokent chipet. De ez nem jelenti azt hogy ERTENEK is hozza!!!
Szerzodest kotnek az anyaceggel,kapnak par cd-t tele eprom imagekkel,persze kodolva.
Bemesz, mondod a tipust,mondjak az arat, elkuldik a megrendelest a cegnek, az visszakuld egy egyedi azonositot. Ennek segitsegevel visszakodoljak a te kocsidba valo epromot. elkodoljak, hogy ne tudd lemasolni es alatesznek egy visszakodolo elektronikat, es kesz. mehetsz Isten hirevel... De ha azt kered adjanak hozza meg egy kis benzint akkor mar megall a tudomanyuk.
Na ezeket keruld el...
A masik fajta "arus" nem kesztermeket arul,hanem s.k. megmeri a kocsid teljesitmenyet, es a kocsi jelenlegi allapotahoz igazitja a tuning merteket.
Ez biztonsagosabb, es tobbet is megenged mint a kesztermek. Es lehet reklamalni, es egyeni modositasokat kerni...
nyam, elfaradtam a gepelesbe....
erdekel ez egyaltalan valakit???
Iore 2:
"Te az életben is cpu-kat és tranyokat buzizol? "
Nem, mint mar mondottam volt en pc-kel foglakozom, rendszergazda, meg ilyesmik.
csak erdekelt. mer kurva nagy homaly lengi korul az egeszet, beleertve az autocomputereket is.
Meg hat ra voltam kenyszeritve, mert sokat hallottam, "biztos rossz a computere" cimu dumakat. aminek az uj ara 180e ft-tol barmeddig terjedhet, es ha megsem az volt baja akkor is fizesd ki...
egyebkent megint lehalt a "tranyo" asszem zarlatos lehet a boost-szelepem...
Hey guys :))
Basszus felkeltem de kinéztem és inkább visszafeküdtem sorry majd legközelebb :)))
Lore engem érdekelnek aképek szal ha tudod rakd fel öket
Hali,
Nos, hogy tüzesfejű Bolas (látom a kuss-carinás haverod fékútjának vége a bálna segge, nem csoda a gyakori lámpacsere :-)))) kollega driftjét kicsit megmagyarázzam:
Ami teccet: egy tuning 'A' omega pörgetése ami egy helyben kipukkasztotta hátsóját eszméletlen füstfelhőben, egy Viper motoros Dodge pickup (igen fargo ez 'égett' a ringen is) 2,7 tonnájával pörgött bár ez inkább hangos volt, szépek voltak még az E30asok és a rally ladák is amint nem voltak képesek a bődületüket átvinni a dzsúzos aszfaltra. Ja, és (fargo tod!) a szöcske is kint volt: óriási! Ott volt még Tóth Janika és 'cigány' Varga Zoli ők egy új Yarist izzasztottak.
Egy kicsit hideg volt, meg szvsz veszélyes is, sokszor csak a szerencse mentett meg egy-két őrült nézőt (pl. gyerekkel az oldalán állt a betonon). Egy (azaz 1) volvo volt kint, egy 245-ös vas de csak a trélert húzta amin egy pár száz kilós könnyített starlet trónolt.
Bolas,
remélem a haverod (tod a kuss-carinás :-))) jól jár a 480T-vel! Akkor holnap este ugyanitt (a naftáról a biznisz meg ha jó idő lesz)!
CYRUS,
legközelebb kirángatunk. Egyébként gondoltuk, hogy tucc kocsival jönni csakhát Bolas épp a közelben volt, értelmetlenül foglalni 4 helyet két volvóval....:-)
Csináltam képeket is, érdekli valakit mert akkor holnap lehet, hogy lesz időm felbűvölni...
további jó víkendet:
lore
PS: a haverom aki a talin velem volt sajna kipróbálta az astrájuk légzsákját (nincs komolyabb baja, örül, hogy nem a 40-est törte), szal mindenkit önmérsékletre intek, jók legyetek! NEM ÉRI MEG!!!!