Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
egyszer egy öreg szaki elmagyarázta ezt a karbis dolgot de akkor még nem voltam ennyire "érdeklődő"
A lényeg az hogy a dugattyú mozgását hivatott csillapítani az olaj ami a fogyasztásra hat ki.megpróbálok utánakérdezni , hogy kimerítő szakmai választ adhassak!
üdv volvodani
holnap magam is tervezem meglátogatni a fóti Corát, majd kicsit körülnézek. Egyre inkább fontolgatom, hogy a nejemnek nem mazdát veszek, hanem egy Volvot...
Huh Fargo ennyire beindultál? Igérem holnap megnézem amugy mindig ha megyek a Fóti Coráb látom szal valakié aki ott dolgozik lehet de idáig nem volt eladó! Amugy GLE volt szal gondolom elég jó a felszereltsége, az az igazság ilyen elzárt helyen áll igy se a belsejét nem láttam se hogy mit ir a hirdetés de 7 számjegyü volt gondolom 1 milla körül lehetett! DE a te Volvodra tuti elcserélik!:))))))) Na mind1 holnap elmegyek arra megnézem és leirom neked a telcsiszámot!
Lore na perszehogy figyelek :)))
The Matrix has you :))
Szal képzeljétek azt hallottam hogy most hogy a ford megvette a Rabge és Land Rovert elgondolkodtak a teljes BMW megszuerzésén állitolag a 33 éves örökös csávó (a BMW 48%-a a Quandt család tulajdonában van) , nem utasitotta el az elképzelsét első lépésben a Ford továbbra is a Bömöstől szerzi a cuccokat , terepjárokhoz, szal a Bmw -sek is kezdhetnek aggodni hogy a Ford a New age designal elcseszi a kocsikat :)))
Fargo depresszio ellen a legjobb megoldás egy uj kocsi esetleg amit ma láttam eladót 740 kombi 88 as zsiruj állapotba na jó az ötlet? :)))
kipróbáltam a trükköt, egységesen 5km/h-val többet mutat, igaz csak 80/90/100/110/120-nál mértem. Ehhez még hozzá kell adni a +3.3% eltérést, ami a nagyobb méretű gumikból adódik, így 150-ig kb kiegyenlítôdik az eltérés, onnét kevesebbet mutat az óra, mint az aktuális sebesség. (Remélem jól számoltam.)
Ezt a topik állandó hanyatlását szvsz nem kéne emlegetni ennyiszer...
fargo,
Szal nézesd meg a duplatárcsás Haldexet lehet, hogy neked is tönkrevágta a csappantyút mint Templarnak :-)))))) Én ilyet még nem tapasztaltam a tempomattal, de egy tippem van, hogy hogy lehet ilyet előidézni. Tod erősebb motorfékezésnél nem jut benzin a motorba (ilyenkor erősebben is fogja az autót), és lejtőn amint kellően lefékeződik a motor akkor tud enyghén lökni egyet. Ehhez persze enyhe lejtő kell és ha neked több periódus is volt akkor minimum egy bucka-pálya :-) Tehát nem tudom, nálam müxik.
Te egyébként mikor használod? Én nemcsak autópályán, hanem gyér forghalmú országúton is. De asszem ez is még csak játék. De jól jött volna a vectrába amikor éjszaka zizzentem le kb. Marseilles-ig (Bolas ezt így köll írni, zsö ne kompran pá, zsö párle pá franszé :-)).
Végseb-próba... : nekem óra szerint a 235-237-et tartja és volt, hoigy sík terepen felröppent 240-ig (persze óra szerint) de akkor már szerintem jóval 6000 felett pergett a moci. Lemérted már a comp.-os trükkel a ténylegeset?
Megnéztük a Bennfentes c. filmet (utóbbi két héten voltam annyit moziba /4/ mint tavaly összesen de egyelőre bírom :-) és van volvos vonatkozás. A kigolyózott menedzser a 2,6 v. 2,8-as A4-es quattro audijából ült át egy gyönyörű új állapotú 745-be, mivelhogy megszorult anyagilag. Lehet, hogy egyedül voltam a moziban aki szerint ez előrelépés volt? :-)))))))))))))
CYRUS! Tudom, hogy figyelsz... :-)
Templar! Tudom, hogy megvan a véleményed... :-)
keton, Elwood üdv. újra itt!
Szal srácok nem kell a topik leépülésétől tartani, nem is kell ezt hangoztatni, nem kell fikázástól tartani, nem kell kihúzni a gyufát, nem kell megsértődni / :-) / és aki depressziós azzal finoman kell bánni (utyuluputyulu fargocska :-)
Szerintetek mi baja van a tempomatnak, ha pl. száthúsznál úgy csinál, hogy ad egy nagy gázt, majd elveszi, majd megint gáz, majd megint elveszi. A kocsi 120-szal megy, max +/- 2 km/h-t tér el, a mutatón nem is látni, de érezhetô a lökés, amikor gyorsít, meg a turbonyomás mutatója is periodikusan ugrál.
RETTENTÔEN idegesít, fôleg az a tény, hogy nem tökéletes az autóm :-(
Na fijjug, ez a top-ic úgy leült, mint Janó bá' mikor megtudta, hogy hatos ikrei születtek. Semmi senkinek nem jut az eszébe, vagy ennyire sok a melótok. Javaslatokat, véleményeket vártam, de ez TÚRÓ!
A doktor úr
Gyerekek, ez a 480T úgy ugrik minden kis csipkelődésre, mint egy tigris...
Drága 480T! Itt mindenki szeret mindenkit, mert itt mindenki volvobuzi!!! Én pedig egészen komolyan kérdeztem a dízelt, lévén te szóltál eddig a legszakmaibb (szép szó!) módon a tuning kérdéshez. Ezért bátorkodtam gondolni, hogy ecsetleg tucc valamit olajfűtéses autó ügyben. Nekem nincs dízelem, de gondolkodtam rajta, ezért érdekelne, hogy mit lehet csinálni 109 lóval.
A sportauspuff ügyében: +25% -hoz gyakorlatice külön kipufogó kell minden hengerhez, ami ménkű drága. Ezért van ennyi tarcsi minden ótóban.
Tehát még egyszer, de már óvatosan kérdezem: hogyan vélekszöl dízel ügyben? (gombot nem kell varrni, e tekintetben meggondoltam magam... :)
Ps. a kérdésre a dízelbálnások is kéretnek reflektálni, mit hallottak, mit nem.
480T:
Nehogy megsértôdj, kollega, szerintem senkinek nem állt szándékában megsérteni, sôt! Azért mellesleg felvilágosíthatnál a 460-ast illetôen végre, nem fikázásból, hanem komolyan kérdeztem, amit, mert most elbizonytalanodtam...
A 850-est illetôen a következô kérdésem lenne Hozzád, hátha meg tudod oldani: amikor az infocentert a két legfelsô állás között kapcsolod (külsô hômérsékletrôl átlagfogyasztásra), akkor a kapcsoló köztes állásában egy pillanatra azt írja ki a kijelzô, hogy "disc". Nem mindig, de rendszeresen. Mi lehet ez?
lore:
kösz a 1791-est, majd meghálálom.
Bolas:
az a kabrio szerintem megint egy fake. Túl magasan van a csomagtartó fedele, egy valamirevaló formatervezô lejjebb húzta volna meg azt a vonalat ;-) Mellesleg nem is annyira a csomagtérfedél van elkefélve, hanem a beretusált hátsó kerék lett aránytalanul kicsi. Végül is mindegy, a konklúzió: túl vaskos a hátsó kerékív feletti "hús" ahhoz, hogy tökéletes legyen. Amúgy szép, nem lenne semmi egy ilyen verda, nekem legjobban az eleje tetszik, az félelmetesen szép a 700-asokon.
más:
Ma Szegedre zingettem az M5-ösön, kipróbáltam, mennyit megy a T5: 240 volt a vége ötödikben (4-ben 220), de csak 5000-et pörgött. Valószínűleg egy kissé könnyített leömlô meg hátsó dob adna még neki +20-at. Ha a végsebesség kedvéért nem is (ki a fene száguldozik állandóan 240-nel?), de a motor dolgát megkönnyítendô lehet, hogy ez lesz a következô beruházásom a kocsira. Egyébként 200 felett is tökéletes a 850-es egyenesfutása, abszolút nem imbolyog (ellentétben a 460-assal), a legnagyobb zajt a menetszél kelti a tükrök környékén, a motor hangját nem érzékelni. Egyeltalán nem elviselhetetlen benne a zaj. A legproblémásabb a fék, kétszer-háromszor egymás után megállni ilyen sebességrôl valószínűleg kikészítené a tárcsákat. Szóval elkelne egy kissé izmosabb fék, fôleg azután érzem így, hogy kipróbáltam az új V70 fékjeit, na azok úgy haraptak, hogy az valami döbbenetes volt...
Javaslom Uraim, hogy ezentúl finoman bánjunk az új volvók dizájn-elemzésével, mert kevés a tökéleteshez közelálló, kellően sportos, elegáns, konzervatív, fiatalos, nyugodt, dinamikus, szép, egyedi, modern és bájos autó, de EGY már van:
EBBEN a topikban NINCS személyeskedő fikázás (kivéve a lore-t bántó h.szólások :-)))))).
Itt szvsz a volvo-szeretet területén elég homogén társaság gyűlt össze.
Amit itt kaptál az szerintem nem igazi fikázás csak afféle irónia és a testi épségedért való aggódás keveréke, ezt lore így fogalmazza frappánsan.
Harvester meg Te elismert villanyos-infós-volvos guruk vagytok, én pl. nem buzerálom az epromot... :-)
Harvester elvitted az 1385-ömet! megálmodtam, hogy fargonak meg kéne szavazni az 1791-et! Mindenki egyetért?
Vmi nem stimmol az indexszel. Belépek és mégse érzi stb..
A kiráj karosszériással lore dicsekedett 1370-nél.
Amit itt kaptál az szerintem nem igazi fikázás csak afféle irónia és a testi épségedért való aggódás keveréke, bár ezt talán lore tudná frappánsan megfogalmazni.
Dehogy fikázunk, inkább bámulunk téged, én tényleg nagy szakinak tartalak meg minden. Most azért, hogy valamiben nekünk is lehet véleményünk az meg nem jelenti azt, hogy egyből meg kell sértődni :-) Ünnepélyesen a nagyközönség előtt bocsánatot kérek, ha valami sértőt mondtam. A game over poén volt ; azt pedig, hogy legyél óvatos, azt tovabbra is komolyan gondolom, kétségbe nem vonva nagyrabecsült képességeidet. Mentségemre legyen mondva ha kicsit karcos voltam, rákövetkező nap sorozott az army ami miatt nem veri magát földhöz az ember örömében.
Egyébként meg várjuk ezerrel, hogy megoszd velünk a tapasztalataidat. Én például már két 400-as kérdést tettem fel, amire nem válaszoltál:
1. Írj valamit az LH2.2 teszter szoftverről. Esetleg szívesen besegítenék, elég sok profi általános elektronikai műszerem van itt, ha esetleg a villamos oldalon problémáid lennének.
2. A gyári tesztered jó a Bendix 416A (Fenix 3A) gyújtáshoz is?