Keresés

Részletes keresés

Harvester Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1446
Dehogy cikizel, nem is mondtam ilyet. Csak igyekszem megelőzni, hogy mások megint megsértődjenek. (Egyébként fejlesztőmérnök vagyok, de ezt már mondtam :-)

Hali
Harvester

Előzmény: lore (1445)
lore Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1445
Nem cikizlek és kész! Hogy nálam (meg merem kockáztatni: az átlag klubtagnál) jobban értesz hozzá az tuti!

Nincs itt sféle konfrontáció senkik között! Egyszerűen teccet az ötleted fargo tempomatjával kapcsolatban, mer nekem tök logikusnak tűnik! Viszont ha ez az oka, akkor egy profi chiptuning mester miért nem tud erről? Lehet, hogy kevés a tempomat hazánkban és lehet, hogy még kevesebb az autóját ennyire imádó és ezért tökéletességre törekvő ember mint fargo.

Te akkor is valamilyen computerművész lehetsz! (a múltkori monitorfejű jelző is dícséret volt)

lore

Előzmény: Harvester (1444)
Harvester Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1444
lore

Nem értek a motorokhoz, ezt próbálom magyarázni. Tényleg nem akarom senkitől elvitatni a sok éves vagy évtizedes autós tapasztalatát. A hozzászólásaim nagyrészt általános mérnöki meglátások, és a saját eddigi munkáim alapján fogalmazódtak meg. A Volvókhoz meg főleg nem értek és kész. Csak szeretem őket.

Harvester

Előzmény: lore (1443)
lore Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1443
Tisztelt Harvester!
Elárulnád te mivel foglalkozol? Klubtali alkalmával ingyenesen elvégezhetnétek a motordiagnosztikákat! :-)

doki!
Javaslat a magazinra: Szakmai rovat és vita: rovatvezetők Harvester és 480T akik negyedlvente ringbe szállnának a tranyók és egyéb szakmai szenyók területén.

laikuslore

Előzmény: Harvester (1442)
Harvester Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1442
fargo

Most jutott eszembe még valami a tempomatodról. Ez pusztán elméleti fejtegetés, mosom kezeimet ha nem jön be, de azért leírom. Próbálok közérthető lenni.

Ha általánosságban nézzük a problémát, akkor van egy szabályzód, aminek visszamért jele a sebesség (vagy fordulatszám) információ. A kimenete ha jól tudom valamilyen szelep.
A szabályozandó szakasz az autód, a tömegével, adott fordulatszámon leadott teljesítményével és nyomatékával leírva. Ezt a rendszert a tempomat fejlesztésénél összehangolták, kiszámolták a szabályozástechnikai helyettesítő képeket, megméretezték a szabályzót és leprogramozták a kocsid számítógépébe.

Erre te mit csináltál? Elállítottad a fordulatszám-nyomaték-teljesítmény görbét, ezáltal megváltoztattad azt a szakaszt, aminek tartani akarod a sebességét. (TUNING). Emiatt könnyen előfordul, hogy bizonyos munkapontokon (sebességeken) annyira eltér az eredetileg feltételezettől a rendszer, hogy a szabályozód BELENG. Fel-le-fel-le.

A feltételezést könnyen ellenőrizheted, ha olyan a chiptuningod, hogy egy kapcsolóval vissza tudsz állni az eredeti gyári értékekre. Ha abban az esetben nem csinálja, akkor tuningal az már úgy marad. Majd megszokod. Ha úgy is csinálja, akkor keresheted a kontakthibákat.

Bocs a hosszú hozzászólásért, de hátha segít
Harvester

Előzmény: Harvester (1441)
Harvester Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1441
Jó reggelt mindenkinek

fargo

Az a baj, hogy engem is pont annyira zavar a legkisebb hiba is, mint ahogy téged, szóval átérzem a helyzeted, hogy nem ezt vártad egy legendás márka legendás járművétől...:-( Én sem ezt vártam a saját Volvomtól, de akkor milyen lehet a többi :-))

Szerintem fel a fejjel, próbálj meg örömet találni inkább a kocsiban és győzd meg magad, hogy a hibák nem vészesek, olyanok, amire egy szerelő csak legyint, benyúl, meghúzza és kész.

Az én kuplungom is nyikorog, az én ablakmosóm is gagyizik, sibedám és tempomatom meg nincs :-))

A napfénytetőről sokat cikkeztek, állítólag valami szuper-környezetkímélő ragasztóval ragasztották meg a svédek, ami egy idő után elenged. A kuplung és a bowden minden autóban a cserélendő alkatrészek között van, emiatt ne aggódj. Az ablakmosó spricnid telemehetett valami szösszel vagy sárral, egy tűvel próbáld meg kipiszkálni. A tempomat érdekesebb probléma, 90%, hogy nem a vezérléssel van baj, az így nem megy tönkre. Ha az ABS-ed és a km/h kijelzésed jó, akkor valószínűleg egyszerű kontakthiba a szabályzó szelepnél.(Ez csak találgatás.) Mindenesetre a jelenség tipikus szabályozástechnikai probléma, most valami hasonlón jellegű munkán dolgozom és tudok ilyen jelenséget produkálni.

Üdv
Harvester

Előzmény: fargo (1428)
lore Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1440
'reggelt! Munkára fel! Most én nyitom meg az aktív napot doki helyett...

CYRUS!
Igazad van! Csak nem akarok belefolyni az F1 topikolásba, túlságosan is érdekel és sajna ott sem mindig az észérvek a menők. Majd fékezem magam...

keton!
ne kezd Te is! Neked objektívnek kell maradnod! Nem mondhatod minden kísérletezésnél amikor pl. a vegyületek reakcióit vizsgálod, hogy a sósav úgyis mindent legyőz! Pl. a kémcső üvegével még nem tud mit kezdnei...

Ha mást is érdekel a téma amivel Bolas gyűri az agyam akkor kérem megfontoltan írjon!

Más:
az új auto motor und sportban teszt: omega 3,0 mv6 vs. v70 2,4T. Szal nyert a volvo, de nem taglózta le az omegát, ezt el kell ismerni. Jobb volt mindenben egy kicsivel, érdekes módon a fékek és a kanyarstabilitás területén majdnem ugyanúgy szerepeltek. Nem ez a lényeg! Belül a v70 állítólag elérte az omega térkínálatát! fargo! Igaz ez? Tényleg ennyit nőtt a V70 belül?

Erről a tesztről nyomok majd még infokat, érdekes lehet számotokra is egy abszolút német értékelés a volvo egyik szeme fényéről.

Na dógozzatok, zh-khoz egy kalappal laBos!

lore

CYRUS Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1439
Van :)
Előzmény: doktor úr (1438)
doktor úr Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1438
Csak bekukkantottam. Jó éjt, már ha valaki ilyenkor még ébren van.
a doktor úr
Előzmény: Bolas (1437)
Bolas Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1437
Holnap megyek Szögedre..
2 zh-t írok majd.
Most már nekem is olyanok a szemeim, mint Templarnak...
A túl sok § is megárthat.
Asszem járok egyet..

CYRUS Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1436
Lore le ne álljunk mán ezen itt vitázni gyere az F1 topicba!
Amugy Schumi nyilatkozta hogy jobb a kocsijuk idén :)
De mondom oda irogassun erről ne itt :)
Előzmény: lore (1433)
keton Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1435
Üdv mindenki

Hát én nem tudom, de ha választani kéne ütközés szempontjából én a hetest választanám. Amikor egy 440es Volvo hátulról ~80 km/h sebességgel nekünk jött (mi álltunk), senkinek semmi baja nem lett. Ezek után az autó a saját kerekein elindult, és vitte magával a 440-est, ott ordibáltak, hogy hé álljunk má'meg. Az ütközőn lett egy 1 cm-es luk, a lámpabúra betörött, ami rosszabb, hogy az egész csomagtartó lehajolt, hátsó felfüggesztéseknek annyi, innen a 2M kár.

Más

Holnap vissza kell adnom a modemet, úgyhogy ismeretlen ideig nem leszek, de azért igyekszem.

DCs

Bolas Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1434
Kedves lore kollega!
Nagyon fel tetszett húzni magát az utóbbi időben..
Take it easy!
Relax!

Mutatom, hogy:


A kulcs miatt meg a "vér" miatt majd kereslek a héten, ha jó idő lesz..

Előzmény: lore (1427)
lore Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1433
MiSu nem suxx ez nyilvánvaló. Nem azért kell szeretnem egy F1 pilótát mert hajjde szimpi, mer akkor Nakanot vissza az F1be, de gyorsan ő olyan szimpatikus niemand volt! Szal annak szurkolok aki szerintem a legjobb pilóta eme mezőnyben és esetemben eme pilóta egy karizmatikus csapat tagja.

Emberek! Figyeltétek Schumi fejét és a többiekét a mérlegeléskor? Cipész Mihály le sem izzadt, a többiek meg törölgették a sós lét a szemöldökükről! És az elején a mikor a körrekordokat csinálta? Képes volt 10 egymásutáni körben a legjobbjához képest századokban eltérő köröket alkotni.

fargo,
F1-es pilótát akarsz volvoban látni? Irvine és Herbert az esélyes erre egy-egy nyaraláskor a konszern autóit használják. MS második évében egy Dedra kombival volt sielni norvégiában. A V70 XC asszem erre a célra még jobb is lesz forrófejű ámde faszagyerek Eddienek!

Sajna a GM eszegeti a FIATot a Ford helyett. FIAT kapcsolók lesznek a Saabokban? Én ilyen apróságoktól féltem a volvot is a Ford miatt. Azok után, hogy a JAG S-type-jában feltűntek a mondeo órái... naneee. Ilyen volt régen a testarossákban a croma kapcsolói... Pedig a FIAT ölég jellegzetes arccal rendelkező márkákat birtokol (Ferrari, Maserati, Alfa, Lancia), hogy jó a családhoz tartozni.

1. MS 20pont, 2. DC & Ruby 6pont .... no comment! Ja és szvsz a McLaren jobb autó.

1745 for fargo v. lore (egy hétnegyvenöt mmmm)

lore

lore Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1432
MiSu nem suxx ez nyilvánvaló. Nem azért kell szeretnem egy F1 pilótát mert hajjde szimpi, mer akkor Nakanot vissza az F1be, de gyorsan ő olyan szimpatikus niemand volt! Szal annak szurkolok aki szerintem a legjobb pilóta eme mezőnyben és esetemben eme pilóta egy karizmatikus csapat tagja.

Emberek! Figyeltétek Schumi fejét és a többiekét a mérlegeléskor? Cipész Mihály le sem izzadt, a többiek meg törölgették a sós lét a szemöldökükről! És az elején a mikor a körrekordokat csinálta? Képes volt 10 egymásutáni körben a legjobbjához képest századokban eltérő köröket alkotni.

fargo,
F1-es pilótát akarsz volvoban látni? Irvine és Herbert az esélyes erre egy-egy nyaraláskor a konszern autóit használják. MS második évében egy Dedra kombival volt sielni norvégiában. A V70 XC asszem erre a célra még jobb is lesz forrófejű ámde faszagyerek Eddienek!

Sajna a GM eszegeti a FIATot a Ford helyett. FIAT kapcsolók lesznek a Saabokban? Én ilyen apróságoktól féltem a volvot is a Ford miatt. Azok után, hogy a JAG S-type-jában feltűntek a mondeo órái... naneee. Ilyen volt régen a testarossákban a croma kapcsolói... Pedig a FIAT ölég jellegzetes arccal rendelkező márkákat birtokol (Ferrari, Maserati, Alfa, Lancia), hogy jó a családhoz tartozni.

1. MS 20pont, 2. DC & Ruby 6pont .... no comment! Ja és szvsz a McLaren jobb autó.

1745 for fargo v. lore (egy hétnegyvenöt mmmm)

lore

CYRUS Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1431
Sajna nem tudom de amikor kiállt akkor 12 mp elönye volt és elhuzoban volt!
Ha belevesszük hogy neki több benzin kellett volna az 10 mp (box), Schumi (7.5) még mindig marad 9,5 :) Nane menjünk át Forma 1 topicba :))
CSak Villeneuvért kár nyomjanak már a segge alá egy versenyképes kocsit oszt majd lealázza Sumákot :)
Amugy a FordJaguárVolvoRangeLandROover,Mazda megint szar volt :))))))
Előzmény: fargo (1430)
fargo Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1430
Schumi suxx, ez nyilvánvaló, nincs is Volvoja.
Vajon mi történhetett Hakkinennel?
CYRUS Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1429
Lore akkor kezdteheted üt sajnálni :))
Bár inkább Villeneuveot sajnáld nekem ő a szivem csücske :)
Schumi akkor is sucks :))))))))))))))
Előzmény: lore (1427)
fargo Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1428
Bolas,

említetted, hogy lenne tipped a tükreim krómoztatására, megosztanád velem, nem férek a bôrömbe.

Jelentem, a tempomat még mindig rakoncátlankodik, bár 80-90-nél "nem csinálja", de 130 körül igen. Bár mintha kissé kevésbé intenzíven...

Mellesleg elkezdett nyikorogni a hátsó üléstámla, (kombi betegség, lehet orvosolni, na de kéthavonta?), valami kóc van a kézifék bowdennel, letörött az egyik pohártartó, karcos hangja van a tolótetônek, nyikorog a kuplung, gagyizik az ablakmosó spricni, szóval TELE VAN A TÖKÖM!!!

lore Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1427
gbrl,
hát idetaláltál? Szal akkor 850-esed van? JA, nem iore hanem LORE csak kis betűkkel, olvass egy picit visszább is kérlek! A te nicked jelentése publikus?

gbrl-t vmelyik topikban láttam, ahol vmi 850-est emlegetett, írtam is neki a volvotopik létezéséről...

Bolas!
A vectra neked a karosszéria egyik legmerevebb pontjába szállt bele (aki nem tudná: a hátsó kerékjárat és a hátsó ajtó közti részről van szó). Szal ha te lökhárítóval ütközöl egy vectra hasonló pontján akkor neked is leszakad a lökhárítód és akkor elmondható, hogy az Ivanicsnál a hetesre bizony 189e Ft+ÁFA egy lökhárító, míg a vectra megkarcolódott.
De komolyan: ez a legendásdi hülyeség! A merevség meg nem erény, ma már a programozott gyűrődés van a porondon.
ÉS: tod már vagy tíz éve bekapcsolódott az auto motor und sport is a töréstesztekbe és az EuroNCAP előtt eléggé elismert volt. 50-el ütköztettek betonfalnak féloldalas átfedéssel gépeket. Ezeken a teszteken még bizony a volvok is összetörtek, magyarul a kocsik eleje kb. az A oszlopig felgyűrődött. Ami sérülés a bálnán látható egy 40-es ütközés után.. nos ezek szerint a bálna betonfalként viselkedett a vectra meg totálkáros lett. Kívánom neked, hogy ne tudd meg milyen 40-el merev testnek ütközni, sajna nekem már van fogalmam róla (az is érdekes, hogy 30cm-re a földtől lévő ütközési pontnál a vectra motorháztetője miért sérült, talán leesett a gagyi német minőségellenőrzés tudtában?)
Én valóban többet hajtok vectrát mint volvot, sőt 90%-ban vectrát hajtok. Sajnos nem tudok túl elfogult lenni vele, bár hibáival együtt szeretem, a hangjára és menetteljesítményére pedig nem lehet ráunni, de nem olyan jó autó mint pl. a 40-es volvo. Sose illetve SOSE védtem elfogultan az vectrákat pl. nem jegyeztem meg, hogy 'jópár mercit levillogtam már életemben...' amúgy audisan. De azt azért hiszem, hogy egy 88-ban tervezett, majd 92-ben átfésült (főleg biztonsági szempontokból, merevítések stb.) vectra, amely bár eggyel kisebb kategória mint a hetes, mégis közel azonos sulyú, szal több biztonságot nyújt, hogy az aktív biztonsági rendszerekről már ne is beszéljünk...
Nézzünk magunkba, hogy ki az elfogult. Nekem tetszik a 40-es mert nagyon szép, kívül belül és amikor kijött biztonságosabb volt (de nem mondom, hogy frontálisan csattanva egy A4-el az audis meghalt volna én meg fényeztethettem, volna a lökhárítót), és van benne valami jellegzetesség (ami sajna egy 4karikás passatban nem sok van :-().

PS: Bolas megvan a kulcs, tod olyan négyágú, szal ha legközelebb suzukid lesz akkor arra is jó, ha meg gazdag leszel és veszel egy S8-ast akkor arra is jó lesz! :-))))) Vmikor csörögj rám, hogy feljössz érte. Ne most mert most F1 lesz! CYRUS utána megbeszélhetjük, szegény Hakki fogom sajnálni (remélem)! :-)

Uff, megint én beszéltem!
lore

Bolas Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1426
Semmi baj CYRUS!
Neked mindent elnézünk..

De örülj, mert te nem így nézel ki, mint most Templar..
Szegény ki van merülve!

Előzmény: CYRUS (1422)
Bolas Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1425
gbrl!
Végre valaki megerősíti a volvok keménységét.
Nekem lore nem hitte el, hogy a Bálnámnak alig kottyant meg, amikor egy Vectra nekem jött oldalról 40-el. (mondjuk ő elfogult, mert ő is Vectrát gyűr..)

Nekem is csak kis fényezés, meg tenyérnyi behorpadás, míg a Vectrában 200E Ft-s kár: motorháztető, lökhárító, jobb lámpatest, futómű..

Mindegy, végül is mindenki aki itt van, volvo mániás, és tudja miről beszélünk.
lore!
Nézz vissza lécci a 826. hozzászóláshoz..

Templar!
A leleplezésed még a szemeid a bevérzése előtt készült, csak a fényképész késlekedett az előhívással..

Előzmény: gbrl (1423)
Templar Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1424
Bolas,
Sajnálattal közlöm, hogy az nem az én szemem. Ezt onnan tudom, hogy az enyimé sokkalta véreresebb a közelmúlt temérdek munkájából kifolyólag.
Ami az ominózus olajos dugattyút illeti olybá tünik, hogy a főfúvóka átbocsájtóképességét szabályozza egy tűszelep, amit egy membránra ható nyomás, másik oldalról meg egy rugó ereje állítgat, namármost, hogy ez a tű ne lengjen sokáig így üzemanyagtakarékossági okokból hidraulikus úton csillapítják a mozgását, valóban váltóolaj vagy trafóolaj töltendő utána.

Megnyugtatom az értem aggódókat, hogy eltűnésem csak látszólagos, véreres szemeimet rajtatok tartom továbbra is!

Előzmény: Bolas (1418)
gbrl Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1423
hi, iore & others.......
a suzuki-volvo ütközés az tényleg nem hét rétegből kettővel végződik a volvo részéről.
én konkrétat tudok írni kettőt is.
az egyik egy suzukiSwift-volvo940kombi találkozás ugy, hogy a volvo-ba a hátsó-oldalsó sarokkal belement a suzuki. olyan kicsit oldalrol, kicsit hátulról. olyan vol, mint amikor kézi váltós kocsinál leugrasz a kuplungrol és ránt egyet... csak sokkal nagyobb.....a suzukinak leesett a lökhárítója, betört az index, a lámpa, felgyűrődött a motorgáztatő sarka, begyűrődött a kerékhez valami fém, kiszúrta a gumit és elbaszta a felnit. a rendőrségi jk. szeint 55-60-nal jött.
a volvo odébb ment kb 1m-t (pedig a féken volt a lábam - automata), fehér színű lett a lökhárító és lerörörr a hársó lámpa 1x1cm-es széle. ennyi. a biztosító felvette lökhárító csere, lámpa csere, hátsó műanyagok-futómű átvizsgálása. fizetett 210e huf-ot, nem kértem számlát, azt mondtam nekik, hogy én szereném megcsináltatni. kifizettem egy polírozásért 5e huf-ot (nem fényezett a lökhárító, sima fekete műanyag, amivel leszedték a fehér dzsuvát róla (a suzu fehér), a lámpát meg epoxiból kiegészítettem (kb 1x1 cm sarok).....
a suzuki költségeit nem tudom.
......
a másik storie: egy barom nem adta mega a jobbkezet a márc 15 térnél (én híd alól, ő a lánchíd felől, Y-ba érünk és én jövök jobbról), csak megnyomtam a duzdát, de számítottam rá, hogy nem áll meg. befordul a térre a parkolóba, én is oda megyek. már nincs eszembe a storie, amikor valaki ezellel tolat, mintha ki akarna centizni. mellém ér megáll, akarok szolni, hogy ha még jön 10-15 cm-t letöri a tükrömet. átszól egy bunkó kigyúrt barom, hogy mi a f@szt dudálok, meghogy nem látom, hogy jöm, így ugy elagyal....mondom neki, hogy a jobb az jobb, de ha gondolja, legközelebb szóljon és előre engedem......
erre a figura begurult és R, aztán padlógáz, 1 sec és recccsss.... az én tükröm behajolva, a vadi új bömcsié meg romokban lóg, a tükör meg szilánkokban a földön........
én meg D....aztán el......
otthon megnéztem, a tükör hátulján nincs nyom....
.........
háát, ez a két storie, ami a volvo - más autó koccról szól......
azért nem olyan rossz autó az a volvo :))))))...

Előzmény: CYRUS (1413)
CYRUS Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1422
Huuu srácok rendesen zavarban érzem magamat hogy szeretem a szaros kis illatositokat! :))
Persze én sem a Vanniliást stb hanem a gyümölcsösöket :) eper, barack , zöldalmás :)
Na mind1 azért jó :)
fargo Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1421
Aki két b-vel írja a klubot, azt megharapom :-#
fargo Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1420
Jódélutánt!

lore: Szeged megvolt, nem engem akarnak lecsukni, hanem egy másik madarat, de az alig ússza meg 12 év alatt :-) Én törvénytisztelô ember vagyok, legalábbis addig, amíg a törvény is tisztel engem.

Sportkipufogó:
Szerintem a 25% az nagyon sok, egy 200 lóerôs kocsin biztos hogy nem javít 50 lóerôt. Ha teljesen leveszik a kipufogó-rendszert a motorról, akkor sem ad ennyit, ráadásul kell is az a kicsi fojtás a motornak. A 850T5-höz a gyári sportkipufogó +6 (hat) lóerôt ad. Egy jobb rendszer ennél nyújthat többet is, de a 25% nekem nehezen hihetônek tűnik. Persze lehet, hogy tévedek.

Illatosító:
A 460-asban mikor megvettem, gyenge sz@rszag terjengett, ami a hamarosan rettentôen felerôsödött. Próbálkoztam ilyen wunderbaum-féle vaníliás cuccal, de rá kellett jönnöm, hogy a vaníliás sz@rszag ezerszer rosszabb, mint a mezei sz@rszag. A problémát végül is megoldotta az elôzô tulaj által rendszeresített padlószônyeg-szerű szônyeg kihajítása. Vizes lett és elkezdett rothadni, ugyanis.

Szívem csücske:
Autóvásárlás-projekt egyelôre halasztva, bejött egy nagyobb melô amit meg kell finanszíroznom, úgyhogy most kuporgathatok. Talán júliusban -- úgyis akkor lesz a párom szülinapja. Addig fontolgatom, hogy mi legyen a verda.

CYRUS Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1419
:))))))))))))))))))
Kuuuuurvaaa jóóóóóóó :))))

Fargo voltam ma is ott de nem volt sajna ott a kocsi!
Egyik szomszédpm ott dolgozik majd megkérdem tudd e rolla valamit!

Előzmény: Bolas (1418)
Bolas Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1418
Megtaláltam Templart!
Elbújt, de én észrevettem őt..

Bolas Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1417
függelék az előző írásomhoz:
kis helyesírás kiegészítés

'avval' vagy 'azzal'?
inkább 'azzal' nem?
DE!
teljes hasonülésről van szó.
szóval mindenki olvassa 'azzal'-nak.

Előzmény: Bolas (1416)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!